Een flirterig berichtje, een vluchtige hand, een uitnodiging om na de werkuren iets te gaan drinken, een uit de hand gelopen nacht. Als het over seksuele zeden gaat, is het voor veel mensen niet meer duidelijk wat wel en niet kan. Een nieuwe campagne van de organisaties Sensoa, zij-kant en vzw Zijn moet daarbij helpen. [naar artikel]
De FOD Volksgezondheid lanceert een campagne zodat mensen durven spreken over hun wensen voor hun oude dagen, vooraleer de naasten verplicht worden beslissingen te nemen in hun plaats. "Nadenken over je wensen voor het leven en het levenseinde, is misschien de beste manier om te kunnen genieten van het leven tot het einde", klinkt het in een persbericht. [naar artikel]
Heb ik recht op euthanasie als ik volledig afhankelijk word van derden? Palliatieve sedatie is onmenselijk, waarom mag dat nog?” De reacties op onze lezersoproep toonden aan dat iedereen bang is om de controle op het eigen levenseinde te verliezen. Maar ook dat mensen vaak onterecht denken dat ze euthanasie kunnen afdwingen met jaren op voorhand ingevulde papieren. Prof. Wim Distelmans (VUB/UZ Brussel) ruimt met zijn antwoorden alle misverstanden uit de weg. [naar artikel]
Een flirterig berichtje, een vluchtige hand, een uitnodiging om na de werkuren iets te gaan drinken, een uit de hand gelopen nacht. Als het over seksuele zeden gaat, is het voor veel mensen niet meer duidelijk wat wel en niet kan. Een nieuwe campagne van de organisaties Sensoa, zij-kant en vzw Zijn moet daarbij helpen. [naar artikel]
Awel, de hulplijn voor jongeren, lanceert een nieuwe campagne met onder meer viroloog Marc Van Ranst als gezicht. De campagne draait rond concrete tips voor jongeren om met elkaar te praten over hun gevoelens. "F*CK 69" is de opvallende naam, want uit internationaal onderzoek blijkt dat meer dan 69 procent van de jongeren zich nu slechter voelt dan voor de coronacrisis. [naar artikel]
Kleine dingen vormen vaak grote uitdagingen voor mensen met een beperking. De campagne "Awelja" brengt mensen met een praktische hulpvraag in contact met andere mensen die hen daarbij kunnen helpen. Verschillende Bekende Vlamingen ondersteunen de campagne. [naar artikel]
De slogan van de nieuwe Bob-campagne luidt als volgt: “Deze keer ben ik Bob!” Om mensen ervan bewust te maken dat er nog te veel ongevallen onder invloed van alcohol gebeuren, wil de Bob-campagne iedereen op zijn eigen verantwoordelijkheid wijzen en engageren om de rol van Bob op zich te nemen. De Bob-campagne start vrijdagavond en loopt nog tot 31 januari 2022. [naar artikel]
Een gesprek beginnen over het einde van je leven: hoe doe je dat in hemelsnaam? Geen onderwerp dat zo moeilijk is om over te praten als de dood. Daarom heeft de Christelijke Mutualiteit (CM) een kaartspel bedacht: Levenswensen. De kaarten moeten het makkelijker maken om zo’n conversatie op gang te trekken. [naar artikel]
Ontwikkelingsorganisatie 11.11.11 heeft controverse gezaaid met een tweet om hun campagne 'Allemaal mensen' te promoten. Daarbij wordt onder meer staatssecretaris Zuhal Demir (N-VA) in beeld gebracht als vluchtelinge. [naar artikel]
Jongeren die zich mentaal niet fit voelen, moeten daar makkelijker over kunnen praten. Zowat één jongere op vijf kampt met psychische problemen, maar lang niet iedereen durft daarover te praten. Daarom start Vlaams minister van Welzijn Jo Vandeurzen (CD&V) een campagne om te praten over geestelijke gezondheid. [naar artikel]
Arbeidsbemiddelaar VDAB en Federgon, de sectorvereniging van HR-bedrijven, gaan samenwerken om mensen na hun ontslag te begeleiden naar een nieuwe job. Ze willen daarbij een transitietraject hanteren, zodat de werknemer al tijdens de opzeg kennis kan maken met een nieuwe werkomgeving. Dat melden beide partners donderdag in een persbericht. [naar artikel]
Een flirterig berichtje, een vluchtige hand, een uitnodiging om na de werkuren iets te gaan drinken, een uit de hand gelopen nacht. Als het over seksuele zeden gaat, is het voor veel mensen niet meer duidelijk wat wel en niet kan. Een nieuwe campagne van de organisaties Sensoa, zij-kant en vzw Zijn moet daarbij helpen. [naar artikel]
