Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Het Belang van Limburg

Fors meer klachten over louche verkooppraktijken energieleveranciers, Essent spant de kroon

20/12/2019 - 07:48
"De klachten over verkooppraktijken van energieleveranciers stijgen sterk, stelt de energieombudsman vast. Ook de telefonische verkoop is terug."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Fors meer klachten over agressieve energieleveranciers (03/01/2020 - De Tijd)

12:17 De federale ombudsdienst voor energie krijgt veel meer klachten over de dubieuze verkooppraktijken van sommige energieleveranciers. Vooral Essent scoort slecht. [naar artikel]


2. Fors meer klachten over energieleveranciers (20/12/2019 - Het Laatste Nieuws)

De klachten over verkooppraktijken van energieleveranciers stijgen sterk, stelt de energieombudsman vast. Ook de telefonische verkoop is terug. Dat... [naar artikel]


3. Klachten over energieleveranciers gaan meer en meer over dubieuze verkooppraktijken (03/05/2018 - VRT NWS)

De federale Ombudsdienst voor Energie heeft in 2017 in totaal 5.797 klachten ontvangen. Dat is 5 procent meer dan in 2016, en op twee jaar tijd bedraagt de stijging zelfs al 37 procent. De meeste klachten gaan nog altijd over facturen, maar er zijn ook meer en meer klachten over dubieuze verkooppraktijken. [naar artikel]


4. Ombudsman Energie ontvangt 5 procent meer klachten, vooral aantal dubieuze verkooppraktijken energieleveranciers piekt (03/01/2020 - VRT NWS)

In het voorbije jaar ontving de federale Ombudsdienst voor Energie 7.055 klachten, vijf procent meer dan in 2018 en het hoogste cijfer van de afgelopen vijf jaar. De klachten gingen vooral over verkooppraktijken en over meterproblemen, al jaren de klassiekers onder de energieklachten. [naar artikel]


5. Fors meer klachten over malafide verkooppraktijken binnen de energiesector (11/03/2019 - VRT NWS)

Er zijn fors meer klachten over verkooppraktijken binnen de energiesector. Het gaat dan onder meer over de deur-aan-deurverkoop van energiecontracten. In 2018 gaat het om 483 klachten. Dat is een stijging van 13 procent ten opzichte van 2017 en zelfs dubbel zoveel als in 2016. In "De inspecteur" op Radio 2 getuigt een dochter hoe haar moeder van 92 nietsvermoedend een contract krijgt aangesmeerd. Eric Houtman, de ombudsman in de energiesector, reageert niet verwonderd. [naar artikel]


6. Een op de drie klachten bij ombudsdienst Energie gaat over Essent of Mega (05/05/2021 - Het Laatste Nieuws)

De energieleveranciers Essent en Mega waren vorig jaar de zorgenkindjes van de federale Ombudsdienst voor Energie. Hoewel ze samen een marktaandeel hebben van net 9 procent, gingen wel 33 procent van de klachten die de ombudsdienst kreeg, over hun dienstverlening. Dat blijkt uit het jaarverslag van de dienst. [naar artikel]


7. Ruim dubbel zoveel klachten over telecom in 2023 (21/03/2024 - De Tijd)

09:39 Bij de Ombudsdienst voor telecommunicatie zijn vorig jaar 65 procent meer klachten binnengekomen dan in 2022. Telenet spant de kroon met een verdriedubbeling van het aantal klachten. [naar artikel]


8. Over bijna alle energieleveranciers minder klachten, maar fors meer problemen bij Engie (19/04/2024 - Het Laatste Nieuws)

Bij de federale Ombudsdienst Energie is het aantal klachten lichtjes gedaald. Op een na deden alle grotere energieleveranciers het vorig jaar beter dan in 2022. Engie Electrabel is daar de grote uitzondering op met 58 procent meer klachten. Daarnaast kan een ander energiebedrijf een wel erg mooie daling optekenen. [naar artikel]


9. Ombudsdienst Energie krijgt meeste klachten tegen Luminus (03/05/2018 - Metro)

De meeste van de klachten die de federale Ombudsdienst voor Energie vorig jaar tegen energieleveranciers ontvangen heeft waren gericht tegen Luminus, gevolgd door Engie Electrabel, Essent en Eni. Luminus kreeg 28,02 procent van de klachten (1.370 tegenover 1.346 in 2016), terwijl het goed was voor 20,23 procent van de aansluitingspunten. Tegen Engie Electrabel werd 18,65 […] Het bericht Ombudsdienst Energie krijgt meeste klachten tegen Luminus verscheen eerst op Metro. [naar artikel]


