Lees dit artikel: Experts: “Doelstelling van Biden om wagenpark te vergroenen tegen 2030 is niet onmogelijk” De Amerikaanse president Joe Biden wil dat minstens 40 procent van de nieuwe wagens in 2030 elektrisch of hybride is. De wagens mogen ook aangedreven worden door waterstof. Hij heeft daarover een overeenkomst gesloten met verschillende wagenproducenten. Volgens experts is het een realistische doelstelling. Biden kondigde donderdag een overeenkomst aan die de Amerikaanse auto-industrie moet […] Lees dit artikel: Experts: “Doelstelling van Biden om wagenpark te vergroenen tegen 2030 is niet onmogelijk” [naar artikel]
De Duitse autobouwer Volkswagen wil dat tegen 2030 de helft van de modellen elektrisch zijn. Dat blijkt uit de nieuwe strategie, die het bedrijf dinsdag bekendmaakte. [naar artikel]
31,6 procent van de nieuwe wagens die in de eerste helft van dit jaar in België werden ingeschreven, zijn hybride of elektrisch. Dat blijkt uit cijfers van mobiliteitsfederatie Febiac. Vorig jaar was dat nog 23,4 procent en in 2019 amper 6,4 procent. Maar ook de wachttijden voor een nieuwe wagen blijven uitzonderlijk lang: van enkele maanden tot een jaar. [naar artikel]
Al 33,5% — of 1 op 3 — van alle wagens die dit jaar verkocht werden, is (minstens deels) elektrisch aangedreven. En dat is dubbel zoveel als in 2020. Zo blijkt uit cijfers van mobiliteitsfederatie Traxio: “Al zijn het vooral de elektrische én fiscaalvriendelijke bedrijfswagens die voor deze spectaculaire stijging hebben gezorgd.” Maar ook al wacht de particulier nog liever wat af: “Tegen 2030 rijden op de Belgische wegen makkelijk 1,4 miljoen elektrische wagens rond.” [naar artikel]
Lees dit artikel: Voor het eerst meer dan één op vijf nieuwe wagens elektrisch of hybride Van de nieuw ingeschreven wagens in ons land, waren er tijdens de eerste negen maanden 21,8 procent elektrisch of hybride (met of zonder plug-in). Het is voor het eerst dat meer dan één op vijf niet langer een klassieke brandstofmotor heeft, zegt automobielfederatie Febiac vandaag. In 2020 lag hun aandeel op 14,4 procent. De forse […] Lees dit artikel: Voor het eerst meer dan één op vijf nieuwe wagens elektrisch of hybride [naar artikel]
Van alle wagens die in de eerste zes maanden van het jaar nieuw zijn ingeschreven, was 31,6 procent elektrisch aangedreven. Dat blijkt uit de cijfers van autofederatie Febiac. [naar artikel]
0,6 procent van de bedrijfswagens in België is elektrisch, blijkt uit een bevraging van Acerta bij werkgevers. Een vervijfvoudiging van de elektrische wagens in het Belgische bedrijfswagenpark, dat klinkt goed. Maar in totaal betekent dat nog steeds dat nauwelijks 0,6 procent van de bedrijfswagens elektrisch is, zeer weinig dus. Om tot die cijfers te komen, […] The post Half procent van de bedrijfswagens is elektrisch appeared first on Business AM. [naar artikel]
De VS willen de uitstoot van broeikasgassen in 2030 terugbrengen met 50 tot 52 procent. Deze nieuwe doelstelling heeft de regering-Biden aangekondigd bij de start van een virtuele klimaattop. [naar artikel]
Van alle wagens die in de eerste zes maanden van het jaar nieuw zijn ingeschreven, was 31,6 procent elektrisch aangedreven. Dat blijkt uit de cijfers van autofederatie Febiac. [naar artikel]
Bijna 80 procent van de nieuwe personenwagens die in Noorwegen worden ingeschreven, is elektrisch. Dat blijkt uit cijfers van de Noorse sectororganisatie OFV. In geen enkel ander land ligt het marktaandeel van de elektrische wagens zo hoog. [naar artikel]
Al 33,5% — of 1 op 3 — van alle wagens die dit jaar verkocht werden, is (minstens deels) elektrisch aangedreven. Dat is dubbel zoveel als in 2020. Zo blijkt uit cijfers van mobiliteitsfederatie Traxio: “Tegen 2030 rijden op de Belgische wegen makkelijk 1,4 miljoen elektrische wagens rond.” Waarom worden zo weinig nieuwe wagens ingeschreven? Welke elektrische en hybride wagens worden het meest verkocht? En wat gebeurt er op de tweedehandsmarkt? Een overzicht van alle cijfers. [naar artikel]
Ford wil tegen 2030 in Europa uitsluitend elektrische personenwagens verkopen. Dat is de meest ambitieuze doelstelling van alle grote autofabrikanten. Tegen 2026 wil het bedrijf dat al zijn personenwagens een elektrische of hybride optie hebben. Aan het einde van het decennium is het de bedoeling dat Ford 100 procent elektrisch zal zijn. Dat kondigde de […] The post Fordwagens uitsluitend elektrisch tegen 2030 appeared first on Business AM. [naar artikel]
