Het automerk Volkswagen wil tegen 2035 de verkoop van wagens met verbrandingsmotoren stopzetten in Europa, om volledig over te schakelen op elektrische voertuigen. Dat heeft een van de topmannen van de Volkswagen Group meegedeeld. [naar artikel]
15:39 Autoproducent Volkswagen wil tegen 2035 de verkoop van wagens met verbrandingsmotoren stopzetten in Europa, om volledig over te schakelen op elektrische voertuigen. Dat heeft een van de topmannen van ... [naar artikel]
Op dinsdag keurde het Europese Parlement een verkoopsverbod van auto’s met verbrandingsmotoren tegen 2035 goed. Met andere woorden: vanaf 2035 mag er alleen nog elektrisch gereden worden. Maar wat betekent dat nu echt voor ons als gebruikers? Is die beslissing dan echt definitief en kunnen we nog blijven rijden met onze huidige wagen? En is ons land en Europa wel klaar voor die ommezwaai? HLN-mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn geeft antwoord op de prangendste vragen. [naar artikel]
De Brusselse regering heeft een nieuw tijdschema vastgelegd dat het mogelijk moet maken om de dieseluitstap tegen 2030 en de benzine/lpg-uitstap tegen 2035 te realiseren. [naar artikel]
Op dinsdag keurde het Europese Parlement een verkoopsverbod van auto’s met verbrandingsmotoren tegen 2035 goed. Met andere woorden: vanaf 2035 mag er alleen nog elektrisch gereden worden. Maar wat betekent dat nu echt voor ons als gebruikers? Is die beslissing dan echt definitief en kunnen we nog blijven rijden met onze huidige wagen? En is ons land en Europa wel klaar voor die ommezwaai? HLN-mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn geeft antwoord op de prangendste vragen. [naar artikel]
11:26 De Duitse autobouwer wil vanaf 2026 de productie van verbrandingsmotoren ook 'tot het absolute minimum herleiden'. [naar artikel]
Het Europees Parlement heeft de wetgeving over het einde van de verkoop van voertuigen met een verbrandingsmotor in 2035 definitief goedgekeurd. Volgens Europees Commissievoorzitter Ursula von der Leyen gaat het om "een cruciale mijlpaal om de klimaatdoelstellingen voor 2030 te halen". [naar artikel]
Europarlementsleden en de lidstaten van de Europese Unie hebben donderdagavond een akkoord bereikt over Europese wetgeving die voorziet in het einde van de verkoop van nieuwe voertuigen met verbrandingsmotor tegen 2035, zo maakten onderhandelaars bekend. [naar artikel]
Vanaf 2035 zijn wagens met verbrandingsmotoren niet meer welkom in de lage-emissiezones van Gent en Antwerpen. Dat heeft de Vlaamse regering beslist. Hoe zit het nu precies met de lage-emissiezones? Welke voertuigen mogen wel nog de stad in? [naar artikel]
Europarlementsleden en de lidstaten van de Europese Unie hebben donderdagavond een akkoord bereikt over Europese wetgeving die voorziet in het einde van de verkoop van nieuwe voertuigen met verbrandingsmotor tegen 2035. Dat maken de onderhandelaars zelf bekend. [naar artikel]
Op dinsdag keurde het Europese Parlement een verkoopsverbod van auto’s met verbrandingsmotoren tegen 2035 goed. Met andere woorden: vanaf 2035 mag er alleen nog elektrisch gereden worden. Maar wat betekent dat nu echt voor ons als gebruikers? Is die beslissing dan echt definitief en kunnen we nog blijven rijden met onze huidige wagen? En is ons land en Europa wel klaar voor die ommezwaai? HLN-mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn geeft antwoord op de prangendste vragen. [naar artikel]
20:18 Europa bant de verbrandingsmotor tegen 2035. Sommige kleine producenten, zoals Ferrari, krijgen een uitzondering. Ook de luchtvaart moet betalen voor de vervuiling. [naar artikel]
Vanaf 2035 mogen nieuwe auto’s geen verbrandingsmotor meer hebben, als het van Europa afhangt. Na de goedkeuring van het Parlement midden februari zou de Europese Raad aanstaande dinsdag nog een laatste keer stemmen over de wetgeving. Normaal gezien een formaliteit, maar de kwestie werd op de lange baan geschoven. “Het is ons doel om ervoor te zorgen dat nieuwe auto’s met verbrandingsmotoren ook na 2035 toegelaten worden”, zei de Duitse financiënminister Christian Lindner donderdag. [naar artikel]
11:52 De Europese Commissie en Duitsland raakten het na wekenlang getouwtrek eens over de toekomst van verbrandingsmotoren na 2035. Draaien ze op CO2-neutrale 'e-fuels', dan zullen ze ook nadien nog nieuw v... [naar artikel]
In Vlaanderen moeten wagens met verbrandingsmotoren vanaf 2035 uit de showrooms. Dat blijkt uit de Vlaamse energievisie, die vrijdag werd goedgekeurd door de regering. Om aan de Europese doelstellingen te voldoen, rekent Vlaanderen op opslag van groene energie en een CO2-belasting om mensen te overtuigen om milieuvriendelijke voertuigen te kopen. [naar artikel]
De grootste Amerikaanse autoconstructeur, General Motors (GM), stopt tegen 2035 met het produceren van wagens op diesel of brandstof. “Het is belangrijk dat we ons richten op een toekomst waarin elk voertuig emissievrij is”, zegt CEO Mary Barra donderdag. [naar artikel]
Volkswagen stopt in 2019 definitief met het maken van de VW Beetle, de nieuwe versie van de legendarische Kever. Om het rijke erfgoed van de... [naar artikel]
Het is welbekend: de Europese regelgever verplicht ons om vanaf 2035 met een elektrische auto te rijden. Maar heeft iemand de kleine lettertjes gelezen? Onze mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn deed dat wel en ziet heel wat uitdagingen. “Het is niet uitgesloten dat die beslissing over vier jaar wordt teruggedraaid.” [naar artikel]
De divisie elektrische mobiliteit zal bij de Duitse autobouwer Volkswagen vlugger dan vermoed werd even winstgevend zijn als de activiteiten rond de traditionele verbrandingsmotoren. Dat heeft Herbert Diess, chief executive van de VW Group, tijdens de jaarlijkse algemene vergadering van aandeelhouders van de constructeur, gezegd. Volkswagen had eerder aangekondigd te verwachten dat de winstgevendheid van […] [naar artikel]
De Europese Unie kondigt naar verwachting vandaag nieuwe emissiedoelstellingen aan die de verkoop van verbrandingsmotoren in 2035 onmogelijk maakt. De Franse en Duitse regeringen proberen die maatregel uit alle macht uit te stellen. [naar artikel]
De grootste Amerikaanse autoconstructeur, General Motors (GM), stopt tegen 2035 met het produceren van wagens op diesel of brandstof. "Het is belangrijk dat we ons richten op een toekomst waarin elk voertuig emissievrij is", zegt CEO Mary Barra donderdag. [naar artikel]
Het Spaanse automerk Seat, onderdeel van het Duitse autoconcern Volkswagen (VW), zal tegen 2030 verdwijnen als merk. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.