Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Het Belang van Limburg

Trajectcontrole op Opitterkiezel na dodelijke ongevallen

12/01/2021 - 20:37
"Na de twee dodelijke ongevallen op de Opitterkiezel vorige week, wordt er stevig ingegrepen om de snelheid op deze weg onder controle te houden. Net als op de Meeuwerkiezel komt er ook op de Opitterkiezel trajectcontrole."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Na dodelijke crash: trajectcontrole moet Beverentunnel veiliger maken (04/02/2020 - Het Belang van Limburg)

Er komt dit voorjaar een permanente trajectcontrole in de Beverentunnel. Dat is een van de maatregelen waarmee Wegen en Verkeer het aantal ongevallen in de tunnel wil verlagen. [naar artikel]


2. Prof verkeerskunde UHasselt: “Een bord bij elke trajectcontrole heeft geen zin” (19/02/2022 - Het Belang van Limburg)

Overheden moeten nieuwe trajectcontroles aankondigen. Anders ondermijn je het draagvlak en dat is zonde, want snelheid speelt een rol bij één op de drie dodelijke ongevallen. Maar dat betekent niet dat bij iedere trajectcontrole een bord moet staan. [naar artikel]


3. [VIDEO] - Trajectcontrole op N13 blijkt groot succes (03/09/2016 - De Redactie)

Almaar meer gemeenten en politiekorpsen investeren in trajectcontrole, omdat het systeem de veiligheid bevordert. Op de drukke verbindingsweg N13 tussen Lier en Herentals is het aantal ongevallen met letsels met een derde gedaald. [naar artikel]


4. Aantal ongevallen met gewonden of doden op E40 tussen Sterrebeek en Bertem daalt met 55% na trajectcontrole  (21/11/2023 - VRT NWS)

Sinds er een trajectcontrole is op de E40 tussen Sterrebeek en Bertem, is het aantal letselongevallen er met 55 procent gedaald. Dat zijn ongevallen waarbij minstens één persoon gewond raakt of minstens één dode valt. Dat blijkt uit cijfers van instituut voor verkeersveiligheid Vias. [naar artikel]


5. Trajectcontrole moet nieuwe ongevallen bij regenweer op A12 in Meise voorkomen (24/10/2023 - VRT NWS)

Het Agentschap Wegen en Verkeer bereidt een trajectcontrole voor op de A12 ter hoogte van de Plantentuin van Meise. Die maatregel volgt op een nieuw dodelijk ongeval op die plaats door hevige regen. [naar artikel]


6. Trajectcontrole in Maasmechelen (05/10/2016 - Het Belang van Limburg)

Politiezone Lama gaat in Maasmechelen twee installaties voor trajectcontrole laten installeren. Eentje komt op de Steenweg naar As, de andere wordt geïnstalleerd op de Rijksweg. Op beide wegen gebeurden meermaals zware ongevallen. Bij trajectcontrole wordt de gemiddelde snelheid tussen twee punten gemeten. Wordt daarbij de maximum toegelaten snelheid overschreden, dan volgt een boete. [naar artikel]


7. Trajectcontrole op ‘dodenbaan’ van begin tot einde van bomenrij (09/08/2019 - Het Belang van Limburg)

Om een halt toe te roepen aan het aantal zware ongevallen op de N757 Kinrooiersteenweg-Neeroetersesteenweg komt er zo snel mogelijk een trajectcontrole bij de start van de bomenrij tot het einde 3,5 kilometer verderop. [naar artikel]


8. Na flitspaal ook trajectcontrole in buurt werf (23/04/2021 - Gazet van Antwerpen)

Niet alleen de flitspaal nabij Geel-Oost moet helpen om ongevallen in de file voor de werf in Oevel (Westerlo) te vermijden, de federale wegpolitie wil ook de mobiele trajectcontrole op de E313 inzetten. [naar artikel]


9. 34-jarige automobiliste uit Bocholt sterft bij inhaalmanoeuvre in Bree (10/01/2021 - VRT NWS)

Een 34-jarige vrouw uit Bocholt kwam zaterdagavond om het leven tijdens een verkeersongeval op de Opitterkiezel in Bree. Na een inhaalmanoeuvre kwam het tot een aanrijding tussen twee auto’s, waarna een auto tegen een verlichtingspaal belandde. Het gaat om het tweede dodelijke ongeval op de Opitterkiezel in enkele dagen tijd. [naar artikel]


10. Mobiele trajectcontrole op E313 tussen Beringen en Lummen (05/07/2018 - Het Belang van Limburg)

Aan de werken op de E313 tussen Beringen en Lummen activeert het Agentschap Wegen en Verkeer vanaf volgende week een mobiele trajectcontrole. Deze moet de veiligheid voor zowel de weggebruikers als de wegenarbeiders verhogen in de omgeving van de werf. De trajectcontrole wordt tot het einde van de werken ingezet om de kans op ongevallen door overdreven snelheid en onoplettendheid op de versmalde rijstroken te verkleinen. [naar artikel]


11. De schaduwkant van de populaire SUV: steeds meer dodelijke ongevallen met voetgangers (02/03/2019 - Het Laatste Nieuws)

