Nog nooit ontving de Ombudsdienst voor de postsector zoveel klachten over Bpost als vorig jaar. Vooral over de levering van pakjes groeit het ongenoegen. Opvallend: een groot deel van de klachten gaat over het feit dat mensen de klantendienst niet kunnen bereiken. Ombudsvrouw Katelijne Exelmans tilt ook zwaar aan het laattijdig bezorgen van overlijdensberichten. [naar artikel]
Het Radio 2-programma "De inspecteur" krijgt heel wat klachten over de bereikbaarheid van de klantendienst van Bpost. Lang wachten aan de telefoon als je belt en geen antwoord op mails, klinkt het bij heel wat luisteraars. Er is ook kritiek te horen van mensen die niet geholpen worden door Bpost als hun pakje niet wordt geleverd. Het bedrijf verwijst telkens door naar de verzender maar moet ook de ontvanger helpen, zegt de ombudsdienst voor de postsector. [naar artikel]
16:57 De Ombudsdienst voor Telecom ontving de jongste weken klachten over technische problemen en de klantendienst. [naar artikel]
15:56 De federale Ombudsdienst voor Energie heeft het afgelopen jaar meer dan 9.000 klachten ontvangen. Door de sterke stijging van de gasprijzen steeg het aantal klachten aanzienlijk. [naar artikel]
In tijden van exploderende energieprijzen is alle informatie welkom. Toch blijken veel energieleveranciers vandaag moeilijk te contacteren. De Ombudsdienst voor Energie ontving dit jaar al meer dan 8.500 telefonische oproepen en 3.556 schriftelijke klachten rond onbereikbare klantendiensten. Bij wie klop je in dat geval best aan? Mijnenergie.be zocht het uit. [naar artikel]
In tijden van exploderende energieprijzen is alle informatie welkom. Toch blijken veel energieleveranciers vandaag moeilijk te contacteren. De Ombudsdienst voor Energie ontving dit jaar al meer dan 8.500 telefonische oproepen en 3.556 schriftelijke klachten rond onbereikbare klantendiensten. Bij wie klop je in dat geval best aan? Mijnenergie.be zocht het uit. [naar artikel]
De ombudsdienst voor telecommunicatie heeft in 2016 14.879 schriftelijke klachten ontvangen. Meer dan drie kwart van de klachten liep binnen via e-mail of het online klachtenformulier. Dit betekent een daling met 16 procent tegenover 2015, en het vierde jaar op rij dat het aantal klachten daalt. Dat maakt de ombudsdienst donderdag bekend in het jaarverslag 2016. [naar artikel]
Het aantal klachten over de klantendiensten van telecomoperatoren is vorig jaar meer dan verdubbeld. Dat blijkt uit het jaarverslag van de Ombudsdienst voor Telecommunicatie. [naar artikel]
Bij de ombudsdienst voor de postdiensten zijn vorig jaar 887 klachten binnengelopen over zoekgeraakte postpakketten. Dat is een stijging met 66 procent ten opzichte van het jaar voordien. Dat blijkt uit cijfers die Kamerlid Veli Yüksel (CD&V) opvroeg bij de bevoegde minister Alexander De Croo (Open Vld). In 2014 waren er nog 404 klachten bij […] Het bericht Forse stijging aantal klachten over verloren postpakketten verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Er staan lange wachtrijen aan het postkantoor, de klantendienst is moeilijk bereikbaar en zelfs Test Aankoop wordt overspoeld met klachten over BNP Paribas Fortis. Bpost Bank-klanten stapten maandag officieel over, maar dat verloopt moeilijk. [naar artikel]
De ombudsdienst van de financiële sector, ook wel Ombudsfin genoemd, heeft vorig jaar meer dan 2.000 dossiers behandeld. Dat is record en een verdubbeling tegenover 2018. Ombudsfin krijgt almaar meer klachten te verwerken. In totaal heeft de dienst vorig jaar 7.000 klachten ontvangen. In 2020 stond de teller op 6.082. De ombudsdienst heeft daarvan ruim […] [naar artikel]
