Eurocommissaris Frans Timmermans komt met nieuwe plannen die de invoering van elektrisch rijden verder moeten stimuleren. De voorstellen omvatten onder andere een termijn voor het uitfaseren van verbrandingsmotoren en een vervuilingsheffing, aldus Timmermans tegen de Britse krant Financial Times. [naar artikel]
De opkomst van elektrisch rijden is mogelijk slecht nieuws voor Europese autofabrikanten. De Europese auto-industrie is toonaangevend op het [naar artikel]
Shenzhen wil tegen eind dit jaar al zijn bussen elektrisch laten rijden. Met nog enkele weken te gaan komt dat doel in zicht. Het wordt daarmee de... [naar artikel]
Denemarken overweegt om de verkoop van auto’s op fossiele brandstoffen vanaf 2030 stop te zetten. Ook andere Europese landen denken in dezelfde richting. Greenpeace vraagt zelfs om er in 2028 al volledig mee te stoppen. Is het haalbaar om zo snel te gaan? En wat kost het een land als België aan extra energiecapaciteit als het hele wagenpark elektrisch zou rijden? Het is een vraag die extra gewicht heeft gekregen in een periode met dreigende stroomtekorten. [naar artikel]
Straks rijden we met z’n allen elektrisch. Dat moet vooral het klimaat een handje helpen. Maar dan moet de stroom zelf natuurlijk voldoende groen zijn, en de wagens voldoende zuinig. Onze mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn zocht uit hoeveel CO2-uitstoot een elektrisch gereden kilometer vertegenwoordigt. Want klopt het wel dat groen rijden altijd CO2-vriendelijker is? En is ons land een goede leerling in West-Europa? “Om rekening te houden met de échte klimaatimpact van elektrisch verreden kilometers moeten we ons verlossen van twee utopieën.” [naar artikel]
Elektrisch rijden is noodzakelijk om onze klimaatdoelstellingen te halen. Maar wat schieten we ermee op als die elektriciteit uit kerncentrales komt? Echt milieuvriendelijk rijden we pas als we ook op groene stroom rijden. Is dat in Vlaanderen haalbaar? [naar artikel]
Er komt schot in de zaak voor een elektrische bovenleiding op spoorlijn 19 in de Kempen en Noord-Limburg. Europa voorziet in een miljoenensubsidie, waardoor mogelijk al in 2020 elektrisch aangedreven treinen tot in Hamont kunnen rijden. Dat blijkt na vragen aan minister van Mobiliteit François Bellot (MR) in de Kamercommissie Infrastructuur. [naar artikel]
Al jaren kun je horen en lezen dat het Autosalon van Brussel ‘helemaal in het teken van elektrisch rijden’ staat, maar pas met de editie 2020 wordt... [naar artikel]
Elektrisch rijden is in opmars: van de 6 miljoen auto's op de Belgische wegen is al een half miljoen een zogenaamde 'stekkerauto'. Dat blijkt uit cijfers van autofederatie Traxio. 200.000 auto's zijn volledig elektrisch en 300.000 zijn plug-in hybride. 'WinWin' krijgt daarover steeds meer praktische vragen: een antwoord op de 5 meest gestelde vragen over elektrisch rijden. [naar artikel]
Autorijden kost geld, maar wat is nu echt het verschil tussen benzine, diesel, hybride en elektrisch rijden? Is elektrisch rijden voordeliger bij... [naar artikel]
Elektrisch rijden is duur, het laden neemt veel tijd in beslag,… er heersen heel wat vooroordelen over EV’s. Maar vaak zijn die gebaseerd op conclusies die enkele jaren geleden waarheid waren. Welke vooroordelen over elektrisch rijden houden vandaag nog steek? HLN Drive zocht het uit. [naar artikel]
Het grootste obstakel voor de Belg om elektrisch te gaan rijden is de prijs van een elektrische wagen. Dat blijkt donderdag uit de Elektrisch Rijden Monitor van mobiliteitsorganisatie Touring. [naar artikel]
