Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
De Morgen

Zeg niet ‘Hunger Games’ tegen ‘Squid Game’. Waarom kluistert deze Netflix-serie wereldwijd een massa kijkers aan het scherm?

03/10/2021 - 18:40
"Squid Game is goed op weg om de meest populaire Netflix-serie ooit te worden. Niet slecht voor een niet-Engelstalige productie. Maar wat maakt de reeks zo bingeable?"

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Sekskamers bouwen, daten met monsters en bevallen in de wildernis: deze bizarre tv-shows gingen net tikkeltje te ver (25/11/2023 - Het Laatste Nieuws)

Het wordt de ‘terugkeer van gemene realitytelevisie’ genoemd: Netflix giet met ‘Squid Game: the Challenge’ hun gewelddadige successerie ‘Squid Game’ om tot een meedogenloos spelprogramma. Maar het is lang niet het enige realityconcept dat de wenkbrauwen al deed fronsen. Van de zoektocht naar de beste spermadonor tot ‘The Hunger Games’ voor kinderen: deze merkwaardige programma’s kwamen ondanks morele bedenkingen toch op de buis. [naar artikel]


2. Waarom ‘Squid Game’ zo’n groot succes is op Netflix (29/09/2021 - Het Laatste Nieuws)

Het lijkt erop dat ‘Squid Game’ de populairste serie tot nu toe wordt op Netflix. Dat maakte co-CEO Ted Sarandos bekend. De Koreaanse serie is al zeker de best bekeken niet-Engelstalige reeks tot nu toe, maar andere records zijn ook al in zicht. [naar artikel]


3. Na het daverende succes van ‘Squid Game’: zoveel verdienden de acteurs aan hun rol (25/10/2021 - Het Laatste Nieuws)

De Zuid-Koreaanse serie ‘Squid Game’ blijkt een ware goudmijn te zijn voor Netflix. De serie verbrak niet alleen het kijkcijfersrecord van de streamingdienst, ze leverde ook heel wat nieuwe abonnees op. Netflix heeft dus enorme wisten gemaakt op ‘Squid Game’, maar hoeveel verdienden de hoofdrolspelers aan hun rol? [naar artikel]


4. Bye bye, ‘Squid Game’: ‘Cobra Kai’ is officieel de best bekeken serie op Netflix (06/01/2022 - Het Laatste Nieuws)

‘Squid Game’ is niet langer de populairste serie op Netflix. De Zuid-Koreaanse reeks moet plaatsmaken voor ‘Cobra Kai’. Amper vier dagen na zijn release op oudejaarsavond mag de show zich voortaan officieel de best bekeken serie van het streamingplatform noemen. [naar artikel]


5. Move over, ‘Bridgerton’: ‘Squid Game’ is officieel de best bekeken Netflix-serie ooit (13/10/2021 - Het Laatste Nieuws)

Het zat eraan te komen, maar ondertussen is het officieel. De Koreaanse serie ‘Squid Game’ is wereldwijd door maar liefst 111 miljoen abonnees bekeken. Als gevolg mag de reeks zich de best bekeken serie op het streamingplatform noemen. Een eer die in het verleden weggelegd was voor ‘Bridgerton’. [naar artikel]


6. ‘Hellbound’ stoot ‘Squid Game' van de troon: waarom Zuid-Korea uw tv-scherm domineert (24/11/2021 - Het Laatste Nieuws)

Helemaal verknocht aan ‘Squid Game’? Dan hoef je na afloop niet op je honger te blijven zitten. Netflix pakt uit met een nieuwe Zuid-Koreaanse topreeks: ‘Hellbound’. Amper een dag na het debuut op 19 november was de serie in ruim tachtig landen het meest bekeken programma op het meest bekeken streamingplatform. Ook in ons land vinden we de reeks op 1 in de Netflix Top 10. Wat maakt ‘Hellbound’ nu het bekijken waard? En vanwaar onze plotse fascinatie voor Zuid-Koreaanse fictie? [naar artikel]


7. Wanneer ‘oudere man’ plots ‘schatje’ wordt: waarom Netflix-serie ‘Squid Game’ zo slecht vertaald is (15/10/2021 - Het Laatste Nieuws)

We kijken allemaal - of toch bijna - naar de immens populaire Netflix-serie ‘Squid Game’, maar Koreaans sprekende fans merken dat de Engelse ondertitels op niks trekken. En dat heeft ook gevolgen voor wie met Nederlandse ondertitels kijkt, want die worden vertaald vanuit het Engels. Waarom is het zo moeilijk om een correcte vertaling te voorzien? Hoe gaat dat in zijn werk? En hoeveel krijgen die ondertitelaars eigenlijk betaald? [naar artikel]


8. Nu ook officieel: Tweede seizoen van ‘Squid Game’ komt eraan (21/01/2022 - Het Laatste Nieuws)

De razendpopulaire Netflix-serie ‘Squid Game’ krijgt officieel een tweede seizoen, zo meldt Variety. Ted Sarandos, de co-CEO van het streamingsplatform, kondigde aan dat de Koreaans serie terugkeert: “Het ‘Squid Game’-universum is eigenlijk nog maar net begonnen. [naar artikel]


