Vorig jaar heeft mobiliteitsorganisatie Touring een kwart meer klachten ontvangen over parkeren op straat. De klachten gaan vooral over de slechte aanduiding van de parkeerzone waar een parkeerschijf moet worden gebruikt, onduidelijkheid over parkeermeters en een tekort aan bovengrondse parkeerplaats, zegt Danny Smagghe, woordvoerder van Touring. De organisatie pleit voor een meer eenduidig parkeerbeleid en minder versnippering. [naar artikel]
Parkeren is te duur. Dat vindt 65 procent van de Vlamingen. Bij Touring liepen vorig jaar 2.029 klachten binnen over onduidelijkheid en gehanteerde tarieven bij het parkeerbeleid. Dat zijn er liefst een kwart meer dan vorig jaar. [naar artikel]
De blauwe zones, waar automobilisten hun parkeerschijf moeten leggen, moeten duidelijker aangegeven worden. Dat vindt automobilistenvereniging Touring, die pleit voor blauwe boordstenen of blauwe lijnen rond de parkeerplaatsen. Volgens Touring zijn er veel klachten over de blauwe zones. “Gemeenten zijn niet meer verplicht om op elke hoek van de straat een aanduiding aan te brengen. […] Het bericht Touring wil duidelijkere blauwe parkeerzones verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Het parkeerbeleid in Vlaanderen is chaotisch en onoverzichtelijk. Dat zegt mobiliteitsorganisatie Touring. In iedere stad en gemeente zijn er [naar artikel]
Het aantal meldingen bij Touring van kandidaat-chauffeurs die met agressie te maken krijgen, stijgt al enkele jaren op rij. In 2019 ging het om 208 gevallen, in 2020 om 215, ondanks de coronacrisis, en in 2021 om 261. “Vooral bestuurders in opleiding die op de achterruit een L hebben kleven krijgen te maken met verbale agressie”, klinkt het. [naar artikel]
Automobilistenvereniging Touring krijgt zo’n 20 procent meer telefoontjes van Belgen die ziek worden of autopech krijgen in het buitenland. De boosdoener is de aanhoudende hitte in grote delen van Europa. Touring ontvangt nu opnieuw evenveel oproepen als voor de coronacrisis. [naar artikel]
Bruno de Thibault (53), huidig algemeen directeur van mobiliteitsorganisatie Touring, wordt met onmiddellijke ingang CEO. Dat meldt Touring... [naar artikel]
Er zijn fors meer klachten over verkooppraktijken binnen de energiesector. Het gaat dan onder meer over de deur-aan-deurverkoop van energiecontracten. In 2018 gaat het om 483 klachten. Dat is een stijging van 13 procent ten opzichte van 2017 en zelfs dubbel zoveel als in 2016. In "De inspecteur" op Radio 2 getuigt een dochter hoe haar moeder van 92 nietsvermoedend een contract krijgt aangesmeerd. Eric Houtman, de ombudsman in de energiesector, reageert niet verwonderd. [naar artikel]
Inbrekers stichtten dinsdag wanorde in de Kortestraat in Hechtel waar ze een huis helemaal doorzochten nadat ze via de achterdeur waren binnengedrongen. De buit is niet bekend. De melding kwam om 12 uur bij de politie binnen. (ppn) [naar artikel]
Dieselrijders betalen aan de pomp ongeveer 25 euro meer voor een tankbeurt dan enkele maanden geleden. “Niet alleen in Frankrijk liggen die hoge... [naar artikel]
De koude winter speelt ook het wegdek parten. Mobiliteitsorganisatie Touring krijgt door het vries- en dooiweer beduidend meer meldingen binnen [naar artikel]
Het Neutraal Syndicaat Voor Zelfstandigen (NSZ) reageert voorzichtig op het nieuwe parkeerbeleid in het historisch centrum van Antwerpen, dat straatparkeren voorbehoudt aan bewoners en vergunninghouders. “We vragen met aandrang om binnen zes maanden de nieuwe parkeersituatie te evalueren”, klinkt het. [naar artikel]
