Met een exclusieve fiscale aftrekbaarheid voor elektrische wagens en een fiscale stimulans om overal laadpalen neer te poten, hoopt minister Vincent Van Peteghem (CD&V) dat de elektrische bedrijfswagen vanaf 2026 de norm wordt. De bedrijfswagen op zich wordt voorlopig niet in vraag gesteld. Dat schrijven de kranten van Mediahuis vandaag. [naar artikel]
Een elektrische bedrijfswagen moet de norm worden tegen 2026. Met een fiscale gunstmaatregel en een pak extra laadpalen wil minister van Financiën Vincent Van Peteghem (CD&V) dat doel halen. Maar hoe realistisch is dat? [naar artikel]
Met een exclusieve fiscale aftrekbaarheid voor elektrische wagens en een fiscale stimulans om overal laadpalen neer te poten, hoopt minister van Financiën Vincent Van Peteghem dat de elektrische bedrijfswagen vanaf 2026 de norm wordt. [naar artikel]
Met een exclusieve fiscale aftrekbaarheid voor elektrische wagens en een fiscale stimulans om overal laadpalen neer te poten, hoopt minister Vincent Van Peteghem (CD&V) dat de elektrische bedrijfswagen vanaf 2026 de norm wordt. [naar artikel]
Met een exclusieve fiscale aftrekbaarheid voor elektrische wagens en een fiscale stimulans om overal laadpalen neer te poten, hoopt minister Vincent Van Peteghem (CD&V) dat de elektrische bedrijfswagen vanaf 2026 de norm wordt. De bedrijfswagen op zich wordt voorlopig niet in vraag gesteld. “Dat is een ander debat.” [naar artikel]
De federale regering is tot een akkoord gekomen over de vergroening van het woon-werkverkeer: vanaf 2026 moeten emissievrije bedrijfswagens de norm worden. Maar hoe haalbaar is dat? Kan ik ook een hybride kiezen? Zijn er wel voldoende laadpalen voor elektrische wagens in ons land? De belangrijkste vragen beantwoord [naar artikel]
15:42 Om het Belgische begrotingstekort tegen 2026 onder de Europese norm van 3 procent van het bruto binnenlands product te krijgen, moet er de komende jaren nog eens minstens 12 miljard euro worden bespaa... [naar artikel]
AVERE, de belangengroep voor elektromobiliteit, reageert "uitermate tevreden" op het voorstel van minister van Financiën Vincent Van Peteghem, die wil dat elektrische bedrijfswagens tegen 2026 de norm worden. Leasemaatschappij LeasePlan België noemt het wetsvoorstel dan weer tegelijk hoopvol en teleurstellend. [naar artikel]
19:37 Het Italiaanse luxemerk Ferrari wil tegen 2026 voor 60 procent elektrische of hybride sportwagens bouwen. [naar artikel]
Wie z’n elektrische bedrijfswagen thuis kan opladen, kan daar met het juiste energiecontract een mooie cent mee verdienen. Hoe pak je dat het voordeligst aan? [naar artikel]
02:30 De radicale shift naar elektrische bedrijfswagens in 2026 dwingt garages, tankstations en scholen tot forse investeringen willen ze nog mee kunnen. Maar zelfs dan is een krimpscenario onvermijdelijk. [naar artikel]
Drie op de tien werknemers met een bedrijfswagen (31 procent) willen niet overstappen op een elektrische bedrijfswagen. Vier op de tien zouden bereid zijn om de overstap te wagen, maar enkel onder bepaalde voorwaarden. Dat blijkt uit een bevraging van HR-dienstverlener Securex. Belangrijkste reden is dat elektrische voertuigen volgens de bevraagden niet voldoen aan hun professionele behoeften omdat ze bijvoorbeeld lange afstanden afleggen. [naar artikel]
Moet iedereen met een bedrijfswagen straks elektrisch rijden? En kan je werkgever je daartoe verplichten? Of blijft het toch nog mogelijk om voor... [naar artikel]
De federale regering is tot een akkoord gekomen over de vergroening van het woon-werkverkeer: vanaf 2026 moeten emissievrije bedrijfswagens de norm worden. Maar hoe haalbaar is dat? Kan ik ook een hybride kiezen? En zijn er wel voldoende laadpalen voor elektrische wagens in ons land? De belangrijkste vragen beantwoord. [naar artikel]
Gedaan met de vervuilende firmawagens, minister van Financiën Vincent Van Peteghem (CD&V) heeft een plan uitgewerkt waardoor elektrische bedrijfswagens vanaf 2026 de norm worden. Dat noopt werkgevers om het geweer van schouder te veranderen. Mogelijk is uw volgende firmawagen een elektrische, maar wel kleiner dan diegene waarmee u nu rijdt. [naar artikel]
Vanaf 2026 zijn enkel CO²-neutrale bedrijfswagens nog fiscaal aftrekbaar. Welke gevolgen heeft dat voor jouw belastingbrief en de bedrijfswagen waarin je straks rondrijdt? En wat betekent deze beslissing voor mensen zonder bedrijfswagen? “Voor hen wordt een elektrische auto nu bereikbaar”, zegt Drive-presentator en bedrijfswagenexpert Philippe Quatennens. We legden hem en onze geldexpert Michel Maus op de rooster. [naar artikel]
Lees dit artikel: Elektrische bedrijfswagen: drie op de tien benzine- of dieselrijders niet bereid om over te stappen Een grote groep werknemers met een bedrijfswagen ziet het niet zitten om over te schakelen op een elektrische auto, zoals de federale regering dat wil. Dat blijkt uit een bevraging van HR-dienstverlener Securex. De situatie vandaag. De steekproef door Securex bij 1.512 werknemers in een representatief staal van de Belgische bedrijven maakt duidelijk dat de […] Lees dit artikel: Elektrische bedrijfswagen: drie op de tien benzine- of dieselrijders niet bereid om over te stappen [naar artikel]
De Belgische werknemers staan nog niet te springen voor een elektrische bedrijfswagen. Drie op de tien willen er (nog) niet van weten. Dat blijkt uit een enquête van Securex. [naar artikel]
Tegen 2026 wil de Vlaamse overheid een veertigtal gebouwen afstoten, wat moet resulteren in een besparing van een kwart op... The post Vlaamse overheid bespaart op kantoorgebouwen nu telewerk de norm is appeared first on Business AM. [naar artikel]
2.500 huishoudhulpen van Het Poetsbureau krijgen een bedrijfswagen, nog eens 5.000 anderen een elektrische fiets. Een noodzaak, vindt CEO Jo... [naar artikel]
De Duitse autobouwer Audi zal vanaf 2026 alleen nog maar volledig elektrische wagens wereldwijd lanceren. Hij verwacht dat tegen 2033 de productie van auto’s met verbrandingsmotoren nagenoeg volledig uitgefaseerd zal zijn, zo heeft Audi dinsdag aangekondigd. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.