Politieke partijen gaven vorig jaar ruim 17 miljoen euro uit aan propaganda. [naar artikel]
Alle politieke partijen samen hebben vorig jaar bijna 10 miljoen gespendeerd aan publiciteit en propaganda. Drie partijen zijn goed voor twee derde van dat bedrag: N-VA, Vlaams Belang en PVDA. “Het systeem van partijfinanciering is dringend aan herziening toe.” [naar artikel]
Alle politieke partijen gaven bij de Kamerverkiezingen van 2014 samen meer dan 10 miljoen euro uit aan propaganda. Dat blijkt uit een rapport van de Controlecommissie van de Kamer, die nauwgezet bijhoudt hoeveel elke partij en elke kandidaat uitgeeft, en of ze de wettelijk bepaalde maxima niet overschrijden. Vooral Antwerpse N-VA-kandidaten als Bart De Wever, Zuhal Demir en Jan Jambon lieten het geld rollen, maar was het sop de kolen wel waard? Ofwel: hoeveel betaalden onze politici per stem? [naar artikel]
Alle politieke partijen gaven bij de Kamerverkiezingen van 2014 samen meer dan 10 miljoen euro uit aan propaganda. Dat blijkt uit een rapport van de Controlecommissie van de Kamer, die nauwgezet bijhoudt hoeveel elke partij en elke kandidaat uitgeeft, en of ze de wettelijk bepaalde maxima niet overschrijden. [naar artikel]
Het eigen vermogen van de Vlaamse politieke partijen groeide in 2017 verder aan tot meer dan 70 miljoen euro. Bovendien zetten ze gezamenlijk meer dan 20 miljoen euro opzij voor de komende verkiezingscampagnes. Maar ook in 2017 gaven ze al bijna 7 miljoen euro uit aan propaganda. Het overgrote deel van dat geld krijgen ze [naar artikel]
Alle Belgische politieke partijen hebben vorig jaar samen 5 miljoen euro uitgegeven aan advertenties op Facebook en Instagram. Dat zegt onderzoeker Jan Steurs van AdLens, een collectief dat politieke advertenties onderzoekt op sociale media, aan de VRT. Volgens hem lijkt het alsof we in een permanente verkiezingscampagne zitten. “We krijgen buiten de verkiezingen meer propaganda binnen dan tijdens de verkiezingen”, aldus Steurs. [naar artikel]
Vlaams Belang en N-VA gaven samen meer dan 82 miljoen euro uit aan propaganda in de periode 2009-2019. Dat bedrag ligt veel hoger dan bij andere partijen die beduidend meer op inhoud werken. De Vlaams-nationalistische partijen tilden de uitgaven aan propaganda naar nooit eerder geziene hoogten in België. Dat beide Vlaams-nationalistische voorlopen in de propagandaslag, [naar artikel]
Nieuwe jaarrekeningen tonen hoe politieke partijen, ondanks forse uitgaven voor (verkiezings)propaganda steenrijk blijven dankzij overheidssubsidies. [naar artikel]
De politieke partijen in ons land gaven vorig jaar gezamenlijk 4,7 miljoen euro uit aan reclamecampagnes op Facebook. Dat schrijft De Standaard op basis van onderzoek van AdLens, een Belgische groep onderzoekers die politieke reclame op sociale media in Europa in kaart brengt. De N-VA was met 1,7 miljoen euro aan uitgaven de absolute koploper. [naar artikel]
N-VA en Vlaamse Belang zijn de absolute koplopers in uitgaven. N-VA spendeerde vorig jaar ruim 1,7 miljoen euro aan advertenties aan Facebook en Instagram, allebei eigendom van Meta, het bedrijf van Mark Zuckerberg. Gevolgd door ruim 1,1 miljoen euro van Vlaams Belang. Beide partijen gaven zo ook nog eens ettelijke honderdduizenden euro meer uit dan […] The post Partijen geven recordbedrag uit aan advertenties op sociale media appeared first on Knack. [naar artikel]
Wat doen politieke partijen met hun geld? N-VA investeert 18,8 miljoen euro in vastgoed. Sp.a investeert vooral in personeel. Het VB trekt de kaart van propaganda. [naar artikel]
