Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
BusinessAM

Nieuw op 1 januari – Lage-emissiezone van start in Gent, strenger in Antwerpen en Brussel

27/12/2019 - 05:50
"In Gent gaat op 1 januari de lage-emissiezone (LEZ) van start. Elders in het land, in Antwerpen en Brussel, worden al bestaande zones verder verstrengd. Nog vanaf 1 januari moeten gemotoriseerde tweewielers die nieuw op de markt komen voldoen aan de Euro 5-norm. Vervuilende auto’s zullen vanaf 1 januari Gent niet meer binnen mogen rijden: […] Het bericht Nieuw op 1 januari – Lage-emissiezone van start in Gent, strenger in Antwerpen en Brussel verscheen eerst op Metro."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. 620.000 auto’s niet meer welkom in Antwerpen en Gent door lage-emissiezone (25/11/2019 - De Morgen)

619.362 ingeschreven wagens moeten over een dikke maand aan de kant blijven als op 1 januari Gent een lage-emissiezone (LEZ) instelt en Antwerpen de regels voor vervuilend verkeer strenger maakt. Dat blijkt uit cijfers van de automobilistenvereniging VAB. [naar artikel]


2. Vanaf januari nog strengere normen voor lage-emissiezone in Antwerpen (02/11/2019 - Het Nieuwsblad)

Vanaf januari worden de regels voor de lage-emissiezone in Antwerpen nog strenger. Vanaf dan mogen ook diesels met euronorm 3 en een roetfilter niet meer binnen. [naar artikel]


3. Is er nog ergens schone lucht? En helpt een lage-emissiezone om schonere lucht te krijgen? (30/12/2019 - VRT NWS)

Op 1 januari 2020 krijgt -na Antwerpen en Brussel- ook Gent een lage-emissiezone: oude, vervuilende wagens worden gebannen uit het stadscentrum. Het doel: propere en gezonde lucht voor de stadsbewoners. Maar, wat is dat eigenlijk, schone lucht? En helpt een lage-emissiezone? Prof. dr. Tim Nawrot is milieu-epidemioloog en legt het uit. [naar artikel]


4. Lage emissiezone in Gent brengt al bijna 420.000 euro op aan uitzonderingen (17/12/2019 - VRT NWS)

De lage emissiezone in Gent gaat pas in vanaf januari, maar heeft nu al bijna 420.000 euro opgebracht aan uitzonderingen. Wie met een te vervuilende wagen wil blijven rijden, kan namelijk betalen voor zo'n toelating. Zo'n uitzondering aanvragen kan ook in Antwerpen en Brussel, waar al langer lage emissiezones van kracht zijn. Ook daar brengt het geld in het laatje. [naar artikel]


5. Gentse lage-emissiezone pas in januari van start, maar levert nu al 420.000 euro op (17/12/2019 - De Morgen)

De lage-emissiezone (LEZ) in Gent heeft al 420.000 euro opgeleverd. En dat is opmerkelijk, aangezien die LEZ pas in januari van start gaat. Wie met een vervuilende wagen de stad in wil blijven rijden, kan immers betalen voor een uitzonderlijke toelating. En dat hebben heel wat Gentenaars gedaan. Dat meldt VRT NWS. [naar artikel]


6. Geen vervuilende auto's meer in heel Brussels Gewest vanaf 1 januari (17/11/2017 - VRT NWS)

Vanaf 1 januari mag u met een vervuilende auto niet meer rondrijden in het Brussels Gewest. Alle negentien Brusselse gemeenten zullen vanaf dan één grote lage-emissiezone zijn. Het is de grootste lage-emissiezone van België, zes keer groter dan de lage-emissiezone in Antwerpen. Het Brussels parlement heeft de lage-emissiezone vandaag officieel goedgekeurd. [naar artikel]


