Wat een gemak, als je je elektrische bedrijfsauto thuis kan opladen. Gewoon ’s avonds inpluggen, om dan ’s ochtends met een volle batterij weer naar het werk te vertrekken. Zonder je ooit zorgen te moeten maken of er wel een laadpaal vrij zal zijn. Kortom: een laadpaal thuis is handig. Heel wat vragen dringen zich dan ook op als je een werknemer in die (toekomstige) situatie bent. Jobat.be beantwoordt ze voor je. [naar artikel]
Wat een gemak, als je je elektrische bedrijfsauto thuis kan opladen. Gewoon ’s avonds inpluggen, om dan ’s ochtends met een volle batterij weer naar het werk te vertrekken. Zonder je ooit zorgen te moeten maken of er wel een laadpaal vrij zal zijn. Kortom: een laadpaal thuis is handig. Heel wat vragen dringen zich dan ook op als je een werknemer in die - mogelijke - situatie bent. Jobat.be beantwoordt ze voor je. [naar artikel]
Een elektrische auto kan je thuis aan het stopcontact opladen. Een laadpaal of wallbox is echter veel veiliger. Een laadpaal heeft immers een eigen zekering, wat het risico op overbelasting van je elektriciteitsnet verkleint. Bovendien gaat het opladen natuurlijk sneller. Afhankelijk van de technische specificaties van je elektrische wagen en van de beperkingen van je thuisinstallatie, gaat laden via een thuislaadpaal tot 10 keer sneller. [naar artikel]
Nu we meer en meer elektrisch beginnen te rijden, is een eigen laadpaal niet langer een overbodige luxe. Gratis is de installatie natuurlijk niet. Maar wat kost het? En waar moet je rekening mee houden als je thuis een laadpaal wil installeren? Bouwsite Livios legt uit wat je moet weten. [naar artikel]
Iedereen een elektrische laadpaal thuis? Bij Planet Group op The Loop is het binnenkort geen sciencefiction meer, maar realiteit. Het ICT-bedrijf heeft al het grootste elektrische wagenpark van het land en wil tegen 2024 alléén nog elektrische bedrijfswagens. En dus krijgen werknemers die niet in de stad wonen, een eigen laadpaal thuis. “Op kosten van de firma.” [naar artikel]
Nu we meer en meer elektrisch beginnen te rijden, is een eigen laadpaal niet langer een overbodige luxe. Gratis is de installatie natuurlijk niet. Maar wat kost het? En waar moet je rekening mee houden als je thuis een laadpaal wil installeren? Bouwsite Livios legt uit wat je moet weten. [naar artikel]
Als je met een elektrische auto rijdt, maar thuis geen laadpaal kan zetten, dan zal je er bij je gemeente één kunnen aanvragen binnen een straal van 250 meter van je woning. Dat schrijven de kranten van het Mediahuis. Het is aan de gemeente om dan goed te keuren of en waar er een laadpaal kan komen. [naar artikel]
10:36 Rijdt u met een elektrische bedrijfswagen? Het is een courante praktijk dat uw werkgever dan ook in een laadpaal bij u thuis en een laadpas voorziet. Maar hoe die voordelen fiscaal behandeld worden, i... [naar artikel]
Wie een elektrische wagen heeft, weet dat het niet evident is een laadpaal te vinden die ook nog eens vrij is. En na een paar uur laden, moet je die plaats dan vrijmaken. Enkele Antwerpenaren hebben een mobiele laadpaal en daarmee komen ze naar de klant, die je kan reserveren met een app. [naar artikel]
De installatie van laadpalen boomt, maar er moeten er nog veel meer bijkomen. Tegen 2027 rijden er wellicht meer dan 1 miljoen elektrische wagens rond op onze wegen, en dus zal de vraag naar laadcapaciteit enorm zijn, zo voorspelt Independer.be. Dit moet je weten als je werkgever of jijzelf binnenkort een laadpaal bij je thuis installeert, of je nu eigenaar bent van je woning of huurder. [naar artikel]
Met het Belgische wetsvoorstel om vanaf 2026 alleen nog maar emissievrije bedrijfswagens fiscaal interessant te maken, zijn elektrische wagens mogelijk aan een opmars bezig. Maar wat heb je thuis nodig voor een elektrische auto? Kan je overal een laadpaal installeren? En hoe zit het in de stad? Wij geven een praktisch overzicht. [naar artikel]
Vanaf donderdag kunnen Vlamingen die thuis geen plaats hebben voor een laadpaal voor hun elektrische wagen er eentje vragen via de Vlaamse overheid. Die maakt zich sterk dat er dan binnen het halfjaar en op maximaal 250 meter van jouw deur een paal staat. Gratis nog wel. Hoe gaat dat in z’n werk? [naar artikel]
