De heraanleg van de Grote Kauwenberg en de Pieter Van Hobokenstraat in Antwerpen wordt uitgesteld omdat het district geen aannemer vindt. Ook andere districten vinden steeds moeilijker aannemers voor werkzaamheden. De oorzaken zijn de talrijke werven en de mobiliteitsproblemen in Antwerpen. [naar artikel]
De stad Mechelen stuurt er bij aannemers op aan om op werven het werk zo veel mogelijk te hervatten. Op voorwaarde dat de coronamaatregelen strikt nageleefd worden. Onder andere de aanleg van de vliet tussen de Munt- en de Zakstraat is voorzichtig opnieuw begonnen. Op Stationsberg in Muizen beginnen ze zelfs vroeger om de hinder te beperken. [naar artikel]
De stad Leuven tekent mee het charter werftransport en engageert zich samen met de bouwsector om werfverkeer te weren uit schoolomgevingen. De stad gaat met aannemers en bouwheren overleggen over alternatieve, veiligere routes en zal ook zelf het goede voorbeeld geven. [naar artikel]
De wegenwerkers die overal in de provincie aan de slag zijn, gaan door zolang de aannemers zelf niet anders beslissen. In Hasselt zijn er nogal wat grote werven. Zoals Quartier Bleu, waar nu al van duidelijk is dat de parking, die quasi klaar is, toch niet op 26 maart zal openen. [naar artikel]
00:01 Cowboy, de Brusselse bouwer van elektrische stadsfietsen, laat zijn strategie los waarbij klanten voor onderhoud alleen online en bij Cowboy zelf terechtkonden. [naar artikel]
Terwijl een resem grote bouwbedrijven hun werven hebben stilgelegd, blijven veel kleinere aannemers doorwerken. 'Dat houdt niet alleen gezondheidsrisico's in, ze gebruiken ook al onze bouwmaterialen op', klinkt het. [naar artikel]
De aannemers zijn weer aan de slag en Termiën zal het geweten hebben. Het is een ideale periode om beton te storten op de werven in opbouw. [naar artikel]
De stad Antwerpen gaat jaarlijks 180 werknemers naar de aannemers van de werken aan de Oosterweelverbinding sturen. Het gaat om mensen die nu werkloos of niet actief zijn op de arbeidsmarkt. Ze worden door de stad zelf opgeleid. “Ze zullen goedkoper zijn dan werknemers aan te trekken uit het buitenland”, zegt Claude Marinower (Open Vld), Antwerps schepen van Werk. [naar artikel]
16:29 Volgens de Duitse krant Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) heeft Cowboy een nieuwe kapitaalronde van 80 miljoen dollar (71 miljoen euro) afgesloten. Cowboy wil niet reageren. [naar artikel]
Lees dit artikel: Belgische e-bike Cowboy lonkt naar Amerikaanse fietsers De Belgische producent van e-bikes Cowboy gaat de Amerikaanse markt aanboren. Bovendien trekt het Brusselse bedrijf ook naar Zweden en Denemarken. Cowboy breidt de aanwezigheid zo uit naar twaalf landen, meldt de fietsconstructeur donderdag. Cowboy maakte de plannen voor de Verenigde Staten donderdag bekend op de Micromobility Conference in San Francisco. De in 2017 opgerichte […] Lees dit artikel: Belgische e-bike Cowboy lonkt naar Amerikaanse fietsers [naar artikel]
Cowboy, het Belgische merk van elektrische fietsen, is op zoek naar geld, maar liefst 15 miljoen euro. Volgens het bedrijf zélf om te groeien, anderen zeggen dan weer dat Cowboy op de rand van de afgrond staat. En dat zou wel degelijk een groot probleem zijn voor de tienduizenden gebruikers. [naar artikel]
Vrijdag begint het bouwverlof voor bijna 30.000 werknemers in de bouw in Limburg. Toch zal op sommige werven doorgewerkt worden op vraag van aannemers. [naar artikel]
Het Brusselse groeibedrijf Cowboy, dat exclusieve e-bikes maakt, hoopt snel miljoenen euro’s vers geld op te halen om de financiën te halen. Dat leidt op sociale media tot verontruste reacties van gebruikers die vrezen voor het einde van de app, die zo bepalend is voor “Cowboy-fietservaring”. Het bedrijf: Cowboy maakt, net als zijn Nederlandse tegenhanger VanMoof, hoogtechnologische […] [naar artikel]
