Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
De Morgen

Netflix-hype ‘Squid Game’ is ondertussen al het zoveelste Koreaanse succes. Hoe kon dat gebeuren?

11/10/2021 - 20:58
"Na streamingkanon BTS, Oscar-winnaar Parasite en tv-programma The Masked Singer was de honger niet gestild. Netflix-hype Squid Game is de zoveelste Koreaanse masterclass in het exporteren van popcultuur. Hoe is die K-cultuur zo invloedrijk kunnen worden?"

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Na het succes van ‘Squid Game’: hoe Korea het prinsdom van de popcultuur werd (11/10/2021 - De Morgen)

Na streamingkanon BTS, Oscar-winnaar Parasite en tv-programma The Masked Singer was de honger niet gestild. Netflix-hype Squid Game is de zoveelste Koreaanse masterclass in het exporteren van popcultuur. Hoe is die K-cultuur zo invloedrijk kunnen worden? [naar artikel]


2. Verkoop witte slip-on Vans boomt met dank aan succes ‘Squid Game’ (10/10/2021 - Express)

Lees dit artikel: Verkoop witte slip-on Vans boomt met dank aan succes ‘Squid Game’ De hype rond Squid Game lijkt voorlopig nog niet te minderen. De Zuid-Koreaanse Netflix-reeks blijft razend populair en dat is op heel wat vlakken te melden. Zo blijkt ook de verkoop van de opvallende outfits uit de serie sinds de release van Squid Game enorm te boomen. Een nooit geziene stijging van de aandelenkoers van […] Lees dit artikel: Verkoop witte slip-on Vans boomt met dank aan succes ‘Squid Game’ [naar artikel]


3. Netflix werkt aan game rond ‘Squid Game’ (14/12/2023 - Newsmonkey)

Je zelf (virtueel) wagen aan de spellen uit Squid Game en Squid Game: The Challenge? Dat kan binnenkort. Netflix werkt namelijk aan een eigen game die in het teken staat van de succesvolle franchise. Na het gigantische succes van de Zuid-Koreaanse reeks Squid Game op Netflix meer dan twee jaar geleden, volgde recent de realityversie Squid Game: […] The post Netflix werkt aan game rond ‘Squid Game’ appeared first on Newsmonkey. [naar artikel]


4. Na het daverende succes van ‘Squid Game’: zoveel verdienden de acteurs aan hun rol (25/10/2021 - Het Laatste Nieuws)

De Zuid-Koreaanse serie ‘Squid Game’ blijkt een ware goudmijn te zijn voor Netflix. De serie verbrak niet alleen het kijkcijfersrecord van de streamingdienst, ze leverde ook heel wat nieuwe abonnees op. Netflix heeft dus enorme wisten gemaakt op ‘Squid Game’, maar hoeveel verdienden de hoofdrolspelers aan hun rol? [naar artikel]


5. Waarom ‘Squid Game’ zo’n groot succes is op Netflix (29/09/2021 - Het Laatste Nieuws)

Het lijkt erop dat ‘Squid Game’ de populairste serie tot nu toe wordt op Netflix. Dat maakte co-CEO Ted Sarandos bekend. De Koreaanse serie is al zeker de best bekeken niet-Engelstalige reeks tot nu toe, maar andere records zijn ook al in zicht. [naar artikel]


6. Netflix eigen dupe van groot succes ‘Squid Game’ (04/10/2021 - Het Laatste Nieuws)

Het grote succes van ‘Squid game’ heeft gevolgen voor Netflix, want de Zuid-Koreaanse internetprovider SK Broadband klaagt de streamingdienst aan. Door de ongeziene populariteit van de serie is het internetverkeer in Zuid-Korea zo fors toegenomen dat de provider nu naar eigen zeggen met een pak extra kosten opgezadeld wordt. [naar artikel]


7. ‘Squid Game’: zoveel kreeg de cast voor hun rol in de successerie van Netflix (24/10/2021 - Express)

Lees dit artikel: ‘Squid Game’: zoveel kreeg de cast voor hun rol in de successerie van Netflix Squid Game is voor Netflix een ware goudmijn gebleken. De Zuid-Koreaanse reeks verbrak niet alleen kijkersrecord van de streamingdienst, ze zorgde ook veel heel wat nieuwe abonnees. Dat alles samen zorgt ervoor dat Netflix enorme wisten maakte aan Squid Game, maar hoe zit dat met de hoofdrolspelers? Netflix investeerde 21,4 miljoen dollar (zo’n 18,5 miljoen […] Lees dit artikel: ‘Squid Game’: zoveel kreeg de cast voor hun rol in de successerie van Netflix [naar artikel]


