Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
VRT NWS

Creatief met Biscoff: koekjes van Lotus veroveren de wereld en zijn nu ook een hype op TikTok

18/10/2021 - 18:52
"Op TikTok en Instagram kan je de laatste tijd veel video's en posts vinden over de producten van Lotus Bakeries, uit Lembeke. De gewone speculoos, "Biscoff", en de speculoospasta worden gebruikt om speciale koffies en taarten te maken. "De jeugd werkt met ons product en dat is fijn om vast te stellen", zegt Jan Boone, CEO van Lotus Bakeries."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Belgisch koekje wordt TikTok-hit: het succesverhaal van Lotus-speculoos (18/10/2021 - De Morgen)

De speculooskoekjes van het Belgische bedrijf Lotus zijn een hit op TikTok. Talloze filmpjes met recepten voor de lekkernij gaan viraal op het platform. Hoe konden de koekjes uit Lembeke de wereld veroveren? [naar artikel]


2. Lotus verkoopt miljard koekjes in de VS (10/02/2020 - Express)

Koekjesbakker Lotus heeft vorig jaar de omzet met meer dan 10 procent zien stijgen, met dank aan het succes van speculoos. In de VS bereikt Lotus nu zes miljoen huishoudens, goed voor een miljard koekjes. Dat blijkt uit de jaarresultaten van de koekjesbakker uit het Meetjesland. Lotus Biscoff Lotus Bakeries deed het vorig jaar beter […] The post Lotus verkoopt miljard koekjes in de VS appeared first on Business AM. [naar artikel]


3. Lotus tilt omzet ruim boven 1 miljard euro (05/02/2024 - De Tijd)

08:16 In 2023 is Lotus Bakeries een miljardenbedrijf geworden. Biscoff belandde in de top vijf van populairste koekjes ter wereld. [naar artikel]


4. Biscoff-pasta op je boterham of een Biscoff bij de koffie? ‘Internationale’ naam van Lotus zet kwaad bloed bij de fans van speculoos (02/11/2020 - Het Nieuwsblad)

Zeg niet langer speculoos tegen de koekjes en pasta van Lotus Bakeries. Vanaf volgend jaar heten ze Biscoff, net als in het buitenland. Maar veel fans lusten die naamsverandering niet en laten luid hun ongenoegen blijken over de teleurgang van dit “cultureel erfgoed”. De Vlaming is koppig genoeg om het koekje speculoos te blijven noemen, meent merkstrateeg Stef Verbeeck. [naar artikel]


5. Lotus verkoopt voor miljard euro koekjes, speculooskoekje op vier na populairste ter wereld (05/02/2024 - VRT NWS)

Lotus Bakeries heeft vorig jaar voor het eerst meer dan een miljard euro omzet gemaakt. Dat heeft de koekjesfabriek uit Lembeke in Oost-Vlaanderen bekendgemaakt. Het speculooskoekje Biscoff staat ondertussen in de top vijf van populairste koekjes wereldwijd. [naar artikel]


6. Jan Boone, CEO van Lotus Bakeries: ‘12 miljard koekjes nodig om nummer drie wereldwijd te worden’ (06/08/2022 - De Tijd)

02:00 Er rollen straks niet alleen in Lembeke en de VS maar ook in Thailand Biscoff-koekjes van de band. Jan Boone, CEO van Lotus Bakeries, mikt hoog. Want het speculoosje mag in België al bijna 100 jaar be... [naar artikel]


7. Het speculooskoekje van Lotus is het op vier na populairste ter wereld (05/02/2024 - Het Laatste Nieuws)

Het speculooskoekje van het Belgische bedrijf Lotus Bakeries - wereldwijd in de markt gezet als Biscoff - is in de top vijf beland van populairste koekjes wereldwijd. [naar artikel]


8. Speculoos is hip: de beste én makkelijkste recepten, gespot op TikTok (18/10/2021 - Het Belang van Limburg)

De Belgische speculaas van Lotus – over de landsgrenzen vooral bekend als Biscoff – is momenteel de wereld aan het veroveren. Niet alleen in de gedaante van een koekje of pasta, want creatieve keukenprinsen en -prinsessen zwieren de klassiekers in de lekkerste toetjes. Drie TikTok-recepten ter inspiratie, die uitnodigen om voor een keertje géén calorieën te tellen. [naar artikel]


9. Speculooskoekje van Lotus is op vier na populairste ter wereld (05/02/2024 - Het Belang van Limburg)

Het speculooskoekje van Lotus Bakeries – wereldwijd in de markt gezet als Biscoff – staat in de top vijf van populairste koekjes wereldwijd. [naar artikel]


10. BEKIJK – Dit is het succesrecept van Lotus Bakeries (05/02/2024 - Kanaal Z)

De speculoos van Lotus is een wereldwijd succes. Het is de top-5 binnengekomen van meest gegeten koekjes ter wereld. Lotus Bakeries ziet z'n omzet ook voor het eerst boven het miljard euro uitkomen. De koekjesbakker uit Lembeke heeft intussen fabrieken in 7 landen en z'n merk "Biscoff" is zo sterk, dat het vlot de kosteninflatie … [naar artikel]


