Slechts twaalf procent van de Belgen gelooft dat ‘slim rekeningrijden’ een echte oplossing kan zijn voor de files. Opmerkelijk is dat het vertrouwen daalt voor wie meer dan het gemiddeld aantal kilometers rijdt (15.000 km/jaar) en voor wie een bedrijfswagen heeft. Zelfs voor wie minstens wekelijks in de file staat, blijkt het vertrouwen in ‘slim […] [naar artikel]
Ook in de Liefkenshoektunnel op de Antwerpse Ring (R2) was er dit jaar door de coronacrisis flink minder verkeer. Het vrachtverkeer viel er met 5 procent terug, het aantal personenwagens zelfs met 26 procent. Dat leidde niet alleen tot minder files, maar ook tot minder ongevallen. [naar artikel]
06:15 Door rekeningrijden in te voeren, kunnen de files volgens econoom Stef Proost (KU Leuven) met de helft worden verminderd. [naar artikel]
Leerlingen in Waalse middelbare scholen zijn minder en minder geïnteresseerd in het vak Nederlands. Iets minder dan de helft (49 procent) van de leerlingen koos in 2010 voor Nederlands als eerste keuzetaal. Dat cijfer is voor 2014 teruggevallen tot 46,9 procent, schrijft La Libre Belgique maandag. [naar artikel]
Leerlingen in Waalse middelbare scholen zijn minder en minder geïnteresseerd in het vak Nederlands. Iets minder dan de helft (49 procent) van de [naar artikel]
Leerlingen in Waalse middelbare scholen zijn minder en minder geïnteresseerd in het vak Nederlands. Iets minder dan de helft (49 procent) van de [naar artikel]
Minder en minder studenten kiezen voor een talenopleiding. Een onderzoek van de VUB toont aan dat er bijna 1/4 minder taalstudenten zijn in vijf jaar tijd. Dat schrijft De Morgen. [naar artikel]
Leerlingen in Waalse middelbare scholen zijn minder en minder geïnteresseerd in het vak Nederlands. Iets minder dan de helft (49 procent) van de leerlingen koos in 2010 voor Nederlands als eerste keuzetaal. Dat cijfer is voor 2014 teruggevallen tot 46,9 procent, schrijft La Libre Belgique maandag. [naar artikel]
Leerlingen in Waalse middelbare scholen zijn minder en minder geïnteresseerd in het vak Nederlands. Iets minder dan de helft (49 procent) van de leerlingen koos in 2010 voor Nederlands als eerste keuzetaal. Dat cijfer is voor 2014 teruggevallen tot 46,9 procent, schrijft La Libre Belgique. [naar artikel]
Als er 20 procent minder auto's en vrachtwagens op onze snelwegen rijden, dan verdwijnen de structurele files in de ochtend- en avondspits. Bij 10 procent minder verkeer dalen die files met ongeveer de helft. Dat heeft de neer- en opgang van het gemotoriseerde verkeer tijdens de coronacrisis aangetoond. Daarmee is het bewijs geleverd van wat verkeersmodellen sinds lang voorspellen. [naar artikel]
Ook na de coronacrisis willen veel mensen blijven werken van thuis uit. Dat blijkt uit een onderzoek van de federale overheidsdienst Mobiliteit en Vervoer bij 2.000 landgenoten. Maar willen is niet per se hetzelfde als mogen. Wat zullen de gevolgen zijn voor de files in de spitsuren? [naar artikel]
Slechts twaalf procent van de Belgen gelooft dat ‘slim rekeningrijden’ een echte oplossing kan zijn voor de files. Opmerkelijk is dat het vertrouwen daalt voor wie meer dan het gemiddeld aantal kilometers rijdt (15.000 km/jaar) en voor wie een bedrijfswagen heeft. Zelfs voor wie minstens wekelijks in de file staat, blijkt het vertrouwen in ‘slim rekeningrijden’ klein. Dat blijkt maandag, aan de start van de week van de mobiliteit, uit een bevraging van mobiliteitsclub VAB. [naar artikel]
Oudere jobkandidaten hebben beduidend minder kans om uitgenodigd te worden op een jobgesprek dan jongere. Nieuw onderzoek, uitgevoerd aan de UGent, verklaart nu hoe dat komt. [naar artikel]
FACT: Een recent Nederlands onderzoek wees uit dat wie elke dag een koude douche neemt, minder ernstig en minder lang ziek is. [naar artikel]
Het Brussels verkeerslichtenplan, waarbij de verkeerslichten op de belangrijkste assen op elkaar afgestemd worden in functie van het tijdstip en de verkeersvraag, leidt tot minder file en minder luchtvervuiling. Dat meldt Brussels minister van Mobiliteit Pascal Smet (SP.A). Wagens moeten minder stoppen en het verkeer stroomt vlotter door. [naar artikel]
Ondanks de langere files blijkt de trein in Limburg steeds minder een alternatief voor de auto. In tegenstelling tot de nationale groeicijfers, loopt het aantal Limburgse treinreizigers terug. [naar artikel]
Door de kalender voor de amateurreeksen beter te plannen, rijden spelers straks 500.000 kilometer per jaar minder. Alle scheidsrechters leggen samen 1,5 miljoen kilometer minder af. Met dank aan een jong Vlaams bedrijf, dat nu ook wereldvoetbalbond Fifa als klant binnengehaald heeft. [naar artikel]
Staat het vak Nederlands onder druk? De Vrije Universiteit Amsterdam schrapte deze week de bacheloropleiding Nederlands. In Vlaanderen zorgt de onderwijshervorming voor een uurtje minder Nederlands in de eerste graad. Steeds minder studenten kiezen nog voor een opleiding Nederlands aan de universiteit of de hogeschool, hoewel het tij dit jaar in onze opleiding wat lijkt te keren. [naar artikel]
Sollicitanten die naar bedrijven doorgestuurd worden door de VDAB maken minder kans op een sollicitatiegesprek. Dat blijkt uit een doctoraatsonderzoek aan de UGent. Werkgevers beschouwen hen automatisch als minder gemotiveerd, minder verstandig, minder sociaal en minder goed op te leiden. [naar artikel]
'Het rekeningrijden is op de lange baan geschoven, al zijn veel burgers en bedrijven gefrustreerd door de files', zegt transporteconoom Bruno De Borger (UA). [naar artikel]
De bedrijven Danone, Delhaize, Jacobs Douwe Egberts, Pro-Duo, Proximus, Telenet en Schoenen Torfs zullen vanaf vandaag hun bestellingen aan winkelpunten en particulieren in de stad Antwerpen bundelen en samen leveren. Het slim bundelen van goederen aan de rand van de stad vertaalt zich al meteen in een kwart minder gereden kilometers en 90 procent minder […] [naar artikel]
Werklozen die in opdracht van de VDAB solliciteren, hebben minder kans om op jobgesprek te komen. Dat blijkt uit een doctoraatsonderzoek aan de UGent. Werkgevers doen deze groep werkzoekenden direct af als minder sociaal en minder gemotiveerd. [naar artikel]
Er komt een nieuw onderzoek naar de impact en invoering van rekeningrijden voor personenauto’s in Vlaanderen. Het moet slim én budgetneutraal zijn, vindt minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA). Dat wil zeggen: alle bestaande verkeersbelastingen vallen weg en wie de spits mijdt, moet minder betalen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.