De prijzen in veel supermarkten in ons land liggen nog steeds hoger dan voor de coronacrisis, maar de jongste dagen is wel een positieve evolutie merkbaar. De prijzen daalden weer lichtjes, blijkt uit onderzoek van Test-Aankoop. De consumentenorganisatie roept de overheid op alle promoties in supermarkten weer toe te laten. “We zijn nog niet waar we moeten zijn.” [naar artikel]
Supermarkten mogen opnieuw promoties en kortingen geven. Dat zegt federaal minister van Economie en Consumenten Nathalie Muylle. Ze wil zo een duurdere winkelkar vermijden. [naar artikel]
Binnenkort is het terug toegelaten voor supermarkten om kortingen en promoties te geven. Sinds de hamsterfase aan het begin van... The post Kortingen en promoties opnieuw toegelaten in supermarkten: ‘We houden hamstergedrag in de gaten’ appeared first on Business AM. [naar artikel]
17:51 De stopzetting van de kortingen en promoties in de supermarkten heeft volgens het Belgische statistiekbureau amper een impact op onze boodschappenmand gehad. Het ontkracht de perceptie dat we de afgel... [naar artikel]
Er komen opnieuw promoties en kortingen in supermarkten. Minister van Consumenten Nathalie Muylle (CD&V) legt de laatste hand aan een regeling om... [naar artikel]
Wie met zijn gedesinfecteerde winkelkar de supermarkten in gaat, heeft het al gemerkt: de vertrouwde promoties en kortingen zijn terug van weggeweest. Althans in bepaalde supermarkten, want ondanks de beslissing van minister van Economie Nathalie Muylle (CD&V) dat de supermarkten eind maart opnieuw toeliet om geplande kortingen aan te bieden, is niet iedereen overtuigd. [naar artikel]
Supermarkten geven tegenwoordig minder kortingen, maar die kortingen zijn wel véél groter dan vroeger. Waarom slaan supermarkten ons met de grootste acties en strafste promoties om de oren? Winkelexpert Stefan Van Rompaey legt uit waarom je bijna nooit meer kortingen van 10 procent ziet, maar wel van 50 procent of meer. En waarom je Nutella zelden of nooit in promotie zal zien staan. [naar artikel]
Uit een onderzoek van de FOD Economie blijkt dat iets minder dan de helft van de supermarkten valse of misleidende promoties aanbiedt. Producten die aangeprezen worden als goedkoper zijn het vaak niet. 'We kunnen ons niet verdedigen', reageert de sector. [naar artikel]
Er komen opnieuw promoties en kortingen in supermarkten. Minister van Consumenten Nathalie Muylle (CD&V) legt de laatste hand aan een regeling om... [naar artikel]
De herinvoering van kortingen en promoties in de supermarkten dreigt heel wat logistieke problemen met zich mee te brengen, waardoor er mogelijk... [naar artikel]
Wie met zijn gedesinfecteerde winkelkar de supermarkten in gaat, heeft het al gemerkt: de vertrouwde promoties en kortingen zijn terug van weggeweest. Althans in bepaalde supermarkten, want ondanks de beslissing van minister van Economie Nathalie Muylle (CD&V) dat de supermarkten eind maart opnieuw toeliet om geplande kortingen aan te bieden, is niet iedereen overtuigd. [naar artikel]
Supermarkten geven tegenwoordig minder kortingen, maar die kortingen zijn wel véél groter dan vroeger. Waarom slaan supermarkten ons met de grootste acties en strafste promoties om de oren? Winkelexpert Stefan Van Rompaey legt uit waarom je bijna nooit meer kortingen van 10 procent ziet, maar wel van 50 procent of meer. En waarom je Nutella zelden of nooit in promotie zal zien staan. [naar artikel]
Minister van Economie Nathalie Muylle wil dat supermarkten weer volop kortingen en promoties kunnen aanbieden zoals voor de coronacrisis. [naar artikel]
Producenten willen volgend jaar allerlei prijzen verhogen, maar supermarkten wringen tegen. Zij willen de klant met de beste promoties blijven verleiden. De machtsstrijd zal mee bepalen hoeveel duurder het leven wordt. [naar artikel]
