Vlaanderen telde eind vorig jaar 3.047 publieke laadpunten voor elektrische wagens. Daarmee zit Vlaanderen op koers om de beloofde 5.000 publieke... [naar artikel]
Er zijn vorig jaar in Vlaanderen 1.514 publieke laadpunten voor elektrische wagens bijgekomen. Dat is een stijging met 35 procent, zo blijkt vrijdag uit gegevens van Statistiek Vlaanderen. In absolute cijfers gaat het om de grootste toename ooit. [naar artikel]
Vlaanderen telt vandaag bijna 19.000 (semi)publieke laadpunten. Dat blijkt donderdag uit cijfers van Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Lydia Peeters (Open Vld). De Vlaamse regering wil dat de teller tegen 2025 op 35.000 laadpunten staat. [naar artikel]
Vlaanderen telde eind vorig jaar 3.047 publieke laadpunten voor elektrische wagens. Daarmee zit Vlaanderen op koers om de beloofde 5.000 publieke laadpunten tegen eind 2020 te halen. Dat blijkt uit het jaarrapport rond het Vlaamse actieplan Clean Power for Transport. Op het vlak van elektrische wagens zelf blijft er nog wel een kloof te overbruggen. […] Het bericht Vlaanderen op koers voor 5.000 publieke laadpunten tegen eind 2020 verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Elektriciteitsleverancier Eneco heeft vorig jaar het gebruik van laadpunten voor elektrische wagens fors zien toenemen. De laadpunten van Eneco [naar artikel]
Vlaanderen telt intussen meer dan 25.000 laadpunten voor elektrische voertuigen. Dat blijkt uit cijfers van Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Lydia Peeters. Vlaanderen zit daarmee op koers om de doelstelling van 35.000 laadequivalenten tegen 2025 te halen. [naar artikel]
De verkoop van elektrische wagens kent een sterke groei, maar de installatie van openbare oplaadpunten kan dat tempo niet volgen. Dat blijkt uit een onderzoek van Bloomberg New Energy Finance. Tevens wordt opgemerkt dat de vloot elektrische wagens in China naar zijn omvang meer openbare laadpunten ter beschikking heeft dan in Europa of de Verenigde […] [naar artikel]
Steeds meer bedrijven maken de omschakeling naar een elektrisch wagenpark. Logisch, want vanaf 2026 zullen enkel volledig elektrische wagens nog fiscaal aftrekbaar zijn. Daarenboven verwachten mobiliteitsexperts dat er in 2030 in ons land 1,5 miljoen elektrische wagens zullen rondrijden. Maar zijn we daar wel klaar voor? Zijn er voldoende laadpunten op het werk en op het publieke domein, en zal ons elektriciteitsnet dat wel aankunnen? [naar artikel]
Elektriciteitsleverancier Eneco heeft vorig jaar het gebruik van laadpunten voor elektrische wagens fors zien toenemen. De laadpunten van Eneco leverden in 2016 voor 2 miljoen kilometer aan elektrische energie, of bijna drie keer zoveel als in 2015 en ruim twintig keer meer dan in 2014. [naar artikel]
Tijdens de eerste drie maanden van dit jaar zijn 230 premies aangevraagd voor batterij-elektrische wagens, tegenover 415 aanvragen over heel 2018. Ook de premie-aanvragen voor elektrische motor- en bromfietsen lopen vlot. In totaal is van januari tot maart voor bijna 900.000 euro aan premies aangevraagd. “Het gaat de goede kant uit met de elektrificatie van […] Het bericht Meer premie-aanvragen voor volledig elektrische wagens verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Er komen binnen dit en twee jaar nog minimaal 10.789 laadpunten voor elektrische wagens bij langs de Vlaamse wegen. Daarmee zal het aantal laadpunten bijna verdrievoudigen tegenover begin dit jaar en is Vlaanderen goed op weg om de doelstelling voor 2025 te halen. “Maar het werk is daarna niet gedaan.” [naar artikel]
Tijdens de eerste drie maanden van dit jaar zijn 230 premies aangevraagd voor batterij-elektrische wagens, tegenover 415 aanvragen over heel 2018. Ook de premie-aanvragen voor elektrische motor- en bromfietsen lopen vlot. In totaal is van januari tot maart voor bijna 900.000 euro aan premies aangevraagd. “Het gaat de goede kant uit met de elektrificatie van […] Het bericht Premie-aanvragen voor volledig elektrische auto’s sterk gestegen in eerste kwartaal verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Wanneer elektrisch rijden de norm wordt, moet er voldoende laadinfrastructuur worden gecreëerd. In ons land zijn er momenteel 11.431 publieke laadpunten, waarvan 4.707 in Vlaanderen. Het aanleggen van bijkomende laadpunten lijkt geen probleem, maar waar moeten die allemaal komen? “Het is een debat dat vandaag nauwelijks wordt gevoerd maar daar kunnen we beter niet te lang meer mee wachten. Als sector ijveren we voor ‘laadpleinen’”, zegt Jochen De Smet van Avere Belgium. [naar artikel]
