Aan 70 kilometer per uur op de Brusselse Ring met een elektrische step. De beelden zijn ook voor verkeersinstituut Vias verbijsterend. “Dit is totaal onverantwoord gedrag. Zo’n step mag maar 25 kilometer per uur. Als er iets gebeurt, zal hij niet enkel zelf zware verwondingen oplopen, maar hij is ook totaal niet verzekerd”, zegt Benoit Godart, woordvoerder van Vias. [naar artikel]
Lime en verkeersinstituut Vias hebben zaterdag hun krachten gebundeld om meer verkeersveiligheid door verantwoord rijgedrag onder de aandacht te brengen van gebruikers van elektrische steps. Lime deelde 750 gratis helmen uit in Brussel. [naar artikel]
Verkeersinstituut Vias schaart zich achter het wetsvoorstel van Kamerlid Joris Vandenbroucke (Vooruit) om elektrische steps te verbieden voor kinderen jonger dan 16 jaar. Vias pleit daarnaast nog voor bijkomende aanpassingen aan de wegcode, zoals een verplichting om ’s nachts met een fluovest te steppen, of een verbod op meer dan één volwassene per step. [naar artikel]
In de Brusselse gemeente Sint-Joost-ten-Node is zondagavond een man door rook bedwelmd geraakt toen de batterij van zijn elektrische step in brand vloog. De man kon de step nog zelf op zijn balkon zetten, zodat de brand zich niet uitbreidde naar zijn appartement. [naar artikel]
Aan 70 kilometer per uur op de Brusselse Ring met een elektrische step. De beelden zijn ook voor verkeersinstituut Vias verbijsterend. “Dit is totaal onverantwoord gedrag. Zo’n step mag maar 25 kilometer per uur. Als er iets gebeurt, zal hij niet enkel zelf zware verwondingen oplopen, maar hij is ook totaal niet verzekerd”, zegt Benoit Godart, woordvoerder van Vias. [naar artikel]
Naar alle waarschijnlijkheid is in België het eerste dodelijke slachtoffer met een elektrische step gevallen. In Antwerpen en Brussel zijn elektrische deelsteps niet weg te slaan uit het straatbeeld. Heel wat mensen kopen de tweewielers ook als alternatief vervoermiddel. Maar hoe veilig zijn elektrische steps? [naar artikel]
Voor het eerst is in Parijs een dodelijk ongeval gebeurd met een elektrische step, een voertuig dat ongeveer een jaar geleden zijn intrede deed in... [naar artikel]
Voor het eerst is in Parijs een dodelijk ongeval gebeurd met een elektrische step, een voertuig dat ongeveer een jaar geleden zijn intrede deed in... [naar artikel]
In Brussel komen steeds meer gebruikers van een elektrische step op de spoedafdeling terecht na een ongeval. Dat blijkt uit een studie van verkeersinstituut VIAS en de Brusselse ziekenhuizen. Opvallend: in de meeste gevallen droeg de stepper geen helm. [naar artikel]
Naar alle waarschijnlijkheid is in België het eerste dodelijke slachtoffer met een elektrische step gevallen. In Antwerpen en Brussel zijn elektrische deelsteps niet weg te slaan uit het straatbeeld. Heel wat mensen kopen de tweewielers ook als alternatief vervoermiddel. Maar hoe veilig zijn elektrische steps? [naar artikel]
Een onbekende man in een ‘mankini’ is afgelopen weekend gefilmd terwijl hij op een elektrische step door Brussel reed. De man lijkt reclame te maken voor ‘Jump IT’, de eerste Belgische school voor stuntmannen en -vrouwen, maar begaat met zijn stunt een verkeersovertreding. “De Brusselse tunnels zijn uitsluitend autowegen”, aldus verkeersinstituut VIAS. “Fietsen of steps mogen daar niet rijden. Zo’n step is bovendien geen speeltuig.” [naar artikel]
Lime en verkeersinstituut Vias hebben zaterdag hun krachten gebundeld om meer verkeersveiligheid door verantwoord rijgedrag onder de aandacht te brengen van gebruikers van elektrische steps. Lime deelde 750 gratis helmen uit in Brussel. De “staande” positie op de step verhoogt bij een ongeval de kans op een frontale schok. “Dat is de reden waarom Vias […] Het bericht Lime en Vias lanceren campagne “Respect the ride” voor elektrische step-gebruikers verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Gemiddeld een keer per week belandt een gebruiker van een elektrische step in het ziekenhuis in Brussel. Van alle gebruikers die op de spoeddiensten terechtkwamen, droeg geen enkele een helm. Dat blijkt uit een studie van verkeersinstituut Vias in samenwerking met de spoeddiensten van verschillende ziekenhuizen. [naar artikel]