Lees dit artikel: Dossier elektrisch rijden: Hoeveel kost het eigenlijk om over te schakelen op een elektrische wagen? Meer dan 10 procent van de auto’s die in 2020 in België werden ingeschreven was een hybride of elektrisch model. Dat is een verdubbeling ten opzichte van 2019. We maken dus snel de omslag. Toch rijzen er soms nog vragen over elektrisch rijden. Is het eigenlijk wel handig en hoeveel kost het nu om over […] Lees dit artikel: Dossier elektrisch rijden: Hoeveel kost het eigenlijk om over te schakelen op een elektrische wagen? [naar artikel]
07:00 Van een van de e-pioniers van België tot een pr-consultant die pas dit jaar de overstap maakte naar elektrisch rijden: vijf fans van e-rijden delen hun ervaringen. [naar artikel]
Autorijden kost geld, maar wat is nu echt het verschil tussen benzine, diesel, hybride en elektrisch rijden? Is elektrisch rijden voordeliger bij... [naar artikel]
Turkije heeft vrijdag de eer om in Rome het EK voetbal op gang te trappen tegen Italië. “De ogen van de hele wereld zullen op ons gericht zijn. Dat zal ons een extra stimulans geven”, zegt de Turkse bondscoach Senol Günes in aanloop naar het duel aan Corriere dello Sport. [naar artikel]
Het grootste obstakel voor de Belg om elektrisch te gaan rijden is de prijs van een elektrische wagen. Dat blijkt vandaag uit de Elektrisch Rijden Monitor van mobiliteitsorganisatie Touring. [naar artikel]
Elektrisch rijden is misschien (nog) niet zo populair als we zouden denken. Uit een bevraging van de automobilistenvereniging Touring blijkt dat 38 procent van de bevraagden stelt dat elektrisch rijden niet voor hen is. Straffer nog: 32 procent, of zo goed als één op drie, staat er ronduit negatief tegenover. Daar tegenover staat dat 42 procent positief denkt over emissievrij autorijden. Een kwart (26 procent) denkt binnen de vijf jaar een vol-elektrische auto aan te schaffen, zo blijkt uit de pas gelanceerde ‘Elektrisch Rijden Monitor’ van Touring. De grootste obstakels zijn de hoge aanschafprijs en de gestegen gebruikskosten door de hogere elektriciteitsprijzen. [naar artikel]
Geen ontkomen aan. In de toekomst moeten we elektrisch rijden. Meer zelfs: de auto van de toekomst wordt ook ingezet in het volledige... [naar artikel]
Een nieuw Chinees elektrisch automerk komt eind dit jaar naar Europa: de Zeekr. Dat heeft het merk, dat onderdeel is van de Chinese autoreus Geely, aangekondigd. [naar artikel]
We betalen ons vandaag blauw voor elektriciteit, maar binnen x-aantal jaar moeten we ook allemaal elektrisch rijden. Hoe betaalbaar is dat nog? Hoeveel kost het om een elektrische wagen thuis op te laden? Komt dat goedkoper uit dan benzine of diesel? En hoe belangrijk zijn zonnepanelen in dit verhaal? We vroegen het aan voorzitter Jochen De Smet van EV Belgium, de sectorfederatie voor elektrische mobiliteit. [naar artikel]
Als alternatief voor elektrisch rijden, wordt vaak waterstof naar voren geschoven. Elektrisch rijden zonder lang te hoeven wachten, het klinkt haast te mooi om waar te zijn. Is het dat ook? HLN Drive ging op onderzoek. [naar artikel]
Elektriciteit is niet goedkoop in België en een elektrische wagen opladen aan een publieke laadpaal maakt dat elektrisch rijden nauwelijks... [naar artikel]
Limburg hinkt achter op het vlak van elektrische wagens. Wij vroegen aan onze lezers of een EV iets voor hen is. Het antwoord was “nee”, met een paar terugkerende argumenten. Maar is elektrisch rijden echt zo nadelig? [naar artikel]
Ruim zes op de tien bestelde bedrijfswagens in 2022 waren elektrisch, en dat aantal zal alleen maar verder oplopen. Welke firmawagen staat op nummer 1 in de top 10? Zijn er naast de fiscale stimulans nog redenen voor het succes van de elektrische bedrijfsauto? En loopt de particulier ondertussen ook al warm voor de stekkerwagen? [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.