Volvo wil tegen 2030 enkel nog elektrische auto’s maken, en gaat die volledig online verkopen. Dat meldt het Zweeds-Chinese automerk. De beslissing betekent het einde van de brandstofmotor voor het bedrijf, dat daarmee wereldwijd kiest voor een fundamentele transformatie. “We kiezen ervoor om te investeren in de toekomst, die elektrisch en online is, in plaats […] The post Volvo wil tegen 2030 enkel nog elektrische auto’s bouwen appeared first on Business AM. [naar artikel]
Lees dit artikel: ‘Eén vijfde van eigenaars elektrische wagens is ontevreden en keert terug naar benzine of diesel’ Houders van elektrische auto’s hebben 18 procent kans om terug te keren naar auto’s die op benzine rijden, blijkt uit een nieuwe studie van de University of California. De grootste reden voor het misnoegen blijkt best voor de hand liggend … Meer dan 4.000 huishoudens die elektrische voertuigen bezitten of eerder bezaten in Californië, gingen […] Lees dit artikel: ‘Eén vijfde van eigenaars elektrische wagens is ontevreden en keert terug naar benzine of diesel’ [naar artikel]
De autofabrikant heeft aangekondigd dat ze de stekker trekken uit de productie van auto's die puur op benzine of diesel rijden. De fabrikant zal naast elektrische auto's ook nog hybride wagens produceren. [naar artikel]
Elektrische wagens waren in het tweede kwartaal goed voor 7,2 procent van de nieuw verkochte auto’s in de Europese Unie.... The post Elektrische wagens maken sterke opgang, maar 8 op de 10 autokopers kiezen nog steeds voor benzine of diesel appeared first on Business AM. [naar artikel]
De aankondiging van Volvo joeg woensdagvoormiddag een schokgolf door de autowereld. Vanaf 2019 zal de Zweedse autobouwer geen traditionele benzine- of dieselwagens meer produceren. Elektrische of minstens hybride voertuigen zijn de toekomst. Is deze straffe aankondiging van Volvo het begin van een grote omwenteling in de autosector? Of toch eerder een marketingstunt? [naar artikel]
Volvo wil tegen 2030 enkel nog elektrische auto's maken, en gaat die volledig online verkopen. Dat meldt het Zweeds-Chinese automerk. De beslissing betekent het einde van de brandstofmotor voor het bedrijf, dat daarmee wereldwijd kiest voor een fundamentele transformatie. "We kiezen ervoor om te investeren in de toekomst, die elektrisch en online is, in plaats van in een krimpende activiteit", zegt CEO Håkan Samuelsson. [naar artikel]
Een op de drie automobilisten heeft vandaag stress wanneer hij een nieuwe auto wil kopen. Er is namelijk nogal wat onduidelijkheid over wat nu de beste keuze is voor de komende jaren: een benzine, toch nog een diesel, een elektrische auto of een ander type? Een op de zes potentiële kopers stelt de aankoop van een nieuwe auto zelfs uit om die reden. Dat blijkt uit onderzoek van de Universiteit van Gent in opdracht van Febiac. [naar artikel]
Er gebeuren nog onvoldoende investeringen om de klimaatwinst die elektrische auto's kunnen betekenen, effectief te boeken. Dat zegt Volvo-CEO Håkan Samuelsson. De autobouwer wil op korte termijn enkel nog elektrische voertuigen produceren, omdat de CO2-afdruk van die auto’s ruim de helft lager ligt dan de variant met een klassieke verbrandingsmotor. Onder meer in Gent, waar het een batterijfabriek heeft gebouwd en haar eerste elektrische modellen assembleert. [naar artikel]
Banken worden aangemoedigd om hun kredietverlening naar milieuvriendelijke investeringen te laten gaan. En dus maken ze het lenen voor een elektrische auto wat goedkoper dan het financieren van een wagen met verbrandingsmotor (benzine of diesel). De koper vaart er wel bij. Spaargids.be legt uit. [naar artikel]
Stel: je wil een nieuwe auto kopen en je wil zo veel mogelijk rekening houden met propere lucht. Welke auto kies je dan? Wij zetten een elektrische, een auto op waterstof, een diesel, een benzine en een auto op aardgas (CNG) op een rij en zochten het uit. De resultaten zijn verbazend. [naar artikel]
De knoop is doorgehakt: vanaf 2035 mogen er geen nieuwe diesel- en benzinewagens meer verkocht worden in de Europese Unie. De beslissing past binnen het plan om Europa klimaatneutraal te maken. Tegen 2030 moeten personenwagens al 50 procent minder CO2 uitstoten. Voor bestelwagens is dat 50 procent. Het einde van diesel en benzine is nu dus écht in zicht. Wordt jouw volgende auto een elektrische? Laat het hieronder weten. [naar artikel]
