Heel wat e-steps die in ons land verkocht worden zijn onveilig en onbetrouwbaar. Dat blijkt donderdag uit onderzoek van Test Aankoop. “De kans dat je met een miskoop naar huis gaat is groot, veel modellen kan je omschrijven als rommel”, klinkt het. De consumentenorganisatie dringt aan op strenge controles. [naar artikel]
Elektrische steps zijn niet meer uit het straatbeeld weg te denken. Je hebt de deelsteps, die je in de grote steden van straat kan plukken en er dan je ritje mee maken. Maar heel veel mensen hebben ondertussen ook hun eigen elektrische step in huis gehaald. Maar hoe veilig, kwalitatief en betrouwbaar zijn die? Test Aankoop deed de test. [naar artikel]
Heel wat e-steps die in ons land verkocht worden zijn onveilig en onbetrouwbaar. Dat blijkt uit onderzoek van Test Aankoop. "De kans dat je met een... [naar artikel]
Heel wat e-steps die in ons land verkocht worden zijn onveilig en onbetrouwbaar. Dat blijkt donderdag uit onderzoek van Test Aankoop. “De kans dat je met een miskoop naar huis gaat is groot, veel modellen kan je omschrijven als rommel”, klinkt het. [naar artikel]
Het bedrijvencentrum Corda Campus in Hasselt test als eerste in Vlaanderen zelfrijdende steps. Die komen vanzelf aangereden als je ze oproept en rijden zelfstandig terug naar het oplaadpunt na gebruik. In dat oplaadpunt zijn ze beschermd tegen diefstal. [naar artikel]
Parijs verbiedt het parkeren van steps op het voetpad en beperkt de snelheid. De nieuwe regels moeten orde scheppen in de chaos van de 20.000 steps in de Franse hoofdstad. [naar artikel]
De Zweedse hoofdstad Stockholm gaat het aantal elektrische steps in de stad vanaf volgend jaar met de helft verminderen. Zo zouden de steps voor te veel overlast zorgen. Het aantal toegelaten verhuurbedrijven voor steps daalt van acht naar drie. Het cijfer steps dat vrij gebruikt kan worden zal vanaf 1 januari van 23.000 naar 12.000 dalen, met een maximum van 4.000 stuks per verhuurder. [naar artikel]
Heel wat e-steps die in ons land verkocht worden zijn onveilig en onbetrouwbaar. Dat blijkt uit onderzoek van Test Aankoop. ‘De kans dat je met een miskoop naar huis gaat is groot, veel modellen kan je omschrijven als rommel’, klinkt het. De consumentenorganisatie dringt aan op strenge controles. [naar artikel]
De klimaatgroep Letzte Generation heeft opnieuw het verkeer in Berlijn verstoord met meerdere blokkades. Ongeveer 500 politieagenten werden in de Duitse hoofdstad ingezet om acties te voorkomen of snel uiteen te drijven. Dat heeft de politie vrijdagochtend gemeld op Twitter. De actie was opnieuw dynamisch, zei een politiewoordvoerster. Aanvankelijk waren er een tiental blokkades. [naar artikel]
Elektrische steps lijken in Antwerpen steeds meer hun plaats te veroveren. De deelsteps van ‘Bird’, die in oktober gelanceerd zijn, duiken overal op. Maar ook de verkoop van elektrische steps doet het erg goed. [naar artikel]
De test met deelsteps in Hasselt was de voorbije maanden een succes. Bezoekers kunnen de elektrische steps gebruiken om van aan de Trixxo arena, aan de rand van de stad, naar het centrum te rijden. De steps worden er vaker uitgeleend dan de deelfietsen. [naar artikel]
In Dilbeek heeft de politie met akkoord van het parket Halle-Vilvoorde twee illegale elektrische steps vernietigd. Eén van de twee steps haalde een snelheid van meer dan 70 kilometer per uur. De eigenaar betaalde er 1.800 euro voor. Maar niet alle elektrische steps die verkocht worden, zijn gehomologeerd om op onze wegen te rijden, zegt de politie. [naar artikel]
18:40 Het stadsbestuur van Parijs begrenst de snelheid van elektrische steps. In parken, voetgangersgebieden en rond scholen mogen de e-steps nog maar 10 kilometer per uur. [naar artikel]
Steps en vooral e-steps zijn al lang geen speelgoed meer. Ze eisen steeds meer hun plaats op tussen het andere verkeer, bezorgen spoeddiensten extra werk en houden zich vaak niet aan snelheidsbeperkingen. Vorige week nog reed een bestuurder met 112 km per uur door de Annie Cordy tunnel. Toch kreeg hij geen boete. Hoe kan dat? En zijn zulke steps legaal in België? [naar artikel]
Steps en vooral e-steps zijn al lang geen speelgoed meer. Ze eisen steeds meer hun plaats op tussen het andere verkeer, bezorgen spoeddiensten extra werk en houden zich vaak niet aan snelheidsbeperkingen. Vorige week nog reed een bestuurder met 112 km per uur door de Annie Cordy tunnel. Toch kreeg hij geen boete. Hoe kan dat? En zijn zulke steps legaal in België? [naar artikel]
Monowheels, hoverboards, segways maar vooral e-steps zijn niet meer uit het straatbeeld weg te denken. Vooral in steden. Vaak tot ergernis van andere weggebruikers. Vooral omdat die steps overal worden achtergelaten. Daarom heeft de overheid nu duidelijke spelregels vastgelegd. Zo komen er “drop off”-zones, een leeftijdsbeperking, een verbod om op het voetpad te rijden of om een passagier mee te nemen. [naar artikel]
Bart De Wever (N-VA) vraagt strengere regels voor elektrische steps omdat het aantal ongevallen in Antwerpen maar blijft stijgen. Maar ook in Limburg rijden steps rond die veel sneller rijden dan de toegelaten 25 km/uur. [naar artikel]
Elektrische (deel)steps worden steeds vaker gebruikt als vervoermiddel voor woon-werkverkeer. Naast de vele voordelen zijn er ook risico’s aan verbonden en bovendien zijn de verkeersregels niet altijd even duidelijk. Daarom heeft de Vlaamse Stichting Verkeerskunde een nieuwe opleiding voor stepgebruikers gelanceerd. De eersten die de opleiding mochten volgen, waren een zevental personeelsleden van de stad Mechelen. [naar artikel]
De Kamercommissie Mobiliteit heeft woensdag unaniem het licht op groen gezet voor een wetsvoorstel dat het gebruik van elektronische steps in het verkeer regelt. Er komt een leeftijdsgrens van zestien jaar en e-steps mogen niet op het voetpad rijden. Binnenkort moet de plenaire Kamer zich nog over de tekst buigen. [naar artikel]
Klassieke strips die op zoek zijn naar vernieuwing zoeken ook soms hun heil in een spin-off om een ander publiek te bereiken. Ook Jommeke zal zo'n spin-off krijgen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.