Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Het Nieuwsblad

Belgische speculoos nu ook een hit op Tiktok en Instagram: “Dé trend van het moment”

17/10/2021 - 03:16
"Een kwart van de Britse gezinnen koopt al speculoosjes, maar nu is het koekje er ook een hit op Tiktok en Instagram. Amateurkoks delen massaal hun baksels op sociale media, met een glansrol voor ons oer-Belgische koekje. Ook buiten Groot-Brittannië is Biscoff, zoals het speculoosje in het buitenland heet, een hot topic op sociale media. “We willen stapsgewijs veel meer landen veroveren”, zegt Jan Boone, CEO van Lotus Bakeries. "

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Lotus-speculoos is TikTok-hit in Verenigd Koninkrijk (15/10/2021 - De Tijd)

16:56 De Biscoff wordt dé kersttrend van dit jaar, voorspelt The Guardian. Het Belgische speculooskoekje wint aan populariteit bij de Britten, met dank aan de socialemedia-app TikTok. [naar artikel]


2. Speculoos is hip: de beste én makkelijkste recepten, gespot op TikTok (18/10/2021 - Het Belang van Limburg)

De Belgische speculaas van Lotus – over de landsgrenzen vooral bekend als Biscoff – is momenteel de wereld aan het veroveren. Niet alleen in de gedaante van een koekje of pasta, want creatieve keukenprinsen en -prinsessen zwieren de klassiekers in de lekkerste toetjes. Drie TikTok-recepten ter inspiratie, die uitnodigen om voor een keertje géén calorieën te tellen. [naar artikel]


3. Amerikaanse politie waarschuwt voor TikTok-trend: "Mensen denken dat het om inbraak gaat” (04/12/2021 - Het Laatste Nieuws)

De politie van het amerikaanse Petaluma waarschuwt voor de ‘door kick challenge’ die momenteel populair is op TikTok. “In theorie lijkt de trend onschuldig, maar sommigen vergissen de trend met een woninginbraak die hen in gevaar kan brengen.” [naar artikel]


4. Tiktok lijkt wel gespecialiseerd in het diagnosticeren van ADHD, maar wat is het effect van die filmpjes? “Kans dat je het verkeerd aanpakt” (02/01/2023 - Het Belang van Limburg)

“Heb jij ook ADHD? Check deze 7 signalen.” Niet alleen op Tiktok, maar ook op Instagram zie je steeds meer van deze filmpjes opduiken. Is dat een trend die experts toejuichen? En is er tegenwoordig meer ADHD? “Het mag niet gereduceerd worden tot ‘iets cools’.” [naar artikel]


5. Paardenstaartjes en plooirokjes op Tiktok: Onschuldig of op het randje van kinderporno? (16/11/2023 - Het Nieuwsblad)

Jonge vrouwen die zich véél jonger maken voor filmpjes op Tiktok en Instagram, inclusief knuffelberen of fopspenen. Vooral mannen en jongeren schijnen het “vermakelijk” te vinden om naar te kijken. “Maar er is een heel wrang randje aan”, zegt onderzoekster Loes Rupus. [naar artikel]


6. Belgisch koekje wordt TikTok-hit: het succesverhaal van Lotus-speculoos (18/10/2021 - De Morgen)

De speculooskoekjes van het Belgische bedrijf Lotus zijn een hit op TikTok. Talloze filmpjes met recepten voor de lekkernij gaan viraal op het platform. Hoe konden de koekjes uit Lembeke de wereld veroveren? [naar artikel]


7. The Guardian prijst Belgische speculoos als “de kersttrend voor dit jaar” (14/10/2021 - Het Laatste Nieuws)

Tarwebloem, suiker, plantaardige oliën, kandijstroop, rijsmiddel, sojabloem, zout en kaneel. Ziedaar de bescheiden ingrediëntenlijst van de Lotus-speculoos. En toch is het koekje waanzinnig populair. Vooral in het Verenigd Koninkrijk zijn ze er verzot op: The Guardian noemt het zelfs dé kersttrend voor dit jaar. [naar artikel]


8. Speculoos erkend als Brussels erfgoed (04/12/2020 - Het Nieuwsblad)

De speculoos rolt over de toonbanken, want Sinterklaas komt eraan. Het geschikte moment voor het Brussels gewest om speculoos te erkennen als cultureel erfgoed. Al kwam die vraag voor de erkenning er van de sector zelf, na de discussie rond de naam Biscoff bij koekjesfabrikant Lotus Bakeries. [naar artikel]


