De Meetjeslandse koekjesproducent Lotus schrapt vanaf volgend jaar de naam ‘speculoos’. Dat zegt topman Jan Boone in een interview met De Tijd. Wereldwijd gaat Lotus de Amerikaanse merknaam Biscoff gebruiken. [naar artikel]
Koekjesproducent Lotus schrapt vanaf volgend jaar de naam 'speculoos'. Dat zegt topman Jan Boone in een interview met De Tijd. Wereldwijd gaat Lotus de Amerikaanse merknaam Biscoff gebruiken. [naar artikel]
De Meetjeslandse koekjesproducent Lotus schrapt vanaf volgend jaar de naam 'speculoos'. Dat zegt topman Jan Boone in een interview met De Tijd. Wereldwijd gaat Lotus de Amerikaanse merknaam Biscoff gebruiken. [naar artikel]
Koekjesproducent Lotus gaat de naam van zijn bekendste product een internationalere aanblik geven. De keuze om ‘speculoos’ ook in onze... The post Van speculoos naar Biscoff: Lotus geeft bekendste product een andere naam appeared first on Business AM. [naar artikel]
In België, Nederland en Frankrijk kennen we de populaire koekjes als ‘Lotus speculoos’. Maar daar komt volgend jaar verandering in. Dat schrijft De Tijd. [naar artikel]
De Belgische koekjesfabrikant Lotus Bakeries schrapt vanaf volgend jaar de naam "speculoos". Het bedrijf wil van zijn koekje een wereldmerk maken en kies daarom voor "Biscoff", de merknaam waaronder Lotus Speculoos in zowat alle landen al verkocht wordt. Lotus is niet de eerste voedingsproducent die het waagt om een ultrabekende merknaam te vervangen door een andere. Wij lijsten er enkele op. [naar artikel]
18:37 Lotus-speculoos wordt niet langer alleen in het Oost-Vlaamse Lembeke geproduceerd. Sinds begin augustus is de gloednieuwe Amerikaanse speculoosfabriek van koekjesbakker Lotus Bakeries operationeel. [naar artikel]
Bij United Airlines krijgen reizigers voortaan geen speculoos van Lotus meer. Voor even toch, want na protest van de passagiers draaide de Amerikaanse luchtvaartmaatschappij de beslissing terug. ‘Zoals beloofd gaan we door met het wisselen van onze snacks voor de variatie. De stroopwafel blijft in de mix en Oreo’s komen erbij’, verklaart een woordvoerder de […] The post United Airlines gooit speculoos van Lotus (eventjes) overboord appeared first on Business AM. [naar artikel]
Het woord ‘speculoos’ verdwijnt niet helemaal van de Lotus-verpakkingen. Het bericht dat de koekjesbakker zijn wereldbekende product binnenkort ook in België, Nederland en Frankrijk onder de naam ‘Biscoff’ op de markt brengt, ontketende een tsunami aan boze en teleurgestelde reacties. Maar onder de gepatendeerde naam ‘Biscoff’ zal bij ons ook de slogan ‘the original speculoos’ staan. [naar artikel]
17:53 De koekjesproducent Lotus schrapt vanaf volgend jaar de naam 'speculoos'. Topman Jan Boone gaat wereldwijd de Amerikaanse merknaam Biscoff gebruiken. Dat zegt hij in een weekendgesprek met De Tijd. [naar artikel]
12:04 Voor het eerst bakt Lotus Bakeries dit jaar speculoos buiten België. Het koekje blijft de motor achter de succesformule. 'We willen dit jaar uitbreiden naar Zuid-Afrika, Azië en Zuid-Amerika.' [naar artikel]
01:05 Zo'n eeuw geleden begonnen de families achter Vermeiren Princeps en Lotus Bakeries industrieel speculoos te maken. Terwijl Lotus een wereldmerk wordt, staat Vermeiren in de schaduw. 'Maar ook wij verk... [naar artikel]
De gekende Lotus-speculoos wordt niet langer alleen in het Oost-Vlaamse Lembeke geproduceerd. Sinds begin augustus is immers de gloednieuwe... [naar artikel]
Zeg niet langer speculoos tegen de koekjes en pasta van Lotus Bakeries. Vanaf volgend jaar heten ze Biscoff, net als in het buitenland. Maar veel fans lusten die naamsverandering niet en laten luid hun ongenoegen blijken over de teleurgang van dit “cultureel erfgoed”. De Vlaming is koppig genoeg om het koekje speculoos te blijven noemen, meent merkstrateeg Stef Verbeeck. [naar artikel]
