Het automerk Volkswagen wil tegen 2035 de verkoop van wagens met verbrandingsmotoren stopzetten in Europa, om volledig over te schakelen op elektrische voertuigen. Dat heeft een van de topmannen van de Volkswagen Group meegedeeld. [naar artikel]
20:18 Europa bant de verbrandingsmotor tegen 2035. Sommige kleine producenten, zoals Ferrari, krijgen een uitzondering. Ook de luchtvaart moet betalen voor de vervuiling. [naar artikel]
Het automerk Volkswagen wil tegen 2035 de verkoop van wagens met verbrandingsmotoren stopzetten in Europa, om volledig over te schakelen op elektrische voertuigen. Dat heeft een van de topmannen van de Volkswagen Group meegedeeld. [naar artikel]
Tegen 2035 mogen nieuwe auto’s en bestelwagens die op de markt gebracht worden geen broeikasgassen meer uitstoten. Dan zullen dus geen voertuigen met een verbrandingsmotor meer verkocht mogen worden. Dat zegt het Europees Parlement. [naar artikel]
Klanten van de Duitse autobouwer Volkswagen zullen nog deze maand meer moeten betalen voor wagens met een verbrandingsmotor. De prijzen voor veel nieuwe wagens van het merk Volkswagen zullen vanaf 23 februari met gemiddeld 4,4 procent stijgen. Dat heeft Volkswagen donderdag bekendgemaakt. [naar artikel]
Klanten van de Duitse autobouwer Volkswagen zullen nog deze maand meer moeten betalen voor wagens met een verbrandingsmotor. De prijzen voor veel nieuwe wagens van het merk Volkswagen zullen vanaf 23 februari met gemiddeld 4,4 procent stijgen. Dat heeft Volkswagen donderdag bekendgemaakt. [naar artikel]
Vanaf 2035 mogen nieuwe auto’s geen verbrandingsmotor meer hebben, als het van Europa afhangt. Na de goedkeuring van het Parlement midden februari zou de Europese Raad aanstaande dinsdag nog een laatste keer stemmen over de wetgeving. Normaal gezien een formaliteit, maar de kwestie werd op de lange baan geschoven. “Het is ons doel om ervoor te zorgen dat nieuwe auto’s met verbrandingsmotoren ook na 2035 toegelaten worden”, zei de Duitse financiënminister Christian Lindner donderdag. [naar artikel]
Europa is op weg om nieuwe auto’s met een verbrandingsmotor vanaf 2035 te verbieden. Maar wat als je vandaag een nieuwe wagen zoekt? Kies je beter nu al voor een elektrische wagen of toch nog voor benzine? [naar artikel]
De 27 lidstaten van de Europese Unie hebben maandag het verbod goedgekeurd op de verkoop van nieuwe wagens met een verbrandingsmotor vanaf 2035. Duitsland heeft zijn verzet ingetrokken, nadat het land met de Europese Commissie een akkoord bereikte over het toekomstige gebruik van 'e-fuels' in wagens. [naar artikel]
Het Europees Parlement heeft de wetgeving over het einde van de verkoop van voertuigen met een verbrandingsmotor in 2035 definitief goedgekeurd. Volgens Europees Commissievoorzitter Ursula von der Leyen gaat het om "een cruciale mijlpaal om de klimaatdoelstellingen voor 2030 te halen". [naar artikel]
Op dinsdag keurde het Europese Parlement een verkoopsverbod van auto’s met verbrandingsmotoren tegen 2035 goed. Met andere woorden: vanaf 2035 mag er alleen nog elektrisch gereden worden. Maar wat betekent dat nu echt voor ons als gebruikers? Is die beslissing dan echt definitief en kunnen we nog blijven rijden met onze huidige wagen? En is ons land en Europa wel klaar voor die ommezwaai? HLN-mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn geeft antwoord op de prangendste vragen. [naar artikel]
In enkele interviews drukt de Duitse minister van Transport Volker Wissing donderdag de hoop de kop in om snel een akkoord te vinden over het verbod op auto’s met verbrandingsmotor in Europa. “Het verbieden van technologie heeft ons land nog nooit vooruitgeholpen”, zegt hij in de krant ‘Augsburger Allgemeine’. Het aanhoudende Duitse verzet tegen het Europese akkoord om de verkoop van wagens met een verbrandingsmotor vanaf 2035 te verbieden, beroert ook de gemoederen op de Europese top. [naar artikel]
Wie denkt dat de verbrandingsmotor na 2035 snel uitgefaseerd zal worden ten gunste van de elektrische auto heeft het mis. Dat zegt Jean-Dominique Senard, voorzitter van de raad van bestuur van de Renault-groep aan de Franse krant La Tribune. [naar artikel]
In Parijs is maandag het Salon Mondial de l’Automobile geopend. De Franse president Macron zegt nu in de Franse krant Les Echos dat hij ernaar streeft tegen 2035 in Frankrijk enkel nog elektrische voertuigen (EV) te verkopen . De essentie De Europese verbrandingsmotor blijft een fundament van de Europese industrie. In 2021 bedroeg de jaarlijkse export van voertuigen en auto-onderdelen: […] [naar artikel]
Tegen de verwachtingen in hield Europa recent de deur nog op een kier voor de verbrandingsmotor. Ook na 2035 mogen constructeurs een auto met verbrandingsmotor nog verkopen, tenminste als die op ‘e-fuel’ bolt. Wat is dat precies en hoeven we dan niet met z’n allen een stekkerwagen? Professor duurzame mobiliteit Maarten Messagie (VUB) spreekt zich uit over de toekomst van e-fuel: zinvol of niet? [naar artikel]
In Europa wordt de verkoop van wagens met een verbrandingsmotor vanaf 2035 officieel verboden. Een beslissing met “verschrikkelijke economische, ecologische en sociale gevolgen”, volgens François-Xavier Pietri, economisch journalist bij de Franse TF1-groep. De essentie: “De beslissing geen auto’s met verbrandingsmotor meer te verkopen, is een puur politieke beslissing die geen rekening houdt met de indirecte […] [naar artikel]
Europarlementsleden en de lidstaten van de Europese Unie hebben donderdagavond een akkoord bereikt over Europese wetgeving die voorziet in het einde van de verkoop van nieuwe voertuigen met verbrandingsmotor tegen 2035, zo maakten onderhandelaars bekend. [naar artikel]
Over twaalf jaar mogen in de EU geen auto”s met verbrandingsmotor meer worden verkocht en moet alles elektrisch. Maar gelooft Europa er zelf nog in? [naar artikel]
11:52 De Europese Commissie en Duitsland raakten het na wekenlang getouwtrek eens over de toekomst van verbrandingsmotoren na 2035. Draaien ze op CO2-neutrale 'e-fuels', dan zullen ze ook nadien nog nieuw v... [naar artikel]
Op dinsdag keurde het Europese Parlement een verkoopsverbod van auto’s met verbrandingsmotoren tegen 2035 goed. Met andere woorden: vanaf 2035 mag er alleen nog elektrisch gereden worden. Maar wat betekent dat nu echt voor ons als gebruikers? Is die beslissing dan echt definitief en kunnen we nog blijven rijden met onze huidige wagen? En is ons land en Europa wel klaar voor die ommezwaai? HLN-mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn geeft antwoord op de prangendste vragen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.