Het hoeft niet meer gezegd: de Zuid-Koreaanse reeks ‘Squid Game' is dé revelatie van 2021. Een project dat al in 2008 het levenslicht zag, vertelt schrijver/regisseur Hwang Dong-hyuk (50) nu in een interview met The Hollywood Reporter. Hij gaat in het interview ook dieper in op de gewelddadige scènes en welk spelletje het moeilijkste was om te verfilmen. “Het moést goed gaan.” [naar artikel]
In ‘Squid Game’, de hitreeks van Netflix, speelt HoYeon Jung (27) speler nummer 067 ofwel Kang, een deelneemster aan enkele moorddadige kinderspelletjes. Kang is één van de populairste personages, met een tragische achtergrond. “Maar 067 is ook heel sexy”, aldus de vele ‘Squid Game’-fans. “Ze geeft de serie net dat tikkeltje méér.” En dat heeft de wereld geweten. HoYeon Jung ging in een mum van tijd van nobele onbekende naar dé rijzende ster van het moment. [naar artikel]
Netflix brengt het wereldwijde fenomeen ‘Squid Game’ tot leven met de grootste realitycompetitieserie ooit: ‘Squid Game: The Challenge’. De show is volledig gebaseerd op de Zuid-Koreaanse reeks die eerder al te zien was op het streamingplatform - al zullen alle spelers uiteraard levend naar huis terugkeren. [naar artikel]
De overvallers van ‘La casa de papel’ hebben nog maar half de aftocht geblazen of Netflix wil u al aan een nieuwe gemaskerde bende in rode overalls voorstellen. ‘Squid Game’, een Zuid-Koreaanse thrillerserie over onschuldige kinderspelletjes die een bloederige wending nemen, is de nieuwste sensatie in streamingland. Of u deze strijd op leven en dood, die al in negentig landen op nummer één prijkt en zelfs ‘Bridgerton’ van de troon kan stoten, dringend moet bekijken? Evelien Delgouffe zoekt het in onze ‘Kijkgids’ voor u uit. [naar artikel]
Squid game, dé Netflix-hit van 2021, krijgt officieel een tweede seizoen. Dat bevestigt Netflix, waar de Zuid-Koreaanse serie te zien is. Er wordt zelfs al gehint op meer. “Het Squid game-universum is nog maar pas begonnen.” [naar artikel]
Squid Game is goed op weg om de meest populaire Netflix-serie ooit te worden. Niet slecht voor een niet-Engelstalige productie. Maar wat maakt de reeks zo bingeable? [naar artikel]
Netflix brengt het wereldwijde fenomeen ‘Squid Game’ tot leven met de grootste reality competitieserie ooit, ‘Squid Game: The Challenge’. De show is volledig gebaseerd op de Zuid-Koreaanse reeks die eerder al te zien was op het streamingplatform - al zullen alle spelers uiteraard levend naar huis terugkeren. [naar artikel]
Netflix heeft een statement gedeeld over de massale kritiek op ‘Squid Game: The Challenge’. De streamingdienst ontkent dat er bij de opnames van de realitycompetitieserie, die gebaseerd is op de populaire Zuid-Koreaanse reeks ‘Squid Game’, ernstige gewonden zijn gevallen. “Alle berichten hierover zijn niet waar”, klinkt het. [naar artikel]
De nieuwe animatieserie ‘Arcane’, die gebaseerd is op de populaire game ‘League of Legends’, is momenteel de meest bekeken serie op Netflix. Zo stoot ‘Arcane’ de Koreaanse reeks ‘Squid Game’ van de troon, die al sinds z’n release op nummer één staat. [naar artikel]
Het succes van de Koreaanse Netflix-hit Squid game is ook de organisatie achter het Leuvense Escape House - dat verschillende escape rooms heeft - niet ontgaan. Zij organiseren op 27 november een speciaal Squid game-event. Honderd deelnemers nemen het tegen elkaar op in een reeks kinderspelletjes, de winnaar gaat met 1.000 euro naar huis. [naar artikel]
Lees dit artikel: Noord-Koreanen riskeren doodstraf door ‘Squid Game’ te bekijken op binnengesmokkelde USB-sticks Squid Game is de populairste reeks op Netflix, maar niet overal ter wereld kan de populaire Zuid-Koreaanse reeks bekeken worden. In Noord-Korea is Netflix, net als alle andere buitenlandse media, verboden. Toch vinden de inwoners van het land manieren om de reeks te bekijken. Al kan dat drastische gevolgen hebben. Als je één van de […] Lees dit artikel: Noord-Koreanen riskeren doodstraf door ‘Squid Game’ te bekijken op binnengesmokkelde USB-sticks [naar artikel]
Wie maar niet genoeg kan krijgen van de Koreaanse Netflixserie ‘Squid Game’, kan op 27 november afzakken naar de Limburgse hoofdstad Hasselt. Escape House organiseert daar een grootschalig ‘Squid Game’-event voor honderd deelnemers die het tegen elkaar opnemen in een reeks kinderspelletjes. Wie wint, gaat naar huis met 1.000 euro of een gelijkwaardige prijs. [naar artikel]
