Als gevolg van de coronacrisis is de gemiddelde winkelkar in ons land wel degelijk duurder geworden. Dat blijkt uit cijfers... The post Coronacrisis (en vooral promotieverbod) heeft winkelkar duurder gemaakt appeared first on Business AM. [naar artikel]
De coronacrisis heeft er wel degelijk voor gezorgd dat de gemiddelde winkelkar duurder is geworden. Dat blijkt uit cijfers van het Prijzenobservatorium. De koopkracht bleef evenwel bewaard, door dalende energieprijzen. [naar artikel]
Niet alleen de dure energie maakt olie, koffie, zuivel en andere consumptiegoederen duurder. Ook tegenvallende oogsten en het tekort aan arbeidskrachten laten zich voelen in de winkelkar. En er staan de consument nog meer prijsstijgingen te wachten. [naar artikel]
Onze winkelkar is door de coronacrisis duurder geworden en dat zal hoogst waarschijnlijk nog wel even zo blijven. “Toch mag dit geen excuus zijn om... [naar artikel]
Onze winkelkar raakte in maart flink besmet met corona en is nog steeds op de sukkel. De prijzen in de grote supermarkten liggen nog altijd hoger... [naar artikel]
Test Aankoop roept supermarktketens op om snel hun prijzen te verlagen tot het niveau van voor de coronacrisis. De regering... The post Winkelkar duurder sinds corona-uitbraak appeared first on Business AM. [naar artikel]
Heb jij ook het gevoel dat je voor een volle winkelkar meer betaalt dan vóór de coronacrisis? De cijfers geven je gelijk: sommige producten zijn flink duurder geworden. Maar als we meer betalen aan de kassa, komt dat misschien ook omdat we anders zijn gaan winkelen. [naar artikel]
Net geen vijf procent extra in amper twee maanden tijd. En producten die zelfs tot 76,9 procent duurder werden in die periode. De winkelkar pluimt onze portemonnee. Dat stelde onze Winkelkar Watcher vast. In april checkte Chris Snick de prijzen van 39 voedingsproducten in zes supermarkten, op 20 juni deed hij hetzelfde. Experten zijn niet verbaasd, volgens hen zou alles nóg duurder moeten zijn. Maar waarom lijken Nutella en co. dan immuun voor de stijgingen? [naar artikel]
Sinds de uitbraak van de coronacrisis zijn de prijzen van 1.500 producten met 10 procent of meer gestegen, schrijft de... The post Promotieverbod voor hamsteraars maakt ieders winkelkar fors duurder appeared first on Business AM. [naar artikel]
Nu Rusland uit de graandeal met Oekraïne is gestapt én al zo’n 60.000 ton aan graan vernietigd heeft, schiet de graanprijs pijlsnel de hoogte in. Wat betekent dat voor de prijzen in onze winkelkar? Blijft voeding echt alleen maar duurder worden? Voedseleconoom Xavier Gellynck (UGent) blikt vooruit. “Het afspringen van de deal komt bovenop nog andere problemen.” [naar artikel]
De voedselinflatie is sinds maart aan het afnemen en supermarkten pakken uit met prijsdalingen voor honderd producten tegelijkertijd, maar toch moeten we opnieuw meer betalen voor onze winkelkar. Dertien producten zijn duurder geworden, bij zeven artikelen noteren we een prijsdaling. [naar artikel]
In negen maanden tijd is een winkelkar tot 16 procent duurder geworden. Dat blijkt uit onze Winkelkarwatch waarbij we een vaste korf van een kleine veertig producten op regelmatige basis vergelijken over zes verschillende ketens. En wie denkt dat de prijzen nog zullen zakken, is naïef. [naar artikel]
Omdat de coronacrisis de winkelkar duurder heeft gemaakt, is de tijd rijp om in de supermarkten opnieuw kortingen en acties toe te laten. Dat zegt Open VLD-Kamerlid Vincent Van Quickenborne. Minister van Economie en Consumentenzaken Nathalie Muylle (CD&V) neemt eerstdaags een beslissing of dat verbod weer ingetrokken wordt. [naar artikel]
Het einde van de prijsstijgingen lijkt helaas nog niet in zicht te zijn. Wat niemand verwacht had, gebeurde: de inflatie voor voeding (inclusief alcoholische dranken) komt deze maand uit op 10,40 procent*. Voeding was nog nooit zo duur als vandaag. Dat merken we ook aan onze winkelkar bij zes verschillende supermarkten: overal stijgen de prijzen, al is dat niet overal in dezelfde mate. De supermarkt waar de prijzen het meest stegen, blijkt voor onze winkelkar echter nog altijd de goedkoopste te zijn. [naar artikel]
De prijzen in de supermarkt blijven stijgen: een winkelkar is gemiddeld 12,33 procent duurder dan een jaar geleden. Vooral mosterd, spaghetti, onderhoudsproducten en boter zijn fors duurder geworden. Dat stelt Test-Aankoop vast. [naar artikel]
Lees dit artikel: Winkelkar wordt fors duurder, waarschuwen grote merken Was- en levensmiddelenreus Unilever heeft zijn prijzen verhoogd omwille van de duurdere grondstoffen en verwacht dat de hoge inflatie nog maanden zal duren. De inflatie in de hele sector van consumentengoederen loopt op tot ruim boven 10 procent, zo schatte financieel directeur Graeme Pitkethly bij de toelichting van Unilevers kwartaalcijfers. Het Brits-Nederlandse concern zegt de […] Lees dit artikel: Winkelkar wordt fors duurder, waarschuwen grote merken [naar artikel]
Of het nu over pasta, bier, kaas, boter of andere producten gaat, een typische Belgische winkelkar is duurder dan in de buurlanden. Minister van Economie Pierre-Yves Dermagne (PS) wil beter begrijpen hoe dat komt. [naar artikel]
Wordt onze winkelkar nog duurder? Het lijkt er alvast sterk op dat we voor een blikje cola, wegwerpflesje water of brik sinaasappelsap binnenkort meer zullen betalen. De regering buigt zich donderdag over een nieuwe taks van 112 miljoen op wegwerpdrankverpakkingen. “Twee- tot driemaal meer dan in onze buurlanden”, hekelt winkelfederatie Comeos. “De klant zal de rekening betalen, of nog meer de grens over trekken.” [naar artikel]
Het leven wordt duurder, maar geldt dat ook voor onze boodschappen? "Ja, al hangt het er vanaf wat je koopt", zo blijkt uit de winkelkar-test van "De inspecteur" op Radio 2. Drie maanden geleden vulde presentator Sven Pichal een winkelkar met 75 verschillende producten uit drie verschillende supermarkten. Vandaag doet hij dat opnieuw. "Alle producten samen zijn iets duurder geworden. Vooral A-merken, boter, pasta en brood kosten meer. Al is de stijging niet even groot bij elke supermarktketen." [naar artikel]
De afgelopen twee jaar is een winkelkar 29 procent duurder geworden. Dat blijkt uit de prijzen die consumentenorganisatie Testaankoop monitort. [naar artikel]
De prijzen in de supermarkt blijven nog altijd stijgen: zo is een winkelkar in december gemiddeld bijna 20 procent (19,67 procent) duurder geworden tegenover een jaar geleden. Dat heeft Testaankoop berekend, die het heeft over "de hoogste inflatie die ze ooit zag". In november bedroeg de prijsstijging nog 18,11 procent. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.