Er komen binnen dit en twee jaar nog minimaal 10.789 laadpunten voor elektrische wagens bij langs de Vlaamse wegen. Daarmee zal het aantal laadpunten bijna verdrievoudigen tegenover begin dit jaar en is Vlaanderen goed op weg om de doelstelling voor 2025 te halen. “Maar het werk is daarna niet gedaan.” [naar artikel]
De drie nieuwe Park and Rides in aanbouw aan de rand van de stad, worden uitgerust met laadpunten voor elektrische wagens. Antwerpen krijgt er zo op korte termijn 71 laadpunten bij. Dat aantal kan in een tweede fase uitbreiden naar 254 oplaadpunten. [naar artikel]
Over vier jaar moet elke snelweg- en carpoolparking in Vlaanderen met een ultrasnel oplaadpunt voor elektrische wagens zijn uitgerust. In totaal komen er tegen 2025 minstens 30.000 laadpunten bij. Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) trekt 30 miljoen euro uit voor het project. [naar artikel]
Van het totale wagenpark in Vlaanderen was vorig jaar maar 0,63% puur elektrisch. Daarmee zit Vlaanderen nog erg ver van de doelstelling van 7,5% tegen 2020. Volgens Jeroen Cockx, coördinator van het Vlaamse actieplan ‘Clean power for transport’, is één van de voornaamste redenen dat het aanbod de vraag niet kan volgen. Het actieplan is […] Het bericht Er rijden te weinig elektrische voertuigen in Vlaanderen rond verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De elektrische auto zit nog niet in de lift in Vlaanderen. En dat is te merken aan het gebruik en de verspreiding van publieke laadpalen. Terwijl... [naar artikel]
In geen enkele grote Vlaamse stad zijn er meer laadpunten op openbare plaatsen om je elektrische wagen op te laden dan in Gent. De stad wil tegen eind 2025 nog 800 stekkers bij op publiek toegankelijk domein en een 200-tal op private plekken als parkeergebouwen of bij sportaccomodaties. [naar artikel]
Er zijn zo’n 22.000 (semi-) publieke laadpunten in Vlaanderen. Daar moeten er nog zo’n 10.000 bij komen tegen 2025. Is onze regio daarmee voorbereid op de 350.000 elektrische wagens die er tegen dan zullen zijn? En wat als we straks en masse elektrisch rijden? De investeringen zijn er, al blijven er nu nog een pak ‘kale’ laadplekken over. In sommige gemeenten wil je op dit moment niet afhankelijk zijn van publieke laadpalen. Dat blijkt uit een exclusieve rondvraag van HLN in alle Vlaamse gemeenten. Wil u alles weten over laadpalen in uw gemeente? Lees het op uw gemeentepagina. [naar artikel]
09:49 Tegen 2025 moet Vlaanderen 35.000 publiek toegankelijke laadpunten tellen. Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) komt later deze maand met een projectoproep voor (semi)publieke laadi... [naar artikel]
De elektrische auto is stilaan bezig aan een bescheiden doorbraak. Helaas is de publieke laadpaal dat niet. De openbare laadinfrastructuur in ons land staat nog in de kinderschoenen. Er zijn niet alleen te weinig laadpalen, er is nauwelijks correcte informatie beschikbaar over prijzen, toegankelijkheid en beschikbaarheid. Bovendien weet niemand in België hoeveel publiek toegankelijke laadpunten er zijn. Gelukkig is er beterschap op komst tegen 2020. [naar artikel]
Tesla, de bekende Amerikaanse producent van elektrische wagens, opent de Belgische snelladers, ook wel Superchargers genoemd, voor alle elektrische voertuigen. Op die manier krijgt ons land er ruim 140 laadpunten bij. Eigenaars van elektrische wagens in het Verenigd Koninkrijk, Spanje, Zweden, Oostenrijk en België kunnen voortaan hun voertuig ook opladen aan een laadpunt van Tesla. […] [naar artikel]
Aldi wil tegen eind volgend jaar zijn winkelparkings uitrusten met minstens twee laadpunten voor elektrische wagens. Alles samen gaat het om 900 laadpunten waarvan ruim de helft snelladers. Eerder kondigden ook Delhaize en de Colruyt-groep al de uitrol van laadpalen aan. Tegen 2025 is het in Vlaanderen namelijk verplicht laadpalen te installeren als een parking … The post BEKIJK – Ook Aldi gaat laadpalen installeren op parkings appeared first on Trends. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.