In Voor de mannen brengt VRT-journalist Xavier Taveirne de homo-emancipatie in kaart. Maar vooral laat hij een generatie mannen praten die het niet gewoon is over zichzelf te praten. [naar artikel]
Het Federaal Kenniscentrum voor de Gezondheidszorg (KCE) pleit er in een nieuw rapport voor dat mensen gesensibiliseerd worden om na te denken over wat ze wel of niet willen als het levenseinde nadert. [naar artikel]
In het centrum van Overpelt bundelen de Achelse Elien Van Hertum en de Lommelse Véronique Renson de krachten in hun eigen zaak Maison Lienique. Hierin willen ze mensen helpen met haar- en huidproblemen. “Discretie is hierbij belangrijk, want heel wat mensen moeten een drempel overwinnen.” [naar artikel]
Rode Kruis Vlaanderen start maandag een nieuwe campagne om nog meer vrijwilligers aan te trekken. Het kruis wordt - symbolisch dan - een cirkel, omdat “helpen helpt, in alle richtingen”. “We willen het Rode Kruis even uit de evidentie halen: mensen denken dat wij er altijd zijn, maar dat kan echt alleen maar dankzij de vrijwilligers”, zegt woordvoerster Ine Tassignon. [naar artikel]
De klimaatverandering is niet enkel het probleem van de overheid en de bedrijven. Iedereen kan zijn steentje bijdragen. Maar hoe begint u daaraan? KlimaatContact wil mensen helpen hun eigen doelen te formuleren en te realiseren. We namen de proef op de som. [naar artikel]
De winnaars zijn bekend, de awards zijn uitgereikt, en de Rubiks kubussen zijn weer ingepakt. Een terugblik op een meer dan geslaagde netwerk- en gala-avond in het teken van cybersecurity. The post In beeld: CIO of the Year 2023 appeared first on DataNews. [naar artikel]
Bij meer dan de helft van de mensen met dementie gaat een medische beslissing vooraf aan het overlijden, vaak na overleg met familieleden. Dat concluderen onderzoekers van de onderzoeksgroep Zorg rond het Levenseinde (VUB-UGent), zo schrijven De Standaard en het Belang van Limburg. Er blijkt de voorbije twintig jaar wel wat te zijn veranderd in […] Het bericht Familieleden meer betrokken bij levenseinde dementen verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Met de Liberale Mutualiteit is er een eerste ziekenfonds in ons land dat een structurele samenwerking aangaat met LEIF, de vereniging die streeft voor een waardig levenseinde voor iedereen. Medewerkers zullen voortaan cliënten informeren rond palliatieve zorg en levenseinde. Volgens professor Wim Distelmans - bezieler van LEIF - zal het akkoord een doorbraak zijn om meer Belgen wegwijs te maken in beslissingen rond levenseinde. [naar artikel]
Durf mensen met een beperking een job aanbieden. Dat is de boodschap van een nieuwe campagne van de Vlaamse overheid onder het motto : "Pracht van een werkkracht". Jens heeft een autismespectrumstoornis en werkt bij een traiteurzaak in Zaventem. Hij is één van de gezichten van de campagne. [naar artikel]
Nieuw-Zeeland lanceert de campagne "Love Better" om jongeren met liefdesverdriet te steunen en te helpen. Dat doen ze via video's, artikels, podcasts en een speciaal platform waar jongeren met professionals kunnen praten over hun gevoelens. De campagne volgt een eerder onderzoek van de regering, waaruit blijkt dat veel jongeren te maken hebben gehad met zowel emotionele als fysieke pijn. [naar artikel]
Meer dan de helft van de mensen met dementie overlijdt na een medische beslissing. Dat blijkt uit een studie van de onderzoeksgroep Zorg rond het Levenseinde (VUB/UGent) waarover De Standaard bericht. Belangrijk is dat dat de naasten en familieleden steeds vaker bij die beslissing betrokken worden. [naar artikel]
Mensen smeren zonnecrème al best bij uv-index 3 of hoger. Die boodschap wil de nieuwe jaarlijkse ‘#smeerem’-campagne van Sport Vlaanderen uitdragen. De campagne is maandag gelanceerd in het Bloso Domein in Hofstade (Zemst) in aanwezigheid van Vlaams minister van Sport Ben Weyts (N-VA). Goedele Liekens en snowboarder Seppe Smits zijn meter en peter van de campagne. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.