Elektrische steps zijn niet meer uit het straatbeeld weg te denken. Je hebt de deelsteps, die je in de grote steden van straat kan plukken en er dan je ritje mee maken. Maar heel veel mensen hebben ondertussen ook hun eigen elektrische step in huis gehaald. Maar hoe veilig, kwalitatief en betrouwbaar zijn die? Test Aankoop deed de test. [naar artikel]
Een onbekende man in een ‘mankini’ is afgelopen weekend gefilmd terwijl hij op een elektrische step door Brussel reed. De man lijkt reclame te maken voor ‘Jump IT’, de eerste Belgische school voor stuntmannen en -vrouwen, maar begaat met zijn stunt een verkeersovertreding. “De Brusselse tunnels zijn uitsluitend autowegen”, aldus verkeersinstituut VIAS. “Fietsen of steps mogen daar niet rijden. Zo’n step is bovendien geen speeltuig.” Ook een gevaarlijke verkeerssituatie gefilmd met een dashcam? Stuur de beelden naar [email protected]. [naar artikel]
Elektrische steps zijn heel populair, maar het aantal ongevallen met deze tweewielers neemt ook toe. Daarom is het belangrijk dat je bij de aankoop ervan op een aantal dingen let. En ook na de aankoop kan je een aantal dingen doen waardoor rijden met een step leuk en veilig blijft. “De inspecteur” van Radio 2 geeft een aantal handige tips voor steppers. [naar artikel]
De e-step is haast niet meer uit het stadsbeeld weg te denken. Hoewel de wendbare tweewielers bijdragen tot de mobiliteit, brengen ze ook bepaalde risico’s met zich mee. Vorig jaar werden er meer dan 1.000 ongevallen met een e-step geregistreerd. Verkeersinstituut Vias denkt dat het reële aantal zelfs hoger ligt. Spaargids.be zoekt uit welke verzekeringen je bij een ongeval met een elektrische step kan aanspreken. [naar artikel]
Vandaag start de Week van de Mobiliteit. Een unieke gelegenheid om kennis te maken met andere meer duurzame vervoersmiddelen dan de auto. Maar Stef Willems van VIAS waarschuwt bij het Radio 2-programma "De inspecteur" voor elektrische steps met een zadel. Daar mag je niet zomaar de weg mee op: “Een step met zadel wordt beschouwd als een bromfiets en dus heb je een nummerplaat nodig.” [naar artikel]
Een elektrische step is maandagochtend in vlammen opgegaan in de Alfons van de Maelestraat in Erembodegem bij Aalst. De step was op dat moment aan het opladen. [naar artikel]
Een 27-jarige man is met zijn elektrische step verongelukt in de Zweedse stad Helsingborg. De e-steprijder botste op een personenwagen op een kruispunt, zo meldt de politiewoordvoerder van Helsinborg aan DPA. Het gaat om het eerste dodelijke verkeersongeval met een e-step in het Scandinavische land. Dergelijke e-steps rijden ook daar steeds meer rond in grote […] Het bericht Eerste dodelijke verkeersongeval met elektrische step in Zweden verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
In Brussel is vorige maand een 41-jarige man om het leven gekomen na een ongeval met een elektrische step. Dat bevestigt het Brusselse parket. Het gaat naar alle waarschijnlijkheid om het eerste dodelijk ongeval met een dergelijke elektrische step. [naar artikel]
In Brussel is vorige maand een 41-jarige man om het leven gekomen na een ongeval met een elektrische step. Het gaat wellicht om het eerste dodelijke ongeval met een elektrische step ooit in ons land. [naar artikel]
Een 14-jarige jongeman zal een verkeersvormingsklas moeten volgen nadat hij afgelopen weekend door de politie aan de kant werd gezet. De tiener werd op de Riemsterweg betrapt terwijl hij met een elektrische step al slingerend over de weg reed in plaats van op het fietspad. De jongeman is daarnaast ook nog te jong om met een elektrische step te rijden. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.