7. Lage-emissiezones: afschaffen of uitbreiden? (18/02/2020 - VRT NWS)

Terwijl bij ons steden als Antwerpen, Brussel en Gent hun lage-emissiezones uitbreiden of strenger maken, schafte Rotterdam in Nederland zijn lage-emissiezone dit jaar gewoon af. Hoe komt het dat verschillende steden zo'n uiteenlopende aanpak hanteren? En wie heeft "gelijk"? [naar artikel]


8. Vanaf 1 januari (strengere) lage-emissiezones in Gent, Antwerpen en Brussel: met welke wagen mag je waar nog binnen? (13/12/2019 - VRT NWS)

Op 1 januari 2020 worden de regels om met een vervuilende wagen de lage-emissiezones (LEZ) van Antwerpen en Brussel binnen te rijden strenger. Ook Gent maakt van z'n binnenstad een LEZ en in Wallonië komen ze er naar alle waarschijnlijkheid ook aan. Verkeersexpert Hajo Beeckman maakte een overzicht met welke wagen je waar binnen mag. [naar artikel]


9. Wat zegt de wetenschap: was de lucht vroeger schoner dan nu? (30/12/2019 - Knack)

Op 1 januari 2020 krijgt - na Antwerpen en Brussel - ook Gent een lage-emissiezone: oude, vervuilende wagens worden gebannen uit de stad. Het doel: propere en gezonde lucht voor de stadsbewoners. Maar, wat is dat eigenlijk, schone lucht? Helpt een lage-emissiezone eraan? Welke stoffen horen wel en niet thuis in de lucht die we dagelijks inademen? Hoe ongezond is dat allemaal? Is het erger met onze... [naar artikel]


10. Gent registreert duizenden Nederlandse overtreders in lage-emissiezone (04/02/2020 - Het Laatste Nieuws)

Antwerpen verdiende al miljoenen aan de Vlaamse lage-emissiezone, maar vanaf deze maand gaat ook de bonnenfabriek in Gent op volle toeren draaien. [naar artikel]


11. Rotterdam schaft lage-emissiezone af: “Een misdadige beslissing, de regels moeten net nog strenger worden” (16/12/2019 - Gazet van Antwerpen)

Het gemeentebestuur van Rotterdam heeft beslist haar lage-emissiezone (LEZ) vanaf 1 januari af te schaffen. De effecten van de Rotterdamse milieuzone op de luchtkwaliteit zouden nogal tegenvallen. “In plaats van afschaffen, zou men moeten verstrengen. Dit is een misdadige beslissing”, zegt Roeland Samson, bio-ingenieur en hoogleraar aan de Universiteit Antwerpen. [naar artikel]


12. Uitstoot in Brussel fel verminderd door lage-emissiezone (17/05/2019 - Het Laatste Nieuws)

De op 1 januari vorig jaar ingevoerde Brusselse lage-emissiezone (LEZ) heeft al positieve effecten voor de luchtkwaliteit in het hoofdstedelijk... [naar artikel]


13. Wat u moet weten over de lage-emissiezone in Antwerpen (31/01/2017 - De Standaard)

’t Stad is van A, behalve als u met een oudere diesel of oude benzinewagen rijdt. Antwerpen voert op 1 februari een lage-emissiezone in om de hoeveelheid roet en fijn stof in de lucht te verminderen. Mag uw wagen de lage-emissiezone nog binnen? En hoe controleert Antwerpen uw wagen? De belangrijkste vragen opgelijst. [naar artikel]


14. Lage-emissiezone in Brussel vanaf 1 januari 2018 van kracht (27/12/2017 - Knack)

Vanaf 1 januari geldt in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest een lage-emissiezone (LEZ). De meest vervuilende dieselwagens zullen er in 2018 niet meer mogen rijden. [naar artikel]


15. Antwerpen plooit niet voor kritiek op lage-emissiezone (12/04/2019 - De Morgen)

Nu de lage-emissiezone in Antwerpen bijna van kracht is, staan de autoverenigingen op hun achterste poten. Ze halen alles uit de kast om de start uit te stellen, maar daar wil de stad niets van weten. [naar artikel]