Wat is toch het smaakgeheim achter dat schijnbaar eenvoudige speculooskoekje dat stormenderhand de wereld blijft veroveren? Voor het zoveelste jaar op rij laat Lotus Bakeries verbluffende cijfers optekenen — een omzetgroei van 8,3% naar 663,3 miljoen euro afgelopen 2020 — met telkens weer de speculoos als belangrijkste groeimotor: “Ons geheim? Simpel: wij overdrijven niet. Niet met het kruidige en evenmin met het zoete”, aldus CEO Jan Boone. [naar artikel]
Vrijdag raakte bekend dat Lotus zijn speculoos voortaan ‘Biscoff’ zal noemen. Ook al komt er in België nog een subtiele verwijzing op de verpakking naar “the original Speculoos”, toch zorgt de beslissing voor veel discussie. Schrijfster Ann De Craemer schreef voor HLN een hulde aan het koekje: “Tante Maria zal altijd tante Maria blijven, en speculoos altijd speculoos” [naar artikel]
Vrijdag raakte bekend dat Lotus zijn speculoos voortaan ‘Biscoff’ zal noemen. Ook al komt er in België nog een subtiele verwijzing op de verpakking naar “the original Speculoos”, toch zorgt de beslissing voor veel discussie. Schrijfster Ann De Craemer schreef voor HLN een hulde aan het koekje: “Tante Maria zal altijd tante Maria blijven, en speculoos altijd speculoos” [naar artikel]
De speculoos rolt over de toonbanken, want Sinterklaas komt eraan. Het geschikte moment voor het Brussels gewest om speculoos te erkennen als cultureel erfgoed. Al kwam die vraag voor de erkenning er van de sector zelf, na de discussie rond de naam Biscoff bij koekjesfabrikant Lotus Bakeries. [naar artikel]
De speculoos rolt over de toonbanken, want Sinterklaas komt eraan. Het geschikte moment voor het Brussels gewest om speculoos te erkennen als cultureel erfgoed. Al kwam die vraag voor de erkenning er van de sector zelf, na de discussie rond de naam Biscoff bij koekjesfabrikant Lotus Bakeries. [naar artikel]
01:00 De koekjesproducent Lotus Bakeries, bekend van zijn speculoos, bouwt in sneltreinvaart zijn afdeling met gezondere tussendoortjes uit. De drijvende kracht is Isabelle Maes, de vrouw van topman Jan Boo... [naar artikel]
De gekende Lotus-speculoos wordt niet langer alleen in het Oost-Vlaamse Lembeke geproduceerd. Sinds begin augustus is immers de gloednieuwe Amerikaanse speculoosfabriek van koekjesbakker Lotus Bakeries operationeel. “De eerste ‘US made’ Biscoff (de Amerikaanse merknaam, red.) zal binnenkort in de Amerikaanse winkel liggen”, zo kondigde Lotus maandag aan, bij de publicatie van zijn halfjaarresultaten. [naar artikel]
17:27 De voedingsreus Nestlé lanceert in een vijftal Arabische landen een chocoladereep met speculoos van Lotus. 'Onze speculoos krijgt er nu extra aandacht.' [naar artikel]
17:32 De Amerikaanse luchtvaartmaatschappij United biedt haar reizigers geen Lotus-speculoos meer aan, maar wel Oreo-koeken. De impact is klein voor Lotus, want United was nog maar vier maanden klant. [naar artikel]
Koekjesbakker Lotus heeft vorig jaar de omzet met meer dan 10 procent zien stijgen, met dank aan het succes van speculoos. In de VS bereikt Lotus... [naar artikel]
Als u thuis krek dezelfde speculoos als die van Lotus wil bakken, moeten we u teleurstellen: het populaire koekje is onmogelijk na te maken. Maar waarom is dat ‘recept van 1 miljard’ - dat slechts 6 mensen kennen - zo moeilijk na te bootsen? Wat maakt de speculoos zo uniek? En waarom heeft Lotus geen patent op het koekje? “Dit ingrediënt lijkt een onnozel detail, maar maakt een wereld van verschil.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.