Dacia blijft trouw aan de filosofie van het huis: het is nu ook de goedkoopste voor wie een elektrische auto wil. In september staat de Dacia Spring in de showroom, onze auto-expert Joost Bolle maakte al een proefrit. “In dit geval is ‘goedkoopste’ geen synoniem met ‘brol’.” [naar artikel]
Met zijn Spring bewijst Dacia wat we in deze rubriek al meermaals schreven: dat het concept van de ‘EV’ veel geschikter is als tweede gezinswagen voor om en bij de deur, dan als eerste en grote auto in het gezin. En dat de prijsstijgingen in de autosector pijn doen. “Toch is dit volgens mij het geknipte model voor wie de stap naar elektrisch rijden wil zetten,” vindt onze autospecialist Joost Bolle. [naar artikel]
Vanaf 20 maart stelt de Renault-groep de voorbestellingen open voor de Dacia Spring, een model waarvan de leveringen in de herfst beginnen. De prijs van deze laagdrempelige elektrische wagen? 16.990 euro. Renault onthulde de prijzen van zijn nieuw elektrisch model op donderdag. In Frankrijk zal de uiteindelijke kostprijs slechts 12.403 euro bedragen, aangezien er nog […] The post Renault lanceert goedkope elektrische auto Dacia Spring appeared first on Business AM. [naar artikel]
Met een basisprijs van 16.990 euro is de Dacia Spring vandaag veruit de goedkoopste elektrische auto. Komt het er dan toch van, de betaalbare elektrische auto? Ja, maar nog even geduld, één zwaluw maakt de lente niet. [naar artikel]
Amper drie jaar geleden haalde Dacia de in China gebouwde Spring naar Europa. Een succesvolle beslissing, zo blijkt inmiddels. En nu verrast het budgetmerk opnieuw, want veel sneller dan iemand had verwacht, is er een ‘nieuwe’ versie om de concurrentie met andere laaggeprijsde EV’s aan te gaan. Blijft de Spring de goedkoopste op de markt? HLN-mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn bekijkt het nieuwe model: “Op dit vlak maakt Dacia een zevenmijlssprong vooruit.” [naar artikel]
Onze auto-expert Joost Bolle kroop achter het stuur van de nieuwe Dacia Jogger. Enthousiast deelt hij zijn bevindingen van de rit met deze ‘crossover’ en opvolger van de Dacia Logdy. “Een buitenkans voor wie status aan zijn laars lapt, zo goedkoop mogelijk wil rijden met iets dat zeer correct is, én indien nodig zeven passagiers meeneemt.” Bolle zet voor jou de voor- en nadelen van deze wagen op een rij. [naar artikel]
De tijd waarin je een eindeloze keuze had om een nieuwe auto te kopen, is voorbij, zegt onze auto-expert Joost Bolle. Voor een niet-elektrische wagen dan toch. Hij legt uit waarom, en geeft advies over welke wagen je kan kopen om de overstap naar een eerste elektrische auto te overbruggen. “Vanaf 2029 worden bij ons immers alleen nog elektrische wagens verkocht.” [naar artikel]
Met zijn Spring bewijst Dacia wat we in deze rubriek al meermaals schreven: dat het concept van de ‘EV’ veel geschikter is als tweede gezinswagen voor om en bij de deur, dan als eerste en grote auto in het gezin. En dat de prijsstijgingen in de autosector pijn doen. “Toch is dit volgens mij het geknipte model voor wie de stap naar elektrisch rijden wil zetten,” vindt onze autospecialist Joost Bolle. [naar artikel]
Ben je van plan een elektrische wagen te kopen? Houd er dan rekening mee dat die mogelijk minder ver rijdt dan je verwacht. Nieuwe cijfers bewijzen het: met een elektrische auto rij je gemiddeld 30 procent (!) minder ver dan het merk en de Europese regelgeving beloven. Onze ‘afstandsangst’ is dus nog helemaal terecht. Onze auto-expert Joost Bolle legt uit hoe dat kan. [naar artikel]
Een elektrische wagen heeft nabij de kust van de Waddeneilanden voor brand gezorgd op een vrachtschip met nog 3.000 andere auto’s aan boord. Kunnen we in de toekomst met een e-auto nog wel de ferry op, of de trein in de Kanaaltunnel? Want: “Een elektrische wagen die vuur vat, kan je haast niet blussen”, weet expert autotechnologie Mark Pecqueur (Thomas More). [naar artikel]
Vanaf 2026 moeten alle bedrijfswagens elektrisch zijn. Maar ook als particulier worden we de komende jaren in de richting van een elektrische auto gestuurd. Voor je het weet heb je er straks eentje op de oprit. En dat wordt aanpassen. “Rijden met een ‘EV’ is helemaal anders dan met een klassieke benzine- of dieselauto. Niet alleen rijtechnisch, ook mentaal”, zegt onze auto-expert Joost Bolle. Hij zet de meest opvallende verschillen met een klassieke auto op een rij. [naar artikel]
Vanaf 2026 moeten alle bedrijfswagens elektrisch zijn. Maar ook als particulier worden we de komende jaren in de richting van een elektrische auto gestuurd. Voor je het weet heb je er straks eentje op de oprit. En dat wordt aanpassen. “Rijden met een ‘EV’ is helemaal anders dan met een klassieke benzine- of dieselauto. Niet alleen rijtechnisch, ook mentaal”, zegt onze auto-expert Joost Bolle. Hij zet de meest opvallende verschillen met een klassieke auto op een rij. [naar artikel]
Onze auto-expert Joost Bolle kroop achter het stuur van de nieuwe Dacia Jogger. Enthousiast deelt hij zijn bevindingen van de rit met deze ‘crossover’ en opvolger van de Dacia Logdy. “Een buitenkans voor wie status aan zijn laars lapt, zo goedkoop mogelijk wil rijden met iets dat zeer correct is, én indien nodig zeven passagiers meeneemt.” Bolle zet voor jou de voor- en nadelen van deze wagen op een rij. [naar artikel]
