Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Het Nieuwsblad

Ombudsdienst krijgt meer klachten door onbereikbare klantendienst Bpost

09/04/2020 - 12:58
"Het aantal bemiddelingsaanvragen bij de Ombudsdienst voor de postsector is in 2019 gedaald met 8 procent in vergelijking met het jaar voordien. Opmerkelijk is echter vooral dat de bemiddelingsdienst een stijgend aantal klachten ontving die nog niet werden ingediend bij het postbedrijf zelf. En dat is grotendeels het gevolg van de ontoegankelijkheid van de klantendienst van Bpost, hekelt de Ombudsdienst in zijn meest recente jaarverslag."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. De klantendienst van Bpost: “Een ivoren toren waar je niet binnengeraakt” (02/04/2019 - Het Nieuwsblad)

Nog nooit ontving de Ombudsdienst voor de postsector zoveel klachten over Bpost als vorig jaar. Vooral over de levering van pakjes groeit het ongenoegen. Opvallend: een groot deel van de klachten gaat over het feit dat mensen de klantendienst niet kunnen bereiken. Ombudsvrouw Katelijne Exelmans tilt ook zwaar aan het laattijdig bezorgen van overlijdensberichten. [naar artikel]


2. Pakje niet geleverd? Klantendienst Bpost moeilijk bereikbaar, nieuwe website moet verbetering brengen (24/02/2020 - VRT NWS)

Het Radio 2-programma "De inspecteur" krijgt heel wat klachten over de bereikbaarheid van de klantendienst van Bpost. Lang wachten aan de telefoon als je belt en geen antwoord op mails, klinkt het bij heel wat luisteraars. Er is ook kritiek te horen van mensen die niet geholpen worden door Bpost als hun pakje niet wordt geleverd. Het bedrijf verwijst telkens door naar de verzender maar moet ook de ontvanger helpen, zegt de ombudsdienst voor de postsector. [naar artikel]


3. Groeiend aantal klachten over Mobile Vikings (24/12/2018 - De Tijd)

16:57 De Ombudsdienst voor Telecom ontving de jongste weken klachten over technische problemen en de klantendienst. [naar artikel]


4. Meer klachten bij ombudsdienst Energie door hoge stroomprijzen (20/01/2022 - De Tijd)

15:56 De federale Ombudsdienst voor Energie heeft het afgelopen jaar meer dan 9.000 klachten ontvangen. Door de sterke stijging van de gasprijzen steeg het aantal klachten aanzienlijk. [naar artikel]


5. Meer dan 50 telefonische meldingen per dag rond onbereikbaarheid energieleveranciers: wat kan de Ombudsdienst voor jou betekenen? (18/10/2022 - Het Laatste Nieuws)

In tijden van exploderende energieprijzen is alle informatie welkom. Toch blijken veel energieleveranciers vandaag moeilijk te contacteren. De Ombudsdienst voor Energie ontving dit jaar al meer dan 8.500 telefonische oproepen en 3.556 schriftelijke klachten rond onbereikbare klantendiensten. Bij wie klop je in dat geval best aan? Mijnenergie.be zocht het uit. [naar artikel]


6. "Meer dan 50 telefonische meldingen per dag rond onbereikbaarheid energieleveranciers": wat de Ombudsdienst voor jou kan betekenen (18/10/2022 - Het Laatste Nieuws)

In tijden van exploderende energieprijzen is alle informatie welkom. Toch blijken veel energieleveranciers vandaag moeilijk te contacteren. De Ombudsdienst voor Energie ontving dit jaar al meer dan 8.500 telefonische oproepen en 3.556 schriftelijke klachten rond onbereikbare klantendiensten. Bij wie klop je in dat geval best aan? Mijnenergie.be zocht het uit. [naar artikel]


