De gigafabriek die Volvo Cars wil bouwen voor de productie van batterijen voor elektrische wagens, komt mogelijk in Gent. Dat heeft de Belg Geert Bruyneel, senior vice president manufacturing bij Volvo Cars, in Göteborg gezegd tijdens een bezoek van Vlaams minister-president Jan Jambon (N-VA) aan de hoofdzetel van Volvo Cars. Het gaat om een fabriek die batterijen moet leveren voor 300.000 à 400.000 elektrische wagens per jaar. [naar artikel]
De gigafabriek die Volvo Cars wil bouwen voor de productie van batterijen voor elektrische wagens, komt mogelijk in Gent. Dat heeft de Belg Geert Bruyneel, senior vice president manufacturing bij Volvo Cars, maandag in Göteborg gezegd tijdens een bezoek van Vlaams minister-president Jan Jambon (N-VA) aan de hoofdzetel van Volvo Cars. Het gaat om een fabriek die batterijen moet leveren voor 300.000 à 400.000 elektrische wagens per jaar. [naar artikel]
Na de Duitse autobouwer Audi in Vorst gaat ook de Zweedse autoconstructeur Volvo batterijen voor elektrische wagens assembleren op zijn site in Gent. Dat heeft de autobouwer woensdagochtend gemeld in een persbericht. Om 10 uur is een persconferentie gepland in de Gentse fabriek, waar meer toelichting gegeven zal worden. [naar artikel]
De eerste volledig elektrische auto van de Zweedse autoconstructeur Volvo zal in de Gentse Volvo-fabriek gebouwd worden. Het gaat om een elektrische variant van de compacte SUV XC40. Net als de Duitse autobouwer Audi in Vorst gaat ook Volvo batterijen voor elektrische wagens assembleren op zijn site in Gent. Dat is woensdag bekendgemaakt tijdens een persconferentie in de Gentse fabriek. De productie van de elektrische wagen zou in het najaar van 2020 van start gaan. [naar artikel]
Na de Duitse autobouwer Audi in Vorst gaat ook de Zweedse autoconstructeur Volvo batterijen voor elektrische wagens assembleren op zijn site in... [naar artikel]
De gigafabriek die Volvo Cars wil bouwen voor de productie van batterijen voor elektrische wagens, komt mogelijk in Gent. Dat heeft de Belg Geert Bruyneel, senior vice president manufacturing bij Volvo Cars, maandag in Göteborg gezegd tijdens een bezoek van Vlaams minister-president Jan Jambon (N-VA) aan de hoofdzetel van Volvo Cars. Het gaat om een fabriek die batterijen moet leveren voor 300.000... [naar artikel]
Bij Volvo Car Gent rolt vandaag de allereerste C40 Recharge van de band. Het is de tweede elektrische wagen van Volvo die in Gent gemaakt wordt. Volvo wil tegen 2030 alleen nog elektrische wagens bouwen. Vorig jaar werd het eerste model voorgesteld, dat was de XC40 Recharge. Volvo Car is de enige fabriek in Europa die voor de groep elektrische wagens bouwt. [naar artikel]
De Gentse vrachtwagenbouwer Volvo Trucks gaat batterijen assembleren voor de elektrische modellen van alle Europese vestigingen. Dat deelt de directie... The post Opsteker voor Volvo Trucks Gent: Fabriek mag batterijen maken voor heel Europa appeared first on Business AM. [naar artikel]
00:02 Volvo Car Gent gaat de batterijen van de nieuwe elektrische XC40 assembleren. Om uit te breiden krijgt de Zweedse autobouwer 8 hectare havengrond, die nu van zijn buur Honda is. [naar artikel]
Volvo heeft vorig jaar wereldwijd 708.716 wagens verkocht. De stijging met 15 procent op een jaar tijd leverde een nieuw record op voor de Zweedse personenwagenbouwer in Chinese handen. Een deel van die wagens rolde in Gent van de band. [naar artikel]
14:24 Volvo Cars zoekt 500 extra personeelsleden om elektrische auto's te bouwen in zijn productievestiging in Gent. [naar artikel]
Op zijn Gentse site heeft Volvo zijn allereerste batterijfabriek geopend. Die zal de batterijen maken die de elektrische Volvo’s moeten aandrijven. [naar artikel]
