Moet iedereen met een bedrijfswagen straks elektrisch rijden? En kan je werkgever je daartoe verplichten? Of blijft het toch nog mogelijk om voor... [naar artikel]
Waar gaat de discussie over de belastingen op diesel- en benzinebedrijfswagens precies over? Zal ik meer moeten betalen voor mijn bedrijfswagen? En zal mijn loon stijgen als ik een elektrische bedrijfswagen heb? Economiejournalist Robbe van Lier beantwoordt vijf vragen. [naar artikel]
15:26 Wie een bedrijfswagen op diesel of benzine heeft, zal dit jaar meer belastingen betalen. Maar hoeveel is nog niet duidelijk. Daardoor wordt het loon van januari later gecorrigeerd. [naar artikel]
Gisteren publiceerde de FOD Financiën de nieuwe referentie-uitstoot voor bedrijfswagens. Die maatstaf is voor het eerst in jaren gedaald, waardoor... The post Wie een bedrijfswagen heeft betaalt volgend jaar meer belastingen appeared first on Business AM. [naar artikel]
Wie een bedrijfswagen op benzine of diesel heeft, zal volgens een paar studies volgend jaar toch nog fors meer belastingen moeten betalen. Bij de regering spreken ze dat tegen. [naar artikel]
01:01 Rijdt u met een elektrische bedrijfswagen? Het is een courante praktijk dat uw werkgever dan ook een laadpaal bij u thuis plaatst en u een laadpas geeft. Maar betaalt u daarop ook extra belastingen? [naar artikel]
Wie met een bedrijfswagen rijdt, zal daar in veel gevallen volgend jaar wat meer belastingen voor moeten betalen. Het gaat soms tot 250 euro extra per jaar. Welke auto’s komen je het duurst te staan? En waarom zal het bij de ene hybride wagen wel meevallen, terwijl de andere wél fors duurder wordt? [naar artikel]
Wie met een bedrijfswagen rijdt, zal daar in veel gevallen volgend jaar wat meer belastingen voor moeten betalen. Het gaat soms tot 250 euro extra per jaar. Welke auto’s komen je het duurst te staan? En waarom zal het bij de ene hybride wagen wel meevallen, terwijl de andere wél fors duurder wordt? [naar artikel]
Wie een bedrijfswagen op benzine of diesel heeft, zal volgens een paar studies volgend jaar toch nog fors meer belastingen moeten betalen. Bij de regering spreken ze dat tegen. [naar artikel]
Werknemers moeten dit jaar om en bij 100 euro meer belastingen betalen op hun bedrijfswagen tegenover 2020. Dat blijkt uit simulaties door dienstverlener SD Worx. Hoe groter het model, hoe groter de belastingverhoging. Een bedrijfswagen voor persoonlijk gebruik wordt door de fiscus beschouwd als een voordeel van alle aard (VAA), een vorm van beroepsinkomen waarop […] The post Bedrijfswagens zwaarder belast: circa 145 euro extra per jaar voor SUV appeared first on Business AM. [naar artikel]
Met een exclusieve fiscale aftrekbaarheid voor elektrische wagens en een fiscale stimulans om overal laadpalen neer te poten, hoopt minister Vincent Van Peteghem (CD&V) dat de elektrische bedrijfswagen vanaf 2026 de norm wordt. De bedrijfswagen op zich wordt voorlopig niet in vraag gesteld. Dat schrijven de kranten van Mediahuis vandaag. [naar artikel]
Wie z’n elektrische bedrijfswagen thuis kan opladen, kan daar met het juiste energiecontract een mooie cent mee verdienen. Hoe pak je dat het voordeligst aan? [naar artikel]
Wie met een bedrijfswagen rijdt, zal daar na Nieuwjaar meer belastingen op betalen. Dat is een gevolg van de jaarlijkse aanpassing van de [naar artikel]
Met een exclusieve fiscale aftrekbaarheid voor elektrische wagens en een fiscale stimulans om overal laadpalen neer te poten, hoopt minister Vincent Van Peteghem (CD&V) dat de elektrische bedrijfswagen vanaf 2026 de norm wordt. De bedrijfswagen op zich wordt voorlopig niet in vraag gesteld. Dat schrijven de kranten van Mediahuis vandaag. [naar artikel]
Drie op de tien werknemers met een bedrijfswagen (31 procent) willen niet overstappen op een elektrische bedrijfswagen. Vier op de tien zouden bereid zijn om de overstap te wagen, maar enkel onder bepaalde voorwaarden. Dat blijkt uit een bevraging van HR-dienstverlener Securex. Belangrijkste reden is dat elektrische voertuigen volgens de bevraagden niet voldoen aan hun professionele behoeften omdat ze bijvoorbeeld lange afstanden afleggen. [naar artikel]
Meer dan zes op de tien bestelde bedrijfswagens vorig jaar waren elektrisch. Met de almaar strengere wetgeving op fossiele brandstoffen in het achterhoofd zal dat aantal ongetwijfeld jaar na jaar toenemen. Het opladen van zo’n elektrische bedrijfswagen gaat wel gepaard met heel wat financiële en fiscale kluwens. “Er zijn dan ook drie redenen waarom het interessanter kan zijn om hun voertuig op het werk op te laden in plaats van thuis”, zegt mobiliteitsexpert Bart Hollebekkers van hr-dienstverlener SD Worx. [naar artikel]
Lees dit artikel: Elektrische bedrijfswagen: drie op de tien benzine- of dieselrijders niet bereid om over te stappen Een grote groep werknemers met een bedrijfswagen ziet het niet zitten om over te schakelen op een elektrische auto, zoals de federale regering dat wil. Dat blijkt uit een bevraging van HR-dienstverlener Securex. De situatie vandaag. De steekproef door Securex bij 1.512 werknemers in een representatief staal van de Belgische bedrijven maakt duidelijk dat de […] Lees dit artikel: Elektrische bedrijfswagen: drie op de tien benzine- of dieselrijders niet bereid om over te stappen [naar artikel]
De Belgische werknemers staan nog niet te springen voor een elektrische bedrijfswagen. Drie op de tien willen er (nog) niet van weten. Dat blijkt uit een enquête van Securex. [naar artikel]
Met een exclusieve fiscale aftrekbaarheid voor elektrische wagens en een fiscale stimulans om overal laadpalen neer te poten, hoopt minister van Financiën Vincent Van Peteghem dat de elektrische bedrijfswagen vanaf 2026 de norm wordt. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.