De Limburgse aannemers maken zich zorgen over de nabije toekomst. De orderboekjes zijn minder goed gevuld en de bouwfirma’s zien hun klanten twijfelen en zelfs afhaken. Het pessimisme onder de aannemers neemt dan ook toe. [naar artikel]
De Belgische fietsenbouwer Cowboy boekte vorig jaar meer verlies dan omzet. Dat blijkt uit documenten die het bedrijf ter beschikking stelt aan mensen die willen investeren in hun crowdfunding. Cowboy wenste niet te reageren op de cijfers. [naar artikel]
Het viaduct in Merksem begint aan zijn zwanenzang en aan de achterdeur van het Rubenshuis gloort nieuw leven. Ondertussen gooit de stad een aantal straten overhoop en komt er eindelijk schot in de zaak in het Brouwershuis. Een vooruitblik op de grote en soms wat minder grote werven van ’t Stad. [naar artikel]
De aannemers in ons land zijn bezorgd door de wereldwijde explosie van de prijzen van bepaalde bouwmaterialen door de spanningen op de grondstoffenmarkt. Dat zegt de Vereniging der Belgische Aannemers van Grote Bouwwerken (VBA) naar aanleiding van haar jaarlijkse bevraging over de gezondheidstoestand van de ondernemingen en de vooruitzichten in de sector op korte termijn. De vereniging vraagt de federale regering dan ook om de huidige omstandigheden als uitzonderlijk te erkennen, waardoor aannemers kunnen afwijken van eerder gemaakte afspraken. [naar artikel]
De Brusselse regering vermoedt dat de aannemers flink doorrekenen, omdat ze weten dat er weinig aannemers effectief een metro kunnen bouwen. Dat zegt Brussels minister voor Mobiliteit (Groen) Elke van den Brandt, in "De ochtend" op Radio 1. Ze vraagt dan ook een grondig onderzoek door Beliris. Begin deze week werd duidelijk dat de kostprijs voor de nieuwe Brusselse metrolijn veel hoger uitvalt dan verwacht. De hoofdstad vraagt daarom meer geld aan de federale regering. [naar artikel]
19:45 De politiek en ondernemerswereld vrezen dat veel meer werven zullen kapseizen na het arrest van de Raad van State over Oosterweel. Dat zet de Vlaamse regels over de omgang met vervuilde grond bij bouw... [naar artikel]
Cowboy Tuff Chex is de stier met de langste hoorns in de geschiedenis en staat daarmee in het Guinness Book of Records. Binnenkort zal Cowboy [naar artikel]
Geen fietsmerk dat zo vaak het nieuws haalt als het Belgische Cowboy: de startup kwam namelijk in woelige financiële wateren terecht. Maar hoe goed rijdt een Cowboy, het merk dat de elektrische fiets cool heeft gemaakt? Onze testrijder Arno Jaspers trok op pad met de laatste generatie C4 en C4ST om te checken of de e-bike van net geen 3.000 euro zijn geld waard is. “Veel praktischer dan je van zo’n designobject zou verwachten, al vraag ik me toch af welk doelpubliek Cowboy voor ogen heeft.” [naar artikel]
De Brusselse fabrikant van e-bikes Cowboy stelt dinsdag zijn crowdfundingcampagne open voor het grote publiek, nadat maandag al 1,6 miljoen euro opgehaald werd in een investeringsronde voor wie zich vooraf inschreef. De bedoeling van CEO Adrien Roose is om “trouwe fans van Cowboy de kans te geven om de stap te zetten van stakeholder naar […] [naar artikel]
Geen fietsmerk dat zo vaak het nieuws haalt als het Belgische Cowboy: de startup kwam namelijk in woelige financiële wateren terecht. Maar hoe goed rijdt een Cowboy, het merk dat de elektrische fiets cool heeft gemaakt? Onze testrijder Arno Jaspers trok op pad met de laatste generatie C4 en C4ST om te checken of de e-bike van net geen 3.000 euro zijn geld waard is. “Veel praktischer dan je van zo’n designobject zou verwachten, al vraag ik me toch af welk doelpubliek Cowboy voor ogen heeft.” [naar artikel]
Door informaticaproblemen wachten aannemers die klaar zijn met bouwwerken al wekenlang op de terugbetaling van hun waarborgen. [naar artikel]
14:21 Bullswap, een verhuurplatform voor grote werfmachines, maakt tractie met een nieuwe tool voor aannemers om hun machinepark te beheren. Het haalde zopas de Oosterweelwerf binnen als klant. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.