Het begon als een grap onder vrienden, het werd een concrete ergernis en ondertussen zijn er de eerste tekens van een ‘beweging’. Ziehier het Collectief Tegen Deelsteps. “Er moet iets gebeuren tegen het onveilige gebruik en het wildparkeren van die dingen.” [naar artikel]
Met een deelstep tot aan de ingang van het Centraal Station rijden en die daar achterlaten, zal in de toekomst niet meer mogelijk zijn. De stad Antwerpen zit hierover samen met de aanbieders van deelsteps. [naar artikel]
De Brusselse meerderheidspartijen Groen, Ecolo, PS, DéFi en Open VLD dienen een voorstel van ordonnantie in om paal en perk te stellen aan de overlast van deelsteps of ‘strooisteps’. [naar artikel]
De stad Antwerpen is aan het bekijken of het aantal zones waar u deelsteps niet mag parkeren zal worden uitgebreid. In Parijs en Brussel treden ze strenger op tegen het wildparkeren van zulke steps. In Antwerpen is het voorlopig verboden om een deelstep vlak aan een NMBS-station achter te laten. Maar allicht worden die verboden zones dus nog uitgebreid. [naar artikel]
Twee opeengestapelde nadarhekken moeten een eind maken aan de aanslepende overlast aan de kiosk op de bekende Groenplaats in Antwerpen. Zowel daklozen als dronken personen veroorzaakten er overlast en deden er hun gevoeg. ‘Het werd te gortig’, zegt de politie. [naar artikel]
Vandaag dropt Bird honderd elektrische deelsteps in Brussel. Onze hoofdstad is fase twee in de Europese veroveringstocht na Parijs. Het imago van de snelst groeiende start-up ter wereld had Bird al ingehaald via Amerikaanse media. "Veel succes met de overlast, Europa." [naar artikel]
Het maximum aantal deelsteps in Antwerpen wordt uitgebreid van 2.250 naar 3.000. Dit vervoersmiddel zal ook zichtbaarder worden buiten de Antwerpse Ring. De uitbreiding moet deelsteps commercieel interessanter maken. [naar artikel]
Deelsteps zijn de pest van het stadsleven. In Parijs gaan ze al op de schop, in Brussel groeit de ergernis. En wiens fout is dat allemaal? Die van ons. Of beter, die van de typische mens in ons. It’s the psychology, stupid! [naar artikel]
Elektrische deelsteps duiken de laatste jaren in een razendsnel tempo op in de grootsteden. Ook in Antwerpen zijn de Birds nu al niet meer weg te denken uit het straatbeeld. Die deelsteps gaan ook gepaard met een aantal kinderziektes. Zo vielen in Nieuw-Zeeland al 1.200 gewonden. [naar artikel]
Na deelwagens en -scooters komt het deelplatform Poppy nu ook met deelsteps. Het wordt dan na Bird de tweede aanbieder van dit soort vervoersmiddel in Antwerpen. Poppy start met tientallen steps binnen de Ring, en wil snel uitbreiden naar tweehonderd deelsteps. Het gebruik van de step kost 1 euro bij vertrek, en nadien 15 cent per minuut. [naar artikel]
De stad wil no-gozones en no-parkzones invoeren voor deelsteps in Antwerpen. Daarbij zouden ze in voetgangerszones zoals de Meir maar 8 km/u mogen rijden. Dat heeft schepen van Mobiliteit Koen Kennis (N-VA) bekendgemaakt maandag. [naar artikel]
De stad Antwerpen gaat tegen de zomer no-gozones en no- parkzones voor deelsteps invoeren. Op drukke plaatsen zoals de Meir zullen de deelsteps maar maximaal 8 km per uur meer kunnen rijden. In sommige zones waar ze niet toegelaten zijn, vallen ze automatisch stil. "De steps worden getrackt, men kan hun snelheid doen wijzigen als ze een no-gozone binnenrijden", zegt schepen van Mobiliteit Koen Kennis (N-VA). [naar artikel]
Aan een rotvaart de Meir oversteken op een deelstep is verleden tijd. De scooters vertragen er nu tussen 11 en 19u vanzelf naar 8 km per uur. Op begraafplaatsen en binnen bepaalde natuurgebieden zijn ze zelfs niet meer welkom. Stad Antwerpen stelde in samenwerking met deelstepaanbieders Bird, Lime en Poppy vorige week een nieuw reglement voor dat via verschillende zones de overlast moet beperken. Maar waar mag je nu niet meer scooteren, parkeren of moet het rustiger aan? [naar artikel]
Vilvoorde wil iets doen aan de overlast van deelsteps en deelfietsen in de stad. Heel wat mensen laten ze zomaar achter. En dat tot groot ongenoegen van het stadsbestuur, dat nu een reglement opmaakt. [naar artikel]
Sinds gisteren zijn honderd elektrische deelsteps van Bird in Brussel beschikbaar. Amerikaanse media waarschuwen voor de overlast, maar vlogger... [naar artikel]
De stad Antwerpen wil nog voor de zomer no-gozones en no-parkzones invoeren voor deelsteps. De snelheid van de deelsteps zouden ook beperkt worden naar 8 km/u in voetgangerszones, zoals op de Meir. [naar artikel]
Het Amerikaanse bedrijf Lime lanceerde vrijdag haar elektrische deelsteps in Antwerpen. Diezelfde dag zijn de steps al gedeactiveerd en weggehaald, op vraag van de stad. [naar artikel]
Het begon als een grap onder vrienden, het werd een concrete ergernis en ondertussen zijn er de eerste tekens van een ‘beweging’. Ziehier het Collectief Tegen Deelsteps. “Er moet iets gebeuren tegen het onveilige gebruik en het wildparkeren van die dingen.” [naar artikel]
Brussel neemt maatregelen om de overlast te beperken die wordt veroorzaakt door de vierduizend elektrische deelsteps die er intussen rondrijden, zo melden Le Soir en De Morgen. [naar artikel]
17:07 De start-ups Bird en Trotty willen binnenkort elektrische deelsteps lanceren in Antwerpen. [naar artikel]
Deelsteps zijn populair, maar ook gevaarlijk, zo merken de spoeddiensten. De aanbieders zelf zien geen problemen. Terwijl in Brussel het aantal aanbieders afneemt, lijkt de markt in Antwerpen te groeien. [naar artikel]
Het collectief ‘Stop de Opvangcrisis’ heeft besloten het kraakpand in de Wetstraat toch niet vrijwillig te verlaten. ‘We hebben besloten in het pand te blijven tot de politie ons er met dwang uitzet’, laat het collectief aan Belga weten. [naar artikel]
Voorbijrazende en rondslingerende deelsteps: u hebt ze ongetwijfeld opgemerkt in het straatbeeld en ook bij de stad Antwerpen regent het klachten. Om komaf te maken met de nonchalance waarmee gebruikers met dit vervoersmiddel in de binnenstad omgaan, bepaalde de stad in samenwerking met de aanbieders beperkingen in de vorm van drie zones: “Als blijkt dat 8 kilometer per uur te traag is, kunnen we de snelheid herevalueren.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.