Brussel kampt met een elektriciteitsnet dat op de meeste plaatsen niet uitgerust is om snelle laadpalen aan te sluiten. Verschillende particulieren en bedrijven die een zwaardere aansluiting vragen voor een elektrische wagen, krijgen van de netbeheerder Sibelga te horen dat het distributienet in de straat daar niet op voorzien is. Dat schrijft De Tijd vrijdag. […] The post Brussels stroomnet niet klaar voor elektrische auto appeared first on Business AM. [naar artikel]
Elektromobiliteit is meer een hype dan een boom. Elektrische auto's maken in België en in onze buurlanden minder daneen procent uit van de nieuwe inschrijvingen. Gelukkig maar. Ons stroomnet is immers niet voorbereid op elektromobiliteit. [naar artikel]
Iedereen heeft tegenwoordig de mond vol van elektrische auto’s. Als u overweegt om een elektrische auto te kopen, dan weet u allicht dat een elektrische auto duur is, dat de keuze beperkt is en dat u er niet ver mee geraakt. Maar wat u wellicht niet beseft, is dat een elektrische auto een enorme impact heeft op uw mobiliteit. Wij zetten op een rij waar u moet aan denken vooraleer u elektrificeert. Want in de wereld van de elektrische auto is niets wat het lijkt.Guido CLOOSTERMANS [naar artikel]
20:32 De distributienetbeheerder Fluvius is van plan om tegen 2032 11 miljard euro te investeren in de versterking van het Vlaamse stroomnet. Dat is nodig, onder meer om de komst van elektrische vrachtwagen... [naar artikel]
20:09 De Vlaamse energieregulator Vreg verwacht dat het stroomnet in de toekomst overbelast kan raken. De aanleg van warmtenetten en het traag opladen van elektrische wagens kunnen helpen om capaciteitsprob... [naar artikel]
Op de Heizel, in Brussel, gaat het 98e Autosalon van start. Vandaag is voorbehouden voor mensen uit het vak, vanaf morgen mag iedereen binnen. Wat opvalt is dat er alsmaar meer elektrische en hybridemodellen voorgesteld worden, ook kleinere elektrische auto's. Voor het eerst staan er ook twee Chinese elektrische merken op het Salon. De sector hoopt op de doorbraak van de elektrische auto. [naar artikel]
Hoe laad je een elektrische auto het best op? Het prijsverschil hangt sterk af van de (gekozen) oplaadformule. Opladen thuis aan het stroomnet gaat traag, maar is een pak goedkoper dan aan een publieke laadpaal. Aan een publieke snellader duurt het slechts een half uurtje, maar betaal je wel meer dan wanneer je benzine of diesel zou tanken. [naar artikel]
Hoe laad je een elektrische auto het best op? Het prijsverschil hangt sterk af van de (gekozen) oplaadformule. Opladen thuis aan het stroomnet gaat traag, maar is een pak goedkoper dan aan een publieke laadpaal. Aan een publieke snellader duurt het slechts een half uurtje, maar betaal je wel meer dan wanneer je benzine of diesel zou tanken. [naar artikel]
In 2025 zijn er duizenden buurten in Nederland waar er geen laadpaal meer bij kan. Daarvoor waarschuwt ElaadNL, een kenniscentrum voor het opladen van elektrische voertuigen, voor op zender BNR. Ook netbeheerders zien problemen. De groeiende vraag naar elektrische voertuigen, en dus naar laadpalen zorgt al snel voor overbelasting op het stroomnet. [naar artikel]
Brussel kampt met een elektriciteitsnet dat op de meeste plaatsen niet uitgerust is om snelle laadpalen aan te sluiten. Verschillende particulieren en bedrijven die een zwaardere aansluiting vragen voor een elektrische wagen, krijgen van de netbeheerder Sibelga te horen dat het distributienet in de straat daar niet op voorzien is. Dat schrijft De Tijd vrijdag. [naar artikel]