In 2016 ontving de ombudsdienst voor de Postsector 15.856 nieuwe klachten. Dit is een sterke stijging van 25 procent tegenover 2015. Zowel het [naar artikel]
De Ombudsdienst voor Energie heeft vorig jaar maar liefst 26.920 klachten ontvangen. Dat zijn er bijna drie keer meer dan in 2021. Klanten die nooit eerder hun gas- of elektriciteitsfactuur bekeken hadden, bleken dat nu plots wel te doen. Wat waren hun klachten? En wat kan de ombudsdienst precies doen? Ombudsman Eric Houtman legt uit. [naar artikel]
Sinds begin dit jaar komen er opvallend meer klachten binnen bij de Ombudsdienst voor telecom over de wachttijden bij de klantendiensten van de telecomoperatoren. De meeste klachten gaan over Telenet. Ook bij De Inspecteur komen heel veel mails binnen van ontevreden klanten. Telenet bevestigt het probleem: “Ondanks veel testen en voorbereiding zitten er toch nog veel kinderziektes in het nieuwe IT-systeem.” [naar artikel]
De Ombudsdienst voor Energie heeft vorig jaar maar liefst 26.920 klachten ontvangen. Dat zijn er bijna drie keer meer dan in 2021. Klanten die nooit eerder hun gas- of elektriciteitsfactuur bekeken hadden, bleken dat nu plots wel te doen. Wat waren hun klachten? En wat kan de ombudsdienst precies doen? Ombudsman Eric Houtman legt uit. [naar artikel]
Bij de ombudsdienst voor Telecom zijn er vorig jaar 70 procent meer klachten binnengekomen over Telenet, Proximus én Orange. Veelzeggend daarbij: na de tussenkomst van de ombudsdienst “lukte het plots wél”. Minister De Sutter roept de operatoren op het matje. [naar artikel]
De energieleveranciers Essent en Mega waren vorig jaar de zorgenkindjes van de federale Ombudsdienst voor Energie. Hoewel ze samen een marktaandeel hebben van net 9 procent, gingen wel 33 procent van de klachten die de ombudsdienst kreeg, over hun dienstverlening. Dat blijkt uit het jaarverslag van de dienst. [naar artikel]
De Consumentenombudsdienst van de FOD Economie heeft in 2016 7.105 klachten ontvangen van consumenten. In de helft van de afgesloten dossiers kon de ombudsdienst een minnelijke schikking bereiken tussen koper en verkoper. De meeste klachten gaan over de garantieregeling. [naar artikel]
In 2022 heeft de federale Ombudsdienst voor Energie 27.000 klachten ontvangen. Dat zijn er bijna 18.000 meer dan in 2021, dat al een recordjaar was, schrijft De Standaard vandaag. [naar artikel]
Het aantal klachten bij de Ombudsdienst voor telecommunicatie is vorig jaar met 65 procent gestegen tegenover 2022. Deze stijging betreft alle operatoren, maar was meer uitgesproken voor Telenet. Het aantal klachten over dat bedrijf verdrievoudigde. De Ombudsdienst noemt het een ‘annus horribilis’ voor Telenet. De telecomoperator maakt zich in reactie sterk dat het ergste achter de rug is. [naar artikel]
De meeste van de klachten die de federale Ombudsdienst voor Energie vorig jaar tegen energieleveranciers ontvangen heeft waren gericht tegen Luminus, gevolgd door Engie Electrabel, Essent en Eni. Luminus kreeg 28,02 procent van de klachten (1.370 tegenover 1.346 in 2016), terwijl het goed was voor 20,23 procent van de aansluitingspunten. Tegen Engie Electrabel werd 18,65 […] Het bericht Ombudsdienst Energie krijgt meeste klachten tegen Luminus verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.