7. Vierde jaar op rij minder klachten bij ombudsdienst voor telecommunicatie (30/03/2017 - Het Belang van Limburg)

De ombudsdienst voor telecommunicatie heeft in 2016 14.879 schriftelijke klachten ontvangen. Meer dan drie kwart van de klachten liep binnen via e-mail of het online klachtenformulier. Dit betekent een daling met 16 procent tegenover 2015, en het vierde jaar op rij dat het aantal klachten daalt. Dat maakt de ombudsdienst donderdag bekend in het jaarverslag 2016. [naar artikel]


8. Probleem met gsm of internet? Klantendienst laat ons vaker in de steek (25/03/2021 - Het Belang van Limburg)

Het aantal klachten over de klantendiensten van telecomoperatoren is vorig jaar meer dan verdubbeld. Dat blijkt uit het jaarverslag van de Ombudsdienst voor Telecommunicatie. [naar artikel]


9. Forse stijging aantal klachten over verloren postpakketten (20/04/2018 - Metro)

Bij de ombudsdienst voor de postdiensten zijn vorig jaar 887 klachten binnengelopen over zoekgeraakte postpakketten. Dat is een stijging met 66 procent ten opzichte van het jaar voordien. Dat blijkt uit cijfers die Kamerlid Veli Yüksel (CD&V) opvroeg bij de bevoegde minister Alexander De Croo (Open Vld). In 2014 waren er nog 404 klachten bij […] Het bericht Forse stijging aantal klachten over verloren postpakketten verscheen eerst op Metro. [naar artikel]


10. Massa klachten na overgang van Bpost Bank naar BNP Paribas Fortis: “Het gaat vooral over niet meer aan je rekeningen geraken” (24/01/2024 - Het Nieuwsblad)

Er staan lange wachtrijen aan het postkantoor, de klantendienst is moeilijk bereikbaar en zelfs Test Aankoop wordt overspoeld met klachten over BNP Paribas Fortis. Bpost Bank-klanten stapten maandag officieel over, maar dat verloopt moeilijk. [naar artikel]


11. Aantal klachten bij Ombudsfin in drie jaar tijd verdubbeld (28/03/2022 - Express)

De ombudsdienst van de financiële sector, ook wel Ombudsfin genoemd, heeft vorig jaar meer dan 2.000 dossiers behandeld. Dat is record en een verdubbeling tegenover 2018. Ombudsfin krijgt almaar meer klachten te verwerken. In totaal heeft de dienst vorig jaar 7.000 klachten ontvangen. In 2020 stond de teller op 6.082. De ombudsdienst heeft daarvan ruim […] [naar artikel]


12. Ombudsdienst Post kreeg vorig jaar kwart meer klachten (27/06/2017 - Het Laatste Nieuws)

In 2016 ontving de ombudsdienst voor de Postsector 15.856 nieuwe klachten. Dit is een sterke stijging van 25 procent tegenover 2015. Zowel het [naar artikel]


13. Drie keer meer klachten bij Ombudsdienst voor Energie: vooral vragen over gas- en elektriciteitsfactuur (17/01/2023 - Het Laatste Nieuws)

De Ombudsdienst voor Energie heeft vorig jaar maar liefst 26.920 klachten ontvangen. Dat zijn er bijna drie keer meer dan in 2021. Klanten die nooit eerder hun gas- of elektriciteitsfactuur bekeken hadden, bleken dat nu plots wel te doen. Wat waren hun klachten? En wat kan de ombudsdienst precies doen? Ombudsman Eric Houtman legt uit. [naar artikel]


14. Aantal klachten over wachttijden bij klantendienst Telenet stijgt enorm: “In januari al meer klachten dan in heel 2022” (29/03/2023 - VRT NWS)

Sinds begin dit jaar komen er opvallend meer klachten binnen bij de Ombudsdienst voor telecom over de wachttijden bij de klantendiensten van de telecomoperatoren. De meeste klachten gaan over Telenet. Ook bij De Inspecteur komen heel veel mails binnen van ontevreden klanten. Telenet bevestigt het probleem: “Ondanks veel testen en voorbereiding zitten er toch nog veel kinderziektes in het nieuwe IT-systeem.” [naar artikel]


