Januari 2022: een nieuwe maand en zelfs een nieuw jaar waarin weer heel wat dingen veranderen. Zo zullen Vlaamse parlementsleden voortaan minder verdienen, start er een nieuw inburgeringstraject en worden bedrijfswagens zwaarder belast. En voor postzegels, een bezoek aan de autokeuring of de registratie van bouwgrond zal je meer moeten gaan betalen. Ontdek nog meer veranderingen in dit overzicht. [naar artikel]
Wie zijn bedrijfswagen ook voor privédoeleinden laat gebruiken wordt vanaf 1 januari 2017 wat zwaarder belast. De formule om het ‘voordeel van alle aard’ te berekenen wordt ieder jaar bijgesteld, zo meldt De Tijd. [naar artikel]
Omdat het wagenpark alsmaar vergroent, worden bedrijfswagens volgend jaar zwaarder belast. Voor wie met een volledig elektrische bedrijfswagen rijdt, verandert er niets. Maar wie met een diesel- of benzinewagen rijdt, zal dat serieus voelen in de portemonnee. Wat betekent dat voor jouw bedrijfswagen? Leasingbedrijf Arval rekende uit hoeveel zwaarder de populaire modellen zullen worden belast. [naar artikel]
België zou bedrijfswagens zwaarder moeten belasten, om dan met de opbrengst daarvan de loonkosten naar beneden te halen. Dat adviseert een studiedienst van de Europese Commissie na een onderzoek van de Belgische bedrijfswagens. [naar artikel]
Op 1 januari 2021 ging het belastbare voordeel voor bedrijfswagens de hoogte in door een aanpassing van de referentie-uitstoot in de berekeningsformule. Dat kost u maandelijks al snel 10 euro netto. [naar artikel]
Staatssecretaris van Mobiliteit Melchior Wathelet (cdH) heeft een plan klaar om de fiscaliteit van bedrijfswagens te herzien. Hij wil meer voordelen voor wagens met een lage uitstoot of nuluitstoot. Zwaar vervuilende wagens worden zwaarder belast. [naar artikel]
Bedrijfswagens worden volgend jaar opnieuw een pak zwaarder belast. Het belastbaar voordeel stijgt door de jaarlijkse aanpassing van de CO2-coëfficiënt. [naar artikel]
Wie met een bedrijfswagen rijdt, zal daarop zwaarder worden belast. Op 1 januari verhoogt het voordeel van alle aard voor diesel en benzines fors, met zo’n 10 procent. Een middenklasse diesel wordt voor de berijder zo makkelijk 130 à 180 euro netto per jaar duurder. [naar artikel]
Wie met een bedrijfswagen rijdt, zal daarop zwaarder worden belast. Op 1 januari verhoogt het voordeel van alle aard voor diesel en benzines fors, met zo’n 10 procent. Een middenklasse diesel wordt voor de berijder zo makkelijk 130 à 180 euro netto per jaar duurder. [naar artikel]
12:01 Het belastbare voordeel van bedrijfswagens stijgt fors door de jaarlijkse aanpassing van de standaarduitstoot in de berekeningsformule. [naar artikel]
Op 1 januari worden er een pak nieuwe regels van kracht. We overlopen voor u de belangrijkste veranderingen en nieuwigheden op het vlak van mobiliteit: van de bedrijfswagens die fors zwaarder belast worden tot de nieuwe regels voor wie volgend jaar terug naar Brussel pendelt. En ook voor wie nog een rijbewijs moet halen, verandert er wat. [naar artikel]
Werknemers moeten dit jaar om en bij 100 euro meer belastingen betalen op hun bedrijfswagen tegenover 2020. Dat blijkt uit simulaties door dienstverlener SD Worx. Hoe groter het model, hoe groter de belastingverhoging. Een bedrijfswagen voor persoonlijk gebruik wordt door de fiscus beschouwd als een voordeel van alle aard (VAA), een vorm van beroepsinkomen waarop […] The post Bedrijfswagens zwaarder belast: circa 145 euro extra per jaar voor SUV appeared first on Business AM. [naar artikel]
Vanaf 1 januari stijgen de belastingen voor bedrijfswagens op diesel en benzine. Het belastbaar voordeel van die auto’s stijgt door de jaarlijkse aanpassing van de referentie-CO2-uitstoot, de gemiddelde uitstoot van nieuw ingeschreven wagens. Dat is vernomen bij het kabinet van minister van Financiën Vincent Van Peteghem. [naar artikel]
Benzine of diesel? Toch wat te vervuilend, en binnenkort misschien zwaarder belast. Elektrisch dan maar? Nee, te duur. En dus laten we ons verleiden door hybride modellen. Op het voorbije Autosalon ging één op de drie vervolggesprekjes over een hybride wagen. En dat terwijl nog maar één op de twintig auto’s op de Belgische wegen een hybride is. [naar artikel]
Door de vergroening van het wagenpark daalt de gemiddelde uitstoot voor zowel benzine- als dieselwagens met ongeveer 10 procent, wat het belastbaar voordeel van alle aard voor bedrijfswagens vanaf Nieuwjaar fors doet stijgen. Dat blijkt uit de nieuwe uitstootwaarden, meldt De Tijd. [naar artikel]
17:54 Het aantal bedrijfswagens op de Belgische wegen blijft groeien. En omdat bedrijfswagens zwaarder zijn dan een gemiddelde auto van een particulier, vormen ze vooral voor andere weggebruikers een groter... [naar artikel]
21:33 Jan Colruyt, een telg uit de gelijknamige supermarktdynastie, staat op de lijst van zo'n driehonderd miljonairs die zwaarder belast willen worden. De groep miljonairs voert actie op het Wereld Economi... [naar artikel]
Dieselwagens dreigen in het Brussels gewest zes maal zwaarder belast te worden dan benzinewagens. Dat blijkt uit het eindrapport van de expert die... [naar artikel]
Het belastbare voordeel van bedrijfswagens stijgt volgend jaar weer nadat het twee jaar is gedaald. Dat komt door de jaarlijkse automatische aanpassing van de standaarduitstoot in de berekeningsformule, zo schrijft De Tijd. [naar artikel]
De jaarlijkse aanpassing van de CO2-uitstoot voor de berekening van het belastbare voordeel heeft geen gevolgen voor benzine- en lpg-wagens. Dat bericht De Tijd vandaag. [naar artikel]
'Full hybride' auto's, modellen met een benzine- en een kleine elektrische hulpmotor, zijn minder vervuilend. Toch worden ze zwaarder belast dan gewone auto's. Hoe is dat mogelijk? [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.