Na een stagnering in 2018 waren er vorig jaar weer meer bedienden met een bedrijfswagen. Hun aandeel steeg van 19,6 procent tot 20,6 procent van alle bedienden. Dat blijkt donderdag uit de resultaten van de jaarlijkse mobiliteitsbarometer van Acerta. [naar artikel]
06:49 De coronapandemie heeft ons meer doen fietsen, maar ondertussen blijft de bedrijfswagen omwille van het fiscaal voordeel almaar populairder. [naar artikel]
Het aandeel bedienden dat een bedrijfswagen heeft, blijft stijgen. In 2020 ging het om 21,7 procent, ruim 5 procent meer dan in 2019 (20,6 procent). Dat blijkt uit een mobiliteitsbarometer van hr-dienstverlener Acerta. [naar artikel]
Na een stagnering in 2018 waren er vorig jaar weer meer bedienden met een bedrijfswagen. Hun aandeel steeg van 19,6 procent tot 20,6 procent van... [naar artikel]
Zes op de tien bedienden hebben hun bedrijfswagen nodig om hun job te doen. Lang niet alle bedrijfswagens zijn dus ‘salariswagens’, stelt hr-dienstverlener SD Worx. Wat niet wil zeggen dat alles bij het oude moet blijven, reageren mobiliteitsspecialisten. [naar artikel]
Meer mensen fietsen naar het werk, maar tegelijk boet de bedrijfswagen niet aan populariteit in. Vooral in Antwerpen wordt stevig gefietst. [naar artikel]
Slechts een op de tachtig bedienden met een bedrijfswagen heeft die wagen ingeruild voor een mobiliteitsbudget. Dat blijkt maandag uit een analyse van SD Worx bij meer dan 36.000 werkgevers en meer dan 1,1 miljoen werknemers. Het aandeel werknemers met een mobiliteitsbudget is in 2022 wel bijna verdubbeld, van 0,10 procent in 2021 naar 0,18 procent, maar blijft dus beperkt. Met het federale mobiliteitsbudget ruilen medewerkers hun wagen in voor een budget, waarmee ze zelf hun mobiliteit duurzaam invullen. Voorlopig komen enkel bedienden met een bedrijfswagen in aanmerking. [naar artikel]
01:00 23,5 procent van de bedienden heeft een bedrijfswagen, leert de mobiliteitsbarometer van de hr-dienstenleverancier Acerta. Vijf jaar geleden was dat 19,6 procent. [naar artikel]
01:40 Het aantal bedienden met een salariswagen is in 2021 met 3 procent gestegen naar een record. Dat blijkt uit de mobiliteitsbarometer van de hr-dienstengroep Acerta. [naar artikel]
Dat ze een bedrijfswagen hebben, is voor bedienden in België geen reden om bij een bedrijf te blijven. Dat blijkt uit een onderzoek van Evy Rombaut (Vrije Universiteit Brussel) op de databank van HR-dienstverlener SD Worx. Het onderzoek toonde ook duidelijke verschillen tussen arbeiders en bedienden in hun redenen om op te stappen. [naar artikel]
De coronapandemie heeft de populariteit van de bedrijfswagen niet afgeremd. Integendeel: in 2021 kregen nog eens 3 procent meer bedienden een wagen ter beschikking van hun werkgever, in vergelijking met het jaar voordien. Dat blijkt uit de jaarlijkse mobiliteitsbarometer van hr-dienstenbedrijf Acerta over de mobiliteitsgegevens van 330.000 werknemers. Maar wat moet je weten over de bedrijfswagen? Hoeveel van je loon moet je bijvoorbeeld afstaan voor dit extralegale voordeel? Jobat.be klopte aan bij Charlotte Thijs, Senior Legal Consultant van hr-dienstverlener Acerta. [naar artikel]
Pr-adviseur Arno Creve (25) krijgt binnenkort zijn eerste bedrijfswagen. Maar hij beseft dat het dagelijks gebruik van die wagen niet bijdraagt aan oplossingen voor het fileleed in ons land of de klimaatverandering. Hij pleit ervoor dat mensen niet meer zonder nadenken in de door het werk gesponsorde wagen kruipen, maar juist met een gezonde dosis schaamte. Een soort van collectieve "bedrijfswagenschaamte" kan volgens hem een sterk politiek draagvlak creëren om gedurfde en effectieve mobiliteitsbeslissingen te nemen. [naar artikel]
De coronapandemie heeft de populariteit van de bedrijfswagen niet afgeremd. Integendeel: in 2021 kregen nog eens 3 procent meer bedienden een wagen ter beschikking van hun werkgever, in vergelijking met het jaar voordien. Dat blijkt uit de jaarlijkse mobiliteitsbarometer van hr-dienstenbedrijf Acerta over de mobiliteitsgegevens van 330.000 werknemers. Maar wat moet je weten over de bedrijfswagen? Hoeveel van je loon moet je bijvoorbeeld afstaan voor dit extralegale voordeel? Jobat.be klopte aan bij Charlotte Thijs, Senior Legal Consultant van hr-dienstverlener Acerta. [naar artikel]
Meer en meer bedrijven bieden hun mensen zogenaamde lease-fietsen aan, vaak elektrische fietsen. Goed voor het milieu en fiscaal interessant, [naar artikel]
Een op de vijf bedienden in België rijdt vandaag met een auto van het werk. Dat is een stijging met ruim 10 procent ten opzichte van een jaar... [naar artikel]
Fietsen naar het werk is goed voor de gezondheid, de mobiliteit en het milieu. Fiscale gunstmaatregelen van de overheid moeten meer burgers in beweging krijgen. [naar artikel]
De beslissing over de belasting op salariswagens is uitgesteld naar volgende week. Het kernkabinet vond nog geen compromis. En dat is problematisch. De sociale secretariaten kunnen daardoor het zogeheten "voordeel alle aard" voor salariswagens niet berekenen. Bedienden in de banksector bijvoorbeeld krijgen normaal halfweg de maand hun loon uitbetaald. Dat dreigt nu giswerk te worden, … [naar artikel]
Uit cijfers van de hr-dienstengroep Acerta blijkt dat een recordaantal bedienden een bedrijfswagen heeft. Dat cijfer is vorig jaar gestegen met 3 procent. Dat meldt De Tijd. De coronacrisis heeft volgens Acerta bijgedragen aan die toename. De bedrijfswagen blijft één van de populairste extralegale voordelen in ons land. Daar is tijdens de coronacrisis niet veel […] [naar artikel]
Slechts een op de tachtig bedienden met een bedrijfswagen heeft die wagen ingeruild voor een mobiliteitsbudget. Dat blijkt maandag uit een analyse van SD Worx bij meer dan 36.000 werkgevers en meer dan 1,1 miljoen werknemers. [naar artikel]
De bedienden van vervoersmaatschappij De Lijn in Limburg hebben het werk neergelegd. Kort voor tien uur kwam het personeel in het hoofdkantoor aan de Grote Breemstraat naar buiten. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.