9. ‘Squid Game’- bedenker in gesprek met Netflix over derde seizoen (29/12/2021 - Het Laatste Nieuws)

Het tweede seizoen van de hitserie ‘Squid Game’ is nog niet eens uit, maar toch is bedenker Hwang Dong-hyuk nu al in gesprek met Netflix over een mogelijk derde seizoen. ‘Squid Game’ groeide dit jaar uit tot de meest populairste serie op het streamingsplatform, waardoor al snel werd bevestigd dat er een vervolg zou komen. [naar artikel]


10. Scoort deze Disney+-serie met Selena Gomez nog beter dan ‘Squid Game’? (15/11/2021 - Het Laatste Nieuws)

De Netflix-serie ‘Squid Game’ was al een daverend succes, maar het lijkt erop dat de nieuwe Disney+-serie ‘Only Murders In The Building’, met Selena Gomez (29) in de hoofdrol, dat record gaat verpulveren. Momenteel is de nieuwe serie de best beoordeelde op de grootste filmrecensiewebsites. [naar artikel]


11. Hel breekt los op set van echte ‘Squid Game’-competitie: “Schreeuwend bij medici achtergelaten” (25/01/2023 - Het Laatste Nieuws)

In de realitiecompetitieserie ‘Squid Game: The Challenge’, brengt Netflix het wereldwijde fenomeen ‘Squid Game’ tot leven. Honderden spelers strijden er om de gigantische prijzenpot van 4,37 miljoen. Maar daar de realityreeks - in tegenstelling tot de originele serie - volledig onschadelijk had moeten zijn, liep het tijdens de opnames toch grondig mis. [naar artikel]


12. Zuid-Koreaanse serie ‘Hellbound’ is de nieuwe ‘Squid Game’ (23/11/2021 - Het Laatste Nieuws)

De nieuwe Zuid-Koreaanse fantasy-horrorserie ‘Hellbound’ van Netflix is in één nacht tijd een wereldwijd fenomeen geworden. Daardoor ziet het ernaar uit dat ‘Hellbound’ zijn voorganger ‘Squid Game’ van de troon heeft gestoten als meest bekeken Zuid-Koreaanse tv-show van de maand. Volgens FlixPatrol had de serie slechts één dag nodig om de populairste show van het moment te worden in 24 verschillende landen, waaronder Korea, Hongkong, Mexico en Saoedi-Arabië. Ook in ons land staat de nieuwe serie al op nummer twee in de Netflix Top 10. [naar artikel]


13. ‘Squid Game’: zoveel kreeg de cast voor hun rol in de successerie van Netflix (24/10/2021 - Express)

Lees dit artikel: ‘Squid Game’: zoveel kreeg de cast voor hun rol in de successerie van Netflix Squid Game is voor Netflix een ware goudmijn gebleken. De Zuid-Koreaanse reeks verbrak niet alleen kijkersrecord van de streamingdienst, ze zorgde ook veel heel wat nieuwe abonnees. Dat alles samen zorgt ervoor dat Netflix enorme wisten maakte aan Squid Game, maar hoe zit dat met de hoofdrolspelers? Netflix investeerde 21,4 miljoen dollar (zo’n 18,5 miljoen […] Lees dit artikel: ‘Squid Game’: zoveel kreeg de cast voor hun rol in de successerie van Netflix [naar artikel]


14. Het internet weet maar niet van ophouden: deze ‘Squid Game’-memes zijn al even goed als de serie zelf (14/10/2021 - Het Laatste Nieuws)

Er is geen ontkennen meer aan: de hele wereld is in de ban van ‘Squid Game’. Ondertussen is de Koreaanse reeks ook officieel de best bekeken serie op Netflix. Zo’n 111 miljoen abonnees keken er naar de avonturen van Seong Gi‑Hun en ook de memes over de veelbesproken serie zijn al even sterk vertegenwoordigd op sociale media. Wij zochten er de leukste uit! [naar artikel]


15. Squid Game succesvolste serielancering ooit op Netflix (13/10/2021 - Gazet van Antwerpen)

De Koreaanse serie Squid Game heeft wereldwijd 111 miljoen abonnees bereikt en is daarmee volgens Netflix de show die het beste ooit scoorde in de eerste vier weken op het streamingplatform. Squid Game is ook de eerste Netflix-serie die meer dan 100 miljoen kijkers haalde in de eerste vier weken. [naar artikel]


16. BTS, ‘Parasite' en ‘Squid Game’: waarom is de Koreaanse cultuur ook bij ons zo populair? (13/10/2021 - Het Laatste Nieuws)

‘Squid Game' is nu officieel de best bekeken Netflix-serie ooit. Exportproducten uit Korea slagen er tegenwoordig ook bij ons in om potten te breken. Hoe is die K-cultuur zo invloedrijk kunnen worden? En hoe is die geëvolueerd? “Als je een grammofoonplaat uitbracht, moest minstens één nummer ‘gezond’ zijn.” [naar artikel]