16. Nog veel gaten in cameraschild bij start van lage-emissiezone in Gent (10/12/2019 - VRT NWS)

Bij de start van de lage-emissiezone (LEZ) in Gent zullen slechts zes camera's de overtreders kunnen registeren. Voor een volledige dekking zijn er 15 nodig. Maar de extra camera's komen er pas in 2021. Er komt wel een mobiele verplaatsbare camera op plaatsen waar sluikverkeer ontstaat. [naar artikel]


17. Lage-emissiezone ook naar districten? “Eerst Antwerpen afwachten” (11/01/2017 - Gazet van Antwerpen)

De lage-emissiezone start op 1 februari in Antwerpen en in de toekomst komt die LEZ er misschien ook wel in de districten en buurgemeenten. De stad Antwerpen wil dat nu laten onderzoeken. Mortsel heeft bijvoorbeeld al een concrete vraag gekregen om mee te stappen in het onderzoek. [naar artikel]


18. De lage-emissiezones: hoe zin of onzinvol zijn ze? (25/11/2019 - Het Laatste Nieuws)

Nu ook Gent op 1 januari een lage-emissiezone (LEZ) invoert en Antwerpen de hare verstrengt, mogen weldra bijna 620.000 wagens onze twee grootste... [naar artikel]


19. Opgepast: deze diesels zijn na 1 januari niet langer welkom in Gent en Antwerpen (31/10/2019 - Het Laatste Nieuws)

Vanaf 1 januari 2020 verstrengt Antwerpen de toelatingsvoorwaarden voor haar veelbesproken lage-emissiezone, waarmee de stad de luchtkwaliteit op... [naar artikel]


20. 2,72 % van de voertuigen in de lage-emissiezone Antwerpen in overtreding (20/04/2017 - De Redactie)

Dat blijkt uit de cijfers van maart. In februari, toen de lage-emissiezone (LEZ) van start ging en er nog geen boetes gegeven werden, was dat nog 5,21 procent. [naar artikel]


21. Antwerpen start signalisatie rond lage-emissiezone (24/11/2016 - Het Laatste Nieuws)

De Antwerpse binnenstad en het stadsgedeelte op Linkeroever worden op 1 februari 2017 een lage-emissiezone waar de meest vervuilende voertuigen [naar artikel]


22. Gent niet klaar voor lage-emissiezone (29/12/2019 - De Standaard)

Over drie dagen gaat in Gent de lage-emissiezone (LEZ) van start. Maar de stad is nog niet klaar om auto’s voldoende te controleren, meldt het VRT-journaal. [naar artikel]


23. Voor- en tegenstanders over (de impact van) de lage-emissiezone in Gent: “goede zaak” versus “schone schijn” (17/04/2019 - Het Nieuwsblad)

Drie jaar na Antwerpen zijn vanaf 1 januari 2020 oude auto’s ook niet langer welkom in de Gentse binnenstad. Diesels tussen 9 en 12 jaar oud worden alleen toegelaten in de lage-emissiezone (LEZ), mits betaling. Voor nog oudere wagens wordt Gent al helemaal verboden terrein. Wat is de impact van deze maatregel, op het verkeer, het milieu en de inwoners? [naar artikel]


24. Zijn lage-emissiezones wel zinvol? Expert schept duidelijkheid (25/11/2019 - Het Laatste Nieuws)

Nu ook Gent op 1 januari een lage-emissiezone (LEZ) invoert en Antwerpen de hare verstrengt, mogen weldra bijna 620.000 wagens onze twee grootste... [naar artikel]


25. Dit verandert er allemaal op 1 januari 2018 (30/12/2017 - VRT NWS)

De start van een nieuw jaar betekent ook een hele waslijst aan nieuwe regels die ingaat. Een overzicht van de belangrijkste wijzigingen: van de beurstaks over de flexi-jobs tot de lage-emissiezone in Brussel. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!