Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) heeft met de onderwijsverstrekkers een akkoord bereikt over de eindtermen voor de tweede en derde graad secundair onderwijs. Dat was nodig nadat het Grondwettelijk Hof in juni de eindtermen vernietigde. [naar artikel]
Het katholiek onderwijs trekt naar het Grondwettelijk Hof. De grootste onderwijskoepel vraagt de opschorting van de eindtermen voor de tweede en derde graad secundair. Die werden woensdag goedgekeurd door het Vlaams Parlement. [naar artikel]
Het Grondwettelijk Hof spreekt zich vandaag uit over de eindtermen van de tweede en derde graad secundair onderwijs. Het gaat dan om wat leerlingen minimaal in het secundair onderwijs moeten kennen en kunnen. Sinds dit schooljaar krijgen leerlingen van het derde middelbaar les op basis van die nieuwe eindtermen. Maar tegenstanders vinden die zo uitgebreid dat de vrijheid van onderwijs volgens hen in gevaar komt. Als het Hof vandaag die redenering volgt, worden de nieuwe eindtermen vernietigd. [naar artikel]
Het Grondwettelijk Hof heeft de nieuwe eindtermen van de tweede en derde graad secundair onderwijs vernietigd, maar tot en met het schooljaar 2024-2025 zal wel nog volgens de nieuwe eindtermen kunnen worden gewerkt. Eindtermen bepalen wat een leerling aan het einde van het schooljaar minimaal moet kennen en kunnen. Het Grondwettelijk Hof is van mening dat de nieuwe eindtermen het grondrecht op vrijheid van onderwijs schenden. [naar artikel]
Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) laat de nieuwe eindtermen voor de tweede en derde graad van het secundair onderwijs nog eens tegen... [naar artikel]
Het Grondwettelijk Hof heeft de vorderingen tot schorsing van de nieuwe eindtermen van de Vlaamse Gemeenschap voor tweede en derde graad secundair onderwijs verworpen. [naar artikel]
De plenaire zitting van het Vlaams Parlement heeft de eindtermen voor de tweede en derde graad van het secundair onderwijs goedgekeurd. Over de eindtermen werd jarenlang gediscussieerd. [naar artikel]
Katholiek Onderwijs Vlaanderen wil eigen eindtermen voor de eerste graad van het secundair onderwijs. Het vraagt daarvoor aan de Vlaamse regering een afwijking op de huidige eindtermen die al drie jaar door alle onderwijsnetten gebruikt worden. Eerder dit jaar had het Grondwettelijk Hof de nieuwe eindtermen voor de tweede en derde graad secundair onderwijs al vernietigd. [naar artikel]
De Onderwijsvereniging van Steden en Gemeenten (OVSG) heeft twijfels over de haalbaarheid van de nieuwe eindtermen voor de tweede en derde graad secundair onderwijs. Dat meldt de OVSG woensdagochtend. Katholiek Onderwijs Vlaanderen had dinsdag al laten weten dat die nieuwe eindtermen de kwaliteit van het onderwijs bedreigen. [naar artikel]
De koepel van het Katholiek Onderwijs trekt naar het Grondwettelijk Hof tegen de goedkeuring van de nieuwe eindtermen in de tweede en derde graad van het secundair onderwijs. De eindtermen werden nog maar gisteren goedgekeurd door het Vlaams Parlement. [naar artikel]
Het Vlaams Parlement heeft de nieuwe eindtermen voor de eerste graad van het secundair onderwijs goedgekeurd. Op 1 september 2019 moeten ze van kracht worden, samen met de modernisering van het secundair onderwijs. Met de goedkeuring van de nieuwe eindtermen is “geschiedenis geschreven”, zegt Vlaams minister van Onderwijs Hilde Crevits (CD&V). [naar artikel]
De Vlaamse Regering heeft vrijdag nieuwe eindtermen voor de eerste graad van het secundair onderwijs goedgekeurd. “Wat voorligt is een gereduceerde set eindtermen die ambitieus en duidelijk zijn”, klinkt het bij Vlaams minister van Onderwijs Hilde Crevits (CD&V). [naar artikel]
Het Vlaams Parlement keurt vandaag de nieuwe eindtermen in de tweede en derde graad van het secundair onderwijs goed. Een ingrijpende beslissing voor de toekomst van het onderwijs in Vlaanderen. Wat zijn die eindtermen precies en waarom was er nood aan een hervorming? En wat betekenen ze voor uw kind? Krijgt het meer leerstof of andere leerstof? [naar artikel]
De Onderwijsvereniging van Steden en Gemeenten (OVSG) is tevreden dat het arrest van het Grondwettelijk Hof, dat donderdag de nieuwe eindtermen voor de tweede en de derde graad secundair onderwijs heeft vernietigd, “geen impact heeft op de modernisering” van het secundair onderwijs. Om de continuïteit van het onderwijs niet in het gedrang te brengen, blijven de vernietigde eindtermen van kracht tot en met het schooljaar 2024-2025. De secundaire scholen kunnen tot dan dus “voortwerken zoals ze nu gestart zijn”, zegt OVSG donderdag. [naar artikel]
De Vlaamse regering heeft een akkoord bereikt over de nieuwe eindtermen voor de eerste graad van het secundair onderwijs. Dat heeft Vlaams minister van Onderwijs Hilde Crevits (CD&V) bekendgemaakt. [naar artikel]
Het Vlaams Parlement heeft woensdag de nieuwe eindtermen voor de eerste graad van het secundair onderwijs goedgekeurd. Op 1 september 2019 moeten ze van kracht worden, samen met de modernisering van het secundair onderwijs. [naar artikel]
Het Vlaams Parlement keurde vandaag de nieuwe eindtermen voor de tweede en derde graad secundair onderwijs goed. Hoe belangrijk zijn die eindtermen? Wat zal er veranderen en waarom ligt het katholiek onderwijs dwars? [naar artikel]
De twee grootste onderwijskoepels van Vlaanderen staan lijnrecht tegenover elkaar in hun visie op de nieuwe eindtermen voor het secundair onderwijs. Katholiek Onderwijs Vlaanderen zal de nieuwe eindtermen aanvechten bij het Grondwettelijk Hof, het Gemeenschapsonderwijs zal ze actief verdedigen. Tegelijk zijn alle onderwijskoepels, politieke partijen en experten het over één ding wel eens: enkel nieuwe eindtermen volstaan [naar artikel]
De Vlaamse Regering heeft zonet de nieuwe eindtermen voor de eerste graad van het secundair onderwijs goedgekeurd. [naar artikel]
De koepel van het Katholiek Onderwijs trekt naar het Grondwettelijk Hof tegen de goedkeuring van de nieuwe eindtermen in de tweede en derde graad van het secundair onderwijs. De eindtermen werden nog maar gisteren goedgekeurd door het Vlaams Parlement. Topman Lieven Boeve spreekt over “een bedreiging voor de kwaliteit en de vrijheid van het onderwijs”. [naar artikel]
Leerlingen die afstuderen in het secundair onderwijs in Vlaanderen, moeten binnenkort op zijn minst basiskennis hebben over de koloniale geschiedenis van België. In de ontwerptekst van de nieuwe eindtermen voor geschiedenis wordt kolonialisme voor het eerst expliciet vermeld. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.