9. "Looksmaxxing" is nieuwe trend op TikTok: jonge mannen delen tips om het maximale uit je uiterlijk te halen (22/02/2024 - VRT NWS)

Op TikTok doet een nieuwe trend de ronde: “looksmaxxing”. Die moedigt jonge mannen aan om hun uiterlijk te verbeteren. Om dat doel te bereiken, delen ze volop tips met elkaar. Van “hunter eyes” tot “mewing”, journalist Meryem El Mandoudi maakt je wegwijs in de hype. [naar artikel]


10. ‘Time’-cover van Taylor Swift inspireert nieuwste trend op Tiktok, maar niet alle katten zijn fan (08/12/2023 - Gazet van Antwerpen)

Taylor Swift werd door Time uitgeroepen tot ‘Persoon van het Jaar’ en siert nu de cover van het Amerikaanse magazine. De zangeres poseert op één van de drie coverfoto’s met haar kat en inspireert zo meteen ook een nieuwe trend op Tiktok. Maar niet alle katten vinden het even fijn om in de nek gedrapeerd te worden voor een kiekje. “Dat kan toch zo moeilijk niet zijn”, klinkt het in één van de vele video’s waarin geprobeerd wordt om de pose te imiteren. Maar die uitspraak wordt al snel gevolgd door “au!”. [naar artikel]


11. Speculoos erkend als Brussels erfgoed: “Zo wordt het koekje beschermd” (04/12/2020 - Het Belang van Limburg)

De speculoos rolt over de toonbanken, want Sinterklaas komt eraan. Het geschikte moment voor het Brussels gewest om speculoos te erkennen als cultureel erfgoed. Al kwam die vraag voor de erkenning er van de sector zelf, na de discussie rond de naam Biscoff bij koekjesfabrikant Lotus Bakeries. [naar artikel]


12. Een huis kopen anno 2022 doe je op Instagram of TikTok: “Ik verkoop meer via sociale media dan via Immoweb” (08/04/2022 - Het Laatste Nieuws)

In de VS zijn ze al ingeburgerd, bij ons binnenkort ook: immomakelaars die via sociale media klanten zoeken. Ze maken filmpjes voor TikTok en geven virtuele rondleidingen op Instagram. “Vooral millennials willen dat het vooruitgaat. Ze bekijken een filmpje en beslissen snel.” [naar artikel]


13. “Tante Maria zal altijd tante Maria blijven, en speculoos altijd speculoos” (01/11/2020 - Het Laatste Nieuws)

Vrijdag raakte bekend dat Lotus zijn speculoos voortaan ‘Biscoff’ zal noemen. Ook al komt er in België nog een subtiele verwijzing op de verpakking naar “the original Speculoos”, toch zorgt de beslissing voor veel discussie. Schrijfster Ann De Craemer schreef voor HLN een hulde aan het koekje: “Tante Maria zal altijd tante Maria blijven, en speculoos altijd speculoos” [naar artikel]


14. COLUMN. “Tante Maria zal altijd tante Maria blijven, en speculoos altijd speculoos” (01/11/2020 - Het Laatste Nieuws)

Vrijdag raakte bekend dat Lotus zijn speculoos voortaan ‘Biscoff’ zal noemen. Ook al komt er in België nog een subtiele verwijzing op de verpakking naar “the original Speculoos”, toch zorgt de beslissing voor veel discussie. Schrijfster Ann De Craemer schreef voor HLN een hulde aan het koekje: “Tante Maria zal altijd tante Maria blijven, en speculoos altijd speculoos” [naar artikel]


15. Instagram en TikTok bepalen wat ‘in’ is: merken strijden niet alleen meer in modebladen (15/07/2021 - De Morgen)

De tijd dat modemerken alleen op de catwalks en de modebladen moesten schitteren, is voorbij. De stijliconen van het moment worden gemaakt op Instagram en TikTok. Is dat de toekomst? [naar artikel]


16. Helemaal on trend met ‘tenniscore’: zo draag je tenniskleding naast het veld (10/07/2023 - Het Belang van Limburg)

Tennis is hip. En typische tenniskleding nóg hipper, zo bewijzen influencers op Tiktok en Instagram. Jawel, ook als je zelf nooit een balletje slaat. Sommige modehuizen brengen zelfs casual collecties uit die volledig op de sport zijn gebaseerd. Zelf meespelen met de laatste mode? “Met een polo en een debardeur ben je al on trend”, zegt styliste Linda Van Waesberge. [naar artikel]


