Lees dit artikel: Reclame doorspoelen binnenkort niet meer mogelijk in België Sinds de komst van digitale tv is het mogelijk om programma’s op te nemen. Daarbij komt het extra voordeel dat je ook de reclameblokken kan doorspoelen. Maar dat zal binnenkort niet meer mogelijk zijn. De Belgische zenders hebben daarover namelijk een akkoord bereikt. Nu uitgesteld televisiekijken steeds meer ingeburgerd is, gebruiken velen deze functie om […] Lees dit artikel: Reclame doorspoelen binnenkort niet meer mogelijk in België [naar artikel]
Binnenkort zullen kijkers reclame niet meer kunnen doorspoelen als ze uitgesteld naar een programma kijken van een Belgische tv-zender. Daarover hebben alle zenders een akkoord bereikt. De zendergroepen onderhandelen nu met de operatoren om dat uniforme reclamemodel ook in de praktijk te brengen. Telenet zal alvast vanaf eind september het nieuwe reclamemodel invoeren voor de zenders van DPG Media en SBS. Dat betekent dat je de reclameblokken niet meer zal kunnen doorspoelen van programma's van VTM, Play 4 en Play 5 als je uitgesteld tv kijkt. [naar artikel]
Klanten van Telenet zullen reclame bij opnames van tv-programma’s binnenkort niet meer kunnen doorspoelen. Dat meldt het Mechelse bedrijf, dat ingaat op het verzoek van de tv-zendergroepen DPG en SBS. Ook de andere operatoren van digitale televisie zouden later dat voorbeeld volgen, zodat reclame overslaan binnenkort helemaal onmogelijk wordt voor Vlaamse televisiekijkers. [naar artikel]
Reclame doorspoelen via terugkijktelevisie zal binnenkort niet meer mogelijk zijn en het uitgesteld bekijken van een opname via de digicorder zal starten met een minuut niet-doorspoelbare reclame. De Belgische zendergroepen zijn daarover een aangepast televisiereclamemodel overeengekomen voor opnames en terugkijktelevisie, meldt Telenet dinsdag. [naar artikel]
19:40 Reclameblokken doorspoelen kan binnenkort niet meer. Zenders en televisiedistributeurs hebben daarover na jaren onenigheid een akkoord bereikt. [naar artikel]
Reclame doorspoelen via terugkijktelevisie zal binnenkort niet meer mogelijk zijn. De Belgische zendergroepen zijn daarover een aangepast televisiereclamemodel overeengekomen voor opnames en terugkijktelevisie, meldt Telenet dinsdag. [naar artikel]
Binnenkort zal het niet meer mogelijk zijn om alle reclame door te spoelen op tv. Telenet gaat als eerste operator in op de vraag van de Belgische zendergroepen om een aangepast, uniform model voor tv-reclame in te voeren. Vanaf eind september krijgen kijkers bij opnames van VTM-programma’s (DPG Media) en PLAY-programma’s (SBS) eerst één minuut niet-doorspoelbare reclame te zien. [naar artikel]
Binnenkort zal het niet meer mogelijk zijn om alle reclame door te spoelen op tv. Telenet gaat als eerste operator in op de vraag van de Belgische zendergroepen om een aangepast, uniform model voor tv-reclame in te voeren. Vanaf eind september krijgen kijkers bij opnames van VTM-programma’s (DPG Media) en PLAY-programma’s (SBS) eerst één minuut niet-doorspoelbare reclame te zien. [naar artikel]
Klanten van Telenet zullen reclame bij opnames van tv-programma’s binnenkort niet meer kunnen doorspoelen. Dat meldt het Mechelse bedrijf, dat ingaat op het verzoek van de tv-zendergroepen DPG en SBS. [naar artikel]
Klanten van Telenet zullen binnenkort een minuut niet-doorspoelbare reclame moeten bekijken voor ze hun opnames van tv-programma’s kunnen starten. Dat meldt het Mechelse bedrijf. Ook de andere operatoren van digitale televisie zouden dat voorbeeld volgen. [naar artikel]
Indien de zenders en distributeurs zelf geen oplossing vinden voor uitgesteld kijken en de daardoor misgelopen advertentie-inkomsten, dan is minister van Media Sven Gatz (Open VLD) bereid in te grijpen. Een verbod op het doorspoelen van reclame is niet uitgesloten. [naar artikel]