Minister van Economie Nathalie Muylle (CD&V) neemt eerstdaags een beslissing of er opnieuw acties en promoties mogen worden gevoerd in de supermarkt nu de klant het verbod op kortingen duidelijk voelt in de portemonnee. Zaterdag postte een vrouw nog haar kasticket op Facebook waaruit bleek dat sommige producten tot 29 procent duurder zijn geworden. “We hebben hiervoor gewaarschuwd”, zegt Colruyt. [naar artikel]
Producenten willen volgend jaar allerlei prijzen verhogen, maar supermarkten wringen tegen. Zij willen de klant met de beste promoties blijven verleiden. De machtsstrijd zal mee bepalen hoeveel duurder het leven wordt. [naar artikel]
Sinds begin mei zijn alle promoties in onze supermarkten weer toegelaten. Toch blijft het effect op de winkelkar voorlopig klein, stelt Test Aankoop. Er zijn weliswaar prijsdalingen voor (inter)nationale merkproducten, maar grote positieve gevolgen voor onze portemonnee blijven uit. [naar artikel]
Spotgoedkope pasta, vaatwastabletten of ontbijtgranen: supermarkten bieden de ene na de andere prijsactie aan. Volgens retailexpert Els Breugelmans (KU Leuven) doen ze dat omdat ze niet anders kunnen onder druk van de concurrentie, al gaan niet alle ketens even graag mee in die stuntkortingen. [naar artikel]
Na de aanzienlijke daling in augustus, is de kost van onze GVA-winkelkar deze keer gestabiliseerd. De meeste producten op ons boodschappenlijstje zijn even duur als twee maanden geleden. Een groot aanbod aan promoties helpt hier en daar de prijs te drukken, maar het is soms moeilijk om door de bomen het bos nog te zien. [naar artikel]
Minister van Economie Nathalie Muylle wil dat supermarkten weer volop kortingen en promoties kunnen aanbieden zoals voor de coronacrisis. [naar artikel]
De warenhuizen worstelen met stijgende kostprijzen en krimpende marges, en toch lagen er nooit meer promoties in de rekken dan nu. Kortings- en hoeveelheidsactie’s maken nu al bijna een vijfde uit van de totale omzet. “Supermarkten moeten klanten lokken nu de prijzen stijgen en consumenten opnieuw elders geld uitgeven.” [naar artikel]
De grote supermarktketens komen “lang niet alle beloftes” na die ze met hun recente koopkracht-acties maken. Dat blijkt uit een doorlichting van Test Aankoop. Welke acties zijn wel correct? En bij welke promoties ben je maar beter op je hoede? De consumentenorganisatie zette alles op een rij. [naar artikel]
Er zijn nog zekerheden. Bij het vallen van de eerste bladeren gaan de wijnfestivals van start in de supermarkten. Honderden wijnen in promotie, zowel vaste waardes als nieuwigheden. Opletten wanneer u op koopjesjacht vertrekt, want de data lopen lang niet gelijk. Net als de promoties, van rechtstreekse kortingen tot groepskortingen. Vaak is het even rekenen wat nu het meest interessant is. Wij lijsten alle acties op en vellen een kritisch oordeel. [naar artikel]
Een aantal supermarkten zijn vorige week tot 6,6 procent duurder geweest doordat ze ruim een poosje geen promoties of kortingen mochten geven. Dat blijkt uit een prijsvergelijking van consumentenorganisatie Test Aankoop. Bij Colruyt- en Carrefour Hyper-winkels scheelde het plots een slok op een borrel in vergelijking met pre-coronatijden. [naar artikel]
Een winkelkar werd vorig jaar liefst twintig procent duurder. Een Vlaams gezin van vier geeft nu gemiddeld 150 euro per week uit aan boodschappen. Toch houden veel mensen nog geen rekening met promoties van supermarkten. Onbegrijpelijk zou je denken, maar vergt het soms ook niet veel denk- en rekenwerk? En zijn alle promo’s ook wel betrouwbaar? Met deze simpele tips mis je nooit meer een goede promotie. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.