619.362 ingeschreven wagens moeten over een dikke maand aan de kant blijven als op 1 januari Gent een lage-emissiezone (LEZ) instelt en Antwerpen de regels voor vervuilend verkeer strenger maakt. Dat blijkt uit cijfers van de automobilistenvereniging VAB. [naar artikel]
Vanaf januari worden de regels voor de lage-emissiezone in Antwerpen nog strenger. Vanaf dan mogen ook diesels met euronorm 3 en een roetfilter niet meer binnen. [naar artikel]
Op 1 januari 2020 krijgt -na Antwerpen en Brussel- ook Gent een lage-emissiezone: oude, vervuilende wagens worden gebannen uit het stadscentrum. Het doel: propere en gezonde lucht voor de stadsbewoners. Maar, wat is dat eigenlijk, schone lucht? En helpt een lage-emissiezone? Prof. dr. Tim Nawrot is milieu-epidemioloog en legt het uit. [naar artikel]
De lage emissiezone in Gent gaat pas in vanaf januari, maar heeft nu al bijna 420.000 euro opgebracht aan uitzonderingen. Wie met een te vervuilende wagen wil blijven rijden, kan namelijk betalen voor zo'n toelating. Zo'n uitzondering aanvragen kan ook in Antwerpen en Brussel, waar al langer lage emissiezones van kracht zijn. Ook daar brengt het geld in het laatje. [naar artikel]
De lage-emissiezone (LEZ) in Gent heeft al 420.000 euro opgeleverd. En dat is opmerkelijk, aangezien die LEZ pas in januari van start gaat. Wie met een vervuilende wagen de stad in wil blijven rijden, kan immers betalen voor een uitzonderlijke toelating. En dat hebben heel wat Gentenaars gedaan. Dat meldt VRT NWS. [naar artikel]
Vanaf 1 januari mag u met een vervuilende auto niet meer rondrijden in het Brussels Gewest. Alle negentien Brusselse gemeenten zullen vanaf dan één grote lage-emissiezone zijn. Het is de grootste lage-emissiezone van België, zes keer groter dan de lage-emissiezone in Antwerpen. Het Brussels parlement heeft de lage-emissiezone vandaag officieel goedgekeurd. [naar artikel]
Terwijl bij ons steden als Antwerpen, Brussel en Gent hun lage-emissiezones uitbreiden of strenger maken, schafte Rotterdam in Nederland zijn lage-emissiezone dit jaar gewoon af. Hoe komt het dat verschillende steden zo'n uiteenlopende aanpak hanteren? En wie heeft "gelijk"? [naar artikel]
Op 1 januari 2020 worden de regels om met een vervuilende wagen de lage-emissiezones (LEZ) van Antwerpen en Brussel binnen te rijden strenger. Ook Gent maakt van z'n binnenstad een LEZ en in Wallonië komen ze er naar alle waarschijnlijkheid ook aan. Verkeersexpert Hajo Beeckman maakte een overzicht met welke wagen je waar binnen mag. [naar artikel]
Op 1 januari 2020 krijgt - na Antwerpen en Brussel - ook Gent een lage-emissiezone: oude, vervuilende wagens worden gebannen uit de stad. Het doel: propere en gezonde lucht voor de stadsbewoners. Maar, wat is dat eigenlijk, schone lucht? Helpt een lage-emissiezone eraan? Welke stoffen horen wel en niet thuis in de lucht die we dagelijks inademen? Hoe ongezond is dat allemaal? Is het erger met onze... [naar artikel]
Antwerpen verdiende al miljoenen aan de Vlaamse lage-emissiezone, maar vanaf deze maand gaat ook de bonnenfabriek in Gent op volle toeren draaien. [naar artikel]
Het gemeentebestuur van Rotterdam heeft beslist haar lage-emissiezone (LEZ) vanaf 1 januari af te schaffen. De effecten van de Rotterdamse milieuzone op de luchtkwaliteit zouden nogal tegenvallen. “In plaats van afschaffen, zou men moeten verstrengen. Dit is een misdadige beslissing”, zegt Roeland Samson, bio-ingenieur en hoogleraar aan de Universiteit Antwerpen. [naar artikel]