Bijna iedereen gaat ervan uit dat de verzekeringspremie van een ‘zwaardere’ auto een pak hoger is dan de verzekering van een lichter model. Maar hoe zit het dan met elektrische wagens, die vaker zwaarder zijn dan voertuigen met een verbrandingsmotor? Independer.be maakt de vergelijking. [naar artikel]
De elektrische auto geraakt eindelijk in een stroomversnelling. Er zijn vandaag al verschillende elektrische auto’s die elke dag bruikbaar zijn en een aanvaardbare actieradius hebben, maar de keuze aan relatief betaalbare en voor een groot publiek toegankelijke elektrische auto’s wordt nog groter. Een greep uit wat er ons de komende maanden en jaren te wachten staat.Guido Cloostermans [naar artikel]
Met een basisprijs van 16.990 euro is de Dacia Spring vandaag veruit de goedkoopste elektrische auto. Komt het er dan toch van, de betaalbare elektrische auto? Ja, maar nog even geduld, één zwaluw maakt de lente niet. [naar artikel]
Het dilemma waar iedereen wel eens mee worstelt: ga ik met de auto naar het werk, of neem ik de fiets? Ik neem de fiets, want dat is beter voor het milieu en ik doe aan lichaamsbeweging. Of toch maar met de auto, want dat is sneller en ik kom niet bezweet aan op het werk. Het Duitse Twike denkt een eind te kunnen maken aan al die keuzestress en brengt binnenkort een nieuwe versie uit van zijn voertuigje, de Twike: een combinatie tussen een elektrische auto en een fiets. [naar artikel]
Na elektrische auto’s maken nu ook elektrische boten hun opmars. Heel wat fabrikanten proberen het maritieme equivalent te worden van Tesla, het Californische bedrijf dat enkele van de meest modieuze en snelste elektrische auto’s bouwt. Elektrische boten zijn, net als elektrische auto’s, geen nieuw idee. Begin 1900 reed Clara Ford liever met haar elektrische auto […] The post Elektrische botenbouwers strijden om Tesla op het water te worden appeared first on Business AM. [naar artikel]
Dat elektrische auto's niet zo ver komen als de fabrikanten beloven, weet iedereen inmiddels wel. Maar wat als je niet steeds optrekt of afremt en gewoon kijkt hoe ver je komt bij een snelheid van 130 kilometer per uur op de snelweg? Het Duitse Autobild nam de proef op de som. [naar artikel]
Iedereen een elektrische laadpaal thuis? Bij Planet Group op The Loop is het binnenkort geen sciencefiction meer, maar realiteit. Het ICT-bedrijf heeft al het grootste elektrische wagenpark van het land en wil tegen 2024 alléén nog elektrische bedrijfswagens. En dus krijgen werknemers die niet in de stad wonen, een eigen laadpaal thuis. “Op kosten van de firma.” [naar artikel]
Geschreven met branded content van ŠKODA We zien ze steeds vaker verschijnen op onze wegen: de elektrische auto’s. De afgelopen jaren werd de aanschaf van een elektrische auto op verschillende manieren aangemoedigd. De fiscale steunmaatregelen hebben ervoor gezorgd dat de elektrische auto een stuk interessanter is geworden. Volgend jaar wijzigt er het een en ander […] [naar artikel]
De Duitse autobouwer Volkswagen wil een betaalbare elektrische auto op de markt brengen. De meeste concurrenten hebben immers vooral grotere... The post Volkswagen werkt aan elektrische wagen voor iedereen appeared first on Business AM. [naar artikel]
Elektrische auto's zijn heerlijk stil. Als je erin zit, althans. Uit testmetingen blijkt dat veel elektrische auto's, waaronder Tesla's, soms zelfs meer geluid produceren dan de gemiddelde auto, en dus ook meer dan een groot aantal auto’s met een verbrandingsmotor. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.