Het oude postgebouw van Bornem doet nu dienst als pakjesdienst. Lokale handelaars kunnen er hun pakjes gaan afgeven en van daaruit brengt het gemeentepersoneel ze gratis naar de klanten thuis. "Hopelijk zal dit mensen ertoe aanzetten om te kopen bij handelaars in hun buurt", zegt Nadine Moons, die twee kledingwinkels uitbaat in Bornem. [naar artikel]
Leoclub Mol-Geel Zuiderkempen lanceert deze week het kookboek "Zuiderkempens Koken". Dat bevat recepten van vijf Kempense chefs op basis van producten uit eigen streek. Op die manier willen ze geld inzamelen voor het goede doel en de lokale handelaars een duwtje in de rug geven. [naar artikel]
Wie vandaag gaat shoppen kan zaakjes doen, want maar liefst 11.000 handelaars doen allerlei acties in het kader van het "Weekend van de Klant". Ondernemersorganisatie UNIZO wil de mensen tijdens het "Weekend van de Klant" ook lokaal laten kopen, want onze handelaars maken de steden aantrekkelijker, zorgen voor tewerkstelling en ook voor sociale cohesie. [naar artikel]
Levensgrote portretten van elke lokale ondernemer sieren het centrum van Sint-Truiden. De lokale handelaar heeft het de laatste tijd door de coronacrisis niet gemakkelijk gehad. Daarom lanceert de stad Sint-Truiden een eindejaarscampagne. En die gaat niet onopgemerkt voorbij. Overal in de stad worden de portretten van lokale handelaars opgehangen. Met één doel: de consument eraan herinneren om lokaal te kopen. [naar artikel]
Sint-Niklaas start in 2022 met eigen digitale stadsmunten. 125 lokale handelaars tonen zich al bereid om te werken met de munt. Die moet de inwoners stimuleren om meer lokaal te kopen. "De klant kan de munt ook verdienen door sociaal wenselijk gedrag te vertonen", zegt Lies Van Poucke van de dienst Toerisme. [naar artikel]
De stad Antwerpen herlanceert de online wedstrijd "Ik koop Antwerps". Daarbij kunnen zowel inwoners als bezoekers 300 euro aan UCoins winnen, die ze kunnen besteden bij Antwerpse handelszaken. "We organiseren dit ter ondersteuning van onze lokale handelaars, hotels, restauranten en cafés", zegt schepen Koen Kennis (N-VA). [naar artikel]
De Antwerpse winkeluitbaters kijken met gemengde gevoelens terug op de koopjesperiode in juli. De handelaars kenden een sterk openingsweekend, maar het slechte weer zorgde voor een spelbreker. Toch eindigt de soldenmaand toch met een positieve noot, dankzij de festivalgangers van Tomorrowland die in de stad logeerden. [naar artikel]
Er zijn twee nieuwe portretten ontdekt van de Nederlandse schilder Piet Mondriaan (1872-1944). Mondriaan is vooral bekend van zijn geometrische composities in rood, geel, blauw, wit en zwart, maar hij maakte ook figuratieve werken. De portretten zijn van twee kinderen van een vriend van de schilder, Cornelis Cees Bergman. Ze kwamen boven water dankzij Nick Draaijer, de achterachterkleinzoon van Bergman. Hij dook voor zijn boek "De geheime portretten van Mondriaan" in de geschiedenis van zijn familie. [naar artikel]
"Winkelhieren", winkelen in je eigen buurt bij lokale handelaars, is verkozen tot Woord van het Jaar. Daar zit de campagne van middenstandsorganisatie Unizo voor veel tussen. "Winkelhieren" klopte "klimaatspijbelaar" en "egelwegel". [naar artikel]
Graffitispuiters hebben op meerdere gevels in de Molièrewijk in Elsene graffiti aangebracht. Op beelden is te zien hoe verschillende gevels werden beklad met slogans als "rijk en achterlijk" en "rijken zijn dieven." Ook het kraaksymbool, een cirkel met een pijl door, kwam een aantal keer voor. [naar artikel]
Tekenares Renée Eelbode uit Brugge wil zoveel mogelijk mensen portretteren. Terwijl ze hen tekent, ontstaat een gesprek waarin ze haar gasten vraagt naar hun dromen, projecten, wensen en verwachtingen. "Door het maken van die portretten denk je ook na over wat je eigen dromen zijn", vertelt ze aan Radio 2 West-Vlaanderen. [naar artikel]
De stad Leuven heeft beslist om de sfeerverlichting die er tijdens de eindejaarsperiode hangt, aan te passen en nog te laten hangen tot 7 maart. Leuven wil zo haar bewoners en lokale handelaars een hart onder de riem te steken. [naar artikel]
In deze ongeziene bizarre tijden slaan de Belgische handelaars de handen in elkaar om te onderstrepen dat lokaal kopen nu van extra groot belang is. Ook na deze crisis willen alle handelaars, groot én klein, opnieuw aan de slag kunnen en dat zullen ze met veel plezier doen. Via een open brief vragen de handelaars aan de consument om niet af te glijden naar buitenlandse webshops, maar volop de Belgische economie te ondersteunen. [naar artikel]
