Met een exclusieve fiscale aftrekbaarheid voor elektrische wagens en een fiscale stimulans om overal laadpalen neer te poten, hoopt minister Vincent Van Peteghem (CD&V) dat de elektrische bedrijfswagen vanaf 2026 de norm wordt. De bedrijfswagen op zich wordt voorlopig niet in vraag gesteld. Dat schrijven de kranten van Mediahuis vandaag. [naar artikel]
Een elektrische bedrijfswagen moet de norm worden tegen 2026. Met een fiscale gunstmaatregel en een pak extra laadpalen wil minister van Financiën Vincent Van Peteghem (CD&V) dat doel halen. Maar hoe realistisch is dat? [naar artikel]
Met een exclusieve fiscale aftrekbaarheid voor elektrische wagens en een fiscale stimulans om overal laadpalen neer te poten, hoopt minister Vincent Van Peteghem (CD&V) dat de elektrische bedrijfswagen vanaf 2026 de norm wordt. [naar artikel]
Met een exclusieve fiscale aftrekbaarheid voor elektrische wagens en een fiscale stimulans om overal laadpalen neer te poten, hoopt minister van Financiën Vincent Van Peteghem dat de elektrische bedrijfswagen vanaf 2026 de norm wordt. [naar artikel]
Met een exclusieve fiscale aftrekbaarheid voor elektrische wagens en een fiscale stimulans om overal laadpalen neer te poten, hoopt minister Vincent Van Peteghem (CD&V) dat de elektrische bedrijfswagen vanaf 2026 de norm wordt. De bedrijfswagen op zich wordt voorlopig niet in vraag gesteld. “Dat is een ander debat.” [naar artikel]
Vanaf 2026 moeten emissievrije bedrijfswagens de norm worden. Er komen ook stimulansen om meer laadpalen te plaatsen en het mobiliteitsbudget wordt vereenvoudigd. [naar artikel]
Vanaf 2026 zullen alleen nog bedrijfswagens die geen broeikasgassen uitstoten, zoals elektrische auto's, fiscaal aftrekbaar zijn. Minister van Financiën Vincent Van Peteghem (CD&V) wil het tegelijk ook fiscaal aantrekkelijk maken om thuis en op het werk laadpalen te zetten. "We gaan de bedrijfswagens gebruiken als een hefboom om ons volledige wagenpark te verduurzamen" zei de minister in "De ochtend" op Radio 1. [naar artikel]
Vanaf 2026 zijn enkel CO²-neutrale bedrijfswagens nog fiscaal aftrekbaar. Welke gevolgen heeft dat voor jouw belastingbrief en de bedrijfswagen waarin je straks rondrijdt? En wat betekent deze beslissing voor mensen zonder bedrijfswagen? “Voor hen wordt een elektrische auto nu bereikbaar”, zegt Drive-presentator en bedrijfswagenexpert Philippe Quatennens. We legden hem en onze geldexpert Michel Maus op de rooster. [naar artikel]
Minister van Mobiliteit François Bellot (MR) wil dat de aankoop van elektrische fietsen en speed pedelecs of snelle elektrische fietsen, die tot 45 km per uur gaan, in de toekomst fiscaal aftrekbaar worden gemaakt. “De elektrische fiets is een ideaal alternatief voor korte en middellange afstanden”, aldus Bellot dinsdag. [naar artikel]
De federale regering is tot een akkoord gekomen over de vergroening van het woon-werkverkeer: vanaf 2026 moeten emissievrije bedrijfswagens de norm worden. Maar hoe haalbaar is dat? Kan ik ook een hybride kiezen? Zijn er wel voldoende laadpalen voor elektrische wagens in ons land? De belangrijkste vragen beantwoord [naar artikel]
Minister van Mobiliteit François Bellot (MR) wil dat de aankoop van elektrische fietsen en speed pedelecs of snelle elektrische fietsen, die tot 45km/uur gaan, in de toekomst fiscaal aftrekbaar worden gemaakt. “De elektrische fiets is een ideaal alternatief voor korte en middellange afstanden”, aldus Bellot dinsdag. [naar artikel]
