16:56 De Biscoff wordt dé kersttrend van dit jaar, voorspelt The Guardian. Het Belgische speculooskoekje wint aan populariteit bij de Britten, met dank aan de socialemedia-app TikTok. [naar artikel]
De Belgische speculaas van Lotus – over de landsgrenzen vooral bekend als Biscoff – is momenteel de wereld aan het veroveren. Niet alleen in de gedaante van een koekje of pasta, want creatieve keukenprinsen en -prinsessen zwieren de klassiekers in de lekkerste toetjes. Drie TikTok-recepten ter inspiratie, die uitnodigen om voor een keertje géén calorieën te tellen. [naar artikel]
De politie van het amerikaanse Petaluma waarschuwt voor de ‘door kick challenge’ die momenteel populair is op TikTok. “In theorie lijkt de trend onschuldig, maar sommigen vergissen de trend met een woninginbraak die hen in gevaar kan brengen.” [naar artikel]
“Heb jij ook ADHD? Check deze 7 signalen.” Niet alleen op Tiktok, maar ook op Instagram zie je steeds meer van deze filmpjes opduiken. Is dat een trend die experts toejuichen? En is er tegenwoordig meer ADHD? “Het mag niet gereduceerd worden tot ‘iets cools’.” [naar artikel]
Jonge vrouwen die zich véél jonger maken voor filmpjes op Tiktok en Instagram, inclusief knuffelberen of fopspenen. Vooral mannen en jongeren schijnen het “vermakelijk” te vinden om naar te kijken. “Maar er is een heel wrang randje aan”, zegt onderzoekster Loes Rupus. [naar artikel]
De speculooskoekjes van het Belgische bedrijf Lotus zijn een hit op TikTok. Talloze filmpjes met recepten voor de lekkernij gaan viraal op het platform. Hoe konden de koekjes uit Lembeke de wereld veroveren? [naar artikel]
Tarwebloem, suiker, plantaardige oliën, kandijstroop, rijsmiddel, sojabloem, zout en kaneel. Ziedaar de bescheiden ingrediëntenlijst van de Lotus-speculoos. En toch is het koekje waanzinnig populair. Vooral in het Verenigd Koninkrijk zijn ze er verzot op: The Guardian noemt het zelfs dé kersttrend voor dit jaar. [naar artikel]
De speculoos rolt over de toonbanken, want Sinterklaas komt eraan. Het geschikte moment voor het Brussels gewest om speculoos te erkennen als cultureel erfgoed. Al kwam die vraag voor de erkenning er van de sector zelf, na de discussie rond de naam Biscoff bij koekjesfabrikant Lotus Bakeries. [naar artikel]
Op TikTok doet een nieuwe trend de ronde: “looksmaxxing”. Die moedigt jonge mannen aan om hun uiterlijk te verbeteren. Om dat doel te bereiken, delen ze volop tips met elkaar. Van “hunter eyes” tot “mewing”, journalist Meryem El Mandoudi maakt je wegwijs in de hype. [naar artikel]
Taylor Swift werd door Time uitgeroepen tot ‘Persoon van het Jaar’ en siert nu de cover van het Amerikaanse magazine. De zangeres poseert op één van de drie coverfoto’s met haar kat en inspireert zo meteen ook een nieuwe trend op Tiktok. Maar niet alle katten vinden het even fijn om in de nek gedrapeerd te worden voor een kiekje. “Dat kan toch zo moeilijk niet zijn”, klinkt het in één van de vele video’s waarin geprobeerd wordt om de pose te imiteren. Maar die uitspraak wordt al snel gevolgd door “au!”. [naar artikel]
De speculoos rolt over de toonbanken, want Sinterklaas komt eraan. Het geschikte moment voor het Brussels gewest om speculoos te erkennen als cultureel erfgoed. Al kwam die vraag voor de erkenning er van de sector zelf, na de discussie rond de naam Biscoff bij koekjesfabrikant Lotus Bakeries. [naar artikel]
In de VS zijn ze al ingeburgerd, bij ons binnenkort ook: immomakelaars die via sociale media klanten zoeken. Ze maken filmpjes voor TikTok en geven virtuele rondleidingen op Instagram. “Vooral millennials willen dat het vooruitgaat. Ze bekijken een filmpje en beslissen snel.” [naar artikel]
Vrijdag raakte bekend dat Lotus zijn speculoos voortaan ‘Biscoff’ zal noemen. Ook al komt er in België nog een subtiele verwijzing op de verpakking naar “the original Speculoos”, toch zorgt de beslissing voor veel discussie. Schrijfster Ann De Craemer schreef voor HLN een hulde aan het koekje: “Tante Maria zal altijd tante Maria blijven, en speculoos altijd speculoos” [naar artikel]