10. Topman Essent waarschuwt voor hogere energiefactuur (23/01/2019 - De Tijd)

14:19 Pierre Pignolet, de CEO van de energieleverancier Essent, vreest dat het samensmelten en verdwijnen van energieleveranciers kan leiden hogere facturen. [naar artikel]


11. Bevoorradingsproblemen duwen energieleveranciers in het rood (26/07/2019 - De Tijd)

16:05 De problemen met de kerncentrales en de hoge energieprijzen afgelopen winter eisen hun tol. Op Essent na belandden alle grote energieleveranciers in de rode cijfers. [naar artikel]


12. Een op de drie klachten bij ombudsdienst Energie gaat over twee leveranciers (05/05/2021 - Het Nieuwsblad)

De energieleveranciers Essent en Mega waren vorig jaar de zorgenkindjes van de federale Ombudsdienst voor Energie. Hoewel ze samen een marktaandeel hebben van net 9 procent, gingen wel 33 procent van de klachten die de ombudsdienst kreeg, over hun dienstverlening. Dat blijkt uit het jaarverslag van de dienst. [naar artikel]


13. Meer en meer energieleveranciers maken zich schuldig aan wanpraktijken (27/01/2022 - Express)

Door de stijgende energieprijzen heeft de ombudsman Energie het aantal klachten over energieleveranciers fors zien toenemen. Meer dan eens komen er klachten binnen over een leverancier die zich schuldig maakt aan wanpraktijken. De stijgende energieprijzen hadden vorig jaar al een impact op het aantal klachten dat de Ombudsman Energie ontvangt. De ombudsdienst heeft vorig jaar […] [naar artikel]


14. 7.055 klachten over energie, vooral tegen dubieuze verkooptechnieken leveranciers (03/01/2020 - Het Belang van Limburg)

De federale Ombudsdienst voor Energie heeft vorig jaar 7.055 klachten ontvangen. Dat zijn er 5 procent meer dan in 2018 en het hoogste aantal sinds 2012. Vooral de verkooppraktijken leidden tot steeds meer klachten. [naar artikel]


15. Steeds minder klachten over energieleveranciers (28/03/2023 - Het Laatste Nieuws)

Het aantal klachten over energieleveranciers is in het laatste kwartaal van 2022 stevig gedaald. Dat blijkt uit de meest recente cijfers die de Vlaamse energieregulator VREG heeft vrijgegeven. [naar artikel]


16. Electrabel spant de kroon bij klachtentoevloed Ombudsman (12/04/2019 - De Morgen)

Goed 5.200 klachten kreeg de Ombudsdienst Energie in de eerste helft van 2012 binnen, vooral van Electrabel. [naar artikel]


17. Pesticidegebruik in Vlaanderen met een derde gedaald, Boechout spant de kroon in provincie (04/12/2018 - Gazet van Antwerpen)

Vorig jaar is er in Vlaamse gemeenten voor in totaal 4,1 ton aan pesticiden gebruikt, een forse daling van 2,3 ton tegenover 2016. Op een eenzame hoogte staat de Limburgse gemeente Meeuwen-Gruitrode, goed voor 74 kg. In onze provincie spant Boechout de kroon. Vooral het controversiële glyfosaat wordt nog ingezet. [naar artikel]


18. Aantal klachten over energieleveranciers sterk gedaald (27/03/2023 - Het Belang van Limburg)

Het aantal klachten over energieleveranciers is in het laatste kwartaal van 2022 stevig gedaald. Dat blijkt uit de meest recente cijfers die de Vlaamse energieregulator VREG heeft vrijgegeven. [naar artikel]


19. Al 526 klachten over agressieve verkooptactieken energieleveranciers (07/11/2022 - Het Laatste Nieuws)

In de eerste acht maanden van dit jaar ontving de Economische Inspectie 526 klachten over misleidende en agressieve verkooptactieken van energieleveranciers, dubbel zoveel als in heel 2019. Dat schrijven Het Nieuwsblad en Het Belang van Limburg vandaag. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!