Hoe lang is het geleden dat je je liet testen op soa’s? Daar wil Sensoa, het Vlaams expertisecentrum voor seksuele gezondheid, je met hun nieuwe campagne #NuZijnWeZeker over doen nadenken. Zeker nu de zomervakantie start en de lockdown eindigt. Ze richten zich daarbij niet alleen op jongvolwassenen: ook oudere ‘herintreders’ zouden zich op tijd en stond moeten laten testen. [naar artikel]
Sensoa lanceert woensdag een nieuwe campagne waarin zes hardnekkige seksmythes worden ontkracht. Die campagne is ingegeven door de vaststelling dat nogal wat Vlamingen kampen met misvattingen over seksualiteit. [naar artikel]
Sensoa lanceert een nieuwe campagne waarin zes hardnekkige seksmythes worden ontkracht. Die campagne is ingegeven door de vaststelling dat nogal wat Vlamingen kampen met misvattingen over seksualiteit. [naar artikel]
Het aantal soa’s is tussen 2017 en 2019 flink toegenomen. Zo blijkt uit nieuwe cijfers van Sensoa. Voor chlamydia — nog steeds de meest vastgestelde soa in ons land — zitten we intussen aan zo’n 95 gevallen per 100.000 inwoners. “In nieuwe relaties laten koppels sneller condooms weg”, klinkt het. Daarom richt Sensoa zich in haar nieuwste campagne massaal op preventief testen, testen en nog eens testen. Via de huisarts, een thuistest of een online zelfafnametest: aan u de keuze. [naar artikel]
Het Vlaams expertisecentrum voor seksuele gezondheid Sensoa lanceert vandaag een nieuwe campagne om een aantal hardnekkige "seksmythes" te ontkrachten. De campagne is vooral gericht op jongeren, homomannen en mensen met hiv. [naar artikel]
Gezondheidsorganisatie Sensoa lanceert een nieuwe campagne rond seksmythes. Uit onderzoek blijkt namelijk dat nogal wat Vlamingen onrealistische verwachtingen hebben over seks en nood hebben aan meer informatie. Sensoa wil daar wat aan doen en heeft in totaal 6 seksmythes gebundeld. Het is de bedoeling om die in de campagne te ontkrachten. [naar artikel]
Sensoa, het Vlaams expertisecentrum voor seksuele gezondheid, lanceert vier nieuwe leerlijnen. Die moeten leerkrachten helpen zodat ze weten welke seksuele voorlichting ze kunnen geven op welke leeftijd. De lancering van de leerlijnen kadert in de 'Week van de Lentekriebels' die dinsdag start, meldt Sensoa. [naar artikel]
Sensoa, het Vlaams expertisecentrum voor seksuele gezondheid, verspreidt vier nieuwe leerlijnen. Die zijn bedoeld om leerkrachten te helpen zodat ze weten welke seksuele voorlichting ze kunnen geven op welke leeftijd. "Het is belangrijk om goed op tijd te zijn met informatie", zegt Wannes Magits, beleidsmedewerker jongeren bij Sensoa. [naar artikel]
Sensoa, het Vlaams expertisecentrum voor seksuele gezondheid, heeft woensdag een nieuwe campagne gelanceerd tegen seksueel grensoverschrijdend gedrag. “#WijGrijpenIn” moet met name jongeren en jongvolwassenen motiveren om op te treden als ze grensoverschrijdend gedrag vaststellen en hen ook helpen om dat op een effectieve manier te doen. [naar artikel]
Nu we onze huidhonger deze zomer volop zullen kunnen stillen, roept Sensoa op om ons goed te laten testen op soa’s. [naar artikel]
‘Hiv stopt hier’, zo werd de nieuwe campagne van Sensoa gedoopt. Opmerkelijk: daarvoor zijn geen acteurs, maar échte mensen met hiv ingeschakeld. Zoals Kenny, hiv-positief, en zijn vrouw Heidi uit Ham. “Bij mijn diagnose twintig jaar geleden zei de dokter nog dat dat onmogelijk was.” [naar artikel]
Heel wat Vlamingen kampen met misvattingen over seksualiteit. Daarom lanceert Sensoa een nieuwe campagne waarin zes hardnekkige seksmythes [naar artikel]
Sensoa, het Vlaams expertisecentrum voor seksuele gezondheid, start een campagne om te waarschuwen voor shigella. Dat is een darmbacterie die hevige diarree kan veroorzaken en overdraagbaar is via anale seks. De bacterie duikt de laatste tijd vaker op in ons land, vooral bij mannen die seks hebben met mannen. Sensoa richt zijn campagne daarom specifiek naar homomilieus. [naar artikel]
