Het Kortrijks bedrijf Smappee valt in de prijzen: haar laadpaal voor elektrische auto's wint de "Henry van de Velde"-award, in de categorie "business innovation award". Die categorie bekroont vernieuwingen in het bedrijfsleven. Smappee is erg blij met de prijs. "Het is een bekroning voor het hele team", zegt C.E.O. Stefan Grosjean. [naar artikel]
Wie een elektrische wagen heeft, weet dat het niet evident is een laadpaal te vinden die ook nog eens vrij is. En na een paar uur laden, moet je die plaats dan vrijmaken. Enkele Antwerpenaren hebben een mobiele laadpaal en daarmee komen ze naar de klant, die je kan reserveren met een app. [naar artikel]
In Kermt (Hasselt) is woensdag de eerste door een burger aangevraagde laadpaal van de provincie in gebruik genomen. Engie belooft de komende maanden nog eens 200 laadpalen te installeren in Limburg. [naar artikel]
Tussen de verschillende laadpalen zijn er grote prijsverschillen. Een laadbeurt kan daardoor bij de ene laadpaal dubbel zo duur zijn als bij een ander. Daar zit meer achter dan alleen de snelheid waarmee de laadpaal laadt. "De kostprijs hangt vooral af van het moment waarop de laadpaal is gezet", vertelt Bart Massin van EV Belgium in "De wereld vandaag". [naar artikel]
You Know Watt, Fifthplay of Smappee, het zijn niet meteen bekende namen. Maar de kans dat ze de komende jaren in uw huiskamer opduiken, is reëel. Ze gaan u helpen om uw energieverbruik te verminderen. [naar artikel]
Woensdag werd aan het gemeentehuis in Bonheiden de eerste bidirectionele laadpaal in gebruik genomen. De paal levert niet alleen stroom aan elektrische voertuigen maar geeft via de voertuigen ook stroom terug aan het gekoppelde gebouw. Voor ons land is dit een primeur. [naar artikel]
Wie een laadpaal installeert die een elektrische wagen stroom kan doen terugleveren aan een gebouw, kan die investering vanaf 1 januari 2023 voor maximum 8.000 euro aftrekken van zijn belastingen. Die bidirectionele laadpaal wordt daardoor financieel nog interessanter dan een klassieke thuisbatterij. [naar artikel]
Elektrisch rijden wordt nog steeds iedere dag populairder. Dit komt door het groeiende aantal nieuwe volledig elektrische modellen met een actieradius van 250km of hoger, maar ook de voordelen die het elektrisch rijden met zich meebrengt en de support van de overheid. De groei in populariteit betekent automatisch dus ook meer elektrische auto’s op de […] Het bericht Tot 15% besparen op een laadpaal thuis? Dat is mogelijk verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De gemeente Wemmel krijgt de eerste openbare laadpaal die er komt op aanvraag, in dit geval op vraag van het gemeentebestuur. De Vlaamse overheid lanceert het project "Paal volgt Wagen", waarbij zowel burgers als gemeentebesturen een publieke laadpaal kunnen aanvragen. En de primeur is dus voor Wemmel. [naar artikel]
De stad Mechelen wil een nieuw type laadpaal voor elektrische wagens uitproberen: de Lupys. Het gaat om een laadpaal die in de hoogte, tegen de voorgevel van een huis wordt gemonteerd. Op die manier heb je geen oplaadkabel op de rijbaan of op het voetpad. De stad zoekt nu Mechelaars die willen meewerken. [naar artikel]
Aan het Stationsplein heeft een (vracht)wagen een laadpaal voor elektrische voertuigen omvergereden. De bestuurder pleegde vluchtmisdrijf. [naar artikel]
Wat een gemak, als je je elektrische bedrijfsauto thuis kan opladen. Gewoon ’s avonds inpluggen, om dan ’s ochtends met een volle batterij weer naar het werk te vertrekken. Zonder je ooit zorgen te moeten maken of er wel een laadpaal vrij zal zijn. Kortom: een laadpaal thuis is handig. Heel wat vragen dringen zich dan ook op als je een werknemer in die (toekomstige) situatie bent. Jobat.be beantwoordt ze voor je. [naar artikel]
