De stad Genk maakt 1,5 miljoen euro vrij om 51 publieke laadpalen op haar grondgebied te installeren. Dat brengt het aantal op 81 van de 220 die in 2025 nodig zijn. [naar artikel]
Het stadsbestuur van Dilsen-Stokkem gaat extra publieke laadpalen voorzien op openbare parkeerplaatsen in de stad. Dat heeft het schepencollege onlangs beslist. “Het gaat om 26 laadpalen op dertien parkeerplaatsen”, vertelt dienstdoend burgemeester Kelly Issaris (Open Vld). [naar artikel]
Radio 1 bracht de publieke laadpalen vanochtend nog eens onder de aandacht. Met een wel heel bijzonder verhaal. [naar artikel]
Vanaf 2025 moeten alle parkings in Brussel met meer dan tien plaatsen zijn uitgerust met laadpalen. De verplichting geldt zowel voor publieke als voor private parkings. Dat blijkt uit een beslissing die de Brusselse regering vorige week nam op initiatief van minister van Klimaattransitie en Leefmilieu Alain Maron. [naar artikel]
De elektrische wagen wordt steeds populairder en daar wil ook de stad Antwerpen op inspelen, dat meldt GvA. De laadinfrastructuur in de stad moet op vijf jaar tijd aanzienlijk uitgebreid worden. Maar is dat haalbaar? HLN Drive ging op onderzoek. [naar artikel]
Vlaams minister van Energie Bart Tommelein (Open VLD) zet volop in op elektrische voertuigen. Hij heeft een spreidingsplan klaar voor 2.500 nieuwe laadpalen, in elke gemeente minstens één. Koploper is Antwerpen dat 314 laadpalen moet plaatsen. Dat schrijft De Zondag. [naar artikel]
Er zijn zo’n 22.000 (semi-) publieke laadpunten in Vlaanderen. Daar moeten er nog zo’n 10.000 bij komen tegen 2025. Is onze regio daarmee voorbereid op de 350.000 elektrische wagens die er tegen dan zullen zijn? En wat als we straks en masse elektrisch rijden? De investeringen zijn er, al blijven er nu nog een pak ‘kale’ laadplekken over. In sommige gemeenten wil je op dit moment niet afhankelijk zijn van publieke laadpalen. Dat blijkt uit een exclusieve rondvraag van HLN in alle Vlaamse gemeenten. Wil u alles weten over laadpalen in uw gemeente? Lees het op uw gemeentepagina. [naar artikel]
Het gemeentebestuur van Riemst heeft aan energiemaatschappij Engie 14 nieuwe locaties voor publieke laadpalen voorgesteld. Die komen in de eerste plaats op openbare parkeerpleinen. [naar artikel]
12:22 De laadcapaciteit voor elektrische wagens in de publieke ruimte en op winkel- en bedrijfsparkings in Vlaanderen groeit maand na maand fors. Elke gemeente heeft vandaag publiek toegankelijke laadpalen,... [naar artikel]
De Brusselse regering heeft een ingrijpend decreet goedgekeurd. Vanaf 2025 moeten alle parkeergarages in Brussel over laadpalen beschikken. Langzaam aan werkt het Brussels Gewest rond het kader van de overgang naar elektrische wagens. Zo moeten er binnen drie jaar laadpalen te vinden zijn in alle Brusselse parkings. Daarnaast moeten er tegen 2035 zo’n 11.000 nieuwe […] [naar artikel]
Vlaanderen moet tegen 2025 liefst 35.000 laadpalen voor elektrische auto’s hebben staan. Maar op termijn zal ook dat aantal bijlange niet volstaan. Daarom pleit Vlaams Parlementslid Marino Keulen (Open VLD) ervoor om, naar het voorbeeld van onze buurlanden, te onderzoeken of we lantaarnpalen kunnen ombouwen tot laadpalen. “Niet elke laadbeurt moet toch even snel gaan?” [naar artikel]