15. Ombudsdienst voor Energie kreeg vorig jaar het hoogste aantal klachten ooit: vooral vragen over gas- en elektriciteitsfactuur (17/01/2023 - Het Laatste Nieuws)

De Ombudsdienst voor Energie heeft vorig jaar maar liefst 26.920 klachten ontvangen. Dat zijn er bijna drie keer meer dan in 2021. Klanten die nooit eerder hun gas- of elektriciteitsfactuur bekeken hadden, bleken dat nu plots wel te doen. Wat waren hun klachten? En wat kan de ombudsdienst precies doen? Ombudsman Eric Houtman legt uit. [naar artikel]


16. Als de ombudsdienst tussenkomt, lukt het plots wél: 70% meer klachten over Telenet, Proximus en Orange (21/03/2024 - Het Belang van Limburg)

Bij de ombudsdienst voor Telecom zijn er vorig jaar 70 procent meer klachten binnengekomen over Telenet, Proximus én Orange. Veelzeggend daarbij: na de tussenkomst van de ombudsdienst “lukte het plots wél”. Minister De Sutter roept de operatoren op het matje. [naar artikel]


17. Een op de drie klachten bij ombudsdienst Energie gaat over twee leveranciers (05/05/2021 - Het Nieuwsblad)

De energieleveranciers Essent en Mega waren vorig jaar de zorgenkindjes van de federale Ombudsdienst voor Energie. Hoewel ze samen een marktaandeel hebben van net 9 procent, gingen wel 33 procent van de klachten die de ombudsdienst kreeg, over hun dienstverlening. Dat blijkt uit het jaarverslag van de dienst. [naar artikel]


18. Ruim 7.000 klachten bij ombudsdienst voor consumenten, garantieregels blijven pijnpunt (21/09/2017 - VRT NWS)

De Consumentenombudsdienst van de FOD Economie heeft in 2016 7.105 klachten ontvangen van consumenten. In de helft van de afgesloten dossiers kon de ombudsdienst een minnelijke schikking bereiken tussen koper en verkoper. De meeste klachten gaan over de garantieregeling. [naar artikel]


19. Bijna drie keer zoveel klachten bij Ombudsdienst Energie (17/01/2023 - Het Laatste Nieuws)

In 2022 heeft de federale Ombudsdienst voor Energie 27.000 klachten ontvangen. Dat zijn er bijna 18.000 meer dan in 2021, dat al een recordjaar was, schrijft De Standaard vandaag. [naar artikel]


20. Forse stijging klachten bij Ombudsdienst telecom met annus horribilis voor Telenet (21/03/2024 - Het Laatste Nieuws)

Het aantal klachten bij de Ombudsdienst voor telecommunicatie is vorig jaar met 65 procent gestegen tegenover 2022. Deze stijging betreft alle operatoren, maar was meer uitgesproken voor Telenet. Het aantal klachten over dat bedrijf verdrievoudigde. De Ombudsdienst noemt het een ‘annus horribilis’ voor Telenet. De telecomoperator maakt zich in reactie sterk dat het ergste achter de rug is. [naar artikel]


21. Ombudsdienst Energie krijgt meeste klachten tegen Luminus (03/05/2018 - Metro)

De meeste van de klachten die de federale Ombudsdienst voor Energie vorig jaar tegen energieleveranciers ontvangen heeft waren gericht tegen Luminus, gevolgd door Engie Electrabel, Essent en Eni. Luminus kreeg 28,02 procent van de klachten (1.370 tegenover 1.346 in 2016), terwijl het goed was voor 20,23 procent van de aansluitingspunten. Tegen Engie Electrabel werd 18,65 […] Het bericht Ombudsdienst Energie krijgt meeste klachten tegen Luminus verscheen eerst op Metro. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!