Een elektrische auto kan je thuis aan het stopcontact opladen. Een laadpaal of wallbox is echter veel veiliger. Een laadpaal heeft immers een eigen zekering, wat het risico op overbelasting van je elektriciteitsnet verkleint. Bovendien gaat het opladen natuurlijk sneller. Afhankelijk van de technische specificaties van je elektrische wagen en van de beperkingen van je thuisinstallatie, gaat laden via een thuislaadpaal tot 10 keer sneller. [naar artikel]
Sinds kort zijn er in Ham drie elektrische laadpalen beschikbaar voor het opladen van je elektrische wagen. Je vindt een laadpaal aan het Heldenplein in Oostham, de parking van sportpark ’t Vlietje en de parking van De Monade. [naar artikel]
Een elektrische auto kan je thuis aan het stopcontact opladen. Een laadpaal of wallbox is echter veel veiliger. Een laadpaal heeft immers een eigen zekering, wat het risico op overbelasting van je elektriciteitsnet verkleint. Bovendien gaat het opladen natuurlijk sneller. Afhankelijk van de technische specificaties van je elektrische wagen en van de beperkingen van je thuisinstallatie, gaat laden via een thuislaadpaal tot 10 keer sneller. [naar artikel]
Je elektrische auto opladen in de parkeergarage van een appartementsgebouw: het lijkt makkelijker dan het is. Geeft het geen probleem met de brandveiligheid? Wie zal de installatie betalen? En wat als de medebewoners niet akkoord gaan? [naar artikel]
Iedereen een elektrische laadpaal thuis? Bij Planet Group op The Loop is het binnenkort geen sciencefiction meer, maar realiteit. Het ICT-bedrijf heeft al het grootste elektrische wagenpark van het land en wil tegen 2024 alléén nog elektrische bedrijfswagens. En dus krijgen werknemers die niet in de stad wonen, een eigen laadpaal thuis. “Op kosten van de firma.” [naar artikel]
Op de parking achter de Sint Martinuskerk in Meeuwen is de eerste openbare elektrische laadpaal geïnstalleerd. Iedereen met een elektrische wagen kan zijn batterij aansluiten en via een betaalsysteem met een kaart stroom tappen. Hoe snel je een wagen kan opladen, is afhankelijk van de batterij. [naar artikel]
De Vereniging van Steden en Gemeenten wil dat bestuurders van een elektrische auto die onterecht op een parkeerplaats bij laadpalen staan, beboet worden. Dat meldt Radio 2 West-Vlaanderen. Het gaat dan om auto's die niet aan het opladen zijn of die urenlang aan het opladen zijn. Gewone auto's die er geparkeerd staan, krijgen nu al een boete, maar elektrische niet. [naar artikel]
Laadpaalklevers, bestuurders van elektrische wagens die bij een laadpaal parkeren maar hun wagen niet of veel te lang laten opladen, worden niet... [naar artikel]
De Duitse autotoeleverancier Bosch heeft vandaag een prototype voorgesteld van een intelligente laadpaal voor elektrische auto's. Het bedrijf wil... [naar artikel]
Laadpaalklevers, bestuurders van elektrische wagens die bij een laadpaal parkeren maar hun wagen niet of veel te lang laten opladen, worden niet beboet. De Vereniging van Steden en Gemeenten (VVSG) wil dat dat verandert, zo meldt Radio 2. [naar artikel]
Hoe laad je een elektrische auto het best op? Het prijsverschil hangt sterk af van de (gekozen) oplaadformule. Opladen thuis aan het stroomnet gaat traag, maar is een pak goedkoper dan aan een publieke laadpaal. Aan een publieke snellader duurt het slechts een half uurtje, maar betaal je wel meer dan wanneer je benzine of diesel zou tanken. [naar artikel]
Nog niet op de plaats van bestemming, de batterij van je elektrische auto bijna leeg en geen laadpaal in de buurt? Geen probleem. Althans, niet als het aan ZipCharge ligt. Het bedrijf komt met een soort powerbank, of ‘jerrycan’, voor elektrische auto’s. [naar artikel]
