Voor het eerst in jaren hebben steden en gemeenten minder dan 100.000 rijbewijzen B uitgereikt. Vooral de daling bij 18-jarigen is spectaculair.... [naar artikel]
Vorig jaar zijn er in ons land een achtste minder rijbewijzen B uitgereikt. Bij 18-jarigen loopt dat zelfs op tot een kwart, in tien jaar tijd gaat het om een daling van bijna 30%. Volgens specialisten spelen de strengere rijopleiding en de klimaatbewustheid een rol, maar is er tegenwoordig ook minder nood aan een auto. [naar artikel]
Vorig jaar zijn er in ons land een achtste minder rijbewijzen B uitgereikt. Bij 18-jarigen loopt dat zelfs op tot een kwart, en in tien jaar tijd gaat het om een daling van bijna 30 procent. [naar artikel]
Vorig jaar zijn in Vlaanderen fors minder praktijkexamens afgelegd en rijbewijzen uitgereikt. Dat komt door de strengere voorwaarden, maar ook door... [naar artikel]
De FOD Mobiliteit heeft in 2018 exact 111.991 rijbewijzen uitgereikt. Dat is een daling met 18 procent tegenover het jaar 2010. Vooral bij jongeren daalt het aantal rijbewijzen. "Een rijbewijs en een auto kosten veel geld. Jongeren geven dat geld liever aan een smartphone of een verre reis", zegt Werner De Dobbeleer van de Vlaamse Stichting Verkeerskunde. [naar artikel]
De tijd dat achttien jaar worden synoniem stond voor ‘eindelijk met de auto mogen rijden’, lijkt voorbij. Het aantal rijbewijzen dat jaarlijks wordt uitgereikt daalt en vooral bij de jongste potentiële bestuurders is de interesse sterk afgenomen. [naar artikel]
Vlaamse 50-plussers hebben significant minder kans om uitgenodigd te worden op een sollicitatiegesprek dan jongere werkzoekenden. Dat blijkt uit een onderzoek van de Universiteit Gent. Nieuw internationaal onderzoek bevestigt die tendens. Het onderzoek komt er vanuit de vaststelling dat de werkzaamheidsgraad onder 55- tot 64-jarigen hier nog altijd een stuk lager ligt dan in onze […] The post Waarom Vlaamse 50-plussers niet meer aan job geraken: gezien als minder flexibel en technologisch minder vaardig appeared first on Business AM. [naar artikel]
Heeft het coronavirus Koning Auto een kopje kleiner gemaakt? Voor het eerst rijden er alleszins minder auto's rond in ons land, zo blijkt uit... [naar artikel]
Koning auto krijgt klappen. Belgen reden in de eerste helft van dit jaar bijna een kwart minder kilometers met de auto dan in precoronajaar 2019. Vooral jongeren tussen 18 en 34 jaar laten de wagen vaker staan. Drie jongeren vertellen waarom ze afhaakten: “Het concept van deelauto’s is geniaal. Vroeger deed ik 250 euro op aan autokosten, nu ben ik voor datzelfde bedrag vijf maanden verder.” [naar artikel]
Vorig jaar zijn in Vlaanderen fors minder praktijkexamens afgelegd en rijbewijzen uitgereikt. Dat komt door de strengere voorwaarden, maar ook door het dalend enthousiasme bij jongeren, schrijft De Tijd woensdag. [naar artikel]
06:24 Vorig jaar zijn in Vlaanderen fors minder praktijkexamens afgelegd en rijbewijzen uitgereikt. Dat komt door de strengere voorwaarden, maar ook door het dalend enthousiasme bij jongeren. [naar artikel]
De plannen van de Europese Commissie om aan de geldigheid van de rijbewijzen te sleutelen zijn voor ouderenvereniging OKRA “je reinste leeftijdsdiscriminatie”. In een eerder dit jaar gelanceerd pakket maatregelen, bedoeld om de verkeersveiligheid te verhogen, stelt de Commissie voor om de geldigheid van rijbewijzen voor 70-plussers te beperken tot vijf jaar of minder, om zo vaker medische controles of opfriscursussen op te leggen. [naar artikel]