De populariteit van SUV's heeft een ernstige schaduwzijde: hun vierkante en hoge voorkanten leiden tot aanzienlijk meer dodelijke ongevallen onder... [naar artikel]


12. Toeval of niet? Meer ongevallen op E40 tussen Erpe-Mere en Wetteren waar trajectcontrole niet meer werkt (11/04/2019 - VRT NWS)

Het aantal ongevallen op de E40 tussen Erpe-Mere en Wetteren is het voorbije jaar gestegen. Dat blijkt uit cijfers van de federale politie. Toeval of niet, over dat traject is er al meer dan een jaar geen trajectcontrole meer. VIAS Institute benadrukt het positieve effect van trajectcontroles op de verkeersveiligheid. [naar artikel]


13. OVERZICHT. Heel veel dodelijke ongevallen gebeuren bij op- en afritten. Op deze plekken gaat het het vaakst mis (17/08/2023 - Het Belang van Limburg)

Meer dan de helft van de dodelijke ongevallen op onze snelwegen in 2021 en 2022 gebeurde in de buurt van op- en afritten, zo bleek eerder uit cijfers van Vias. Een verdere analyse toont nu aan dat er op de ene plek al meer ongevallen gebeuren dan op de andere. Een overzicht. [naar artikel]


14. Minister wil snelheid verlagen en trajectcontrole op dodelijke Genkse baan (12/12/2021 - Het Belang van Limburg)

Vlaams minister Lydia Peeters (Open Vld) bekijkt een verlaging van de maximum toegelaten snelheid tot 50 km/uur en een trajectcontrole op de Hoevenzavellaan en de Torenlaan in Genk. Dat zei ze zondagmiddag tijdens een ontmoeting met buurtbewoners die haar hadden uitgenodigd. [naar artikel]


15. Dodelijke ongevallen minder betwist door drones (18/03/2017 - Het Belang van Limburg)

Voor de rechtbank zijn er minder betwistingen over de verantwoordelijkheid bij dodelijke ongevallen. Dat stelt het parket Limburg vast. De inzet van drones en geavanceerde simulatie- en berekeningsprogramma’s helpen verkeersdeskundigen om het ongeval nog nauwkeuriger te reconstrueren. [naar artikel]


16. Stad Gent en haven pakken verkeersveiligheid aan na dodelijke ongevallen  (11/03/2020 - VRT NWS)

Stad Gent en de fusiehaven Nord Sea Port gaan maatregelen nemen om de verkeerssituatie in het havengebied veiliger te maken na 2 recente dodelijke ongevallen. De weginfrastructuur zal aangepast worden er komt ook betere signalisatie. [naar artikel]


17. In twee jaar dubbel zo veel ongevallen met elektrische fietsen (23/07/2018 - De Morgen)

Het aantal ongevallen met elektrische fietsen is de afgelopen twee jaar verdubbeld en het aantal dodelijke slachtoffers steeg ook enorm. In 2017 werden 977 ongevallen genoteerd, waarvan 22 met fatale afloop. In 2015: 515 ongevallen en 14 doden, in 2016: 742 ongevallen en 13 doden. [naar artikel]


18. Zes op de tien verkeersdoden op de snelweg droegen hun gordel niet (23/10/2017 - Knack)

Zestig procent van de dodelijke slachtoffers bij een verkeersongeval op de snelweg droeg geen autogordel. Dat blijkt uit een studie van Vias Institute. Dat onderzocht de pv's van 158 dodelijke ongevallen op de autosnelwegen. Snelheid speelde een rol in bijna vier op de tien onderzochte ongevallen. [naar artikel]


19. Niet het eerste dodelijke ongeval tijdens rallywedstrijd in België (06/11/2022 - Het Belang van Limburg)

De voorbije jaren zijn al meermaals fatale ongevallen gebeurd tijdens rallywedstrijden in België. Een overzicht van dodelijke ongevallen sinds 1995. [naar artikel]


20. Dodelijke ongevallen en opgedreven exemplaren die ruim 100 km/uur gaan: hoe gevaarlijk zijn e-steps? (14/01/2022 - Het Nieuwsblad)

Dodelijke ongevallen met e-steps, opgedreven exemplaren … De elektrische step is razend populair, maar niet zonder gevaar. “Vanaf 30 km/u is er een grote kans op overlijden.” [naar artikel]


21. Gewonden bij ongevallen in Bree (28/11/2022 - Het Belang van Limburg)

Een man (47) uit Bree raakte zondag om 18.40 uur gewond bij een ongeval op de Opitterkiezel in Bree. Het ging om een botsing tussen een fietser en automobilist. [naar artikel]


22. Zes op de tien verkeersdoden op de snelweg droegen geen gordel (23/10/2017 - Gazet van Antwerpen)

Zestig procent van de dodelijke slachtoffers bij een verkeersongeval op de snelweg droeg geen autogordel. Dat blijkt uit een studie van Vias Institute. Dat onderzocht de pv’s van 158 dodelijke ongevallen op de autosnelwegen. Snelheid speelde een rol in bijna vier op de tien onderzochte ongevallen. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!