Van 14 tot en met 20 oktober vindt de allereerste Week van de Belgische Mode plaats. Het opzet? Labels van eigen bodem in de kijker plaatsen. Wij tippen hieronder een mix van eigen labels - van fashion tot keukenmode - om beter te leren kennen. [naar artikel]
MNM-presentator Tom De Cock maakte er zijn missie van om zakdoeken weer hip te maken. Daarvoor startte hij een actie op het crowdfundingplatform... [naar artikel]
Het aantal zorgkinderen op school neemt toe. Het aantal labels ook. ADHD, autisme, dyscalculie, Tourette, hoogbegaafdheid. Om er maar enkele te noemen. Die labels werken soms bevrijdend, voor anderen dan weer beperkend. Wat doen labels met jou? [naar artikel]
De voorwaarden voor de heropening van beauty- en kapsalons zijn praktisch en financieel moeilijk haalbaar. Zo reageert kappersfederatie Febelhair over de beslissingen die het Overlegcomité vrijdag heeft genomen. De Belgische Beauty Federatie (BBF) is nog scherper, die noemt de voorwaarden “absurd”. [naar artikel]
De heilige graal in de beauty is tegenwoordig een perfect natuurlijke huid. Essentieel is een gezonde glow. Die krijg je eerst en vooral door een gezonde voeding en voldoende water, maar ook deze producten kunnen je een duwtje in de rug geven. [naar artikel]
De Nederlandse winkelketen Hema schrapt alle geslachtsaanduidingen van kinderkleding. Eind dit jaar verdwijnen de labels ‘jongen’ en ‘meisje’ van de kledinglabels. Of de labels ook verdwijnen in de Belgische winkels van de keten is nog niet duidelijk. [naar artikel]
Lees dit artikel: 100 miljard euro uit Belgische beleggingsfondsen duurzaam belegd Iets meer dan de helft van het vermogen van Belgische beleggingsfondsen – 100 miljard euro – heeft duurzaamheidskenmerken of wordt duurzaam belegd. Dat blijkt uit een onderzoek van de financiële waakhond FSMA. Beheerders van beleggingsfondsen moeten van Europa informatie verschaffen over het duurzame karakter van de fondsen. Ze moeten aangeven in welke mate ze doelstellingen […] Lees dit artikel: 100 miljard euro uit Belgische beleggingsfondsen duurzaam belegd [naar artikel]
100% natuurlijk, milieuvriendelijk, fosfaatvrij, duurzaam, … We worden door producenten om de oren geslagen met labels en beweringen dat alles ecologisch is vervaardigd, maar klopt dat ook? Het is in elk geval vaak niet te controleren en sommige bedrijven belazeren de consument ook gewoon. Staatssecretaris voor Consumentenbescherming Eva De Bleeker (Open VLD) wil dit zogenaamde greenwashing eindelijk aanpakken. Met controles van de Economische Inspectie en boetes. [naar artikel]
Papieren zakdoeken kunnen volgens een nieuwe studie van de KU Leuven de invasieve neuswissers om Covid-19 te traceren bij kwetsbare groepen vervangen. “Zelfs sequencen en dus zoeken naar varianten kan gewoon door iemand zijn neus te laten snuiten”, zegt Elke Wollants die mee aan het onderzoek werkte. [naar artikel]
Delhaize biedt haar klanten gezonde snacks aan in de vorm van drie kleine komkommers, vier kerstomaatjes of vijf radijsjes. Die zijn verpakt in plastic zakjes, en dat is niet naar de zin van heel wat klanten. “Noemen jullie dat duurzaam ondernemen?” [naar artikel]
Labels bieden geen enkele garantie, zegt Lien Vandamme (11.11.11), die meeschreef aan een kritisch rapport over de herkomst van 'duurzame' palmolie. [naar artikel]
De Spaanse modeketen Zara lanceert een eigen duurzame beautycollectie, onder de naam Zara Beauty. De beautylijn is vanaf woensdag 12 mei beschikbaar in alle winkels en online. Modeketen Zara start een eigen duurzame beautylijn op, genaamd Zara Beauty. Die werd ontworpen door de Britse make-up artiest Diane Kendal, die al werkte voor modehuizen als Proenza […] Het bericht Winkelketen Zara brengt duurzame beautycollectie uit verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Door het toegenomen telewerk worden de prijzen van toetsenborden en computermuizen voortaan meegenomen in de indexkorf. Katoenen zakdoeken en gps-toestellen worden dan weer uit het indexmandje gekieperd. [naar artikel]
Delhaize biedt haar klanten gezonde snacks aan in de vorm van drie kleine komkommers, vier kerstomaatjes of vijf radijsjes. Die zijn verpakt in plastic zakjes, en dat is niet naar de zin van heel wat klanten. “Noemen jullie dat duurzaam ondernemen?” [naar artikel]
De film ‘Beauty & the Beast’ van The Walt Disney Company was in 2017 de meest bezochte film in de Belgische bioscoopzalen met 768.538 bezoekers. Vicepremier Alexander De Croo (Open VLD) overhandigde daarom de Belgian Big Screen Award aan Olivier Tombeur van The Walt Disney Company België, bij de presentatie van de jaarcijfers over de Belgische bioscopen door sectorfederaties Cinedata, FCB en VFDB. [naar artikel]
Met de lente waait er ook een zachtere wind door beauty- en modeland. Duurzaamheid, puurheid en … lieflijke madeliefjes zwaaien de plak. Dit zijn ons favorietjes van deze week. [naar artikel]
Een Belgische vrouw die besmet is met het coronavirus, is bevallen van een gezonde dochter. Donderdag 23 april kwam kleine Mahaut ter wereld in Brussel. Ze werd meteen weggenomen, maar ondertussen mag mama Amandine toch voor haar zorgen. Met masker, weliswaar. [naar artikel]
Wie vandaag een huishoudtoestel koopt, vindt op de verpakking een energiescore terug die kan gaan van A+++ tot D. Vanaf maandag worden die labels met de vele 'plusjes' vervangen door strengere labels die lopen van A tot en met G. Al zullen die nieuwe labels nog niet voor alle producten gelden en dat kan voor verwarring zorgen bij de consument. De Inspecteur van Radio 2 zet alles wat je moet weten op een rijtje. [naar artikel]
Een nieuw adresje in Antwerpen: nog tot het einde van het jaar kan je er shoppen bij MOHM, een pop-upshop die het werk van jonge, creatieve labels in de kijker wil zetten. [naar artikel]
Uit grootschalig Belgisch-Brits onderzoek blijkt dat nog geen een op de tien consumenten bepaalde voedingsproducten koopt omdatze duurzaam zijn. Bij de meeste consumenten spelen labels als ‘eco’ of ‘bio’ amper mee. Als het erop aankomt, is het de prijs die bepaalt wat we kopen. En dat geldt nog meer bij jongeren. [naar artikel]
Een nieuw adresje in Antwerpen: nog tot het einde van het jaar kan je er shoppen bij MOHM, een pop-upshop die het werk van jonge, creatieve labels in de kijker wil zetten. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.