Nog voor de zomer start een proefproject waarbij gebruikers van een van de park-and-rides rond Antwerpen met hetzelfde ticket op tram en bus kunnen. De stad Antwerpen is al langer vragende partij voor dergelijk combiticket. [naar artikel]
De park-and-rides aan de invalssnelwegen vanuit Nederland staan vooral gloednieuw te wezen. Veel aantrek hebben ze nog niet. Maar stilaan beginnen onze noorderburen toch te beseffen dat ze bij een bezoek aan Antwerpen voor de prijs van 1 euro én een tramticket beter af zijn in Merksem of de Luchtbal. [naar artikel]
Enkele maanden na de opening op Linkeroever, Luchtbal en in Merksem staan de park-and-rides nog steeds zo goed als leeg. De bezettingsgraad schommelt op weekdagen rond 10% en in het weekend tussen de 12% en 20%. “We geloven erin dat weggebruikers na verloop van tijd zullen ontdekken dat een plekje in de park-and-ride je een stress- en filevrije rit richting het stadscentrum oplevert”, zegt Lantis-woordvoerder Annik Dirkx. [naar artikel]
De Park & Rides in Merksem en Luchtbal zijn bijna klaar. Bezoekers kunnen er terecht vanaf december. Daarnaast opent ook de nieuwe Park & Ride op Linkeroever. Parkeren zal er 1 euro per dag kosten. Om bezoekers en pendelaars extra warm te maken voor de parkings en ervoor te zorgen dat ze hun auto niet in de omliggende straten zetten, zal de stad het bewonersparkeren uitbreiden in de zones rond de park & rides. [naar artikel]
Automobilisten die hun auto parkeren in één van de drie grote park-and-rides in Antwerpen kunnen vanaf oktober met hun parkeerticket gratis gebruikmaken van tram of bus om heen en terug te rijden. Dit combiticket moet mensen stimuleren om de auto aan de rand van de stad te laten staan. [naar artikel]
Wie een festivalzomer wil, begint maar beter al te sparen. Rock Werchter doet er dit jaar 17 euro bij - een combiticket voor vier dagen kost voor het eerst meer dan 300 euro - en ook Graspop slaat z’n prijzen op tot 309 euro. Waarom juist? En zullen mensen dit blijven betalen? “Een festival is zoveel meer dan een paar concerten.” [naar artikel]
De grote park-and-rideparkings in Merksem, Luchtbal en Linkeroever zijn geen groot succes. De bezettingsgraad bedraagt amper 10% op weekdagen, en 12% tot 20% in het weekend. Dat schrijft Gazet van Antwerpen en bevestigt Lantis aan onze redactie. [naar artikel]
Volgens de mobiliteitsclub VAB liggen de huidige en geplande park-and-rides te dicht bij de toekomstige werfzone van de Oosterweelverbinding. Mobiliteitsexperts treden dit bij, maar zien vooral een oplossing in de trein. [naar artikel]
De drie nieuwe Park and Rides in aanbouw aan de rand van de stad, worden uitgerust met laadpunten voor elektrische wagens. Antwerpen krijgt er zo op korte termijn 71 laadpunten bij. Dat aantal kan in een tweede fase uitbreiden naar 254 oplaadpunten. [naar artikel]
De invasie van shoppers was ook dit weekend al te voelen, het was over de koppen lopen in de winkelstraten en aanschuiven aan de ondergrondse parkeergarages. Maar de park-and-rides aan de rand van de stad bleven alweer opvallend onderbenut. Amper 300 chauffeurs stonden zondag geparkeerd in de nieuwe parkeertorens in Merksem en de Luchtbal, terwijl er plaats is voor bijna 2.400 auto’s. [naar artikel]
De politiezone Antwerpen heeft een nieuwe campusagent. Wannes De Roover zal het eerste ‘post-corona’-academiejaar in goede banen moeten leiden. “Het zal zaak worden de balans tussen de buurt en de studenten in evenwicht te houden”, zegt hij. [naar artikel]
De parkeergarages in de stad liepen door de toestroom van Nederlanders opnieuw aardig vol. De politie moest er ingrijpen om het verkeer vlot te trekken. Steeds vaker lijken bezoekers de weg te vinden naar de nieuwe park-and-rides buiten de stad. [naar artikel]
“New year, new me” en daar hoort uiteraard je lijst aan goede voornemens bij. Maar de doelen die we onszelf opstellen, geven we helaas ook snel weer op, bevestigt onderzoek op deze ‘Quitters Day’, de dag waarop de meesten hun voornemens overboord gooien. Wat blijkt? Ons brein is er gewoon niet voor gemaakt. Én er bestaat een manier om het beter aan te pakken. [naar artikel]
De park-and-rides Merksem, Linkeroever en Luchtbal die automobilisten moeten aansporen om hun wagen buiten het Antwerpse stadscentrum te parkeren, bestaan twee jaar. Ze worden nog niet intensief gebruikt. Al waren er zondag wel wat automobilisten die er voor het eerst hun weg naartoe vonden. [naar artikel]