Met de campagne ‘Ga voor een frisse start’ wil Vlaams minister van Volksgezondheid Hilde Crevits rokers aansporen om te stoppen met roken. De campagne loopt in september en wil rokers aanmoedigen een rookstoppoging te ondernemen. De campagne is vooral gericht op mannen tussen de 25 en 44 jaar, omdat de meeste rokers zich in deze categorie bevinden. [naar artikel]
In Japan heeft de overheid een opmerkelijke campagne gelanceerd om jongeren aan te moedigen om meer alcohol te drinken. In Japan drinkt de jonge generatie minder dan hun ouders en dat brengt dus ook minder geld in het laatje van de Japanse schatkist. Er is daarnaast een wedstrijd waarbij Japanners tussen 20 en 39 jaar suggesties kunnen indienen om die trend te keren en de sector aantrekkelijker te maken. [naar artikel]
‘Zou ik tussenkomen? Hmm, beter niet, want misschien valt die man mij dan lastig... Oei, hij probeert haar nu ook te betasten. Ach, misschien is het gewoon haar lief...’ De kans is groot dat u deze innerlijke dialoog al gevoerd heeft, wanneer u zag hoe iemand lastiggevallen werd. Schunnige opmerkingen, ongepaste aanrakingen... Kortom: grensoverschrijdend gedrag. Als buitenstaander ingrijpen is niet evident maar wel belangrijk. Daarom lanceert Sensoa de campagne #WijGrijpenIn, waarmee het omstanders wil motiveren om in actie te schieten. Vijf concrete tips moeten daarbij helpen. [naar artikel]
De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) waarschuwt voor een uitbraak van de weinig bekende, maar zeer besmettelijke bacterie Shigella sonnei. Die veroorzaakt ernstige darminfecties en verspreidt zich in West-Europa voornamelijk onder mannen die seks hebben met andere mannen. Sensoa start daarom voor het eerst een sensibiliseringscampagne in Vlaanderen. [naar artikel]
Nu de coronamaatregelen steeds meer versoepeld worden, roept Sensoa op om je te laten testen tegen seksueel overdraagbare aandoeningen (soa's). "Mensen gaan extra van de vrijheid genieten en daar gaat wellicht ook veel seks aan te pas komen", legt Boris Cruyssaert van Sensoa uit aan VRT NWS. "Het is goed om je goed voor te bereiden voor de tweede "Summer of love" die wordt voorspeld." Met de "Summer of love" wordt verwezen naar het hoogtepunt van de hippiebeweging eind jaren 60. [naar artikel]
Sensoa lanceert een campagne om mythes over seks uit de wereld te helpen. Zo weet bijna iedereen dat het onzin is dat je “met hiv geen seks meer... [naar artikel]
De stad Genk lanceert de campagne ‘Op fietsen staat geen leeftijd’ voor oudere en minder mobiele Genkenaren. Zo krijgen alle Genkenaren de kans om onder begeleiding van een fietspiloot te genieten van een fietstocht door Genk. Het is voor heel wat senioren de perfecte manier om te bewegen en zelfs om eenzaamheid tegen te gaan. [naar artikel]
Drie weken voor de start van de EK-kwalificaties in eigen huis tegen Rusland lanceert de Koninklijke Belgische Voetbalbond zijn nieuwe campagne rond de Rode Duivels. Het uithangbord is Roberto Martinez en de bondscoach roept de fans in een filmpje op de spelers massaal aan te moedigen tijdens de kwalificatiewedstrijden. [naar artikel]
Dat zestigplussers niet meer actief zijn tussen de lakens, is een vooroordeel dat dringend de wereld uit geholpen moet worden. Ook op oudere leeftijd kan je namelijk genieten van een goede dosis bedsport. Als jij ouder bent dan zestig en je samen met je partner weleens wat nieuwe standjes wil testen, is dit je kans. […] Het bericht Zestigplusser en actief in bed? Dan is deze job iets voor jou! verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.