De federale regering heeft een akkoord bereikt over de vergroening van het woon-werkverkeer. Vanaf 2026 zullen enkel nog elektrische bedrijfswagens kunnen genieten van een fiscaalvriendelijk regime. In het begin zullen ze 100 procent fiscaal aftrekbaar zijn, maar die aftrekbaarheid wordt geleidelijk verminderd. Is het een goed idee om enkel nog elektrische bedrijfswagens fiscaal aantrekkelijk te maken? Eerder lieten we de experts hierover aan het woord, nu is het jullie beurt. [naar artikel]
De federale regering heeft een akkoord bereikt over de vergroening van het woon-werkverkeer. Vanaf 2026 zullen enkel nog elektrische bedrijfswagens kunnen genieten van een fiscaalvriendelijk regime. In het begin zullen ze 100 procent fiscaal aftrekbaar zijn, maar die aftrekbaarheid wordt geleidelijk verminderd. Wat denk jij? Is het een goed idee om enkel nog elektrische bedrijfswagens fiscaal aantrekkelijk te maken? Vanavond bundelen we de boeiendste reacties in een nieuw stuk. Lees hieronder alvast wat onze experts ervan vinden. [naar artikel]
De federale regering is tot een akkoord gekomen over de vergroening van het woon-werkverkeer: vanaf 2026 moeten emissievrije bedrijfswagens de norm worden. Maar hoe haalbaar is dat? Kan ik ook een hybride kiezen? En zijn er wel voldoende laadpalen voor elektrische wagens in ons land? De belangrijkste vragen beantwoord. [naar artikel]
Minister van Mobiliteit François Bellot (MR) wil dat de aankoop van elektrische fietsen in de toekomst fiscaal aftrekbaar worden gemaakt. Hij voert daarover gesprekken met de ministeries van Financiën en volksgezondheid. [naar artikel]
Lees dit artikel: Schade ransomware fiscaal aftrekbaar in VS: wat zijn de opties in België? Nu de schade van cyberaanvallen fiscaal aftrekbaar wordt in de Verenigde Staten, onderzocht Business AM of dat binnenkort ook in België een optie zou kunnen zijn. België is het land met de meeste cyberaanvallen. Dat stellen zowel het Cyber Readiness Report 2021 van verzekeraar Hiscox en Statista. Zo’n 50 procent van de Belgische bedrijven kregen […] Lees dit artikel: Schade ransomware fiscaal aftrekbaar in VS: wat zijn de opties in België? [naar artikel]
Er is een wettelijk initiatief op komst dat het aantrekkelijk maakt om elektrische wagens thuis of op het werk op te laden. Dat kan de zwakte van het netwerk van openbare laadpalen compenseren. [naar artikel]
Met het Belgische wetsvoorstel om vanaf 2026 alleen nog maar emissievrije bedrijfswagens fiscaal interessant te maken, zijn elektrische wagens mogelijk aan een opmars bezig. Maar wat heb je thuis nodig voor een elektrische auto? Kan je overal een laadpaal installeren? En hoe zit het in de stad? Wij geven een praktisch overzicht. [naar artikel]
Langs de belangrijkste Europese snelwegen moeten vanaf 2026 minstens om de 60 kilometer laadpalen voor elektrische voertuigen terug te vinden zijn. Twee jaar later moet dat gelden voor de helft van het Europese wegennetwerk. Dat heeft het Europees Parlement dinsdag definitief beslist. [naar artikel]
De eerste vier elektrische laadpalen van het Brusselse elektrische laadpalen-netwerk ‘Charge.Brussels’ zijn dinsdag in Evere officieel ingehuldigd. De laadpalen voorzien 100 procent groene energie. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.