Het hoeft niet meer gezegd: de Zuid-Koreaanse reeks ‘Squid Game' is dé revelatie van 2021. Een project dat al in 2008 het levenslicht zag, vertelt schrijver/regisseur Hwang Dong-hyuk (50) nu in een interview met The Hollywood Reporter. Hij gaat in het interview ook dieper in op de gewelddadige scènes en welk spelletje het moeilijkste was om te verfilmen. “Het moést goed gaan.” [naar artikel]
In de realitiecompetitieserie ‘Squid Game: The Challenge’, brengt Netflix het wereldwijde fenomeen ‘Squid Game’ tot leven. Honderden spelers strijden er om de gigantische prijzenpot van 4,37 miljoen. Maar daar de realityreeks - in tegenstelling tot de originele serie - volledig onschadelijk had moeten zijn, liep het tijdens de opnames toch grondig mis. [naar artikel]
De Koreaanse Netflix-reeks ‘Squid Game' blijft maar scoren. Vlak voor het weekend haalde de reeks in maar liefst 83 landen de eerste plaats. En dat is ongezien. [naar artikel]
‘Squid game: the challenge’ is afgelopen, en één speler won 4,56 miljoen dollar. Maar nu blijkt dat de winnares haar geld nog steeds niet heeft gekregen. [naar artikel]
De rode overallekes van ’Squid Game’ klopten vorig jaar de rode overallekes van ‘La casa de papel’, maar nu slaan beide fronten de handen in elkaar voor een Koreaanse remake van die laatstgenoemde. Een geniale joint venture die alle hitparades aan diggelen zal slaan? Of een doorzichtige poging van een in het nauw gedreven streamingzender om solvabel en relevant te blijven? Evelien Delgouffe zoekt het in onze ‘Kijkgids’ voor u uit. [naar artikel]
Het is tot op heden een van de grootste Netflixsuccessen ooit: de hitserie ‘Squid Game’ was een heuse hype in 2021. Al snel werd er een tweede seizoen aangekondigd, maar nu deelde Netflix ook de eerste beelden van de nieuwe realityshow die gebaseerd is op de reeks. Dit is ‘Squid Game: The Challenge’. [naar artikel]
‘Squid Game' is nu officieel de best bekeken Netflix-serie ooit. Exportproducten uit Korea slagen er tegenwoordig ook bij ons in om potten te breken. Hoe is die K-cultuur zo invloedrijk kunnen worden? En hoe is die geëvolueerd? “Als je een grammofoonplaat uitbracht, moest minstens één nummer ‘gezond’ zijn.” [naar artikel]
De 27-jarige actrice Hoyeon, wiens volledige naam Jung Ho-yeon is, raakte eind vorig jaar bekend bij het grote publiek door haar rol in de Netflix-serie ‘Squid Game’. Hoyeon heeft ondertussen ook al een nieuw project te pakken. Zo zal ze binnenkort te zien zijn in een reeks op Apple TV+. [naar artikel]
Ongezien bij Netflix: de Zuid-Koreaanse serie 'Squid Game' haalde in maar liefst 83 landen de eerste plaats. Ze lijkt zelfs goed op weg om de populairste reeks ooit op het platform, het Amerikaanse kostuumdrama ‘Bridgerton’, van de troon te stoten. En te denken dat bedenker Hwang Dong-hyuk (50) de reeks al sinds 2008 in de schuif had liggen. Wat is het geheim van zijn succes? “Netflix is in de eerste plaats zélf verantwoordelijk voor de hype.” [naar artikel]
Lees dit artikel: ‘Squid Game’: zoveel kreeg de cast voor hun rol in de successerie van Netflix Squid Game is voor Netflix een ware goudmijn gebleken. De Zuid-Koreaanse reeks verbrak niet alleen kijkersrecord van de streamingdienst, ze zorgde ook veel heel wat nieuwe abonnees. Dat alles samen zorgt ervoor dat Netflix enorme wisten maakte aan Squid Game, maar hoe zit dat met de hoofdrolspelers? Netflix investeerde 21,4 miljoen dollar (zo’n 18,5 miljoen […] Lees dit artikel: ‘Squid Game’: zoveel kreeg de cast voor hun rol in de successerie van Netflix [naar artikel]
Lees dit artikel: Verkoop witte slip-on Vans boomt met dank aan succes ‘Squid Game’ De hype rond Squid Game lijkt voorlopig nog niet te minderen. De Zuid-Koreaanse Netflix-reeks blijft razend populair en dat is op heel wat vlakken te melden. Zo blijkt ook de verkoop van de opvallende outfits uit de serie sinds de release van Squid Game enorm te boomen. Een nooit geziene stijging van de aandelenkoers van […] Lees dit artikel: Verkoop witte slip-on Vans boomt met dank aan succes ‘Squid Game’ [naar artikel]
De populaire Zuid-Koreaanse serie ‘Squid Game’ heeft nu ook een eigen cryptomunt, SQUID. De munt kan verhandeld worden, maar kan ook als toegangsticket dienen voor een duur online ‘Squid Game’ spel. In slechts 24 uur steeg SQUID met 2.400% in waarde en heeft het een totale beurswaarde van 150 miljoen euro. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.