Lees dit artikel: 5,4 miljoen euro voor nieuwe “ultrasnelladers” voor elektrische wagens in Vlaanderen Vlaanderen zal op 49 locaties nieuwe ultrasnelladers, dat zijn laders met een capaciteit van minstens 150 kW, voor elektrische auto’s uitrollen. Dat maakt Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) bekend gemaakt. De laders komen terecht in dienstenzones, carpoolparkings, Hoppinpunten en Park & Rides. Acht van die locaties bevinden zich in Antwerpen, zeven in […] Lees dit artikel: 5,4 miljoen euro voor nieuwe “ultrasnelladers” voor elektrische wagens in Vlaanderen [naar artikel]
“Met een klein budget beleggen in luxegoederen kan wél,” vertelt professor Gertjan Verdickt. De expert financiële economie doceert portefeuillebeheer aan de KULeuven én belegt zelf gepassioneerd in wijn. Hij legt uit hoe je een goede fles herkent, waar je die koopt, hoe je die best bewaart én welk rendement je kan verwachten: “Bordeaux-wijn zal de komende jaren zeker in prijs stijgen.” [naar artikel]
Een begrafenis kost snel zo’n 6.000 euro, en vaak nog véél meer. Een uitvaartverzekering lijkt een goede manier om je nabestaanden te beschermen tegen een financiële kater. Maar hoe interessant is zo’n polis écht? Of spaar je beter gewoon zelf een bedrag bijeen? Een expert uit de uitvaartsector en een verzekeringsexpert geven advies. “Sommige formules bieden ook andere vormen van bijstand aan, zoals bij administratieve, praktische en juridische verplichtingen.” [naar artikel]
De nieuwe, grootschalige park-and-rides rond Antwerpen werken niet, konden we deze week vernemen in deze krant. Negen op de tien plaatsen staan leeg. Het zijn nochtans mooie gebouwen, echte stadspoorten nieuwe stijl. En vlak bij de uitgang kun je instappen op verschillende tramlijnen. Je hoeft echt niet lang te wachten op een tram, zeker in de week niet. [naar artikel]
Blijkbaar heeft toch niet iedereen de raad opgevolgd om zaterdag het viaduct van Merksem te mijden, want al in de voormiddag was het door de werken filerijden op de Ring. Sabine en Hennie Brussée uit Leiden wel. “Het stond goed op voorhand netjes aangeduid, dus we zijn hier vlot geraakt. Heel handig deze park-and-ride, maar hoe geraken we nu in hemelsnaam gratis op de tram?” [naar artikel]
Radiopresentatrice en vlogger Linde Merckpoel (39), die op Studio Brussel ‘Los Het Op’ presenteert, is niet veel bezig met haar financiën. Dat noemt ze zelf een goede zaak, want het betekent dat ze er niet te veel op moét letten. Al zou ze beter iets minder impulsief zijn, geeft ze toe. “Tijdens de pandemie dacht ik dat ik de nieuwe Lotte Kopecky zou worden en kocht ik een koersfiets die 2.500 euro kostte.” [naar artikel]
Lees dit artikel: “De daling van de euro ten opzichte van de dollar is een goede zaak, maar pas op…” De dollar heeft de kloof met de euro wat meer kunnen dichten dankzij een strikter monetair beleid van de Federal Reserve, de Amerikaanse centrale bank. Geconfronteerd met de inflatie, maar ook met de risico’s van beurscorrecties, is de Europese Centrale Bank (ECB) nog niet van plan haar monetaire beleid aan te scherpen. Maar de depreciatie […] Lees dit artikel: “De daling van de euro ten opzichte van de dollar is een goede zaak, maar pas op…” [naar artikel]
Consumenten die via websites als de V-test of mijnenergie.be op zoek gaan naar de goedkoopste energieleverancier, zullen die daar waarschijnlijk niet vinden. Dat zegt energie-expert Kris Voorspools. “Door verschillende manieren van berekenen komen er tarieven bovenaan te staan die zogezegd 500 euro per jaar goedkoper zijn, maar éigenlijk net duurder zijn.” [naar artikel]
Met de komst van twee nieuwe park-and-rides op Luchtbal en in Merksem in december, en een derde in het voorjaar op Linkeroever, neemt de parkeercapaciteit aan de rand van Antwerpen toe. Maar er zal ook betaald moeten worden. Toch hoeven forenzen niet dieper in de buidel te tasten dan nu het geval is. Wij onderzochten de verschillende opties. [naar artikel]
Na lang onderhandelen is er een akkoord bereikt om onze energiefactuur te doen dalen. Een tijdelijke btw-verlaging op elektriciteit en eenmalige energiecheque van 100 euro moeten de factuur betaalbaar houden. Maar hoe zit dat akkoord nu juist in elkaar? Onze expert beantwoordt enkele belangrijke vragen. “Sinds de lente van 2021 steeg de aardgasprijs met meer dan 1.500 euro voor een doorsnee gezin. Dit is dus echt niet voldoende.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.