De stiptheid op het spoor is vorig jaar flink verbeterd. Voor het eerst sinds 2015 was meer dan 90 procent van de treinen stipt of met een vertraging van minder dan 6 minuten. Er waren wel meer afgeschafte treinen, zo blijkt uit cijfers van spoorinfrastructuurbeheerder Infrabel. [naar artikel]
De stiptheid van de treinen heeft in januari nog geen teken gegeven van verbetering, nadat ze over heel het jaar 2023 op het laagste niveau in vijf jaar was beland. Er werden in januari ook meer dan 6.000 treinen afgeschaft, het hoogste aantal in minstens vier jaar. Dat blijkt uit cijfers op de opendatawebsite van spoornetbeheerder Infrabel. [naar artikel]
De stiptheid van de treinen heeft in januari nog geen teken gegeven van verbetering, nadat ze over heel het jaar 2023 op het laagste niveau in vijf jaar was beland. Er werden in januari ook meer dan 6.000 treinen afgeschaft, het hoogste aantal in minstens vier jaar. Dat blijkt uit cijfers op de opendatawebsite van spoornetbeheerder Infrabel. [naar artikel]
De stiptheid van de treinen lag in februari opnieuw lager dan een jaar eerder. Als de afgeschafte treinen meegerekend worden, bedroeg de stiptheid 82,4 procent. Dat betekent dat meer dan een op de zes treinen met minstens zes minuten vertraging reed of afgeschaft werd. [naar artikel]
De stiptheid van de treinen is in februari gedaald in vergelijking met het jaar daarvoor. Dat blijkt uit de gezamenlijke stiptheidscijfers die Infrabel en NMBS vandaag bekendmaakten. In februari vorig jaar reed 89 procent (zonder neutralisatie) van de treinen stipt, wat betekent dan ze met minder dan 6 minuten vertraging in hun eindstation aankwamen. Vorige […] Het bericht Stiptheid treinen in februari gedaald verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
In januari dit jaar reed 88,6 procent van de treinen op tijd of met een vertraging van minder dan 6 minuten. Dat is minder stipt dan in januari... [naar artikel]
De stiptheid van de treinen op het Belgische spoornet schommelt al het hele jaar rond de 90 procent. In mei en juni werd die grens net niet gehaald, maar de stiptheid blijft wel steevast hoger liggen dan een jaar geleden. Dat blijkt vandaag uit cijfers van spoornetbeheerder Infrabel. Tijdens de maand juni reed 89 procent […] Het bericht Stiptheid treinen opnieuw onder 90 procent verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
“Er is sinds oktober een verbetering van de stiptheid merkbaar.” Dat zeggen spoornetbeheerder Infrabel en spoorwegmaatschappij NMBS bij de bekendmaking van de stiptheidscijfers voor januari. Voor de vierde maand op rij lag het stiptheidspercentage hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. In januari reed 90 procent van de de binnenlandse treinen “stipt”. Dat wil […] Het bericht Stiptheid treinen lijkt op goede weg verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Dat blijkt uit cijfers van spoorinfrastructuurbeheerder Infrabel. De stiptheid van de treinen bedroeg vorig jaar 89,2 procent. Een jaar eerder was dat nog 92,6 procent, en twee jaar geleden 93,6 procent. Met andere woorden: meer dan één trein op de tien rijdt met een vertraging van minstens zes minuten. Treinen die met minder dan zes […] The post Stiptheid treinen ging achteruit in 2022 appeared first on Knack. [naar artikel]
Tijdens de maand september reed 90,8 procent van de reizigerstreinen op het Belgische spoornet op tijd of met een vertraging van maximaal zes minuten. Het is de zevende keer dit jaar dat de stiptheid op maandbasis boven 90 procent ligt. Dat blijkt uit gegevens van spoornetbeheerder Infrabel. De stiptheid op het spoor belandde in 2018 […] Het bericht Stiptheid treinen ook in september boven 90 procent verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De stiptheid van de treinen is in november nauwelijks verbeterd tegenover oktober. Opnieuw kwam één op de zeven treinen met te veel vertraging aan op zijn bestemming, zo blijkt dinsdag uit cijfers op de opendatawebsite van spoornetbeheerder Infrabel. [naar artikel]
De stiptheid op het spoor is in november nog maar eens afgenomen. Slechts 82 procent van de treinen kwam aan met minder dan 7 minuten vertraging, zo blijkt uit gegevens van de NMBS en spoornetbeheerder Infrabel. In november 2015 bedroeg de stiptheid nog 86,9 procent. [naar artikel]
De stiptheid van de treinen lag in februari opnieuw lager dan een jaar eerder. Als de afgeschafte treinen meegerekend worden, bedroeg de stiptheid 82,4 procent. Dat betekent dat meer dan een op de zes treinen met minstens zes minuten vertraging reed of afgeschaft werd. [naar artikel]
De stiptheid van de treinen lag in februari opnieuw lager dan een jaar eerder. Als de afgeschafte treinen meegerekend worden, bedroeg de stiptheid 82,4 procent. Dat betekent dat meer dan een op de zes treinen met minstens zes minuten vertraging reed of afgeschaft werd. [naar artikel]
Ook in april bleef de stiptheid van de treinen onder de 90 procent. Ruim één op de tien treinen reed dus met vertraging, blijkt uit cijfers van spoornetbeheerder Infrabel. Augustus 2022 was de laatste keer dat de stiptheid van Belgische treinen boven de 90 procent uitkwam, nochtans is dat het streefcijfer voor Infrabel en de NMBS. [naar artikel]
Uit cijfers van Infrabel, die Knack kon inkijken, blijkt dat de stiptheid van de treinen tijdens spitsuren veel slechter is dan algemeen geweten. Tijdens de week van 12 tot 16 november bleek bijvoorbeeld dat de treinen tijdens de ochtendspits een gemiddelde stiptheid hadden van nauwelijks 36,6 procent. Twee op drie treinen had tijdens de ochtendspits dus een vertraging van meer dan zes minuten. [naar artikel]
15:26 Voor het eerst in vier jaar tijd is de stiptheid van de treinen onder de kaap van 90 procent gedoken. In 2022 sneuvelden meer dan 44.000 treinen, een record. Dat blijkt uit cijfers van de spoornetbehe... [naar artikel]
De stiptheid van de treinen is het voorbije jaar voor het eerst sinds 2018 onder de negentig procent gedoken. Dat blijkt uit cijfers van spoorinfrastructuurbeheerder Infrabel. [naar artikel]
De stiptheid van de treinen is ook in januari onder 90 procent gebleven, voor de vijfde maand op een rij. Dat blijkt uit cijfers op de opendatawebsite van spoornetbeheerder Infrabel. [naar artikel]
In januari dit jaar reed 88,6 procent van de treinen op tijd of met een vertraging van minder dan 6 minuten. Dat is minder stipt dan in januari 2017, toen 90,7 procent van de treinen stipt reed. Dat blijkt vandaag uit cijfers van infrastructuurbeheerder Infrabel en spoormaatschappij NMBS. Ook zijn in januari dit jaar meer […] [naar artikel]
Ook in april bleef de stiptheid van de treinen onder de 90 procent. Ruim één op de tien treinen reed dus met vertraging, blijkt uit cijfers van spoornetbeheerder Infrabel. Augustus 2022 was de laatste keer dat de stiptheid van Belgische treinen boven de 90 procent uitkwam, nochtans is dat het streefcijfer voor Infrabel en de NMBS. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.