Woensdag werd aan het gemeentehuis in Bonheiden de eerste bidirectionele laadpaal in gebruik genomen. De paal levert niet alleen stroom aan elektrische voertuigen maar geeft via de voertuigen ook stroom terug aan het gekoppelde gebouw. Voor ons land is dit een primeur. [naar artikel]
Vanaf 1 oktober wordt het verplicht om je auto aan te sluiten op de laadpaal als je op een laadparking staat. Dat moet een creatieve manier van gratis parkeren tegengaan. [naar artikel]
De snelste laadpaal van Vlaanderen, die vind je sinds vandaag op parking H aan de Trixxo Arena in Hasselt. Goed nieuws, toch? En toch zal bijna geen enkele bestuurder zijn auto kunnen opladen an die super-laadpaal. Hoe komt dat? [naar artikel]
Als je met een elektrische auto rijdt, maar thuis geen laadpaal kan zetten, dan zal je er bij je gemeente één kunnen aanvragen binnen een straal van 250 meter van je woning. Dat schrijven de kranten van het Mediahuis. Het is aan de gemeente om dan goed te keuren of en waar er een laadpaal kan komen. [naar artikel]
Wie een elektrische wagen heeft, weet dat het niet evident is een laadpaal te vinden die ook nog eens vrij is. En na een paar uur laden, moet je die plaats dan vrijmaken. Enkele Antwerpenaren hebben een mobiele laadpaal en daarmee komen ze naar de klant, die je kan reserveren met een app. [naar artikel]
De laadpaal voor rijwoningen van Hasselaar Danny Vaes nadert de serieproductie. De belangstelling voor het laadconcept dat een doorbrak kan betekenen voor de elektrische auto is enorm. [naar artikel]
Vanaf nu doet bode Jan Van Herreweghe zijn dagelijkse ronde in een nieuwe elektrische auto. Die kan nu ook worden opgeladen aan een slimme laadpaal. Op termijn wil Kortrijk ook dat de e-wagens energie aan de stadsgebouwen geeft. [naar artikel]
Woensdag wordt op de Park H-site, aan de Trixxo Arena, de snelste laadpaal van ons land geïnstalleerd. De paal zal een laadvermogen van 400 kilowatt hebben. Opmerkelijk, want geen enkele auto kan al aan die snelheid opladen. [naar artikel]
Een elektrische auto kan je thuis aan het stopcontact opladen. Een laadpaal of wallbox is echter veel veiliger. Een laadpaal heeft immers een eigen zekering, wat het risico op overbelasting van je elektriciteitsnet verkleint. Bovendien gaat het opladen natuurlijk sneller. Afhankelijk van de technische specificaties van je elektrische wagen en van de beperkingen van je thuisinstallatie, gaat laden via een thuislaadpaal tot 10 keer sneller. [naar artikel]
10:00 Wie een elektrische auto heeft, maar geen plaats om te laden, kan een laadpaal aanvragen bij de gemeente. Nu wordt die geplaatst in een straal van een halve kilometer rond de woning, maar Vlaams minis... [naar artikel]
Iedereen een elektrische laadpaal thuis? Bij Planet Group op The Loop is het binnenkort geen sciencefiction meer, maar realiteit. Het ICT-bedrijf heeft al het grootste elektrische wagenpark van het land en wil tegen 2024 alléén nog elektrische bedrijfswagens. En dus krijgen werknemers die niet in de stad wonen, een eigen laadpaal thuis. “Op kosten van de firma.” [naar artikel]
Vlaanderen wil tegen 2020 vijfduizend publieke laadpalen voor elektrische wagens installeren. Het Antwerpse aandeel bedraagt 272 laadpalen. Maar het is allesbehalve simpel om zelf een laadpaal aan te vragen, zo klaagt Frederik Saen van Antwerpen-Linkeroever aan. [naar artikel]
De Duitse autotoeleverancier Bosch heeft vandaag een prototype voorgesteld van een intelligente laadpaal voor elektrische auto's. Het bedrijf wil... [naar artikel]
Staat jouw stekkerwagen ook al eens langer aan een openbare laadpaal dan eigenlijk nodig is? Dan moet je weten dat je een zogenaamde ‘idle fee’ riskeert. Dat is een extra toeslag, die je betaalt omdat je de laadpaal bezet houdt. Maar in welke situaties moet je deze betalen? En hoeveel bedraagt die dan? Wij zochten het voor je uit. [naar artikel]
Vlaanderen wil tegen 2025 een laadpaal voor bestuurders van elektrische wagens binnen de 250 meter van de woonst. Wie geen mogelijkheid heeft om op privaat terrein een laadpaal te plaatsen zal er een kunnen aanvragen binnen die perimeter. Dat maakt Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) vandaag bekend. Minister Peeters zet op het […] [naar artikel]
Opschudding op de Veemarkt in centrum Ieper zaterdagvoormiddag: een auto was er even voor 10 uur beginnen branden, wat leidde tot uitslaande vlammen en kleine ontploffingen. [naar artikel]
Tussen de verschillende laadpalen zijn er grote prijsverschillen. Een laadbeurt kan daardoor bij de ene laadpaal dubbel zo duur zijn als bij een ander. Daar zit meer achter dan alleen de snelheid waarmee de laadpaal laadt. "De kostprijs hangt vooral af van het moment waarop de laadpaal is gezet", vertelt Bart Massin van EV Belgium in "De wereld vandaag". [naar artikel]
De laadpaal voor rijwoningen van Danny Vaes uit Hasselt nadert de serieproductie. De belangstelling voor het laadconcept dat een doorbraak kan betekenen voor de elektrische auto is enorm. Mechels burgemeester Bart Somers (Open Vld) was aanwezig bij de lancering en bood de initiatiefnemers meteen de mogelijkheid aan om in Mechelen een proefproject op het getouw te zetten. [naar artikel]
In het centrum van Genk zal in een groter gebied voortaan het licht ’s nachts weer branden. In de hele stad zullen de lichten in de nacht van zondag op maandag en door de week een uur langer aanblijven. [naar artikel]
Met het Belgische wetsvoorstel om vanaf 2026 alleen nog maar emissievrije bedrijfswagens fiscaal interessant te maken, zijn elektrische wagens mogelijk aan een opmars bezig. Maar wat heb je thuis nodig voor een elektrische auto? Kan je overal een laadpaal installeren? En hoe zit het in de stad? Wij geven een praktisch overzicht. [naar artikel]
Zondag is er een niet alledaagse vondst gedaan in een zijstraat van de Putsesteenweg in Bonheiden. In een achtergelaten isomo doos bleek een tijger- of netpython te zitten. [naar artikel]
Wie een elektrische auto heeft, maar geen plaats om te laden, kan een laadpaal aanvragen bij de gemeente. Nu wordt die geplaatst in een straal van een halve kilometer rond de woning, mobiliteitsminister Lydia Peeters (Open VLD) verkleint die tot 250 meter. [naar artikel]
Woensdagavond zijn in Brussel de Belfius Smart Belgium Awards 2017 uitgereikt. Blikvanger werd de gemeente Bonheiden, die de Smart Cities Award won met een heel actuele problematiek: de kinderen zijn er in die gemeente in geslaagd hun ouders te motiveren om de auto... niet te gebruiken. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.