Sinds kort zijn er in Ham drie elektrische laadpalen beschikbaar voor het opladen van je elektrische wagen. Je vindt een laadpaal aan het Heldenplein in Oostham, de parking van sportpark ’t Vlietje en de parking van De Monade. [naar artikel]
Dankzij een Vlaamse innovatie kunnen ook bewoners van een rijwoning straks hun elektrische auto opladen. “En dat zonder hinderlijke kabel over de stoep”, aldus Danny Vaes van het bureau S-Droom. [naar artikel]
Je elektrische auto opladen in de parkeergarage van een appartementsgebouw? Het lijkt makkelijker dan het is. Er zijn zorgen over de brandveiligheid, en wie zal de installatie betalen? [naar artikel]
Je elektrische auto opladen in de parkeergarage van een appartementsgebouw: het lijkt makkelijker dan het is. Geeft het geen probleem met de brandveiligheid? Wie zal de installatie betalen? En wat als de medebewoners niet akkoord gaan? [naar artikel]
De gemeente Kapellen herziet haar reglement rond het opladen van elektrische auto's. Mensen die voor hun huis opladen, zullen beboet worden als hun kabels over het fiets- en voetpad slingeren. En bestuurders zullen maximaal 4 uur lang gebruik kunnen maken van publieke laadpalen. [naar artikel]
Op de parking achter de Sint Martinuskerk in Meeuwen is de eerste openbare elektrische laadpaal geïnstalleerd. Iedereen met een elektrische wagen kan zijn batterij aansluiten en via een betaalsysteem met een kaart stroom tappen. Hoe snel je een wagen kan opladen, is afhankelijk van de batterij. [naar artikel]
BMW, Ford en Hyundai roepen in Europa vele tienduizenden elektrische en semi-elektrische auto’s terug vanwege brandgevaar. De accu’s kunnen spontaan in brand vliegen tijdens het opladen of tijdens het rijden. [naar artikel]
Een elektrische auto kan je thuis aan het stopcontact opladen. Een laadpaal of wallbox is echter veel veiliger. Een laadpaal heeft immers een eigen zekering, wat het risico op overbelasting van je elektriciteitsnet verkleint. Bovendien gaat het opladen natuurlijk sneller. Afhankelijk van de technische specificaties van je elektrische wagen en van de beperkingen van je thuisinstallatie, gaat laden via een thuislaadpaal tot 10 keer sneller. [naar artikel]
De Vereniging van Steden en Gemeenten wil dat bestuurders van een elektrische auto die onterecht op een parkeerplaats bij laadpalen staan, beboet worden. Dat meldt Radio 2 West-Vlaanderen. Het gaat dan om auto's die niet aan het opladen zijn of die urenlang aan het opladen zijn. Gewone auto's die er geparkeerd staan, krijgen nu al een boete, maar elektrische niet. [naar artikel]
Porsche maakt van het opladen van elektrische auto's een pitstop. In slechts 20 minuten is het gefikst en dan kan de automobilist weer 400... [naar artikel]
19:31 Laadpalen waar elektrische auto's razendsnel kunnen opladen worden almaar krachtiger. De nieuwste krachtpatser belooft elke elektrische auto in minder dan een kwartier op te laden. [naar artikel]
Eigenaren van plug-in hybrids van het merk Porsche en de elektrische Taycan kunnen binnenkort gratis hun auto opladen bij 2.000 laadpalen in... [naar artikel]
Batterijen zijn essentieel in zowel smartphones, laptops als elektrische auto’s. Het enige probleem is dat ze relatief lang moeten opladen, en vooral bij elektrische wagens is dat vervelend. Een Nederlands bedrijf heeft daar iets op gevonden: een batterij die in amper vijf minuten kan opladen. Maar hoe werkt die precies? En kan de gewone consument ze al kopen? [naar artikel]
Eigenaars van een elektrische wagen kunnen die sinds gisteren niet meer gratis opladen op de Hoogstraatsebaan in Sint-Lenaarts. Eandis heeft een ‘vergetelheid’ na vijf jaar rechtgezet. [naar artikel]
In de haven van Zeebrugge leveren elf nieuwe windturbines groene elektriciteit. Die zal worden gebruikt voor het opladen van duizenden elektrische auto’s, afkomstig uit onder meer de Verenigde Staten en China. De haven van Zeebrugge is de grootste autohaven ter wereld. In 2019 werden er 3 miljoen auto’s aangevoerd met schepen. Steeds meer van die […] The post Windmolens in Zeebrugse haven gaan duizenden elektrische wagens opladen appeared first on Business AM. [naar artikel]
Het bedrijf BePowered uit Turnhout heeft een manier gevonden om stroom uit elektrische auto’s thuis te gebruiken. Via de Vehicle2home-toepassing kunnen mensen met een elektrische wagen op het werk de batterij opladen via zonnepanelen. De resterende stroom van de batterij kan ’s avonds in de eigen woning worden gebruikt. [naar artikel]
Het Limburgse bedrijf Movanis heeft een technologie ontwikkeld waardoor elektrische auto’s ook razendsnel kunnen opladen aan een gewone aansluiting. “Twaalf minuten volstaan om 100 kilometer te rijden”, zegt bedrijfsleider Bart Clymans. [naar artikel]
Onderzoekers van de Universiteit Twente beweren dat ze in samenwerking met Duitse en Chinese wetenschappers een nieuw materiaal hebben ontwikkeld waarmee lithium-ionaccu’s van elektrische auto’s tot tien keer sneller zouden opladen. [naar artikel]
Eigenaars van een elektrische wagen kunnen die sinds gisteren niet meer gratis opladen op de Hoogstraatsebaan in Sint-Lenaarts. Eandis heeft een ‘vergetelheid’ na vijf jaar rechtgezet. [naar artikel]
Zweden neemt in 2025 een stuk snelweg in gebruik waarop elektrische voertuigen zichzelf tijdens het rijden kunnen opladen. En ook op andere plaatsen in de wereld zijn er grote plannen rond ‘geëlektrificeerde snelwegen’. Hoe werkt die technologie en vormt die binnenkort overal een aanvulling op de klassieke laadpalen? [naar artikel]
Als je met de elektrische wagen op vakantie gaat, zal je die onderweg hoogstwaarschijnlijk moeten opladen. Maar welke formules bestaan er daarvoor? En hoeveel kost het nu echt? Onze mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn vertelt waarop je mag rekenen. [naar artikel]
Eigenaars van een elektrische wagen kunnen lang niet altijd aan het volle vermogen (snel)laden. Eventjes bijtanken kan flink wat langer duren en hangt af van waar, wanneer en met welke andere auto’s ze aan het opladen zijn. [naar artikel]
Ellenlang opladen van je elektrische auto? Niet nodig, zegt Toyota. Verslaggever Ton Voermans maakte een trip in de eerste commerciële... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.