Nu de campagne er bijna op zit, lijsten wij graag nog eens op welke methoden politieke partijen wel en niet mogen gebruiken om potentiële kiezers te bereiken. En wie controleert de partijen? 'De controle van het reglement gebeurt op basis van de uitgavenaangiftes van de partijen. Die zullen natuurlijk niets aangeven wat niet mag.' [naar artikel]
De politieke partijen in ons land gaven vorig jaar gezamenlijk 4,7 miljoen euro uit aan reclamecampagnes op Facebook. Dat schrijft De Standaard op basis van onderzoek van AdLens, een Belgische groep onderzoekers die politieke reclame op sociale media in Europa in kaart brengt. De N-VA was met 1,7 miljoen euro aan uitgaven de absolute koploper. [naar artikel]
Alle Belgische politieke partijen hebben vorig jaar samen 5 miljoen euro uitgegeven aan advertenties op Facebook en Instagram. Dat zegt onderzoeker Jan Steurs van AdLens, een collectief dat politieke advertenties onderzoekt op sociale media, aan VRT NWS. [naar artikel]
Bijna 5 miljoen euro. Zoveel pompten de Belgische politieke partijen vorig jaar in advertenties op Facebook en Instagram. Dat is dubbel zoveel als in Nederland. N-VA en Vlaams Belang zijn de absolute koplopers. [naar artikel]
Een nieuwe poging om te knippen in de partijsubsidies baarde gisteren een muis in het parlement. Nochtans worden de Belgische politieke partijen elk jaar rijker: meer dan 80 miljoen euro aan subsidies vloeide vorig jaar naar de partijen. [naar artikel]
De royale subsidiëring van politieke partijen zorgt voor rentenierspartijen. Sommige partijen hebben zoveel inkomsten uit vermogen, dat ze op de duur geen kiezers meer nodig zullen hebben. Belgische partijen behoren in Europa tot de koplopers als het gaat om subsidies ontvangen, merken de auteurs van het boek ‘De prijs van politiek’ op. Tot 1989 moesten [naar artikel]
6 miljoen euro, zoveel geld gaven alle Belgische politieke partijen in 2023 samen uit aan advertenties op Facebook en Instagram. Dat is een record. Vlaams Belang is koploper, op de voet gevolgd door de N-VA. [naar artikel]
De Vlaamse politieke partijen hebben dit jaar samen al meer dan 2,5 miljoen euro uitgegeven aan advertenties op Facebook en Instagram. N-VA en Vlaams Belang zijn de absolute koplopers. Als de uitgaven zich in dezelfde trend voortzetten zullen alle Belgische partijen samen aan het einde van dit jaar de ruim 5 miljoen euro, die vorig jaar nog werd uitgegeven aan online reclame, ver overstijgen. [naar artikel]
De Belgische politieke partijen zitten samen op een vermogen van 156,8 miljoen euro. Dat record is bijna een verdrievoudiging in iets meer dan 20 jaar. In totaal keerden de partijen zichzelf in 2021 75,2 miljoen euro aan overheidsgeld uit. [naar artikel]
Politieke propaganda zal binnenkort expliciet verboden zijn in alle Franstalige scholen in ons land. De Commissie Onderwijs van het Frans Gemeenschapsparlement heeft daarvoor dinsdag het licht op groen gezet. [naar artikel]
De Belgische politieke partijen zitten samen op een vermogen van 156,8 miljoen euro. Dat is een record en bijna een verdrievoudiging in twintig jaar. Dat blijkt woensdag uit een analyse die De Standaard maakte van de jaarrekeningen van de partijen die deze maand door de Kamer werden gepubliceerd. [naar artikel]
Alle Belgische politieke partijen hebben vorig jaar samen 5 miljoen euro uitgegeven aan advertenties op Facebook en Instagram. Dat zegt onderzoeker Jan Steurs van AdLens, een collectief dat politieke advertenties onderzoekt op sociale media. N-VA en Vlaamse Belang zijn de absolute koplopers in uitgaven. Ook in Europa. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.