Er is afgelopen nacht opnieuw een explosie geweest in Antwerpen. In de Guldensporenstraat in Borgerhout ontplofte een granaat. Enkele auto's en gevels raakten beschadigd. "Maar pas wanneer de zon schijnt, zullen we kunnen zien hoe groot de totale schade is", zegt Willem Migom van de lokale politie. [naar artikel]
Vijf Belgische bedrijfsleiders willen iedereen tijdens de kerstperiode aansporen om online bewust Belgisch te kopen. Steeds meer mensen doen hun kerstinkopen via het internet, maar vaak doen ze dat bij buitenlandse webwinkels. "Van al die bestellingen op buitenlandse sites blijft geen of nauwelijks toegevoegde waarde in ons land", klinkt het. [naar artikel]
In Nederland zijn de modewinkels wel weer geopend, en dat voelen de Limburgse handelaars. Klanten steken de grens over om in Nederland te gaan shoppen, terwijl de Belgisch-Limburgse modewinkels met hun kledingvoorraad blijven zitten. "Oncollegiaal," vindt Mode Unie. Lokale handelaars zoals Vossen Fashion smeken hun klanten om loyaal te blijven, en via hun webshop kledij te kopen in plaats van naar Nederland te trekken. [naar artikel]
Het Ziekenhuis Geel trekt 60.000 euro uit voor teambuildingactiviteiten voor haar personeel . Dat is vier keer meer dan anders. Het ziekenhuis wil de teambuildings laten plaatsvinden bij lokale bedrijven of organisaties om zo de regio te steunen. "Toen we te weinig beschermingsmateriaal, zoals mondmaskers, hadden tijdens de eerste maanden van de coronacrisis hebben lokale bedrijven ons enorm geholpen. We willen zowel hen als ons personeel bedanken", zegt Josti Gadeyne van Ziekenhuis Geel. [naar artikel]
Na de citroengeur en de goedkope vuilniszakken moeten nu portretten van handelaars aan lantaarnpalen in de Stalenstraat in Genk passanten ontmoedigen om afval achter te laten. [naar artikel]
De lokale handelaars in het centrum van Genk kunnen gratis parkeertijd schenken aan bestuurders die hun wagen op de Fruitmarkt parkeren. De stad die het project financiert, wil zo de rotatie op de parking verhogen én de lokale handel stimuleren. Het gaat om een proefproject van drie maanden. Het systeem kreeg de naam "Shop&Stay" en is uniek in België. [naar artikel]
Kortrijk lanceert het concept van "consumptieparkeren". Het principe is simpel: wie komt shoppen, eten of drinken in de binnenstad, krijgt zijn parkeergeld teruggestort. Op die manier wil het stadsbestuur bezoekers stimuleren om bij lokale handelaars te kopen en volop te genieten van een dagje Kortrijk. [naar artikel]
De Vlaamse Regulator voor de Media (VRM) heeft Q2 een boete opgelegd van 10.000 euro voor het uitzenden van een sponsorboodschap die de kijker rechtstreeks aanzette tot kopen, wat niet mag volgens het Mediadecreet. MentTV kreeg om gelijkaardige redenen een boete van 1.500 euro. [naar artikel]
De Mechelenbon, waarmee je kan gaan shoppen bij lokale handelaars in Mechelen, blijkt ook succesvol te zijn bij heel wat bedrijven. Momenteel hebben al bijna 100 ondernemingen bons besteld, goed voor 230.000 euro. Dat bedrag gaat dus naar de Mechelse handelaars en de lokale horeca. "Dat is een enorme boost voor de handel in onze binnenstad", zegt Geert Milis, de voorzitter van de handelaarsvereniging Mechelen Meemaken. [naar artikel]
Eén kopen, één gratis. Of alles aan halve prijs. De dag na de verloren halve finale kan je gadgets in zwart-geel-rood kopen tegen kleine prijsjes. Alleen de officiële voetbaltruitjes blijven even duur. [naar artikel]
In Edegem is het online platform "Ik Help Helden" gelanceerd. Je kan er lokale helden bedanken met een product van een lokale handelaar. Het is een initiatief van Catherine Callens, inwoonster van Edegem. Zij wilde een win-winsituatie creëren voor mensen die hun helden willen bedanken met meer dan een applaus alleen maar ook de lokale handelaars helpen die het financieel moeilijk hebben. [naar artikel]
Handelsfederatie Comeos en ondernemersorganisatie Unizo slaan dit weekend de handen in elkaar voor het Weekend van de Klant. Bij zo'n 13.000 kleine en grote handelaars wordt u bij uw aankoop op een bijzondere attentie getrakteerd. Winkeliers willen de klanten op die manier aansporen om wat vaker lokaal te shoppen, nu er veel concurrentie is van het internet. "Het Journaal" trok voor de gelegenheid naar Leuven. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.