Nu de dagen weer kouder worden, bereiden we onze auto ook best voor op de komende winter. Waar kan je je wagen best stallen? Mag je die wassen als het vriest? En hoelang moet je je auto eigenlijk opwarmen voor je vertrekt? Onze auto-expert Joost Bolle beantwoordt de meest gestelde en originele lezersvragen over je wagen en de winterkou. De antwoorden lees je later exclusief in HLN+. [naar artikel]
Vanaf 2026 moeten alle bedrijfswagens elektrisch zijn. Maar ook als particulier worden we de komende jaren in de richting van een elektrische auto gestuurd. Voor je het weet heb je er straks eentje op de oprit. En dat wordt aanpassen. “Rijden met een ‘EV’ is helemaal anders dan met een klassieke benzine- of dieselauto. Niet alleen rijtechnisch, ook mentaal”, zegt onze auto-expert Joost Bolle. Hij zet de meest opvallende verschillen met een klassieke auto op een rij. [naar artikel]
Nu de dagen weer kouder worden, bereiden we onze auto ook best voor op de komende winter. Waar kan je je wagen best stallen? Mag je die wassen als het vriest? En hoelang moet je je auto eigenlijk opwarmen voor je vertrekt? Onze auto-expert Joost Bolle beantwoordt de meest gestelde en originele lezersvragen over je wagen en de winterkou. De antwoorden lees je later exclusief in HLN+. [naar artikel]
Over de elektrische auto wordt veel verteld en geschreven, het ene al wat juister dan het andere. Maar één ding weten we zeker: over afzienbare tijd staat hij ook in jouw garage. Al vanaf 2026 zelfs, als je een salariswagen hebt. Daarna zullen snel de particulieren volgen, want de klassieke auto met verbrandingsmotor is door de strenge Europese normen ten dode opgeschreven. Maar wat als je vandaag al wil overstappen op elektrisch rijden? Onze auto-expert tipt welke auto bij je past aan de hand van 9 profielen. Van de zelfstandige tot de 18-jarige die voor het eerst een auto koopt: er is voor ieder wat wils. [naar artikel]
Overstappen op elektrisch rijden wordt steeds aantrekkelijker, maar waarop moet je letten bij de aanschaf van een e-wagen? Onze auto-expert Joost... [naar artikel]
De omschakeling naar elektrisch rijden is volop aan de gang. Dat dit goed is voor ons klimaat, daar is iedereen het over eens. Maar toch twijfelen veel particulieren om nu al de stap te zetten. Velen liggen wakker van het prijskaartje van een elektrische wagen, weten niet wat ze moeten verwachten qua onderhoudskosten en twijfelen aan de capaciteit van de batterij, blijkt uit de vele vragen die onze auto-expert Joost Bolle van jullie heeft ontvangen. Hij zet de feiten op een rij. [naar artikel]
De Roemeense autobouwer Dacia brengt een elektrische budgetauto op de markt. Dat heeft het Franse autoconcern Renault, het moederbedrijf van Dacia, gemeld. Dacia ziet de ontwikkeling vooral als een elektrische stadswagen. De auto zal begin maart op de Autoshow van Genève worden voorgesteld. De wagen zou in de loop van volgend jaar op de markt […] The post Dacia brengt goedkope elektrische stadswagen op de markt appeared first on Business AM. [naar artikel]
Is een auto huren voordeliger dan er eentje kopen? Onze auto-expert Joost Bolle probeerde de nieuwe formule van Lynk&Co: je huurt de auto – een plugin-hybride – voor een vaste prijs van 500 euro per maand. “Dat is een scherpe prijs voor de auto die je krijgt, want De Lynk&Co 1 kost 42.000 euro.” [naar artikel]
Auto’s zijn als wasmachines, ze gaan niet zo lang meer mee als dertig jaar geleden. Toch kan je de levensduur van je auto wel degelijk verlengen. “En dat is makkelijker dan je denkt”, weet onze auto-expert Joost Bolle. Hij vertelt wat je allemaal kan doen om langer van je wagen te kunnen genieten. [naar artikel]
Vraag onze autojournalist Joost Bolle wat de beste elektrische auto op de markt is en hij aarzelt geen seconde: de Renault Twingo Electric. Maar wat maakt deze wagen nu zo bijzonder? Zonder twijfel het prijskaartje maar de elektrische Twingo heeft nog tal van voordelen. “Ik vind de grens van 20.000 euro heilig, en zelfs dat is stevig voor de meeste Belgische gezinnen. Ook hier scoort de Twingo.” [naar artikel]
Onze autospecialist Joost Bolle ging rijden met eerste hybride auto van Dacia, het bekende budgetmerk. “Je moet er vijfduizend euro meer voor ophoesten dan voor een gewone benzineversie. Maar je krijgt in deze Jogger dan wel een zeer moderne motor.” [naar artikel]
Lees dit artikel: Dossier elektrisch rijden: Hoeveel kost het eigenlijk om over te schakelen op een elektrische wagen? Meer dan 10 procent van de auto’s die in 2020 in België werden ingeschreven was een hybride of elektrisch model. Dat is een verdubbeling ten opzichte van 2019. We maken dus snel de omslag. Toch rijzen er soms nog vragen over elektrisch rijden. Is het eigenlijk wel handig en hoeveel kost het nu om over […] Lees dit artikel: Dossier elektrisch rijden: Hoeveel kost het eigenlijk om over te schakelen op een elektrische wagen? [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.