Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Lydia Peeters (Open VLD) finaliseert een innovatief plan - MIA oftewel 'Mobiliteit Innovatief Aanpakken' - dat voor een drastische daling van het aantal verkeersdoden moet zorgen. Onder meer drones zullen ingezet worden om rijgedrag te bestuderen. Dat staat te lezen in De Zondag. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Lydia Peeters (Open Vld) finaliseert een innovatief plan - MIA oftewel "Mobiliteit Innovatief Aanpakken" - dat voor een drastische daling van het aantal verkeersdoden moet zorgen. Onder meer drones zullen ingezet worden om rijgedrag te bestuderen. Dat staat te lezen in De Zondag. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Lydia Peeters (Open Vld) finaliseert een innovatief plan - MIA oftewel “Mobiliteit Innovatief Aanpakken” - dat voor een drastische daling van het aantal verkeersdoden moet zorgen. Onder meer drones zullen ingezet worden om rijgedrag te bestuderen. Dat staat te lezen in De Zondag. [naar artikel]
De doelstelling van de Europese Unie om tegen 2020 het aantal verkeersdoden met de helft te verminderen, wordt niet gehaald. Dat blijkt uit cijfers van de European Transport Safety Council. [naar artikel]
Uit de Verkeersveiligheidsbarometer van Vias blijkt dat het aantal verkeersdoden in Vlaanderen in de eerste helft van dit jaar opnieuw is gestegen. [naar artikel]
Kersvers Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) wil geen overhaaste uitspraken doen over de stijging van het aantal verkeersdoden. Ze neemt de cijfers wel serieus, maar wil eerst een grondige analyse van de gegevens. Uit de Verkeersveiligheidsbarometer van Vias blijkt dat het aantal verkeersdoden in Vlaanderen in de eerste helft van dit jaar […] Het bericht Vlaams Mobiliteitsminister Peeters wil grondige analyse over stijging verkeersdoden verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De politie van de Balkanstaat Kosovo gaat op zoek naar verkeersovertredingen met behulp van drones. Zo wil het land het hoge aantal verkeersdoden bestrijden. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden is in de eerste helft van dit jaar met 21% gedaald ten opzichte van dezelfde periode in 2022. Toen kwamen 287 personen om het leven, nu nog 227. Maar niet alle regio’s worden verkeersveiliger. In de provincie Antwerpen daalde ook het aantal verkeersdoden, maar nam het aantal letselongevallen wel toe. [naar artikel]
Terwijl in Vlaanderen het aantal verkeersdoden met 45 procent steeg in 2021, noteerden Brussel en Wallonië in dat jaar het laagste aantal verkeersdoden ooit. Dat blijkt uit de laatste verkeersveiligheidsbarometer van het verkeersinstituut Vias, in samenwerking met de federale politie. [naar artikel]
Volgens de meest recente verkeersveiligheidsbarometer van Vias institute is het aantal verkeersdoden vorig jaar met 7 procent gedaald. Er vielen in 2018 35 verkeersdoden minder dan een jaar eerder. Nooit eerder was het aantal verkeersdoden lager. Toch zijn er enkele onrustwekkende trends zoals een stijging van het aantal doden bij de senioren, bij motorrijders en bij fietsers. Ook het aantal fietsongevallen steeg in elke regio. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden bij 18- tot 24-jarige autobestuurders is in de periode van 2014 tot 2018 herleid tot een derde, van 36 in 2014 tot 12 in 2018. In de eerste 9 maanden van 2019 vielen er in die leeftijdscategorie 8 doden. Dat blijkt uit het antwoord van Vlaams Verkeersminister Lydia Peeters (Open Vld) op een schriftelijke vraag van Annick Lambrecht (sp.a). [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden is vorig jaar met 7,4 procent gedaald. Dat blijkt uit de meeste recente Verkeersveiligheidsbarometer van Vias Institute. Het aantal verkeersdoden ligt op het laagste niveau ooit, al zijn er wel enkele onrustwekkende tendensen. Zo is het aantal doden bij de senioren wel gestegen, net als bij de motorrijders en de fietsers. Bovendien is het aantal ongevallen na jaren van daling opnieuw gestegen. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden in Vlaanderen neemt toe. Dat blijkt uit de nieuwe verkeersbarometer van Vias. De cijfers komen er vlak nadat de verschillende ministers van Mobiliteit aankondigden om naar nul verkeersdoden te streven tegen 2050. [naar artikel]
In 2016 is het aantal verkeersdoden op Vlaamse en Brusselse wegen teruggevallen tot 640, een daling van 13 procent ten opzichte van 2015 en een [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden op de Belgische wegen is tijdens de eerste negen maanden van dit jaar met 16 procent gestegen vergeleken met 2021, blijkt uit recente cijfers van verkeersinstituut Vias. De essentie: Het aantal verkeersdoden op de Belgische wegen is dit jaar toegenomen. De cijfers (fjc) [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden is op tien jaar tijd met 37 procent gedaald. Dat blijkt uit een telling van de ngo European Transport Safety Council (ETSC). Vorig jaar waren er 17 procent minder verkeersdoden op Europese wegen. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden is vorig jaar in Vlaanderen opnieuw boven de kaap van 300 gestegen. De doelstelling om het aantal verkeersdoden terug te dringen tot maximaal 200 voor 2020 zal niet gehaald worden. Dat meldt de Vlaamse Stichting Verkeerskunde (VSV). [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden in ons land is vorig jaar met zeven procent gedaald. Dat blijkt uit de verkeersbarometer van Vias Institute. Minder positief is het stijgend aantal doden van senioren, motorrijders en fietsers. [naar artikel]
In de eerste helft van 2021 is in Vlaanderen bijna een kwart meer verkeersdoden gevallen dan in dezelfde periode vorig jaar. In Brussel en Wallonië daalt het aantal verkeersdoden wel. ‘We moeten eindelijk werk maken van een veiligheidscultuur’, vindt mobiliteitsexpert Kris Peeters. [naar artikel]
Nooit vielen er gedurende de eerste negen maanden van een jaar minder verkeersdoden in ons land. Nooit waren er minder ongevallen. Meer controles, veiliger wagens, een betere infrastructuur en een trouwere gordeldracht zijn de oorzaken. Maar wellicht zorgen ook de almaar langere files ook voor een daling van het aantal verkeersdoden... [naar artikel]
Het gaat de goede kant op met het aantal verkeersslachtoffers op onze wegen. Uit cijfers van Vias, het instituut voor mobiliteit en verkeersveiligheid, blijkt dat het aantal verkeersdoden (ter plaatse) en het aantal letselongevallen verder is gedaald op jaarbasis. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.