8. Netflix start realitycompetitieserie ‘Squid Game: The Challenge’ (14/06/2022 - Het Laatste Nieuws)

Netflix brengt het wereldwijde fenomeen ‘Squid Game’ tot leven met de grootste realitycompetitieserie ooit: ‘Squid Game: The Challenge’. De show is volledig gebaseerd op de Zuid-Koreaanse reeks die eerder al te zien was op het streamingplatform - al zullen alle spelers uiteraard levend naar huis terugkeren. [naar artikel]


9. Netflix dupe van groot succes ‘Squid Game’: internetprovider klaagt streamingsdienst aan (04/10/2021 - Het Laatste Nieuws)

Het grote succes van ‘Squid game’ heeft gevolgen voor Netflix, want de Zuid-Koreaanse internetprovider SK Broadband klaagt de streamingdienst aan. Door de ongeziene populariteit van de serie is het internetverkeer in Zuid-Korea zo fors toegenomen dat de provider nu naar eigen zeggen met een pak extra kosten opgezadeld wordt. [naar artikel]


10. Netflix start reality competitieserie ‘Squid Game: The Challenge’ (14/06/2022 - Het Laatste Nieuws)

Netflix brengt het wereldwijde fenomeen ‘Squid Game’ tot leven met de grootste reality competitieserie ooit, ‘Squid Game: The Challenge’. De show is volledig gebaseerd op de Zuid-Koreaanse reeks die eerder al te zien was op het streamingplatform - al zullen alle spelers uiteraard levend naar huis terugkeren. [naar artikel]


11. Netflix voert nieuwe telmethode voor kijkcijfers in na populariteit ‘Squid Game’ (20/10/2021 - Het Laatste Nieuws)

Netflix gaat een nieuwe methode hanteren om te meten hoe vaak een programma bekeken wordt, zo laat de streamingdienst weten in hun jaarlijks rapport. Het nieuws komt er na het succes van de Zuid-Koreaanse reeks ‘Squid Game’, die momenteel geregistreerd staat als de best bekeken Netflixreeks tot nu toe. [naar artikel]


12. Zelf ‘Squid game’ spelen? Dat kan binnenkort in Hasselt: “Maar niemand hoeft te sterven” (23/10/2021 - Gazet van Antwerpen)

Het succes van de Koreaanse Netflix-hit Squid game is ook de organisatie achter het Leuvense Escape House - dat verschillende escape rooms heeft - niet ontgaan. Zij organiseren op 27 november een speciaal Squid game-event. Honderd deelnemers nemen het tegen elkaar op in een reeks kinderspelletjes, de winnaar gaat met 1.000 euro naar huis. [naar artikel]


13. Ze hadden het zélf niet verwacht: waarom de hele wereld verslaafd is aan 'Squid Game' (06/10/2021 - Het Laatste Nieuws)

Ongezien bij Netflix: de Zuid-Koreaanse serie 'Squid Game' haalde in maar liefst 83 landen de eerste plaats. Ze lijkt zelfs goed op weg om de populairste reeks ooit op het platform, het Amerikaanse kostuumdrama ‘Bridgerton’, van de troon te stoten. En te denken dat bedenker Hwang Dong-hyuk (50) de reeks al sinds 2008 in de schuif had liggen. Wat is het geheim van zijn succes? “Netflix is in de eerste plaats zélf verantwoordelijk voor de hype.” [naar artikel]


14. 456 mensen strijden voor 4 miljoen dollar: Dit zijn de eerste beelden van ‘Squid Game: The Challenge’ (22/09/2023 - Het Laatste Nieuws)

Het is tot op heden een van de grootste Netflixsuccessen ooit: de hitserie ‘Squid Game’ was een heuse hype in 2021. Al snel werd er een tweede seizoen aangekondigd, maar nu deelde Netflix ook de eerste beelden van de nieuwe realityshow die gebaseerd is op de reeks. Dit is ‘Squid Game: The Challenge’. [naar artikel]


15. Maker van Netflix-succes ‘Squid Game’ werkt aan vervolg: “Er valt nog veel te vertellen” (05/10/2021 - Het Laatste Nieuws)

De immens populaire Koreaanse Netflixreeks ‘Squid Game’ krijgt binnenkort een vervolg. Dat hebben de makers van de serie bevestigd. Waarschijnlijk zal de zogenaamde ‘Front Man’, de schurk uit seizoen 1, de hoofdrol spelen in het volgende seizoen. [naar artikel]