Hoe laad je een elektrische auto het best op? Het prijsverschil hangt sterk af van de (gekozen) oplaadformule. Opladen thuis aan het stroomnet gaat traag, maar is een pak goedkoper dan aan een publieke laadpaal. Aan een publieke snellader duurt het slechts een half uurtje, maar betaal je wel meer dan wanneer je benzine of diesel zou tanken. [naar artikel]
Linda Janssens uit Heppen wacht al meer dan negen maanden op een laadpaal voor haar elektrische auto. “Ik heb al overwogen mijn auto weg te doen door de stress die het opladen met zich meebrengt.” De Vlaamse overheid had beloofd om een publieke paal binnen de zes maanden na aanvraag te plaatsen. Ook elders duikt het probleem op. [naar artikel]
12:32 Vanaf volgende lente moeten bestuurders van elektrische auto's veel eenvoudiger zicht krijgen op de kosten van het opladen van hun auto aan een publieke laadpaal. [naar artikel]
Laadstress, het is een ding. Ga ik de volgende laadpaal halen? Zal ze beschikbaar zijn? En hoever kan ik daarna weer rijden? De Lightyear One, een Nederlandse luxewagen, biedt mogelijk de oplossing. Dankzij de zonnepanelen op het dak zou je er maanden aan een stuk mee kunnen rijden zonder een laadpaal te moeten zoeken. [naar artikel]
Het is momenteel te moeilijk voor mensen die in een rijhuis of op een appartement wonen om een elektrische wagen op te laden. Omdat je aan heel wat appartementen geen laadpaal mag plaatsen, moet je op zoek naar een gemeenschappelijk exemplaar, die is vaak niet beschikbaar en kan zelfs enkele straten verwijderd zijn van je woning. Ook de Vlaamse vereniging voor Steden en Gemeenten is zich bewust van de grote uitdaging die ons te wachten staat. Laden voor de deur met de kabel op de stoep mag niet volgens de wegcode. Maar de lokale politie kan wel een uitzondering toestaan. [naar artikel]
Het Limburgse bedrijf Movanis heeft een technologie ontwikkeld waardoor elektrische auto’s ook razendsnel kunnen opladen aan een gewone aansluiting. “Twaalf minuten volstaan om 100 kilometer te rijden”, zegt bedrijfsleider Bart Clymans. [naar artikel]
Tegen 2026 moeten de bestuurders van elektrische auto’s op Europese snelwegen minstens om de zestig kilometer hun voertuig kunnen opladen. Dat heeft het Europees Parlement voorgesteld. [naar artikel]
Een bedrijf uit Temse heeft een milieuvriendelijke laadpaal voor elektrische auto's gemaakt. Die bestaat onder meer uit gerecycleerde materialen, zoals aluminium. Maar ze gebruiken er ook hennepplanten voor. [naar artikel]
Batterijen zijn essentieel in zowel smartphones, laptops als elektrische auto’s. Het enige probleem is dat ze relatief lang moeten opladen, en vooral bij elektrische wagens is dat vervelend. Een Nederlands bedrijf heeft daar iets op gevonden: een batterij die in amper vijf minuten kan opladen. Maar hoe werkt die precies? En kan de gewone consument ze al kopen? [naar artikel]
Vanaf dit najaar kun je vanop bijna alle parkeerplaatsen aan het Sportpaleis in Antwerpen en de Nekkerhal in Mechelen je elektrische auto opladen. Op tientallen andere plaatsen komen er ook supersnelle laders voor elektrische wagens. “Elektrisch laden moet even makkelijk worden als water uit de kraan laten komen”, zegt Wim Destrijker, spreekbuis van het bedrijf Yeet, dat de laders installeert en uitbaat. [naar artikel]
Als je met een elektrische auto rijdt, maar thuis geen laadpaal kan zetten, dan zal je er bij je gemeente één kunnen aanvragen binnen een straal van 250 meter van je woning. Dat schrijven de kranten van het Mediahuis. Het is aan de gemeente om dan goed te keuren of en waar er een laadpaal kan komen. [naar artikel]
Je elektrische auto opladen in de parkeergarage van een appartementsgebouw? Het lijkt makkelijker dan het is. Er zijn zorgen over de brandveiligheid, en wie zal de installatie betalen? [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.