01:01 Rijdt u met een elektrische bedrijfswagen? Het is een courante praktijk dat uw werkgever dan ook een laadpaal bij u thuis plaatst en u een laadpas geeft. Maar betaalt u daarop ook extra belastingen? [naar artikel]
Sinds 1 september hebben al 548 burgers een publieke laadpaal in hun eigen buurt aangevraagd. Intussen is de Vlaamse overheid gestart met een campagne om het ‘Paal volgt Wagen’-loket te promoten. [naar artikel]
Een elektrische auto kan je thuis aan het stopcontact opladen. Een laadpaal of wallbox is echter veel veiliger. Een laadpaal heeft immers een eigen zekering, wat het risico op overbelasting van je elektriciteitsnet verkleint. Bovendien gaat het opladen natuurlijk sneller. Afhankelijk van de technische specificaties van je elektrische wagen en van de beperkingen van je thuisinstallatie, gaat laden via een thuislaadpaal tot 10 keer sneller. [naar artikel]
Tussen de verschillende laadpalen zijn er grote prijsverschillen. Een laadbeurt kan daardoor bij de ene laadpaal dubbel zo duur zijn als bij een ander. Daar zit meer achter dan alleen de snelheid waarmee de laadpaal laadt. "De kostprijs hangt vooral af van het moment waarop de laadpaal is gezet", vertelt Bart Massin van EV Belgium in "De wereld vandaag". [naar artikel]
Bestuurders van een elektrische bedrijfswagen krijgen van hun werkgever thuis vaak ook een laadpaal, terwijl ze voor de afgenomen elektriciteit een vergoeding krijgen. Tot nu toe was het niet duidelijk of het hierbij gaat om een belastbaar voordeel. HR-dienstverlener Acerta schenkt klare wijn. [naar artikel]
Op een dag stap je het huis uit en… blijkt er pal voor je voordeur een elektrische laadpaal van Engie te staan. Dat overkwam François Cools (61) en zijn echtgenote Beatrice Van Rompaey (60) in juni van dit jaar. Het koppel wilde de hindernis uiteraard zo snel mogelijk weg, maar vandaag, ruim vier maanden later, staat de laadpaal er nog altijd. De gemeente en Engie wijzen intussen elkaar met de vinger. [naar artikel]
Vanaf 1 september kan u een laadpaal aanvragen in de buurt van uw woning. Binnen de zes maanden moet de paal er staan. Electrabel en TotalEnergies haalden de concessie van de Vlaamse regering binnen. [naar artikel]
Laadstress, het is een ding. Ga ik de volgende laadpaal halen? Zal ze beschikbaar zijn? En hoever kan ik daarna weer rijden? De Lightyear One, een Nederlandse luxewagen, biedt mogelijk de oplossing. Dankzij de zonnepanelen op het dak zou je er maanden aan een stuk mee kunnen rijden zonder een laadpaal te moeten zoeken. [naar artikel]
Inflatie doet de broeksriem aanhalen. Dus waarom ook niet letterlijk. Hoeveel kan je besparen wanneer je de lunch op het werk inruilt voor boterhammetjes van thuis? En hoe kan je dat geld beleggen? Spaargids.be geeft tips. [naar artikel]
Wie een laadpaal installeert die een elektrische wagen stroom kan doen terugleveren aan een gebouw, kan die investering vanaf 1 januari 2023 voor maximum 8.000 euro aftrekken van zijn belastingen. Die bidirectionele laadpaal wordt daardoor financieel nog interessanter dan een klassieke thuisbatterij. [naar artikel]
Om stroomtekorten op het net te vermijden, worden de laadpaal, elektrische boiler of warmtepomp thuis automatisch tijdelijk afgeschakeld. Dat nieuwe systeem wordt nu alvast uitgeprobeerd bij vierhonderd gezinnen. Zorgt dit dan niet voor koude douches of slecht opgeladen wagens bij weinig wind of zon? “Het gezin merkt er niets van, behalve dan de lagere energiefactuur.” [naar artikel]
De regering wil het bedrijfswagenpark de komende jaren drastisch vergroenen. Elektrisch rijden en de bijbehorende laadpalen worden daarbij erg belangrijk. Experts dringen erop aan om zo veel mogelijk voor slimme laadpalen te kiezen. In Bonheiden gaan ze -na een processie van Echternach- nog een stapje verder en hebben ze het neusje van de zalm staan: de eerste bidirectionele laadpaal. [naar artikel]
De gemeente Wemmel krijgt de eerste openbare laadpaal die er komt op aanvraag, in dit geval op vraag van het gemeentebestuur. De Vlaamse overheid lanceert het project "Paal volgt Wagen", waarbij zowel burgers als gemeentebesturen een publieke laadpaal kunnen aanvragen. En de primeur is dus voor Wemmel. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.