De elektrificatie van ons wagenpark is ingezet. “De Belgische automobielsector verwacht dat binnen 4 jaar 6 op de 10 nieuwe wagens elektrisch zal zijn, met dank aan de bedrijfswagen. “Het particuliere segment vertoont echter een bijzonder verontrustende vertraging in de transitie”, aldus mobiliteitskoepel Mobia. Dat vraagt de overheid sterke stimuli, willen we tegen 2030 ook de particuliere autobezitter mee op de kar krijgen. [naar artikel]
“Aan de snelheid waarmee de ene autofabrikant na de andere aankondigt binnen enkele jaren uitsluitend nog elektrische wagens te produceren, heeft België tegen 2030 minstens 150.000 publieke oplaadpunten nodig.” Zo reageert AVERE, de Belgische federatie voor elektromobiliteit, op de plannen van onder meer Jaguar en Ford om binnen enkele jaren volledig elektrisch te gaan. [naar artikel]
Sportwagenfabrikant Ferrari wil dat tegen 2026 60 procent van zijn modellen volledig elektrisch of hybride is. Tegen 2030 moet dat 80 procent zijn, kondigde topman Benedetto Vigna donderdag aan. [naar artikel]
Tegen 2030 heeft ons wegennet 100.000 publieke laadpalen nodig om de tegen dan verwachte elektrische wagens aan de gang te kunnen houden. Nu staan er nog geen 12.000 . Om groener en dus elektrisch te rijden moet er dus snel én veel laadinfrastructuur geïnstalleerd worden. Alleen: waar zullen we die laadpunten plaatsen zonder een wildgroei te creëren, en wie zal dat doen? En produceren we wel voldoende elektriciteit om ook nog eens massaal onze auto ‘elektrisch te tanken’? [naar artikel]
De Vlaamse Regering wil dat vanaf 2029 geen nieuwe wagens met verbrandingsmotoren meer verkocht worden. De Barometer Elektrisch Autorijden, die Bond Beter Leefmilieu vandaag publiceert, toetst deze doelstelling af aan de hand van vijf cruciale parameters: de betaalbaarheid en het marktaandeel van de elektrische wagens, het aantal en de spreiding van de laadpalen en de uitfasering van fossiele wagens. “Aan de huidige trend is slechts 46% van de nieuwe wagens volledig elektrisch in 2029.” The post Vlaanderen niet op koers om doelstelling elektrisch rijden vanaf 2029 te halen appeared first on DeWereldMorgen.be. [naar artikel]
Van de nieuw ingeschreven wagens in ons land, was tijdens de eerste negen maanden 21,8 procent elektrisch of hybride (met of zonder plug-in). Het is voor het eerst dat meer dan één op de vijf niet langer een klassieke brandstofmotor heeft, zegt automobielfederatie Febiac vrijdag. In 2020 lag hun aandeel op 14,4 procent. [naar artikel]
President Joe Biden streeft er samen met grote autofabrikanten naar dat 40 tot 50 procent van de nieuwe verkochte auto's in 2030 voertuigen zijn die geen uitlaatgassen produceren. Hij wil zo het gebruik van fossiele brandstoffen terugdringen en krijgt daarbij steun in een verklaring van met name Ford, GM en Stellantis. [naar artikel]
18:11 Van nul elektrische modellen vorig jaar naar een gamma dat alleen bestaat uit elektrische wagens in 2030. Dat huzarenstukje wil de autobouwer Ford verwezenlijken in Europa. [naar artikel]
Volgens nieuwe prognoses van de denktank Bloomberg New Energy Finance zullen elektrische wagens over twintig jaar de meerderheid van de... The post ‘Een op de drie wagens in 2040 rijdt elektrisch’ appeared first on Business AM. [naar artikel]
Het voorstel om al in 2027 alleen nog groene wagens in te schrijven, ligt woensdag op de regeringstafel. De grootste regeringspartij N-VA lijkt eerder op 2030 te mikken. Dat schrijft De Standaard. [naar artikel]
Lees dit artikel: Toyota lanceert elektrisch offensief: 30 nieuwe modellen tegen 2030 De Japanse autobouwer Toyota, die pionierde met zijn hybride model Prius, kondigt een offensief in volledig elektrische auto’s aan. De investeringen worden opgetrokken en de pijplijn voor de komende acht jaar oogt ambitieus. Toyota is een beetje een buitenbeentje in autoland, omdat het voor verscheidene brandstoffen een toekomst ziet. Terwijl een concurrent als Tesla alleen […] Lees dit artikel: Toyota lanceert elektrisch offensief: 30 nieuwe modellen tegen 2030 [naar artikel]
Wordt Vlaanderen een voorloper in de elektrificatie van het wagenpark? Het voorstel om al in 2027 alleen nog groene wagens in te schrijven, ligt woensdag op de regeringstafel. De grootste regeringspartij N-VA lijkt eerder op 2030 te mikken. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.