11. Euronext Brussel: winst zit soms in een klein koekje (07/02/2023 - De Tijd)

13:10 Lotus Bakeries blijft met zijn Biscoff de wereld veroveren. Dat vertaalde zich andermaal in beter dan verwachte jaarresultaten. De notering van Euronav is opgeschort. [naar artikel]


12. Lotus-speculoos is TikTok-hit in Verenigd Koninkrijk (15/10/2021 - De Tijd)

16:56 De Biscoff wordt dé kersttrend van dit jaar, voorspelt The Guardian. Het Belgische speculooskoekje wint aan populariteit bij de Britten, met dank aan de socialemedia-app TikTok. [naar artikel]


13. 'Onze Amerikaanse Lotus-koekjes mogen niet verschillen van de Belgische' (19/08/2019 - De Tijd)

19:39 De koekjesbakker Lotus Bakeries groeide in de eerste helft van dit jaar met meer dan 10 procent. Het bedrijf wil blijven groeien. Ook in de VS worden nu Lotus-koekjes gebakken. [naar artikel]


14. In het spoor van het Lotus-koekje: ‘Is er een koffiebar op de maan?’ (24/12/2022 - De Tijd)

02:00 Na de kerstmaaltijd wordt vanavond koffie gedronken en in meer dan 70 landen op de wereld zal daar een koekje van Lotus bij liggen. Het speculoosje, het Biscoff-koekje van Lotus. Bijna allemaal gebakk... [naar artikel]


15. Lotus verkocht in het eerste semester 6,1 procent meer koekjes (12/08/2022 - Het Belang van Limburg)

Koekjesbakker Lotus Bakeries heeft in de eerste zes maanden van dit jaar 6,1 procent meer koekjes verkocht dan in dezelfde periode vorig jaar, ondanks prijsverhogingen. De maker van onder meer Biscoff-speculoos en Dinosauruskoeken draaide in de eerste jaarhelft 416,8 miljoen euro omzet. Dat is een toename met 14,1 procent tegenover de eerste helft van 2021. De nettowinst steeg met 8,1 procent tot 52,7 miljoen euro. [naar artikel]


16. Belgische speculoos nu ook een hit op Tiktok en Instagram: “Dé trend van het moment” (17/10/2021 - Het Nieuwsblad)

Een kwart van de Britse gezinnen koopt al speculoosjes, maar nu is het koekje er ook een hit op Tiktok en Instagram. Amateurkoks delen massaal hun baksels op sociale media, met een glansrol voor ons oer-Belgische koekje. Ook buiten Groot-Brittannië is Biscoff, zoals het speculoosje in het buitenland heet, een hot topic op sociale media. “We willen stapsgewijs veel meer landen veroveren”, zegt Jan Boone, CEO van Lotus Bakeries. [naar artikel]


17. Van speculoos naar Biscoff: Lotus geeft bekendste product een andere naam (31/10/2020 - Express)

Koekjesproducent Lotus gaat de naam van zijn bekendste product een internationalere aanblik geven. De keuze om ‘speculoos’ ook in onze... The post Van speculoos naar Biscoff: Lotus geeft bekendste product een andere naam appeared first on Business AM. [naar artikel]


18. Nu ook koekjes van Lotus uit de rekken (21/08/2017 - Het Laatste Nieuws)

Lotus Bakeries haalt verschillende soorten koekjes uit de rekken van enkele Belgische supermarktketens omdat ze vermoeden dat er fipronil in zit. [naar artikel]


19. Zeg niet meer "Speculoos", maar "Biscoff": welke andere beroemde lekkernijen kregen ook al een andere naam? (31/10/2020 - VRT NWS)

De Belgische koekjesfabrikant Lotus Bakeries schrapt vanaf volgend jaar de naam "speculoos". Het bedrijf wil van zijn koekje een wereldmerk maken en kies daarom voor "Biscoff", de merknaam waaronder Lotus Speculoos in zowat alle landen al verkocht wordt. Lotus is niet de eerste voedingsproducent die het waagt om een ultrabekende merknaam te vervangen door een andere. Wij lijsten er enkele op. [naar artikel]


20. ‘Speculoos’ verdwijnt niet helemaal van Lotus-verpakking: “Hadden niet verwacht dat er zo emotioneel zou worden gereageerd” (31/10/2020 - Het Laatste Nieuws)

Het woord ‘speculoos’ verdwijnt niet helemaal van de Lotus-verpakkingen. Het bericht dat de koekjesbakker zijn wereldbekende product binnenkort ook in België, Nederland en Frankrijk onder de naam ‘Biscoff’ op de markt brengt, ontketende een tsunami aan boze en teleurgestelde reacties. Maar onder de gepatendeerde naam ‘Biscoff’ zal bij ons ook de slogan ‘the original speculoos’ staan. [naar artikel]


21. Ook TikTok is gek van Biscoff (07/03/2024 - Trends)

Er komt maar geen einde aan de hype rond Lotus Bakeries. De Biscoff-koekjes en -pasta zijn ook op TikTok een hit. Dat is de prestigieuze zakenkrant Financial Times niet ontgaan. The post Ook TikTok is gek van Biscoff appeared first on Trends. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!