De op 1 januari vorig jaar ingevoerde Brusselse lage-emissiezone (LEZ) heeft al positieve effecten voor de luchtkwaliteit in het hoofdstedelijk... [naar artikel]
’t Stad is van A, behalve als u met een oudere diesel of oude benzinewagen rijdt. Antwerpen voert op 1 februari een lage-emissiezone in om de hoeveelheid roet en fijn stof in de lucht te verminderen. Mag uw wagen de lage-emissiezone nog binnen? En hoe controleert Antwerpen uw wagen? De belangrijkste vragen opgelijst. [naar artikel]
Vanaf 1 januari geldt in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest een lage-emissiezone (LEZ). De meest vervuilende dieselwagens zullen er in 2018 niet meer mogen rijden. [naar artikel]
Nu de lage-emissiezone in Antwerpen bijna van kracht is, staan de autoverenigingen op hun achterste poten. Ze halen alles uit de kast om de start uit te stellen, maar daar wil de stad niets van weten. [naar artikel]
Bij de start van de lage-emissiezone (LEZ) in Gent zullen slechts zes camera's de overtreders kunnen registeren. Voor een volledige dekking zijn er 15 nodig. Maar de extra camera's komen er pas in 2021. Er komt wel een mobiele verplaatsbare camera op plaatsen waar sluikverkeer ontstaat. [naar artikel]
De lage-emissiezone start op 1 februari in Antwerpen en in de toekomst komt die LEZ er misschien ook wel in de districten en buurgemeenten. De stad Antwerpen wil dat nu laten onderzoeken. Mortsel heeft bijvoorbeeld al een concrete vraag gekregen om mee te stappen in het onderzoek. [naar artikel]
Nu ook Gent op 1 januari een lage-emissiezone (LEZ) invoert en Antwerpen de hare verstrengt, mogen weldra bijna 620.000 wagens onze twee grootste... [naar artikel]
Vanaf 1 januari 2020 verstrengt Antwerpen de toelatingsvoorwaarden voor haar veelbesproken lage-emissiezone, waarmee de stad de luchtkwaliteit op... [naar artikel]
Dat blijkt uit de cijfers van maart. In februari, toen de lage-emissiezone (LEZ) van start ging en er nog geen boetes gegeven werden, was dat nog 5,21 procent. [naar artikel]
De Antwerpse binnenstad en het stadsgedeelte op Linkeroever worden op 1 februari 2017 een lage-emissiezone waar de meest vervuilende voertuigen [naar artikel]
Over drie dagen gaat in Gent de lage-emissiezone (LEZ) van start. Maar de stad is nog niet klaar om auto’s voldoende te controleren, meldt het VRT-journaal. [naar artikel]
Drie jaar na Antwerpen zijn vanaf 1 januari 2020 oude auto’s ook niet langer welkom in de Gentse binnenstad. Diesels tussen 9 en 12 jaar oud worden alleen toegelaten in de lage-emissiezone (LEZ), mits betaling. Voor nog oudere wagens wordt Gent al helemaal verboden terrein. Wat is de impact van deze maatregel, op het verkeer, het milieu en de inwoners? [naar artikel]
Nu ook Gent op 1 januari een lage-emissiezone (LEZ) invoert en Antwerpen de hare verstrengt, mogen weldra bijna 620.000 wagens onze twee grootste... [naar artikel]
De start van een nieuw jaar betekent ook een hele waslijst aan nieuwe regels die ingaat. Een overzicht van de belangrijkste wijzigingen: van de beurstaks over de flexi-jobs tot de lage-emissiezone in Brussel. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.