België mag dan maar twee autofabrieken meer tellen, Audi Brussels en Volvo Gent, ze zijn wel alletwee gespecialiseerd in de elektrische wagens van de toekomst. Volvo Gent mag van zijn Zweedse moedergroep binnenkort een tweede volledig elektrische model bouwen. Terwijl Audi Brussels de volledig elektrische e-tron bouwt, rolt in Gent sinds oktober de XC40 Recharge, […] The post Nieuwe elektrische Volvo ‘made in Belgium’ op komst appeared first on Business AM. [naar artikel]
Voor Volvo Cars Gent is 2021 alvast goed gestart. De Gentse autobouwer mag - na de elektrische XC40 - ook een tweede elektrisch model gaan bouwen. Zo zal de capaciteit voor elektrische wagens tegen 2022 verdrievoudigen. Als alles volgens planning loopt, levert dat ook nog eens 300 jobs op. [naar artikel]
De eerste volledig elektrische Volvo zal dan wel in China worden gebouwd, maar de aankondiging sluit niet uit dat er ook in Gent een elektrische wagen kan komen. Dat zegt woordvoerder Mark De Mey Van Volvo Car Gent. [naar artikel]
Als Vlaanderen slim anticipeert op wat er binnenkort met pensioengerechtigde batterijen van elektrische wagens en zonnepanelen moet gebeuren, dan kan dat een flinke economische boost betekenen. Volgens een studie van het Steunpunt Circulaire Economie kan de ombouw van batterijen voor elektrische wagens tot thuisbatterijen de Vlaamse economie tot zes keer meer opbrengen tegen 2030 dan enkel de recyclage ervan. [naar artikel]
Het Beringse recyclagebedrijf Out of Use gaat batterijen van elektrische wagens recycleren en hergebruiken. Het heeft daarvoor een meerjarencontract afgesloten met Febelauto, een erkende vzw die afgedankte voertuigen van 42 automerken beheert. [naar artikel]
Bij Volvo Trucks in Gent wordt in juni de eerste elektrische vrachtwagen geproduceerd. De truck, voor een Belgische klant, moet in juni van de band rollen. De maanden daarna zal de productie stelselmatig opgedreven worden. Volvo Trucks in Gent zal dan een deel van een bestelling van 1.000 elektrische vrachtwagens voor de Europese markt produceren. De batterijen voor alle vrachtwagens worden in de Gentse fabriek gemaakt. [naar artikel]
De Zweedse autobouwer Volvo, eigendom van het Chinese concern Geely, gaat op zijn havensite in Gent een nieuwe assemblagelijn installeren. Niet voor de bouw van auto’s maar voor het ineensteken van ‘batterijpakketten’ voor de nieuwe elektrische versie van de XC40 die in 2020 van de band moet rollen. Dat schrijft De Tijd. [naar artikel]
Autobouwer Volvo, die in de nabije toekomst uitsluitend elektrische voertuigen wil maken, kiest niet voor Vlaanderen als locatie voor een nieuwe gigafabriek. Dat is door de internationale hoofdzetel bevestigd. De batterijfabriek zou wereldwijd productievestigingen van batterijen voorzien en zowat 3.000 bijkomende jobs naar ons land brengen. [naar artikel]
Autobouwer Volvo, die in de nabije toekomst uitsluitend elektrische voertuigen wil maken, kiest niet voor Vlaanderen als locatie voor een nieuwe gigafabriek. Dat is door de internationale hoofdzetel bevestigd. De batterijfabriek zou wereldwijd productievestigingen van batterijen voorzien en zowat 3.000 bijkomende jobs naar ons land brengen. [naar artikel]
Autobouwer Volvo, die in de nabije toekomst uitsluitend elektrische voertuigen wil maken, kiest niet voor Vlaanderen als locatie voor een nieuwe gigafabriek. Dat is door de internationale hoofdzetel bevestigd. De batterijfabriek zou wereldwijd productievestigingen van batterijen voorzien en zowat 3.000 bijkomende jobs naar ons land brengen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.