17. Nieuwe Zuid-Koreaanse serie ‘Hellbound’ nog populairder dan ‘Squid Game’ (23/11/2021 - Het Laatste Nieuws)

De nieuwe Zuid-Koreaanse fantasy-horrorserie ‘Hellbound’ van Netflix is in één nacht tijd een wereldwijd fenomeen geworden. Daardoor ziet het ernaar uit dat ‘Hellbound’ zijn voorganger ‘Squid Game’ van de troon heeft gestoten als meest bekeken tv-show op het streamingplatform. Volgens FlixPatrol had de serie slechts één dag nodig om de populairste show te worden in 24 verschillende landen, waaronder Korea, Hongkong, Mexico en Saoedi-Arabië. Ook in ons land staat de nieuwe serie al op nummer twee. [naar artikel]


18. Netflix start realitycompetitieserie ‘Squid Game: The Challenge’ (14/06/2022 - Het Laatste Nieuws)

Netflix brengt het wereldwijde fenomeen ‘Squid Game’ tot leven met de grootste realitycompetitieserie ooit: ‘Squid Game: The Challenge’. De show is volledig gebaseerd op de Zuid-Koreaanse reeks die eerder al te zien was op het streamingplatform - al zullen alle spelers uiteraard levend naar huis terugkeren. [naar artikel]


19. Chinese streamingdienst beschuldigd van kopiëren van Netflix-hit ‘Squid Game’ (21/10/2021 - Het Laatste Nieuws)

De Chinese streamingdienst Youku ligt onder vuur. Het promotiemateriaal, de titel en de inhoud van de nieuwe show ‘Squid’s Victory’ zouden namelijk iets te hard lijken op die van de Netflix-hit ‘Squid Game’. [naar artikel]


20. Nieuwe ‘League of Legends’-animatieserie stoot ‘Squid Game’ van de troon op Netflix (09/11/2021 - Het Laatste Nieuws)

De nieuwe animatieserie ‘Arcane’, die gebaseerd is op de populaire game ‘League of Legends’, is momenteel de meest bekeken serie op Netflix. Zo stoot ‘Arcane’ de Koreaanse reeks ‘Squid Game’ van de troon, die al sinds z’n release op nummer één staat. [naar artikel]


21. Opbrengst van Netflix-serie ‘Squid Game’ nu al geschat op bijna 900 miljoen dollar (18/10/2021 - Het Laatste Nieuws)

Dat de Koreaanse serie ‘Squid Game’ een succes was, wisten we al langer. De Netflix-reeks werd vorige week uitgeroepen tot de best bekeken show op het platform en ook op vlak van winst mogen de makers absoluut niet klagen. De totale opbrengst wordt namelijk geschat op 900 miljoen dollar (zo’n 777 miljoen euro). [naar artikel]


22. ‘Squid Game’-regisseur is niét stinkend rijk: “Het is niet alsof Netflix mij een bonus heeft gegeven” (26/10/2021 - Het Laatste Nieuws)

‘Squid Game’-regisseur Hwang Dong-hyuk (50) is naar eigen zeggen niet rijker geworden na het onverwachte succes van zijn Netflixreeks. De serie bracht wereldwijd zo’n 772 miljoen euro op voor het streamingplatform. “Maar ik heb geen bonus gekregen", klinkt het. [naar artikel]


23. ‘Squid Game’ heeft nu zijn eigen cryptomunt: stijging van 2.400% in 24 uur tijd (29/10/2021 - Het Laatste Nieuws)

De populaire Zuid-Koreaanse serie ‘Squid Game’ heeft nu ook een eigen cryptomunt, SQUID. De munt kan verhandeld worden, maar kan ook als toegangsticket dienen voor een duur online ‘Squid Game’ spel. In slechts 24 uur steeg SQUID met 2.400% in waarde en heeft het een totale beurswaarde van 150 miljoen euro. [naar artikel]


24. Netflix start reality competitieserie ‘Squid Game: The Challenge’ (14/06/2022 - Het Laatste Nieuws)

Netflix brengt het wereldwijde fenomeen ‘Squid Game’ tot leven met de grootste reality competitieserie ooit, ‘Squid Game: The Challenge’. De show is volledig gebaseerd op de Zuid-Koreaanse reeks die eerder al te zien was op het streamingplatform - al zullen alle spelers uiteraard levend naar huis terugkeren. [naar artikel]


25. Van 410.000 naar 16 miljoen volgers: ‘Squid Game’-actrice HoYeon Jung is het nieuwe gezicht van Louis Vuitton (07/10/2021 - Het Laatste Nieuws)

Wie rondloopt op deze planeet heeft ongetwijfeld gehoord van de populaire Zuid-Koreaanse serie ‘Squid Game’. Momenteel staat hij op Netflix op nummer 1 in meer dan 90 landen, goed voor heel wat kijkers dus. Ook luxemerk Louis Vuitton wil graag een stukje van dat succes meepikken. Zij kondigden gisteren op hun Instagrampagina aan dat actrice en topmodel HoYeon Jung (27), een van de hoofdpersonages uit de serie, hun nieuwe ambassadrice zal worden. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!