Group Bruno wil dat Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters aan de Limburgse tankstations denkt bij de uitrol van de publieke laadinfrastructuur. Eerder kondigde de minister aan om 30 miljoen euro te investeren, goed voor 30.000 extra publieke laadpalen in Vlaanderen. Group Bruno is bereid om in al hun tankstations laadpalen te installeren, maar de kosten zijn te hoog en dus hoopt de firma op de steun van de overheid. Ondertussen nemen ze zelf het initiatief om in drie tankstations tegen het voorjaar van 2021 enkele laadpalen te installeren. [naar artikel]
De onderhandelingen tussen de stad Antwerpen en Fluvius over het plaatsen en beheren van laadpalen voor elektrische wagens zijn afgesprongen. Wie een laadpaal wil aanvragen, moet nu enkele maanden geduld hebben. “Dit is een pijnlijke zaak”, zegt mobiliteitsschepen Koen Kennis (N-VA). [naar artikel]
De Brusselse CD&V wil het aantal publieke laadpalen in de hoofdstad zo snel mogelijk verduizendvoudigen, van 4 naar 4.000. Dat staat in het elektrificatieplan van de christendemocraten, en past binnen de doelstelling om alle nieuwe wagens tegen 2030 emissievrij te maken. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) trekt 30 miljoen euro uit voor nieuwe publieke laadpalen. Dat schrijft De Zondag. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters voorziet 30 miljoen euro om de laadinfrastructuur voor elektrische voertuigen in Vlaanderen een broodnodige... The post Vlaanderen gaat 30.000 bijkomende laadpalen installeren tegen 2025 appeared first on Business AM. [naar artikel]
De komende twee jaar komen er in Vlaanderen nog eens bijna 11.000 extra (semi-)publieke laadpalen bij. Die komen bovenop de 16.000 huidige laadpalen. Dat kondigt Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Lydia Peeters (Open VLD) vandaag aan in een persbericht. "Laden moet op termijn zo evident worden als tanken", aldus Peeters. [naar artikel]
Het centrum van Sint-Truiden is uitgerust met publieke oplaadpalen voor elektrische wagens. Elke paal heeft twee oplaadpunten. Vandaag kan dat op vijf openbare plaatsen in het centrum. Naarmate de noodzaak zich opdringt volgt er in de toekomst nog een stapsgewijze uitrol van extra laadpalen in functie van de behoeftes van de gebruikers [naar artikel]
18:03 Ondanks de razendsnelle elektrificatie van het bedrijfswagenpark, kan het aantal publieke laadpalen verrassend goed volgen. Vorig jaar groeide het aantal zelfs sneller dan het aantal e-auto’s. ‘Maar d... [naar artikel]
De Brusselse CD&V wil het aantal publieke laadpalen in de hoofdstad zo snel mogelijk verduizendvoudigen, van 4 naar 4.000. Dat staat in het elektrificatieplan van de christendemocraten, en past binnen de doelstelling om alle nieuwe wagens tegen 2030 emissievrij te maken. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) trekt 30 miljoen euro uit voor nieuwe publieke laadpalen. Dat schrijft De Zondag. [naar artikel]
Op het Nevenplein in Kaulille en op het plein voor de Bibliotheek De Priool in Bocholt zijn de eerste publieke laadpalen voor elektrische wagens geïnstalleerd. De komende week, 19 september, worden ze aangesloten op het elektriciteitsnet en vanaf 1 oktober zijn ze operationeel. Dan kunnen inwoners en bezoekers hun elektrische wagen inpluggen en opladen via het openbaar netwerk. [naar artikel]
De Brusselse mobiliteitsminister Elke Van den Brandt (Groen) maakt zich sterk dat er tegen de zomer honderd publieke laadpalen zullen zijn in Brussel. Dat zegt ze in een reactie op een artikel in De Tijd over het Brusselse stroomnet, dat niet klaar zou zijn voor de elektrische auto. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.