Lees dit artikel: Hasseltse ondernemer ontwikkelt laadpaal voor rijhuisbewoners De Hasseltse ondernemer Danny Vaes heeft een slimme laadpaal voor elektrische wagens ontwikkeld die een oplossing voor mensen zonder oprit of garage moet bieden. Het nieuwe systeem is maandag in Hasselt voorgesteld, in aanwezigheid van de Vlaamse ministers Bart Somers en Lydia Peeters (Open Vld). Het nieuwe LUPYS-systeem (Line UP Your Street) ziet er in […] Lees dit artikel: Hasseltse ondernemer ontwikkelt laadpaal voor rijhuisbewoners [naar artikel]
Wie een ‘bidirectionele’ laadpaal installeert, zal die investering vanaf 1 januari 2023 voor maximaal 8.000 euro kunnen aftrekken van zijn belastingen. Minister van Financiën, Vincent Van Peteghem, wil met zijn wetsontwerp, voor vergroening van mobiliteit, onder meer de subsidies voor het plaatsen van een laadpaal van 1.500 naar 1.750 euro verhogen. Een reden daarvoor zou […] [naar artikel]
Wat een gemak, als je je elektrische bedrijfsauto thuis kan opladen. Gewoon ’s avonds inpluggen, om dan ’s ochtends met een volle batterij weer naar het werk te vertrekken. Zonder je ooit zorgen te moeten maken of er wel een laadpaal vrij zal zijn. Kortom: een laadpaal thuis is handig. Heel wat vragen dringen zich dan ook op als je een werknemer in die - mogelijke - situatie bent. Jobat.be beantwoordt ze voor je. [naar artikel]
Michael De Cock en Merlijn Erbuer (artistiek en zakelijk leider KVS), Guy Cassiers en Klaartje Heiremans (artistiek en zakelijk leider Toneelhuis) en Milo Rau en Nathalie De Boelpaep (artistiek en zakelijk leider NTGent). [naar artikel]
Een elektrische auto kan je thuis aan het stopcontact opladen. Een laadpaal of wallbox is echter veel veiliger. Een laadpaal heeft immers een eigen zekering, wat het risico op overbelasting van je elektriciteitsnet verkleint. Bovendien gaat het opladen natuurlijk sneller. Afhankelijk van de technische specificaties van je elektrische wagen en van de beperkingen van je thuisinstallatie, gaat laden via een thuislaadpaal tot 10 keer sneller. [naar artikel]
Vlaanderen wil tegen 2025 een laadpaal voor bestuurders van elektrische wagens binnen de 250 meter van de woonst. Wie geen mogelijkheid heeft om op privaat terrein een laadpaal te plaatsen zal er een kunnen aanvragen binnen die perimeter. Dat maakt Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) vandaag bekend. Minister Peeters zet op het […] [naar artikel]
In Luithagen-Haven in Antwerpen is een Tesla zaterdagavond volledig uitgebrand. Het voertuig was aangesloten aan een laadpaal en daarbij ontstond rookontwikkeling. [naar artikel]
Dan heb je een laadpaal, maar kan je hem niet meer gebruiken omdat de app niet meer werkt. En die app is de enige toegang tot de laadpaal. Het overkomt honderden en wellicht zelfs duizenden eigenaren van een laadpaal van het merk Powerdale. “Alsof je een wasmachine koopt maar die niet meer kan gebruiken omdat de leverancier failliet is”, getuigt een gebruiker. Wat kunnen de gedupeerden nu doen? [naar artikel]
Nu we meer en meer elektrisch beginnen te rijden, is een eigen laadpaal niet langer een overbodige luxe. Gratis is de installatie natuurlijk niet. Maar wat kost het? En waar moet je rekening mee houden als je thuis een laadpaal wil installeren? Bouwsite Livios legt uit wat je moet weten. [naar artikel]
Iedereen een elektrische laadpaal thuis? Bij Planet Group op The Loop is het binnenkort geen sciencefiction meer, maar realiteit. Het ICT-bedrijf heeft al het grootste elektrische wagenpark van het land en wil tegen 2024 alléén nog elektrische bedrijfswagens. En dus krijgen werknemers die niet in de stad wonen, een eigen laadpaal thuis. “Op kosten van de firma.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.