Drie op de tien werknemers met een bedrijfswagen (31 procent) willen niet overstappen op een elektrische bedrijfswagen. Vier op de tien zouden bereid zijn om de overstap te wagen, maar enkel onder bepaalde voorwaarden. Dat blijkt uit een bevraging van HR-dienstverlener Securex. Belangrijkste reden is dat elektrische voertuigen volgens de bevraagden niet voldoen aan hun professionele behoeften omdat ze bijvoorbeeld lange afstanden afleggen. [naar artikel]
Uit een representatieve bevraging van HR-bedrijf Securex bij ruim 1.500 landgenoten blijkt dat drie op de tien werknemers (31 procent) geen elektrische bedrijfswagen willen. Nog eens vier op de tien (42 procent) zijn wel bereid om de overstap te wagen, zij het onder bepaalde voorwaarden. [naar artikel]
De Belgische werknemers staan nog niet te springen voor een elektrische bedrijfswagen. Drie op de tien willen er (nog) niet van weten. Dat blijkt uit een enquête van Securex. [naar artikel]
22:23 Elektrische auto’s zijn in aanschaf nog altijd veel duurder dan conventionele modellen, maar toch verruilen bedrijfswagenrijders in ijltempo hun trouwe diesel of benzine voor een volledig elektrische ... [naar artikel]
15:26 Wie een bedrijfswagen op diesel of benzine heeft, zal dit jaar meer belastingen betalen. Maar hoeveel is nog niet duidelijk. Daardoor wordt het loon van januari later gecorrigeerd. [naar artikel]
Zes op de tien Belgen zouden veranderen van job, als ze geen bedrijfswagen meer aangeboden krijgen. Dat blijkt uit een bevraging van hr-dienstverlener Securex bij 1.500 werknemers. De Belg lijkt dus niet zonder zijn bedrijfswagen te kunnen. [naar artikel]
Met een exclusieve fiscale aftrekbaarheid voor elektrische wagens en een fiscale stimulans om overal laadpalen neer te poten, hoopt minister Vincent Van Peteghem (CD&V) dat de elektrische bedrijfswagen vanaf 2026 de norm wordt. De bedrijfswagen op zich wordt voorlopig niet in vraag gesteld. Dat schrijven de kranten van Mediahuis vandaag. [naar artikel]
03:00 Diesels, benzines en hybrides verliezen de komende jaren geleidelijk hun fiscale voordeel als bedrijfswagen, ten faveure van de emissieloze elektrische auto. Tien vragen en antwoorden over de nieuwe b... [naar artikel]
Met een exclusieve fiscale aftrekbaarheid voor elektrische wagens en een fiscale stimulans om overal laadpalen neer te poten, hoopt minister Vincent Van Peteghem (CD&V) dat de elektrische bedrijfswagen vanaf 2026 de norm wordt. De bedrijfswagen op zich wordt voorlopig niet in vraag gesteld. Dat schrijven de kranten van Mediahuis vandaag. [naar artikel]
Mocht er een mobiliteitsbudget komen, dan zouden negen op de tien werknemers de bedrijfswagen gewoon behouden. Dat blijkt uit onderzoek dat HR-dienstverlener SD Worx en Vacature.com lieten uitvoeren bij 2.000 werknemers en 500 werkgevers in België. Slechts 5 procent is bereid de bedrijfswagen volledig op te geven in ruil voor andere mobiliteitsoplossingen. Nog eens 5 procent heeft geen idee. [naar artikel]
Meer dan zes op de tien bestelde bedrijfswagens vorig jaar waren elektrisch. Met de almaar strengere wetgeving op fossiele brandstoffen in het achterhoofd zal dat aantal ongetwijfeld jaar na jaar toenemen. Het opladen van zo’n elektrische bedrijfswagen gaat wel gepaard met heel wat financiële en fiscale kluwens. “Er zijn dan ook drie redenen waarom het interessanter kan zijn om hun voertuig op het werk op te laden in plaats van thuis”, zegt mobiliteitsexpert Bart Hollebekkers van hr-dienstverlener SD Worx. [naar artikel]
De meerderheid van de Belgen houdt vandaag nog steeds vast aan de bedrijfswagen. Dat blijkt vandaag uit de mobiliteitsstudie van hr-dienstverlener... [naar artikel]
De meerderheid van de Belgen houdt nog steeds vast aan de bedrijfswagen. Dat blijkt uit de mobiliteitsstudie van hr-dienstverlener Securex bij 1.500 Belgische werknemers. Van de respondenten met een bedrijfswagen geeft 59% aan bereid te zijn van werk te veranderen indien zijn werkgever geen wagens meer zou aanbieden. Vooral werknemers jonger dan 50 zijn hiertoe […] Het bericht Zes op de tien werknemers stappen op als bedrijfswagen wegvalt verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De meerderheid van de Belgen houdt vandaag nog steeds vast aan de bedrijfswagen. Dat blijkt vandaag uit de mobiliteitsstudie van hr-dienstverlener... [naar artikel]
Wie z’n elektrische bedrijfswagen thuis kan opladen, kan daar met het juiste energiecontract een mooie cent mee verdienen. Hoe pak je dat het voordeligst aan? [naar artikel]
Vier op de tien werknemers in België vinden dat de elektrische fiets een volwaardig alternatief kan zijn voor de bedrijfswagen. Dat blijkt vandaag uit een onderzoek van Securex. De HR-dienstengroep denkt dan ook dat er een mentaliteitswijziging in het woon-werkverkeer gecreëerd kan worden, wanneer die mogelijkheid door meer bedrijven wordt aangeboden. “De verschillende fietssoorten zoals […] [naar artikel]
Elektrische auto's zijn binnen tien jaar goedkoper dan wagens die op benzine rijden. Niet alleen in het verbruik, maar ook bij de dealer. Dat [naar artikel]
De meerderheid van de Belgen houdt vandaag nog steeds vast aan de bedrijfswagen. Dat blijkt dinsdag uit de mobiliteitsstudie van hr-dienstverlener Securex bij 1.500 Belgische werknemers. Van de respondenten met een bedrijfswagen geeft 59 procent aan bereid te zijn van werk te veranderen indien zijn werkgever geen wagens meer zou aanbieden. Vooral werknemers jonger dan […] Het bericht “Zes op de tien werknemers stappen op als werkgever hen geen bedrijfswagen meer aanbiedt” verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Een nieuwe elektrische auto stoot gedurende zijn leven drie keer minder CO2 uit dan een vergelijkbare benzine- of dieselversie. Dat blijkt uit een vrijwel allesomvattende studie naar de levenscyclus van auto’s. [naar artikel]
Een nieuwe elektrische auto stoot gedurende zijn leven drie keer minder CO2 uit dan een vergelijkbare benzine- of dieselversie. Dat blijkt uit een vrijwel allesomvattende studie naar de levenscyclus van auto’s. [naar artikel]
Wie een bedrijfswagen op benzine of diesel heeft, zal volgens een paar studies volgend jaar toch nog fors meer belastingen moeten betalen. Bij de regering spreken ze dat tegen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.