17. Onze journalist schrijft eerste Nederlandse boek over TikTok: “Ik googel niet meer, ik tiktok” (05/06/2023 - Het Laatste Nieuws)

“Ik googel niet meer, ik tiktok.” Jonas Lips (24), TikTok-journalist bij HLN, heeft het eerste Nederlandstalige boek geschreven over het sociale medium in al zijn facetten. De video-app blijft aan populariteit winnen en veroorzaakt zelfs meer internetverkeer dan Google. “Iederéén gebruikt het: van renovatie-experts tot dokters.” [naar artikel]


18. Deze schattige piercing is een trend op Instagram (09/03/2017 - Het Belang van Limburg)

Zoek op Instagram naar de hashtag ‘heartilage’ en je krijgt foto’s te zien van hippe dames met een piercing door de bovenkant van hun oor. Denk niet zomaar aan een ringetje: een sieraad - of meer - in de vorm van een hartje is de online trend van het moment. [naar artikel]


19. SPECULOOS maakt jacht op leefbare exoplaneten (06/12/2018 - VRT NWS)

Sinterklaas heeft afgelopen nacht een aanzienlijke hoeveelheid speculoos over ons uitgestrooid. Maar ook in het noorden van Chili is er een doorbraak in SPECULOOS, het nieuwste project van de ESO-sterrenwacht.  [naar artikel]


20. Eindelijk een trend op sociale media die ons toont hoe mooi we zijn zonder filters (26/04/2022 - Het Laatste Nieuws)

Een frisser blosje, een extra laag make-up, een strakkere kaaklijn: de druk om op apps als TikTok of Instagram een picture perfect gezicht te hebben is gigantisch. Geen wonder dat filters die je met één klik mooier maken zo populair zijn. Toch beginnen heel wat socialemediagebruikers zich tegen die praktijk te keren. Op TikTok doen ze dat zelfs heel uitdrukkelijk met de ‘anti-filtertrend’. [naar artikel]


21. Onze journalist schrijft eerste Nederlandstalige boek over TikTok: “Ik googel niet meer, ik tiktok” (05/06/2023 - Het Laatste Nieuws)

“Ik googel niet meer, ik tiktok.” Jonas Lips (24), TikTok-journalist bij HLN, heeft het eerste Nederlandstalige boek geschreven over het sociale medium in al zijn facetten. De video-app blijft aan populariteit winnen en veroorzaakt zelfs meer internetverkeer dan Google. “Iederéén gebruikt het: van renovatie-experts tot dokters.” [naar artikel]


22. Instagram test het vastpinnen van posts (27/04/2022 - Express)

Instagram is druk bezig met het updaten van de app. De concurrentie met onder andere TikTok blijft groter worden, dus moet de app actie ondernemen. Zo test Instagram op dit moment een aantal nieuwe functies. Eén daarvan is de mogelijkheid om je favoriete posts vast te pinnen op je profiel. Misschien kan je binnenkort je […] [naar artikel]


23. KIJK. ‘The Grinch’-trend op TikTok: hilarisch of verontrustend? (26/12/2022 - Het Laatste Nieuws)

Ouders op TikTok veroorzaken bezorgdheid met een nieuwe trend waarbij ze hun kinderen ‘verrassen’ door een bezoekje van ‘The Grinch’. Iemand verkleedt zich als de groene schurk en steelt de voor de ogen van hun kinderen alle kerstcadeautjes. De trend is bedoeld als grapje, maar de schreeuwende en huilende kinderen aan het einde van de TikTok video’s inspireerden een heus debat: grappige trend of schadelijk voor kinderen? [naar artikel]


24. Opvallende trend op sociale media: vrouwen zeggen trots de ‘beautyfilters’ vaarwel (26/04/2022 - Het Laatste Nieuws)

Een frisser blosje, een extra laag make-up, een strakkere kaaklijn: de druk om op apps als TikTok of Instagram een picture perfect gezicht te hebben is gigantisch. Geen wonder dat filters die je met één klik mooier maken zo populair zijn. Toch beginnen heel wat socialemediagebruikers zich tegen die praktijk te keren. Op TikTok doen ze dat zelfs heel uitdrukkelijk met de ‘anti-filtertrend’. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!