In Duitsland zijn in juli een kwart minder nieuwe auto’s verkocht ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar. Het niveau van voor de coronacrisis is nog niet in zicht, zo meldt sectorfederatie VDA woensdag. [naar artikel]
Minder sterfgevallen bij 80-plussers, minder felle ziektesymptomen en minder besmettingen: dat zijn de gunstige gevolgen van de vaccinaties in landen die al veel verder staan dan wij. De vaccins werken écht, zo blijkt heel duidelijk in onder meer het Verenigd Koninkrijk. Negen op de tien 85-plussers hebben daar al antilichamen tegen het virus. Zelfs na één dosis, dus. [naar artikel]
Er worden steeds minder bewoners uit de woonzorgcentra opgenomen in de ziekenhuizen, en mogelijk is dat een eerste effect van de vaccinatiecampagne daar. Dat zei viroloog Steven Van Gucht vanmiddag op de persconferentie van Sciensano. Uit de meest recente cijfers blijkt dat nu 25 procent van alle 85-plussers minstens één dosis van het coronavaccin heeft ontvangen. [naar artikel]
Oudere jobkandidaten hebben beduidend minder kans om uitgenodigd te worden op een jobgesprek dan jongere. Nieuw onderzoek, uitgevoerd aan de UGent, verklaart nu hoe dat komt. [naar artikel]
Heeft het coronavirus koning auto een kopje kleiner gemaakt? Voor het eerst rijden alleszins minder auto’s rond in ons land, zo blijkt uit cijfers van Statbel. Nog een primeur: er zijn nu meer auto’s die op benzine rijden dan op diesel. [naar artikel]
Heeft het coronavirus koning auto een kopje kleiner gemaakt? Voor het eerst rijden alleszins minder auto’s rond in ons land, zo blijkt uit cijfers van Statbel. Nog een primeur: er zijn nu meer auto’s die op benzine rijden dan op diesel. [naar artikel]
De Duitse autobouwer Volkswagen heeft ontgoochelende kwartaalresultaten gepubliceerd. De autobouwer uit Wolfsburg blijft worstelen met de toelevering van microchips. In mei verkocht VW wereldwijd 658.000 auto’s. Tegenover dezelfde maand een jaar eerder zijn er dat 23,5 procent minder. In de eerste vijf maanden van 2022 verkocht VW 3,1 miljoen auto’s, een kwart minder dan vorig jaar. [naar artikel]
Na een serieuze inhaalbeweging na corona hebben vorig jaar opnieuw minder landgenoten het rijbewijs B gehaald. Vooral bij jongeren daalt de interesse om met de auto te kunnen rijden, blijkt uit nieuwe cijfers van de FOD Mobiliteit. [naar artikel]
Het voetgangersgebied krijgt sinds 3 april minder auto’s te slikken. Hoewel al meer dan 26.000 vergunningen zijn uitgereikt, lijkt het aantal wagens fors te zijn verminderd. Wij telden er vrijdag aan het belfort 46 in één uur. Een jaar geleden waren dat er makkelijk 100. [naar artikel]
Limburgse ondernemingen hebben in 2020 een kwart minder subsidieaanvragen ingediend via de kmo-portefeuille. “De daling is niet alleen te wijten aan de coronacrisis”, zegt Bart Lodewyckx, gedelegeerd bestuurder van Unizo Limburg. [naar artikel]
De lage-emissiezone in Gent heeft haar effect niet gemist: de inwoners van het stadscentrum hebben nu 10 procent minder auto's dan 2 jaar geleden. En de auto's die ze wel nog hebben, zijn minder vervuilend. [naar artikel]
Het aandeel werkende 55-plussers is de voorbije jaren fors gestegen. Dat blijkt uit de werkzaamheidscijfers van de economische denktank OESO, waarover De Tijd vandaag bericht. Van de Belgen tussen 55 en 64 jaar was in het derde kwartaal van vorig jaar de helft aan de slag. Tien jaar geleden werkte slechts een op de drie […] [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.