Zowel benzine als diesel wordt vrijdag duurder. Wie de auto volgooit met benzine 95 E10, betaalt maximaal 1,423 euro per liter aan de pomp, of [naar artikel]
Volvo wil tegen 2030 enkel nog elektrische auto’s maken, en gaat deze uitsluitend online verkopen; de door Tesla en Polestar beproefde strategie die eerder ook Volkswagen voor haar elektrische voertuigen aankondigde. Is dit de doodsteek voor de klassieke autohandelaar met showroom? Hoe zullen we in de toekomst onze auto kiezen en kopen? [naar artikel]
Banken worden aangemoedigd om hun kredietverlening naar milieuvriendelijke investeringen te laten gaan. En dus maken ze het lenen voor een elektrische auto wat goedkoper dan het financieren van een wagen met verbrandingsmotor (benzine of diesel). De koper vaart er wel bij. Spaargids.be overloopt. [naar artikel]
De maximumprijzen voor benzine en diesel veranderen morgen: benzine 95 (E10) en diesel worden iets duurder, terwijl benzine 98 (E5) een tikkeltje... [naar artikel]
Een zelfrijdende Volvo komt dichterbij. Waymo, de zelfrijdende auto-tak van Alphabet, heeft een exclusiviteitsdeal met de Zweedse autofabrikant gesloten. Hoe... The post Volvo en Waymo gaan elektrische robotaxi maken appeared first on Business AM. [naar artikel]
22:23 Elektrische auto’s zijn in aanschaf nog altijd veel duurder dan conventionele modellen, maar toch verruilen bedrijfswagenrijders in ijltempo hun trouwe diesel of benzine voor een volledig elektrische ... [naar artikel]
01:02 Volgens een studie van de energieregulator CREG is een auto op aardgas economisch én ecologisch interessanter dan diesel of benzine. Maar toch komt de verkoop niet op gang. [naar artikel]
Volvo wil tegen 2030 enkel nog elektrische auto's maken, en zal die alleen online verkopen. Dat heeft het Zweeds-Chinese automerk aangekondigd. "We kiezen ervoor om te investeren in de toekomst, die elektrisch en online is, in plaats van in een krimpende activiteit", zegt CEO Håkan Samuelsson. Eerder was al bekend geworden dat Volvo Cars Gent een tweede volledig elektrisch model zou gaan bouwen. Dat model zal vandaag onthuld worden. [naar artikel]
De Chinese autobouwer BYD heeft aangekondigd dat er in China een volledig elektrische auto op de markt komt die (omgerekend) minder dan 14.000 euro zal kosten. Dat schrijven verschillende gespecialiseerde autonieuwssites. BYD maakt zich sterk dat daarmee officieel het tijdperk is aangebroken waarin elektrische auto's goedkoper zijn dan traditionele auto's op benzine en diesel. [naar artikel]
Volkswagen verschuift zijn focus steeds meer naar elektronische voertuigen en zegt dat het na 2026 stopt met het maken van auto's op benzine en... [naar artikel]
Vanaf 2025 zullen alle elektrische auto’s goedkoper zijn dan hun alternatief op diesel of benzine. Dat berekende consumentenorganisatie Test Aankoop samen met de Europese koepel voor consumentenorganisaties BEUC. Ze hielden hiervoor niet alleen rekening met de aankoopprijs van de wagens, maar ook met de tank- of oplaadbeurten, de belasting, verzekering en het onderhoud. [naar artikel]
Niet schrikken wanneer u vanaf 12 oktober geen diesel of benzine meer vindt in het tankstation. Die dag wijzigen immers de etiketten voor benzine en diesel. Diesel wordt B7, benzine 98 wordt E5. [naar artikel]
Elektrische auto’s zijn beter voor het milieu dan auto’s op benzine, maar ze moeten wel heel veel kilometers rijden voordat het zover is. Het... [naar artikel]
Vroeger was het Euro 95 en Euro 98, nu E5 en E10. En de “B” van benzine, die staat ondertussen voor diesel. Sinds oktober zijn de namen en symbolen van de verschillende soorten brandstof in de hele Europese Unie gelijkgesteld. Maar dat veroorzaakt heel wat verwarring: vorig jaar tankten iedere dag gemiddeld 17 chauffeurs diesel in plaats van benzine - volgens Touring en VAB het gevolg van de naamsverandering. Maar wat is nu het ergst: diesel in een benzinewagen of omgekeerd? En hoe erg kan de schade aan je auto oplopen? [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.