De politie rukte woensdag uit nadat het alarmsysteem van een bedrijf aan de Zoutleeuwsesteenweg uur in werking was getreden. Het bleek dat dieven in het gebouw waren binnengeraakt door een deur open te breken. Dat gebeurde vermoedelijk met een zware koevoet. Het bedrijf werd grondig doorzocht tot lades en kasten toe. De daders lieten een grote wanorde achter. Voorlopig is niets geweten over een eventuele buit. [naar artikel]
Automobilistenorganisatie Touring krijgt behoorlijk meer oproepen van automobilisten met autopech, ondanks het sterk afgenomen verkeer. “Het gaat om een toename van goed 15 procent in vergelijking met ‘gewone tijden’”, zegt Danny Smagghe. [naar artikel]
Op de eerste dag na de kerstvakantie kregen bijstandsorganisaties VAB en Touring tot wel 60 procent meer oproepen binnen, vooral omwille van startproblemen. Hiermee is deze winterprik zwaarder dan die van eind november. Ook de komende dagen worden meer oproepen verwacht, want het KMI voorspelt opnieuw nachtvorst. [naar artikel]
De Ombudsdienst voor Telecommunicatie kreeg in 2023 meer dan 15.000 klachten over de Belgische telecomoperatoren. Een spectaculaire stijging van 65 procent in vergelijking met 2022. Vooral de grote ICT-problemen bij Telenet wegen zwaar door in de cijfers. Meer dan 40 procent van de klachten ging over Telenet. Maar ook over de andere grote spelers, zoals Proximus en Orange, kreeg de ombudsman opvallend meer klachten. [naar artikel]
Pechverhelper Touring roept automobilisten op om voorzorgen te nemen tegen de hitte. De organisatie krijgt in hitteperiodes naar eigen zeggen tot 20 procent meer oproepen. Onder meer de airco in de wagen kan problemen veroorzaken. [naar artikel]
Door de koude temperaturen krijgen de pechverhelpingsdiensten VAB en Touring heel wat meer oproepen vanmorgen. Veel auto's hebben tijdens het weekend stilgestaan, en daardoor is het risico op startproblemen veel groter. Ondanks alle tips en waarschuwingen van VAB en Touring vooraf blijven de oproepen binnenkomen. Bij de VAB is er een stijging van 65 procent. Bij Touring is er een toename met 26 procent. Touring zegt nog op een normale maandagochtend ruim 4.600 oproepen te krijgen. [naar artikel]
Vorig jaar kreeg Touring 542 meldingen binnen over slechte wegmarkeringen. Dat zijn er ongeveer 8% meer dan het jaar daarvoor. “De tendens gaat al enkele jaren in stijgende lijn”. Opmerkelijk, aldus Touring: “Het aantal vastgestelde overtredingen op wegmarkeringen schommelt rond de 60.000 per jaar (behalve tijdens de coronajaren). We kunnen ons de vraag stellen of chauffeurs niet onbewust in de val lopen omdat ze een wegmarkering niet hebben gezien. [naar artikel]
Door de aanhoudende hitte in grote delen van Zuid- en Oost-Europa heeft de reisbijstand van Touring 15 procent meer klachten over maag- en darmproblemen bij de vakantiegangers. [naar artikel]
Op de eerste dag na de kerstvakantie kregen bijstandsorganisaties VAB en Touring tot wel 60 procent meer oproepen binnen, vooral omwille van startproblemen. Hiermee is deze winterprik zwaarder dan die van eind november. Ook de komende dagen worden meer oproepen verwacht, want het KMI voorspelt opnieuw nachtvorst. [naar artikel]
Volgens de ombudsman van de telecomsector slaagt Proximus er steeds minder in om klachten op een klantvriendelijke manier op te lossen. Ombudsman Luc Tuerlinckx reageert daarmee op de grote hoeveelheid klachten die De Inspecteur van Radio 2 dit najaar heeft binnengekregen. Die klachten gaan onder meer over moeilijkheden bij het opzeggen van contracten. [naar artikel]
De ombudsdienst energie heeft in 2016 een derde meer klachten gekregen dan in het jaar daarvoor. De meeste mensen klagen over hun factuur die fors is gestegen door de turteltaks, de extra belasting op energie. Er komen ook alsmaar meer klachten binnen over agressieve verkopers en verborgen kosten als mensen van leverancier veranderen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.