16. Netflix ontkent berichten over zwaargewonden in realitycompetitieserie ‘Squid Game: The Challenge’ (25/01/2023 - Het Laatste Nieuws)

Netflix heeft een statement gedeeld over de massale kritiek op ‘Squid Game: The Challenge’. De streamingdienst ontkent dat er bij de opnames van de realitycompetitieserie, die gebaseerd is op de populaire Zuid-Koreaanse reeks ‘Squid Game’, ernstige gewonden zijn gevallen. “Alle berichten hierover zijn niet waar”, klinkt het. [naar artikel]


17. 'Squid Game', de monsterhit die het grote gelijk van Netflix bewijst (11/10/2021 - De Tijd)

18:36 Met de dystopische Koreaanse dramareeks ‘Squid Game’ heeft Netflix een wereldwijde monsterhit in handen. Die is het resultaat van een zorgvuldig uitgekiende internationale strategie. [naar artikel]


18. ‘Squid Game’ is het goudhaantje van Netflix (21/10/2021 - De Morgen)

De vertalingen van Squid Game mogen dan rammelen, voor de portemonnee van Netflix is het Zuid-Koreaanse programma uitstekend nieuws. De hitserie zorgt voor een pak extra inkomsten. [naar artikel]


19. Na de populaire Netflix-reeks "Squid game": hoe de Koreaanse golf niet meer te stoppen is (14/10/2021 - VRT NWS)

Met het succes van de Netflix-serie “Squid game” wordt het opnieuw duidelijk dat Koreaanse populaire cultuur ook ons land aan het veroveren is. Het ene na het andere Koreaanse cultuurproduct verschijnt op onze televisies, onze radio’s en zelfs op ons bord. Hoe is die populariteit ontstaan en over welke muziek en series gaat het zoal? De Koreaanse golf of “Hallyu” uitgelegd. [naar artikel]


20. Netflix brengt in 2022 maar liefst 25 Koreaanse ‘originals’ uit (19/01/2022 - Het Laatste Nieuws)

Na het succes van onder meer ‘Squid Game' en ‘Hellbound’ investeert streamingzender Netflix flink in Koreaanse films en series. Het komende jaar zullen maar liefst 25 Koreaanse ‘originals' op het platform verschijnen. [naar artikel]


21. En te denken dat de serie al 12 jaar in een schuif lag: waarom de hele wereld verslaafd is aan 'Squid Game' (06/10/2021 - Het Laatste Nieuws)

Ongezien bij Netflix: de Zuid-Koreaanse serie 'Squid Game' haalde in maar liefst 83 landen de eerste plaats. Ze lijkt zelfs goed op weg om de populairste reeks ooit op het platform, het Amerikaanse kostuumdrama ‘Bridgerton’, van de troon te stoten. Een resultaat die noch de makers, noch Netflix hadden verwachten. Wat is het geheim van de succesreeks? “Netflix is in de eerste plaats zélf verantwoordelijk voor de hype.” [naar artikel]


22. Deze Zuid-Koreaanse serie stootte ‘Squid game’ van de troon: na één dag al in 80 landen op nummer 1 (25/11/2021 - Het Belang van Limburg)

Eén dag. Langer had Hellbound niet nodig om een wereldwijd succes te worden. De Zuid-Koreaanse horrorserie is intussen al in meer dan tachtig landen de best bekeken reeks op Netflix. De streamingdienst is al praktisch zeker van de winst. Het pad voor het succes werd een kleine maand geleden al geëffend: zonder Squid game immers geen Hellbound. [naar artikel]


23. Opbrengst van Netflix-serie ‘Squid Game’ nu al geschat op bijna 900 miljoen dollar (18/10/2021 - Het Laatste Nieuws)

Dat de Koreaanse serie ‘Squid Game’ een succes was, wisten we al langer. De Netflix-reeks werd vorige week uitgeroepen tot de best bekeken show op het platform en ook op vlak van winst mogen de makers absoluut niet klagen. De totale opbrengst wordt namelijk geschat op 900 miljoen dollar (zo’n 777 miljoen euro). [naar artikel]


24. Het is officieel: Netflix bevestigt tweede seizoen van 'Squid Game' (13/06/2022 - Het Laatste Nieuws)

Er komt met zekerheid een nieuw seizoen van ‘Squid Game’. Dat heeft Netflix zondag via Twitter bekendgemaakt. De regisseur van de Koreaanse reeks dropte ook al enkele hints over wat kijkers mogen verwachten. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!