Vrijdag raakte bekend dat Lotus zijn speculoos voortaan ‘Biscoff’ zal noemen. Ook al komt er in België nog een subtiele verwijzing op de verpakking naar “the original Speculoos”, toch zorgt de beslissing voor veel discussie. Schrijfster Ann De Craemer schreef voor HLN een hulde aan het koekje: “Tante Maria zal altijd tante Maria blijven, en speculoos altijd speculoos” [naar artikel]
De tijd dat modemerken alleen op de catwalks en de modebladen moesten schitteren, is voorbij. De stijliconen van het moment worden gemaakt op Instagram en TikTok. Is dat de toekomst? [naar artikel]
Tennis is hip. En typische tenniskleding nóg hipper, zo bewijzen influencers op Tiktok en Instagram. Jawel, ook als je zelf nooit een balletje slaat. Sommige modehuizen brengen zelfs casual collecties uit die volledig op de sport zijn gebaseerd. Zelf meespelen met de laatste mode? “Met een polo en een debardeur ben je al on trend”, zegt styliste Linda Van Waesberge. [naar artikel]
“Ik googel niet meer, ik tiktok.” Jonas Lips (24), TikTok-journalist bij HLN, heeft het eerste Nederlandstalige boek geschreven over het sociale medium in al zijn facetten. De video-app blijft aan populariteit winnen en veroorzaakt zelfs meer internetverkeer dan Google. “Iederéén gebruikt het: van renovatie-experts tot dokters.” [naar artikel]
Zoek op Instagram naar de hashtag ‘heartilage’ en je krijgt foto’s te zien van hippe dames met een piercing door de bovenkant van hun oor. Denk niet zomaar aan een ringetje: een sieraad - of meer - in de vorm van een hartje is de online trend van het moment. [naar artikel]
Sinterklaas heeft afgelopen nacht een aanzienlijke hoeveelheid speculoos over ons uitgestrooid. Maar ook in het noorden van Chili is er een doorbraak in SPECULOOS, het nieuwste project van de ESO-sterrenwacht. [naar artikel]
Een frisser blosje, een extra laag make-up, een strakkere kaaklijn: de druk om op apps als TikTok of Instagram een picture perfect gezicht te hebben is gigantisch. Geen wonder dat filters die je met één klik mooier maken zo populair zijn. Toch beginnen heel wat socialemediagebruikers zich tegen die praktijk te keren. Op TikTok doen ze dat zelfs heel uitdrukkelijk met de ‘anti-filtertrend’. [naar artikel]
“Ik googel niet meer, ik tiktok.” Jonas Lips (24), TikTok-journalist bij HLN, heeft het eerste Nederlandstalige boek geschreven over het sociale medium in al zijn facetten. De video-app blijft aan populariteit winnen en veroorzaakt zelfs meer internetverkeer dan Google. “Iederéén gebruikt het: van renovatie-experts tot dokters.” [naar artikel]
Instagram is druk bezig met het updaten van de app. De concurrentie met onder andere TikTok blijft groter worden, dus moet de app actie ondernemen. Zo test Instagram op dit moment een aantal nieuwe functies. Eén daarvan is de mogelijkheid om je favoriete posts vast te pinnen op je profiel. Misschien kan je binnenkort je […] [naar artikel]
Ouders op TikTok veroorzaken bezorgdheid met een nieuwe trend waarbij ze hun kinderen ‘verrassen’ door een bezoekje van ‘The Grinch’. Iemand verkleedt zich als de groene schurk en steelt de voor de ogen van hun kinderen alle kerstcadeautjes. De trend is bedoeld als grapje, maar de schreeuwende en huilende kinderen aan het einde van de TikTok video’s inspireerden een heus debat: grappige trend of schadelijk voor kinderen? [naar artikel]
Een frisser blosje, een extra laag make-up, een strakkere kaaklijn: de druk om op apps als TikTok of Instagram een picture perfect gezicht te hebben is gigantisch. Geen wonder dat filters die je met één klik mooier maken zo populair zijn. Toch beginnen heel wat socialemediagebruikers zich tegen die praktijk te keren. Op TikTok doen ze dat zelfs heel uitdrukkelijk met de ‘anti-filtertrend’. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.