Vanaf eind volgende maand zullen de klanten van Telenet niet meer alle reclame kunnen doorspoelen als ze uitgesteld naar de zenders van VTM en Play kijken. Telenet maakte daar vorig jaar afspraken over met de zendergroepen. Het systeem werd in september al ingevoerd bij de nieuwe decoders en in de nacht van 23 op 24 juni worden ook de oudere decoders aangepast. [naar artikel]
VTM en Telenet slaan dan toch de handen in elkaar om een nieuw betalende streamingdienst te lanceren. DPG Media, het moederbedrijf boven zenders Vtm en Q2, was al lang vragende partij om samen met andere Vlaamse mediaspelers een zogenoemde Vlaamse Netflix te ontwikkelen. Maar omdat Telenet en de VRT niet toehapten, zette VTM alleen door met het project. Nu gaat Telenet toch meewerken. Een betalende streamingsdienst moet nieuwe inkomsten opleveren nu alsmaar meer mensen uitgesteld tv-kijken en reclame doorspoelen. [naar artikel]
De Belgische tv-zenders hebben een overeenkomst bereikt over een nieuw reclamemodel. Daarbij zullen tv-kijkers die programma's opnemen eerst verplicht een reclameblok van 1 minuut moeten bekijken dat ze niet kunnen doorspoelen. Wie programma's tot zeven dagen na uitzending opvraagt, zal de reclameblokken in het programma niet meer kunnen doorspoelen. Wat betekent dit voor jou als tv-kijker? En waarom doen de tv-zenders dat? [naar artikel]
Binnenkort zal het niet meer mogelijk zijn reclame door te spoelen tijdens het uitgesteld kijken. Voor 200.000 Telenet-klanten is het vandaag al zover, zo zei Wilfried Celis, voorzitter van het overlegorgaan van Belgische televisiezenders VIA, bij Radio 2. [naar artikel]
Binnenkort zal het niet meer mogelijk zijn om alle reclame door te spoelen op tv. Telenet gaat als eerste operator in op de vraag van de Belgische zendergroepen om een aangepast, uniform model voor tv-reclame in te voeren. Vanaf eind september krijgen kijkers bij opnames van VTM-programma’s (DPG Media) en PLAY-programma’s (SBS) eerst één minuut niet-doorspoelbare reclame te zien. [naar artikel]
10:35 De Belgische tv-sector maakt een einde aan de mogelijkheid om tv-reclame door te spoelen voor wie uitgesteld kijkt. Bij Telenet gebeurt dat eind september. [naar artikel]
Het coronavirus doet mensen samenwerken. Zo ook in Merendree en Waarschoot, waar klerenwinkel Bel’is en schoenenzaak Bonne Shoe de handen in elkaar slaan. “Als ik online kledij verkoop, maak ik ook reclame voor bijpassende schoenen van Riet”, zegt Isabel Dereepere. “En omgekeerd.” [naar artikel]
12:17 De Belgische tv-zenders, de reclamewereld en de operatoren Telenet en Proximus maken afspraken om gepersonaliseerde tv-reclame toegankelijker te maken voor adverteerders. [naar artikel]
Telenet introduceert niet-doorspoelbare reclame voor wie uitgesteld kijkt. De operator hield vijftien jaar het been stijf ondanks intens gelobby van de commerciële zenders die benadeeld werden door het massaal doorspoelen van reclame. Telenet riskeert nu de woede van zijn klanten en de machtspositie van zijn decoder in de Vlaamse huiskamer. [naar artikel]
Binnenkort zal het niet meer mogelijk zijn om reclame door te spoelen op tv, ook niet als de programma’s werden opgenomen. Voor sommige Telenetklanten is het vandaag al zover: zowat 200.000 kijkers moeten gedwongen naar enkele spotjes kijken alvorens ze van hun favoriete serie of film kunnen genieten. Dat vertelt Wilfried Celis, voorzitter van het overlegorgaan van Belgische televisiezenders VIA, bij Radio 2. [naar artikel]
Volgens Sven Gatz, Vlaams minister van Media, moet er dringend een oplossing gevonden worden voor de financiering van televisieprogramma's. Doordat meer en meer mensen uitgesteld kijken en zo de reclame doorspoelen, dalen de reclame-inkomsten. Deze ochtend schreef de krant "De Morgen" nog dat de minister daarom een verbod wou op het doorspoelen van reclame. Maar aan VRT NWS ontkent de minister dat en wil hij vooral kijken op welke manier er voldoende middelen kunnen gaan naar de sector. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.